Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Škodovka změní kurz. Proč z ní nebude druhá Dacie

Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | Celkem 27 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jaroslav B. Kořínek | 18. 8. 2020 16:13

Masivní elektrifikace...
Masivní elektrifikace?

Volkswagenu dá fyzika takovou přes čenich, že se z toho už nezvedne. Diletantismus dosahuje vrcholu.

+43
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Jozef Husánik | 18. 8. 2020 19:34

Těším se na dobu,kdy si lidé uvědomí,že auto má sloužit k dopravě a ta by měla být nastavena racionálně vzhledem k požadavkům cestujícího.Auta jsou pořád dražší a to je správně!
Všimněte si kolik aut jede s jedním cestujícím,lidé si pořizují z Německa 10 let staré naftové 3 litry a jezdí do práce tam i spět sotva 30 km.
Naše Škodovka je již jenom krůček od Amerických oblud z čas Route 66.
Ego vyhrává nad rozumem!

-17
+
-

Všech 27 komentářů v diskuzi.

Aleš Holub | 20. 8. 2020 08:41

Na co vlastně nějaká výroba aut? Vždyť stačí natisknout jen nové peníze a auta budou sama o sobě! Aspoň to jsem si tedy odnesl z fuldonomiky.

Nahlásit

-1
+
-

František Kusák | 19. 8. 2020 15:15

Myslím, že automobil, tak jak je vnímán dnes, je relikt minulosti. Auto ve městě je všechno jiné, jen ne dopravní prostředek, symbol svobody a individuality nebo nějaký projev ega či (nedej Bože) investice. Trasu dlouhou pět kilometrů se hrkáte hodinu, ve špičce do práce nedorazíte a jste ze strany státní moci trvale šikanován (daně, normy, předpisy, vyhlášky a různé poplatky). Na ulici vám stoji minimálně půl melounu a kdejaký blb nebo demonstrant se o něj otře. A spočítejme si, kolik zaplatíme, i když vůbec nevyjedeme. Obecné důsledky motorizace jsou také otřesné. Nejenže na silnicích zahyne a zmrzačí se více lidí než způsobí všechny pandémie dohromady, ale že města jsou smradlavá skladiště až vrakoviště aut, která občas za rok najedou jen pár kilometrů. A životnímu prostředí to škodí, ne, že ne. Suma sumárum, těch předností už moc není. A tak by to chtělo jaksi změnu myšlení. Žádné nové normy, dotace, zákony, předpisy, ale auta využívat jen tehdy, pokud to má smysl. A spíše ve sdílené ekonomice nebo jako službu. Na větší vzdálenosti je určitě výhodnější doprava vlakem nebo letadlem. Ani elektromobilitu bych nezatracoval. Jen to není všelék a přechod na ní je proces, který nelze přeskočit nebo si myslet, že okamžitě plně nahradí spalovací motory. To nenahradí nikdy. Ale to bude ještě nějakou dobu trvat, než se vytvoří takové podmínky, abychom změnili myšlení a dogmatické a nesmyslné návyky.

Nahlásit

-5
+
-

Martin Risik | 20. 8. 2020 08:08 | reakce na František Kusák - 19. 8. 2020 15:15

Takže stráviť 15-20min cestu do a z práce v pohodlnom aute namiesto 1-1,5 hodiny v hromadnej doprave, často s preskupovaním, je nezmyselné a dogmatické?
A keď už preferujete vlaky a lietadlá, na letisko a na vlakovú stanicu sa dostanete ako?
Často som ešte v zahraničí využíval leteckú dopravu a bez vlastného auta to veľmi nemalo zmysel. Dostať sa na a z letiska by bol bez auta väčší logistický a plánovací problém, ako samotné lietanie.
Mal som tam známeho, ktorý využíval hromadnú dopravu na cesty na letisko, ale po zhruba roku a pol ho to prestalo baviť a kúpil si ojazdené TDI. Ak cesta na letisko trvá autom 2 hodiny aj so zaparkovaním a presunom k terminálu v porovnaní s 4-6 hodinami hromadnou dopravou (čakanie, prestupy, presuny medzi stanicami vlakov a autobusov), voľba je jasná. A nie sú to dogmatické nezmysly.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

František Kusák | 20. 8. 2020 13:43 | reakce na Martin Risik - 20. 8. 2020 08:08

Vaše argumenty jsou absurdní, už jen proto, že kdybychom takto uvažovali všichni, pak bychom jezdili do práce nikoliv dvacet minut, ale spíše tři hodiny, což je občas realita. Navíc hromadná doprava má přednost, a pak je tady metro a příměstské vlaky, které jsou neskonale rychlejší než auta. A na letiště? Znáte něco jako TAXI? A pak, co s autem? Musíte ho tam zaparkovat, a to jsou také náklady, které jste si schopen možná uhradit sám nebo to za vás uhradí firma. Jenže všechna taková a podobná řešení jsou egoistická a pouze pro někoho. Nic proti tomu, a neberte to osobně, ale když je někdo nějakým zakomplexovaným šéfíkem v nějaké nevýznamné firmě, pak tím spíše dává najevo svou veledůležitost. A s takovým myšlením ať se jde bodnout. Já netvrdím, že se všechno musí změnit hned, je to proces a lidé si už najdou nejvhodnější řešení. Jen si myslím, že zlatá era klasického automobilizmu je ta tam.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Martin Risik | 20. 8. 2020 21:46 | reakce na František Kusák - 20. 8. 2020 13:43

Čo sa vám nehodí, je automaticky absurdné.

Žil som v UK v Bristole, pracoval som v Bristole v Bath, v Portishead, lietal som z letísk v Bristole a v Londýne.
Tú hromadnú dopravu, ktorá má prednosť som videl a zažíval denne, na poloprázdne autobusy v nezmyselných bus lane, ktoré nezmyselne spomaľovali dopravu si pamätám dobre. Tiež na hromžiacich cestujúcich, lebo im vyše hodiny žiadny bus neprišiel, aj keď mal, alebo šofér dostal o desiatej večer príkaz a odstavil bus dve-tri zastávky skôr a cestujúci sa mohli ísť tak akurát pásť. Všetko reálne veci, po známeho som neraz išiel svojím autom, lebo bus proste odstavil dve zastávky pred cieľom.

Čo sa lietania a taxíkov na letisko týka, konkrétne príklady: “letiskový” taxík Bristol-letisko L40, jedna jazda, parkovné piatok-pondelok L30. K tomu pohodlie vlastného auta, minimálne časové straty, 10min pešo z parkoviska na terminál. Absurdné? Áno, tie ceny za taxík.

Letisko Luton, parkovné cenovo podobné, akurát bolo treba čakať na letiskový bus, cca každých 10min z parkoviska na terminál, jazda v cene parkovného. Doprava Bristol-Luton vlastným autom cca 2 hodiny, hromadnou dopravou som sa o to ani nepokúsil, lebo časovo to bolo s prestupmi neúnosné. Často som lietal ráno o 8-9:00, dostať sa na Luton hromadnou dopravou o takom čase a v predstihu pred odletom priam nemožné. Taxík? Ďaleko cez L100 jedna cesta.

A zakomplexovaným šéfikom v nejakej nevýznamnej firme som nebol, všetko som si hradil sám.

Bodnúť sa môžte ísť vy s tou svojou nadutosťou, s ktorou bohorovne kritizujete všetkých, ktorí necestujú tak, ako to vy považujete za správne.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

František Kusák | 22. 8. 2020 14:41 | reakce na Martin Risik - 20. 8. 2020 21:46

Já vám vaše přesvědčení nechci a ani nemohu brát a také bych si nedovolil někomu něco vnucovat. Vy máte své zkušenosti, ale já také. Řidičský průkaz vlastním mnoho let, a nejen na osobní automobil, baví mně i jízda na motorce. O automobilech něco vím, jsem technik a zkušenosti ze světa mám mnohaleté, prakticky z většiny velkých měst, které jsem navštívil všemi druhy dopravy. Že na to u nás nejsou podmínky (schází kvalitní příměstská doprava, odstavná parkoviště nebo dobudování městské dopravy včetně metra) je jiná věc. A k ceně TAXI (pro pana Kořínka). Bydlím za městem a nedávno jsem použil TAXI na letiště. Přijel na čas a cena byla více než příznivá. Takže to obecně asi neplatí, že. A na taxíky v Německu, Itálii nebo v NY si nemůžu stěžovat, ale je to má zkušenost. Já tady vyjadřuji pouze své názory a je mi vcelku jedno, co si dopravní fundamentalisté myslí. Jen jaksi považuji za absurdní, aby v malém Česku bylo 6 mil osobních aut s průměrným stářím patnáct let.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Martin Risik | 23. 8. 2020 06:35 | reakce na František Kusák - 22. 8. 2020 14:41

“ Jen jaksi považuji za absurdní, aby v malém Česku bylo 6 mil osobních aut s průměrným stářím patnáct let.”

Prečo je to podľa vás absurdné? Je to málo áut? Alebo autá sú moc mladé? Tí ľudia by mali vlastniť kone namiesto áut?

Mne napríklad príde divné, keď si mladí muži nerobia vodičáky a nekupujú autá hneď, ako prídu do veku, kedy oficiálne môžu. Sloboda pohybu, ktorú umožňuje vlastníctvo auta je pre mňa fantastická vec. Ale nenazýval by som absurdným fakt, že niekto takúto slobodu nemieni využívať.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Petr Vorlíček | 20. 8. 2020 15:33 | reakce na František Kusák - 20. 8. 2020 13:43

Zvolit si cestu vlastním autem namísto předraženého zlodějského letištního taxíku, na tom je něco egoistického??
Duševní pochody mých spoluobčanů se mi vzdalují...
Éra automobilismu sotva začala, teď to byl jen takový předstupeň - asi jako kdybyste v době Říma řekl, že éra výstavby je ta tam...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jiří Janda | 22. 8. 2020 22:58 | reakce na Petr Vorlíček - 20. 8. 2020 15:33

Vlastní automobil je synonymem svobody. Stejně tak jako vlastní fyzické peníze. Možnost odjet, kdy a kam chci bez schvalování nebo dozoru třetí strany.
Proto současným levičákům soukromá automobilová doprava tolik vadí. Elektromobil už není autonomní dopravní prostředek - jeho krátký dosah a závislost na energii, kterou lze snadno spojit s kontrolními mechanismy jsou ... levičácké. Stejně tak, jako je levicová snaha kontrolovat a řídit občany.
Spalovací motor je jedním z posleních míst svobody v současném přeregulovaném světě. Pevně doufám, že se jej mnoho lidí odmítne dobrovolně vzdát.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

foxy | 19. 8. 2020 13:09

Čim dražší auta, tím vyšší marže.

Nahlásit

0
+
-

Roman Mysík | 18. 8. 2020 20:07

Článek napsán hezky. Pouze je naprosto odtržený od reality, kdy jsou racionální ekonomické argumenty a důvody jednoznačně přetlučeny politickými rozhodnutími. Takže celkově naivní a nereálné. Politici běžně zařezávají zlaté slepice a hojně krmí trubce.

Nahlásit

+25
+
-

Jozef Husánik | 18. 8. 2020 19:34

Těším se na dobu,kdy si lidé uvědomí,že auto má sloužit k dopravě a ta by měla být nastavena racionálně vzhledem k požadavkům cestujícího.Auta jsou pořád dražší a to je správně!
Všimněte si kolik aut jede s jedním cestujícím,lidé si pořizují z Německa 10 let staré naftové 3 litry a jezdí do práce tam i spět sotva 30 km.
Naše Škodovka je již jenom krůček od Amerických oblud z čas Route 66.
Ego vyhrává nad rozumem!

Nahlásit

-17
+
-

Boris Otokar Hodlak | 19. 8. 2020 13:46 | reakce na Jozef Husánik - 18. 8. 2020 19:34

Nějak divně se přenastavilo to bodování. Příspěvek Jana Capoucha ve stylu "fuj EU", nijak nesouvisející s auty, je zatím v plusu skoro dvěstě bodů Naopak tento kritický, nicméně stále inteligentní komentář k tématu článku vede v mínusech.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-5
+
-

Petr Vorlíček | 19. 8. 2020 18:22 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 19. 8. 2020 13:46

V čem je prosím inteligentní? Že automobilky vyrábí vozy podle ega? A kterého?
Automobilky vyrábí auta podle preferencí zakazníků (vyjma regulatorních zasahů vlád)...Ten komentář je jen takové hloupé fňukání...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Petr Vorlíček | 19. 8. 2020 18:28 | reakce na Petr Vorlíček - 19. 8. 2020 18:22

A to "auto má sloužit"...
Už jsme tu dlouho neměli někoho chytřejšího než trh, kdo by nám vysvětlil, jak to vše děláme blbě, a k čemu věci mají opravdu sloužit...Vám se po tom stýská??

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Honza _ | 19. 8. 2020 23:49 | reakce na Petr Vorlíček - 19. 8. 2020 18:28

Vždyť to tam píše jasně - doprava by měla být nastavena racionálně k požadavkům cestujícího a cestující teď jezdí 30 km do a z práce, což je špatně.
Takže je potřeba vysvětlit cestujícím, že nejednají racionálně a nastavit jim to jinak.

Sám jsem takhlerok jezdil, i když to byla z Německa dovezená jen 1.9 TDI :-D Autem 25 minut, veřejnou dopravou přes hodinu a půl. To i na kole jsem tam byl rychleji :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Fiala | 18. 8. 2020 17:31

K tématu si dovolím vložit velice věcný článek:

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/kdo-je-skutecnym-strujcem-regulaci-eu-vazne-nam-vladnou-byrokrate-s-ekology-/

Ono to není jen o výbavě. Pokud bychom byli na nezdeformovaném, volném trhu, řešilo by se v rámci veřejného zájmu jen to, aby auto jelo rovně, svítilo a při tom neoslňovalo (což škodovky jsou pohroma na pohromu v posledních letech, jejich LEDky oslňují hůře než tuzerské pí s doma dodělanými xenony/LEDkami z Alika), rozumně brzdilo... Ne aby bylo pod záminkou PSEUDOekologie setřepáno na objemu, cena prodražena spoustou asistentů, o které většina zákazníků vůbec nestojí. To udělá na ceně celkem dosti a vůbec se nejedná o výbavu, kterou si zákazník koupí dobrovolně, kterou považuje za hodnotnou. Takže ve finále ta auta mají e-call a bezpočet dalších čičovin, které mít musí, ale aby se ušetřilo na ceně, jsou okna stahována švihadly, převodovku sebemrskačsky manuální...

Nahlásit

+36
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 18. 8. 2020 16:13

Masivní elektrifikace...
Masivní elektrifikace?

Volkswagenu dá fyzika takovou přes čenich, že se z toho už nezvedne. Diletantismus dosahuje vrcholu.

Nahlásit

+43
+
-

foxy | 19. 8. 2020 13:12 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 18. 8. 2020 16:13

Jak prohlásil V.I.Lenin, komunismus, to je socialismus plus elektrifikace.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Petr Bárta | 19. 8. 2020 14:19 | reakce na foxy - 19. 8. 2020 13:12

No jo... Socialismus už máme (přestože s tím pan Fuld nesouhlasí), elektrifikaci se spousta lidí snaží protlačit... Asi na Lenina zase dojde... :\

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Capouch | 18. 8. 2020 23:22 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 18. 8. 2020 16:13

Zákony se dají odhlasovat, i ty fyzikální. Viz Bílá paní, drž hubu a plav:
https://www.youtube.com/watch?v=BitaNlyFg1A

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Petr Vorlíček | 18. 8. 2020 15:14

Jé, tolik sebelítostivých slov...
WV jako majitel ŠkodIvky nesmyslně vyrábí podobná auta pod jinymi značkami s zužuje si tak zákaznickou strukturu.
Z pohledu WV je to správné pragmatické rozhodnutí.
A z našeho pohledu?
Radši bych si kupoval Superba místo Passata, jasně...Ale co naplat, firmy holt přestrojí flotily na pašíky, a lidi si koupí (snad) víc obyčejných škodovek místo hyundaiů...Snad, možná...Co s tím? Nic...
Akternativou byla privatizace Škodovky Renaultem, to bychom ty dacie vyráběli už 20 let...

Nahlásit

+15
+
-

Josef Křapa | 18. 8. 2020 13:18

Dacie je levná pouze v základní výbavě k de skoro nic není, další výbava je za příplatek a pak už je otázka jestli ty peníze nedat do auta které má za stejnou cenu stejnou cenu v základu i lepší vybavení. Škodovka si vybudovala jméno a měla by si ho udržet. Proč by nemohla vyrábět auta dostupná pro obyčejné lidi a zároven i prémiová auta. Jestli si Volkswagen myslí že omezením Škodovky zvýší prodej svých aut tak je na omylu.

Nahlásit

+25
+
-

Michal Kováčik | 18. 8. 2020 22:37 | reakce na Josef Křapa - 18. 8. 2020 13:18

Aj s výbavou je Dacia lacnejšia ako iné podobné autá (mám konkrétne Lodgy), ale je to za tú cenu, že vyhotovenie je cene prispôsobené - slabé odhlučnenie, interiér samý čierny plast (to je ale pri deťoch zas výhoda), plasty pri jazde po nerovnostiach vŕzgajú, klíma je slabá a ventilátor hlučný (v porovnaní s 20 rokov starým Mercedesom A-Klasse), atď. Proste dizajnované na pomer cena/úžitková hodnota, ale nijaký komfort ani imidž.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Václav Bohuněk | 18. 8. 2020 12:55

Od kdy je pan Herbert Diess předsedou představenstva ŠA ? Nemáte v tom trochu zmatek? Není jím spíš pan Thomas Schäfer?

Nahlásit

+18
+
-

Jan Pozner | 18. 8. 2020 08:29

Ze Škodovky nebude Dacie, protože nebude.
Eurobolševická Komise do budoucna s autoprůmyslem vůbec nepočítá.
Voliči si to zvolili, jsou s tím spokojeni a přejí si to tak.

Nahlásit

+8
+
-

Jan Capouch | 18. 8. 2020 09:21 | reakce na Jan Pozner - 18. 8. 2020 08:29

Komise do budoucna nepočítá ani s Evropany.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+14
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK