Vzbuďte mne, až bude součástí šedesátéosmé vlny feminismu zrušení SJM, každý manžel si bude platit své věci, a o společné výdaje se šábnou napůl. Dokud muži vydělávají více*, ale zároveň i více přispívají na chod společné domácnosti, jsou řeči o neplacených domácích pracech jen neopodstatněné kňů.
* Jo, muži vydělávají více, protože jsou ochotni pracovat více a v lépe placených oborech. Myslel jsem si, že tento mnohokrát dokázaný fakt, nebudu muset opakovat, ale jak čtu Fuksovou, tak ta lež o gender pay gapu má neuvěřitelně tuhý kořínek.
Nahlásit
-
9
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Pozner|16. 6. 2020 10:14
Děvčata se již nemohou dočkat až dostanou hadr, nikoli do ruky, ale na ksicht: https://www.jihadwatch.org/2020/06/germany-muslims-declare-a-sharia-zone-and-forbid-all-unbelievers-to-enter-threaten-to-kill-infidels-and-cops
Robert Antonio|21. 6. 2020 19:10| reakce na Eva Černá - 19. 6. 2020 11:41
Ano. I poukázání na fakt může být argumentační faul. Obecně argumenty ad hominem (a tím argumentace pohlavím protějška zcela jistě je) jsou obvykle fakticky pravdivé a přesto do diskuse nepatří.
Jan Altman|19. 6. 2020 13:35| reakce na Petra Kořínková - 19. 6. 2020 11:30
Ano, myslím, že nejsme v zásadní sporu.
Nicméně si myslím, že dávat díte v roce do erární péče není moc OK. Ale je to samozřejmě můj osobní názor, který nikomu nevnucuju. Podle mě by díte mělo být s matkou a to minimálně do těch třech let. Ale je to samozřejmě věcí rozhodnutí rodičů. Pokud žena chce dítě dát do jeslí už v roce a makat na kariéře, tak OK - tedy pokud najde chlapa, který je s tím také OK. Já bych to ale svým dětem neudělal a při výběru partnerky bych asi aspekt "dobrá matka" upřednostnil před "dobrá kariéristka" (už v Sexmisi na to měli pilulky). Ale to je také věcí svobodného rozhodnutí každého chlapa.
Stejně tak to, když žena díte nechce vůbec, nebo až v pozdním věku. Buď si takovou nebrat (ze čtyřicetileté prvorodičky žádná top kvalita nevzejde, se svými geny mám lepší plány), nebo brát a v pětačtyřiceti (kdy už má člověk ujasněné priority) si najít pětadvacítku s mateřskými pudy. Což by samozřejmě ta 1. manželka mohla brát jako zradu - tam záleží, co si ti dva slíbili (kariéru, nebo děti?).
Jan Pozner|19. 6. 2020 12:15| reakce na Eva Černá - 19. 6. 2020 11:41
Já jsem tu svůj komentář mínil jako hnusný, nechutný, šovinistický fór. :-) Já fakt nemůžu za to, že jste ho musela přijít dokázat. :-D Když vy jste ji na vysoké zjevně měla, jak je pro hodnocení pravdivosti výroku v "teorii výroků" relevantní jakákoli vlastnost mluvčího, která není předmětem výroku?
Eva Černá|19. 6. 2020 11:44| reakce na Alexander Novotka - 19. 6. 2020 08:45
:D :D :D no sláva. Teď jste mi změnil život. Do teď jsem si bez vás nevěděla rady. Ale teď už vím, že všechno je uvnitř a limity neexistují (odkaz na film Protivný sprostý holky). :D :D :D
Petra Kořínková|19. 6. 2020 11:30| reakce na Jan Altman - 18. 6. 2020 18:15
Já myslím, že se tedy spíše shodneme než rozcházíme. Podle mě je základ ve výchově, ale to jsme o generaci až dvě jinde. Pokud by dívky neposlouchaly věty tipu, ty jsi holka tak mi musíš pomoct, postarej se o bráchu, to mám šikovnou pomocnici. Tak by neměly dojem, že úklid je jen na nich, zvlášť když se doma tatínek do úklidu zapojuje přirozeně, bez řečí (svých i manželky) a není srážen, že to dělá blbě. Pak bude dělba domácích prací i u ní doma přirozená a takovéhle debaty by nebyly třeba. A kdyby ženy nebyly nuceny (nemožnost školky, finanční náročnost soukromé školky, neexistence soukromé školky) být s dětmi doma do tří let neztrácely by pozice v práci. Ale na tom se myslím s vámi taky shodnu.
Alexander Novotka|19. 6. 2020 08:45| reakce na Petra Kořínková - 18. 6. 2020 15:11
Při vší úctě, dámy, přeji vám oběma nějaké výborné „teplé“ (není myšleno pejorativně) místečko podle vašeho výběru. Nebude mi nikterak vadit ani to, když budete vydělávat (nebo už dokonce vyděláváte) klidně i násobně víc než zdejší diskutující (nebo i já), jestliže to dokážete čestným a poctivým způsobem, pak všechna čest, je to vaše zásluha. V obou případech budete muset překonávat množství různých překážek, z nichž častokrát ty největší jsou uvnitř. Abyste dosáhly ještě lepších výsledků, brání vám v tom dle mého názoru jistý mentální blok poskytující trochu posunuté vnímání reality. V jeho odstranění vám ale žádné generalizování či mudrování nad silou paží chirurgičky bohužel ani trochu nepomůže. Přeji vše dobré.
Robert Antonio|19. 6. 2020 00:56| reakce na Petra Kořínková - 18. 6. 2020 15:11
Lékaři, farmaceuti a právníci jsou zrovna obory, kde sice existují pohádkově placení profíci, ale průměr není nic moc. Začínající lékaři v nemocnici nebo koncipienti v AK jsou na tom dost bídně. U technických profesí, IT, ale i řemeslníků tohle nevidím, tam se šikovný člověk dostane k dobrým penězům velmi rychle.
Robert Antonio|19. 6. 2020 00:54| reakce na Eva Černá - 17. 6. 2020 11:40
Jediný argumentační faul tu zatím čtu od vás, konkrétně váš první příspěvek. Vyřídit nesouhlasné příspěvky poukazem na pohlaví jejich autorů není nic jiného než primitivní sexismus. Takové to „tomu nemůžeš rozumět, protože jsi holka“ otočené naruby.
Jan Altman|18. 6. 2020 18:15| reakce na Petra Kořínková - 18. 6. 2020 15:11
Ale to není nic proti ničemu. O IT a chirurgovi jsem psal já. Stejně tak jsem psal, že znám spoustu schopných a úspěšných žen, které mají i velmi nadstandardní výdělky (manažerky, lékařky, právničky). Takže pokud bychom se bavili o nějaké diskriminaci, tak žádná není. Pokud žena vystuduje práva a je dobrá, tak se prostě má dobře. Pokud vystuduje na dentální hygienistku, zubařku, atd... tak se má sakra dobře. I jako (VŠ nevzdělaná) kosmetička se má dobře. Naše místní OSVČ holička mi řekla, že vydělá 80k měsíčně. Respektive vydělá tolik, kolik jí na volném trhu za její služby (vzhledem k jejich kvalitě) je někdo ochoten zaplatit. Takže kde je nějaká diskriminace či genderová nevyváženost? Jestli někde je, tak (jak už jsem psal) v penzích. Ženy za život odvedou méně na socpoj a hlavně žijí daleko déle, ale penze mají skoro stejné (jen na ně méně přispěly a hlavně čerpají daleko déle). Pokud by byla nějaká spravedlnost (každý svobodný a svéprávný jedinec by si na svou penzi spořil individuálně dle svého uvážení a svých možností), tak by ten rozdíl ve starobní rentě byl velmi citelný.
Poukázala jste na dobře placené obory, kde pracují i ženy. 1) To je přeci důkaz nediskriminace 2) Nic to neříká o existenci dalších dobře placených oborů (IT, finance, technika a technologie, ...), kde těch žen zas tak moc není (a zkrátka to pak má dopad na celkové průměrné příjmy mužů vs žen) a také to nic neříká o celé řadě dalších hůře placených oborů, kde je žen velké procento (takže to celkový průměrný příjem žen srazí): prodavačky, sekretářky, družinářky, učitelky v mateřské, učitelky na ZŠ a SŠ (na to, že to jsou vysokoškolačky, je plat nízký), kuchařky ve školních jídelnách (a pozor, školství je OPRAVDU VELKÝM zaměstnavatelem), atd...
Hlavně ale nechápu, kdo pořád něco řeší. Manželství je smlouva. Dobrovolný svazek 2 lidí. Jak si to ti 2 lidi nastaví, je jen na nich (obou!). Pokud muž neuklízí a nepere, tak je to i vina ženy - má myslím dost pák si prosadit svou. Pokud žena zůstane doma s dětmi a muž dělá kariéru, měla/mohla by si s ním ta manželka domluvit nějaká pravidla - třeba že jí bude přispívat na penzijní připojištění. Protože pokud se ten chlap v pětačtyřiceti zblázní do nějaké dvacítky, chudák manželka by taky mohla jít "o žebrotě" - zejména pokud manžel měl byt po prarodičích ještě před svatbou a z platu si spořil-investoval do instrumentů, které nepodléhají evidenci a u rozvodového soudu by je mohl zapřít: zlato, bitcoin, sbírka historických švýcarských hodinek, známky, starožitnosti, ...
Petra Kořínková|18. 6. 2020 15:11| reakce na Alexander Novotka - 17. 6. 2020 14:14
Chcete argumentační faul? Tak třeba podle řady diskutujících si ženy vybírají nízko hodnocené práce a pozice a dobře placené pozice jsou uváděny v IT, kde tradične moc žen není. Ať se zkusí podívat do jiných dobře placených oborů - lékařky, farmaceutky, právničky... v těchto oborech se počty žen zvyšují a u některých jsou ve výrazné převaze. Opět zmíněn pouze chirurg, kde pánové uplatní více fyzické síly, ovšem v ostatních lékařských oborech už tak potřebná není a v nich je žen dost. Možná by pomohlo vylézt z bubliny
Alexander Novotka|17. 6. 2020 14:14| reakce na Eva Černá - 17. 6. 2020 11:40
Zřejmě jsem zcela evidentní macho (nebo něco takové odpudivé), ale jednak nevidím v této diskusi žádný argumentační faul (tedy, upřímně, kromě Vašeho zcela neodůvodněného generalizování), druhak jsem asi ani trochu nepochopil, čím konkrétním (kromě jakéhosi popichování) jste chtěla přispět k meritu diskuse Vašimi příspěvky. Nevadí, třeba příště se mi to povede uzřít lépe.
Martin Brezina|17. 6. 2020 06:19| reakce na Eva Černá - 16. 6. 2020 12:42
A za to, že tady v diskuzi píšou skoro jen muži, můžou muži? Je zde v systému nějaký blok na ženské příspěvky? Mně by se líbilo, kdyby tady ženy přispívaly, ale ony tu prostě nepíšou. Že by dostávaly mínusy? No, když jich bude hodně, můžou si dávat vzájemně plusy a hlupáci budou mít smůlu. A hlavně, o mínusy od hlupáků přeci nejde. Když mám názor, tak ho sdělím.
Jan Pozner|16. 6. 2020 14:07| reakce na Eva Černá - 16. 6. 2020 12:42
No dovolte, snad nepředpokládáte můj gender!?! Budete se muset smířit s tím, že i my, transqueeři, patříme mezi lidi a dělají se nám názory. Mělo byste se více otevřít světu a odhodit své zastaralé předsudky, které nepatří do 21. století. Uvidíte, uleví se vám.
Krásné. Tolik nesouhlasných komentářů od mužů. Jen jeden příspěvek od ženy, který náhodou dostal nejvíce záporných hlasů.
Nahlásit
-
5
+
Michal Kováčik|16. 6. 2020 11:24| reakce na Jan Altman - 16. 6. 2020 11:06
Tá vítaná možnosť je asi dobrým vysvetlením.
Čo pozorujem indické support tímy u nás v korporácii, pracuje tam omnoho väčší podiel žien než v SR/ČR. Myslím, že je to preto, že v Indii je v IT brandži lepšia možnosť zarobiť si pre uživenie rodiny než inde. Ale nejako ich to veľmi nebaví a výsledky práce tomu odpovedajú...
Jan Altman|16. 6. 2020 11:06| reakce na Robert Antonio - 15. 6. 2020 17:17
Ale já opravdu pamatuji ženy coby dokonce systémové programátorky v assembleru. Ale dnes žádnou Češku živící se programováním neznám. Ale znám cizinky z východu, které se v ČR programováním snaží živit. Že by to pro Češky bylo nezajímavé (náročná a jim nesedící práce, raději nějaká vágní úředničina, než exaktní programátořina), kdežto pro příchozí Ukrajinky, Rusky, atd... to je vítaná možnost, jak neskončit u doplňování zboží do regálů, u úklidových prací, na pozici pokojské?
Faktem je, že něčím takovým spíš uděláte radost klukovi, než holce: https://www.zive.cz/clanky/vyvojarem-od-kolibky-jak-doma-zacit-deti-ucit-programovat-uz-od-mala/sc-3-a-203555/default.aspx
Jan Pozner|16. 6. 2020 10:14| reakce na Aleš Holub - 15. 6. 2020 10:12
Děvčata se již nemohou dočkat až dostanou hadr, nikoli do ruky, ale na ksicht: https://www.jihadwatch.org/2020/06/germany-muslims-declare-a-sharia-zone-and-forbid-all-unbelievers-to-enter-threaten-to-kill-infidels-and-cops
Diskuze: Hadr do ruky!
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Robert Antonio|15. 6. 2020 09:57
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Pozner|16. 6. 2020 10:14
Diskuze
Eva Černá|22. 6. 2020 14:30| reakce na Robert Antonio - 21. 6. 2020 19:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Černá|22. 6. 2020 14:22| reakce na Robert Antonio - 21. 6. 2020 19:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|21. 6. 2020 19:11| reakce na Eva Černá - 19. 6. 2020 11:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|21. 6. 2020 19:10| reakce na Eva Černá - 19. 6. 2020 11:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|19. 6. 2020 13:35| reakce na Petra Kořínková - 19. 6. 2020 11:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|19. 6. 2020 12:47| reakce na Petra Kořínková - 19. 6. 2020 11:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Pozner|19. 6. 2020 12:15| reakce na Eva Černá - 19. 6. 2020 11:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Černá|19. 6. 2020 11:44| reakce na Alexander Novotka - 19. 6. 2020 08:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Černá|19. 6. 2020 11:41| reakce na Robert Antonio - 19. 6. 2020 00:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petra Kořínková|19. 6. 2020 11:30| reakce na Jan Altman - 18. 6. 2020 18:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Pozner|19. 6. 2020 09:39| reakce na Robert Antonio - 19. 6. 2020 00:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|19. 6. 2020 08:45| reakce na Petra Kořínková - 18. 6. 2020 15:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|19. 6. 2020 01:00| reakce na Michal Kováčik - 16. 6. 2020 11:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|19. 6. 2020 00:56| reakce na Petra Kořínková - 18. 6. 2020 15:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|19. 6. 2020 00:54| reakce na Eva Černá - 17. 6. 2020 11:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|18. 6. 2020 18:15| reakce na Petra Kořínková - 18. 6. 2020 15:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petra Kořínková|18. 6. 2020 15:11| reakce na Alexander Novotka - 17. 6. 2020 14:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|18. 6. 2020 10:33| reakce na Honza _ - 17. 6. 2020 09:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|17. 6. 2020 14:14| reakce na Eva Černá - 17. 6. 2020 11:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Černá|17. 6. 2020 11:40| reakce na Martin Brezina - 17. 6. 2020 06:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|17. 6. 2020 09:31| reakce na Martin Brezina - 17. 6. 2020 06:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|17. 6. 2020 06:19| reakce na Eva Černá - 16. 6. 2020 12:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|16. 6. 2020 22:06| reakce na Eva Černá - 16. 6. 2020 12:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Pozner|16. 6. 2020 14:07| reakce na Eva Černá - 16. 6. 2020 12:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|16. 6. 2020 13:51| reakce na Eva Černá - 16. 6. 2020 12:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Černá|16. 6. 2020 12:42
Nahlásit
Michal Kováčik|16. 6. 2020 11:24| reakce na Jan Altman - 16. 6. 2020 11:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 6. 2020 11:06| reakce na Robert Antonio - 15. 6. 2020 17:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Pozner|16. 6. 2020 10:14| reakce na Aleš Holub - 15. 6. 2020 10:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal H|16. 6. 2020 08:40| reakce na Petra Kořínková - 16. 6. 2020 07:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu