No vidíte a jsme u toho, pak ale nějaké úvahy, zejména laické veřejnosti, a k těm patří i mnoho lékařů specializovaných na jiné obory, jsou úplně mimo mísu.
Tituly dokonce nepatří ani na pracoviště a profesionální vizitky s výjimkou velmi omezeného množství velmi specifických oborů. Když člověka najímají, zajímají se mj.o jeho vzdělání (i když praxe je mnohem důležitější), ale v běžném pracovním procesu to nikoho absolutně nezajímá. Buď umíte a přemýšlíte, nebo ne.
Pane Danieli (titul jste si sam zaradil do zadni casti tela),
bylo by zajimave, jak se s mensim odstupem casu divate na svedskou strategii, kterou zastavate, a na jeji vysledky vcetne vseobecne situace, castecne danou (3/6/2020) : 4 542 mrtvych s porovnanim 325 v Ceske Republice, katastrofalni rozdil. V prepoctu na milion obyvatel, jedno z nejhorsich mist na svete (worldometer). Nemocnice nezvladavaji osetrit nemocne , jak asi sledujete, a jejich umrti je obcas ve sporu se zakonem, paliativni eutanasie je trestni cin!
Turiste se svedskym pasem nejsou primo vpusteni do zemi EU a vas oblibeny epidemiolog Tegnell byl konecne verejne sebekriticky, za coz ma muj respekt. Neni divu, dostava vyhruzky zabiti, od Svedu! Co na to rikate ?
Podobne by byl zajimavy nazor toho "lekare ve Svedsku", pana Krola, ktery (jak se rika cesky, lezl svedskym kolegum tam, kam jste si zaradil titul a na vlastni domovinu se dival z vrchu) a vychvaloval svedskou strategii. Tez jste se ho zastaval. Pocet mrtvych se tezko meni ruznou strategii, at kratkodobou ci dlouhodobou. Svedsko nedopadne lepe ani pri odhadovani ekonomickeho dopadu, nezamestanosti, atd. Strategie, ktera vzdy funguje, je "selsky rozum", bohuzel "common sense is not so common".
Nahlásit
-
2
+
Arne Novak|24. 5. 2020 21:35
Vazeny pane Ing. Danieli,
dovolte mi, abych se vratil k vasim vyrokum o titulech a jejich vseobecnem "zarazeni" do neslusne zadni casti tela, nechci byt jako vy vulgarni. Vzdelani je dulezitou casti CV pri zadosti o misto. Prijimaci rozhovor (jak se zminujete) nemuze posoudit vedomosti zadatele jako vysledek uspesnych zkousek primo, nybrz pomoci titulu jako nastroje informujici o vzdelani, muze vsak overit socialni status zadatele, ohodnotit ho jako cloveka. Takze tituly jsou v tomto pripade pouzitelne a nutne. Samozrejme je otazkou kde tituly byly ziskany. Posouzeni kvality ruznych vysokych skol je dostupne.
Pochyuji, ze nesouhlasite s kvalitou CVUT v Praze. Doktorat jsem ziskal ve Svedsku (ktere zastavate) na KTH ( Kralovska Vysoka Skola Technicka). Pochybuji, ze znate drivjejsi narocny proces se stat ve Svedsku profesorem (ted je jiny, stejny jako v CR). Timto bych kratce objasnil souvislosti s mou osobou a nesouhlas s vasim vyjadrovanim.
Co se tyce vaseho titulu, nehodnotim kvalitu ani kde jste ho ziskal, ten jste si ohodnotil sam a souhlasim s vami, kam jste si ho "zaradil".
Nahlásit
-
3
+
Arne Novak|23. 5. 2020 13:51
Pane Danieli, slusnost vaseho vyjadrovani mluvi sama za sebe, zrovna tak jako minusy u vasich prispevku.
Nahlásit
-
2
+
Jan Daniel|22. 5. 2020 15:42| reakce na Arne Novak - 19. 5. 2020 22:49
Tak mi pane Novak dovolte ještě sdělit, že mě jsou vaše i moje tituly srdečně u p*dele, a nic z nich nevyvozuji. Holedbání se tituly je výsadou neschopných a nepraktických. Kdo skutečné umí, nemusí si na vizitku dávat žádné zkratky, jeho jméno úplně stačí.
" Novak" dekuje panu Ing. Danielovi za sdeleni a blahopreje k ziskani titulu a muze poznamenat, ze i kdyz titul pana Daniela neznal, vzdy ho oslovoval "pane", jak se v nasi spolecnosti slusi a patri. Treba mohu doplnit, ze Ing. tituly mam dva, ponevadz mam dve vysoke skoly.
Nahlásit
-
5
+
kadrila kadrilová|19. 5. 2020 17:33| reakce na Jan Daniel - 19. 5. 2020 17:00
Souhlasím, že v běžném pracovním procesu stačí jméno.
kadrila kadrilová|19. 5. 2020 17:32| reakce na Arne Novak - 19. 5. 2020 12:14
Milý pane Nováku, asi Vás stálo hodně úsilí vystudovat a možná jako prvnímu v rodině, všichni si odpírali. Nicméně platí, že titul patří jenom na pracoviště. Pana Prymulu lze podezřívat z ledasčeho, ale z to, že by si koupil tituly, opravdu ne. Ano, i v penzi akademický titul zůstává. A ano, ve sdělovacích prostředcích se kvůli identifikaci osoby se jménem uvádějí i tituly či funkce.
Jan Daniel|19. 5. 2020 17:00| reakce na kadrila kadrilová - 19. 5. 2020 01:51
Tituly dokonce nepatří ani na pracoviště a profesionální vizitky s výjimkou velmi omezeného množství velmi specifických oborů. Když člověka najímají, zajímají se mj.o jeho vzdělání (i když praxe je mnohem důležitější), ale v běžném pracovním procesu to nikoho absolutně nezajímá. Buď umíte a přemýšlíte, nebo ne.
Jan Daniel|19. 5. 2020 16:54| reakce na Arne Novak - 18. 5. 2020 15:32
A k čemu vám to bude, Nováku? Co z toho vyvozujete? Např.já jsem ing.ekonomie a MBA. Celý život jsem v soukromém sektoru. Kdybych byl v akademické sféře, měl bych dnes sice řadu titulů, ale o tom, jak funguje lidská společnost bych nevěděl vůbec nic. Něco jako epidemiolog, který netuší jak to chodí za hranicemi jeho kabinetu a mimo jeho matematické modely typu "trash in - trash out".
Vazena pani Kadrilova, zkusenost se ziskanim akademickeho titulu zrejme nemate. I "blbec" vi, ze takovy titul, jako ma na pr. Prof. MUDr. PhD. Prymula se neda koupit, ale musi se na nej dopracovat, coz blbec nedokaze. Titul zustava lidem i v penzi, kdyz nejsou na pracovisti, jak se muzete ,pani chytra, presvedcit kazdy den v TV, tisku, atd.
Nahlásit
-
5
+
kadrila kadrilová|19. 5. 2020 01:51| reakce na Arne Novak - 18. 5. 2020 15:32
Tituly patří jenom na pracoviště a profesionální vizitku, nikam jinam. A jen blbec má za to, že automaticky znamenají, že jste inteligentní, máte přehled a rozhled... Víte, pane Nováku? :-)
Jan Daniel|18. 5. 2020 13:18| reakce na Arne Novak - 15. 5. 2020 18:26
Pravda není determinována většinovým hlasováním. Proti davu svědků covidových, mínusujícímu každého, kdo si dovolí zpochybnit oficiální dogmata, budu milerád stát úplně sám.
Jan Daniel|18. 5. 2020 13:14| reakce na Arne Novak - 17. 5. 2020 18:21
Ještě pouhých pár vybraných námětů na přemýšlení nad otázkou, kolik lidí jsme ochotní zabít, abychom zachránili jednoho člověka před smrtí s covidem:
- Odhad počtu dodatečných úmrtí na TBC ve světě, způsobených lock-downy, v příštích několika letech - 1,4 milionu - Odhad počtu mrtvých dětí v Africe díky ekonomickému poklesu způsobenému lock-downy (podvýživa, hůře dostupná lékařská péče): řádově statisíce, možná přes milion - V USA již před desítkami let vydali studii, kvantifikující, kolik obětí má snížení GDP o 1 procentní bod
Tyto informace by měli povinně studovat experti na epidemiologii, aby nepovažovali celý zbytek za hřebík.
Jan Daniel|18. 5. 2020 13:06| reakce na Arne Novak - 17. 5. 2020 18:21
Nepsal jsem o Stockholm, ale o metropolitní area Stockholm. Počet obyvatel země vydělený rozlohou země je irelevantní číslo. Záleží na tom, jak je obyvatelstvo koncentrováno. Šíření covidu v Moskvě asi těžko zpomalí obrovská rozloha Sibiře, že... Nezaměstnanost za březen či duben nevypovídá nic o tom, jakou ekonomickou krizi lock-down způsobil. To se dozvíme teprve v budoucnu. Pokud tam svým ostřížím zrakem vidíte, gratuluji: jste na levelu TV ekonomů. Prymula se věnoval především otázkám očkování a jeho napojení na farma business je obecně známo. V jeho CV jste opomněl uvést, že nedostal bezpečnostní prověrku a proto končí ve funkci náměstka ministra, a že byl v minulosti vyhozen z funkce ředitele FN kvůli střetu zájmů (napojení na firmu Biovomed, kterou vlastnila jeho dcera). Pokud si to spojíme s jeho utajováním nasbíraných dat o průběhu infekce před členy vlastního poradního orgánu, vyjde nám, že takový člověk je krajně podezřelý a nemůže být připuštěn k rozhodování o čemkoliv. Mrtvoly se budou sčítat až na konci, nikoliv na počátku. Teprve během následující zimy, do které bude ČR vstupovat se stejně imunitně naivní populací jako byla 1.března, zjistíme, zda to byla správná strategie. Rovněž se snad v budoucnu dostaneme i k seriózním datům o celé epidemii - kolik mrtvých se nakazilo v domovech důchodců a kolik například v obchodech a MHD, kolik obětí pochází třeba ze somálské menšiny (kterou ČR jaksi nemá). Pak bude možno provést analýzu a zodpovědět důležité otázky. Například, jak nutný je totální lock-down zdravé části populace, když zároveň změníme domovy důchodců v jatka (New York) - je to správná strategie? Vaše primitivní kupecké počty na superagregovaných číslech nám k tomu nepomůžou. Mimochodem, narazil jsem na zajímavý problém, možná mi s ním pomůžete: jaké vědecké studie dokazují, že asymptomatičtí nakažení mají významný vliv při šíření nemoci? (Bez tohoto jasného prokázání nelze obhájit plošnou povinnost pro zdravé lidi nosit roušky.)
Pane Danieli, vyjdu vam vstric a "vypotim protiargument", nejen jeden.
Zrejme vase zminka o hustote obyvatelstva je vyvolana mou poznamkou na stejne tema. K 31/12/2019 bylo ve Stockholmu 974 073 obyvatel, do vaseho cisla 2 200 000 neco chybi, takze se nejedna jenom o Stockholm. Rozloha stockholms länu je 6 519 km2. Ze stejneho zdroje, FolkHälsoMyndighet, (FHM), i kdyz pouzivate FHS, ktery zastavate s Tengvallem v cele, se da vycist "sjukdomsfal per region" - Stockholm 10 400, Västra Götaland 4 200, Öster Götland 1 700, Sörmland cca lika, atd. ( k dnesnimu datu). Ponevadz umrtnost a sjukdomsfal spolu musi souviset a cisla (umrti, atd) se udavaji totalne, da se rici, ze moje poznamka o rozprostrenosti ci hustote obyvatelstva mela opodstatneni. Bud mi date az pravdu a nebo jste neobjektivni amater na zachazeni s overitelnymy daty.
Netvrdim, ze jsem genius, zminka o nezamestnanosti jsou lehce overitelna data z ministerstev prace, zmineny propad ekonomie jsou stavy odhadovane ministerstvama financi, ne mnou.
Staci si na siti zjistit kliknutim, kdo je Prof. MUDr. Roman Prymula, CSc., PhD., kteremu se president Zeman zminil udelit nejvyssi cesky rad Bileho lva. Na siti tez zjistite, ze prof. Prymula je uznavany epidemiolog a ne vakcionolog, jak vy tvrdite. Tez na siti se muzete dovedet : "Epidemiologi - vetenskaplig disciplin som syslar med sjukdomens utbredning, orsaker och förlopp". Zajimave, ze toto povazujete za mlaceni kladivem na hrebik a pana profesora Prymulu jako agenta s africkymi fotbalisty. Nechci urazet, ale dovolte mi vas podobne prirovnat k nevzdelanemu saskovi, ktery by se neuzivil ani v cirkuse.
Vase neobvykla nadrazenost, neprimo tez se tykajici posudku presidenta Zemana, musi mit opodstatneni. Proto, budte tak laskav, a uvedte vsechny vase akademicke tituly a jina ohodnoceni, krome toho "pana".
Doporucuji si precist 21strankovy dokument (www.expressen.se/nyheter. ..) zverejneny 11 kvetna 2020 v 17.05, pan Ludde Hellberg, "Svenska mistagen: Därför dör vi - trots forskarnas varningar." Je to poucne i zajimave cteni, vcetne chyb a spatnych odhadu, ktere Tegnell udelal. Tez je tam material tykajici se vasi zmince o rouskach, jako nepodlozene hypotese, kdyz cele Nemecko zavedlo podle ceskeho vzoru povinnost nosit rousky. Jste zrejme zkuseny expert v mnoha oborech, cekam na vase akademicke tituly.
Na zaver cisla mluvici jasnou reci k 17/5/2020.
Umrti ve Svedsku celkem ............ 3 679 na milion lidi ............ 365
Ceska Rpublika ............ 297 ............ 28 v USA ........... 273
Pro intensivni peci nejsou v Karolinske nemocnici mista !
PS. Cisla si najdete na "Worldmeter".
No, a ted bude opet na rade Jan Werich, s kterym jsme tuto konversaci zacali, a vy, po precteni mych radek uspokojite Wericha a budete mene hloupy.
Mejte se fajn, Arne Novak.
Nahlásit
-
4
+
Arne Novak|15. 5. 2020 18:26
Pane Danieli,
obliba a veruhodnost vasich argumentu je videt v minusech vaseho hodnoceni. Na dalsi diskusi neztracim cas, podle Wericha.
Nahlásit
-
4
+
Jan Daniel|15. 5. 2020 16:28| reakce na Arne Novak - 15. 5. 2020 14:00
...napsal Arne Novak, který nebyl schopen v diskusi vypotit jedinný protirgument...
Co se tyce Vaseho komentare, Jan Werich rekl : "Ono je lepsi mluvit s chytrym clovekem o necem hloupem, nez s hlupakem o necem chytrem !"
Arne Novak
Nahlásit
-
3
+
Jan Daniel|14. 5. 2020 10:15| reakce na Arne Novak - 13. 5. 2020 21:58
- Nominální hustota osídlení (populace / celková rozloha) je nicneříkají číslo, pokud je obyvatelstvo soustředěno v městských aglomeracích typu metropolitní area Stockholm s 2,2 miliony obyvatel. - Pokud dnes víte dopad na ekonomiku a nezaměstnanost, jste génius, který by s tímto číslem mohl vystupovat spolu s ostatními pop-ekonomy v televizi. - Prymula není epidemiolog, ale vakcinolog. Vakcionolog s napojením na farmaceutický průmysl, který tají nasbíraná data o vývoji epidemie, je pro mě asi tak důvěryhodný jako fotbalový agent obchodující s africkými hráči. - To, že nošení roušek po ulici zabránilo byť jen jediné nákaze, je naprosto nepodložená hypotéza. Pokud se nenakazily prodavačky v obchodech, pak pravděpodobnost, že se nakazí lidé, kteří se minou na chodníku se limitně blíží nule. - Filosofický rozdíl mezi panelem FHS (jehož je Tegnell tváří) a epidemiology je v tom, že panel FHS sleduje zdraví národa jako celek, a není fixován na jednu partikulární nemoc. Epidemiolog je typickou ukázkou člověka, který pracuje celý život s kladivem a celý zbytek světa považuje za hřebík. Tragédií úzce zaměřených expertů je to, že jim naprosto chybí širší nadhled a nejsou schopni domýšlet dopady svých nápadů. Svěřit se jim, je sebevražda. - Pro mne je důvěryhodnější pohled člověka z praxe, který léčí skutečné pacienty, než názor epidemiologa, který si hraje s cinklými matematickými modely naplněnými zfalšovanými čínskými daty a systematicky z nich generuje totálně přestřelné prognózy.
"Cesky lekar ve Svedsku" se zrejme snazi zalibit svedskym kolegum (mame v cestine jadrnejsi vyraz), ale nemusel by zaroven snizovat domovinu Cechy (rika se, ze ptaci nedelaji "..." do vlastniho hnizda). Zijeme ve Svedsku 52 let a dobre zname svedskou mentalitu, zvyky a system, o cemz pan lekar zrejme nema ani potuchy.
Svedsko mame radi a v urcitych smerech obdivujeme, ale tez objektivne muzeme kritisovat. Totez plati pro Ceskou Republiku i kdyz jsme hrdi na to , ze jsme Cesi a s respektem obdivujeme ceskou vladu za rozhodne, efektivni a restriktivni jednani po vyskytu virusu, ktere zachranilo mnoho zivotu. Byli jsme v te dobe v Ceske Republice. Jsou staty, ktere si z Ceska vzali priklad (na priklad povinnost rousek v Nemecku). Porovnani Svedska s Ceskou Republikou a i sousedem Finskem s umrtnosti, poctu uzdravenych, atd. je pro Svedsko katastofalni ( k 13/5 zemrelo ve Svedsku 3 460 !!! lidi zatim co v Ceske Republice 288 !!). Da se poznamenat, ze Svedsko majici priblizne stejny pocet obyvatel je ridceji osidleno, coz by melo byt vyhodne pro porovnani. Dokoce i vyhodnoceni nezamestnanosti, propadu ekonomie, parametry predpokladane byt pozitivni parametry pro svedskou strategii, se neukazalo byt realitou. Diskutuje se strategie promoreni, kolektivni imunita, atd stejne ve Svedsku jako v Ceske Republice, profesor Primula je uznavany cesky epidemiolog (na pr.zavedeni chytre karanteny, atd) zatim co svedsky epidemiolog Tegnell doporucuje nenosit rousky, povinnost rousek je jednim z vysvetleni male umrtnosti v Cesku. Cesky lekar muze byt odbornk ve svem lekarskem oboru, ale jako amatersky laik by nemel analysovat situace, kterym zrejme nerozumi.
S pozdravem vsem ovladjicim "selsky rozum", Profesor Dr. Arne Novak.
Nahlásit
-
8
+
Jan Daniel|10. 5. 2020 12:17| reakce na Karel Svátek - 3. 5. 2020 11:58
Mě moje babička vždycky říkala, že zajíci se počítají až po honu, a ne na jeho začátku, a já nemám důvod ji nevěřit. Pokud virus zmizí a nepřijde nová vlna, bude vše OK. Pokud druhá vlna na podzim přijde, byl náš jarní lock-down naprosto katastrofální strategie.
Jan Daniel|10. 5. 2020 12:10| reakce na Petr Novák - 3. 5. 2020 22:00
Švédové ještě nejsou za maximem, zato my jsme na úplném počátku. Způsobili jsme si ekonomickou krizi, poškodili zdraví jiných pacientů než covidových, a na podzim budeme stejně imunitně naivní jako 1.března. A další lockdown už tahle společnost nepřežije. V zimě se teprve ukáže jak efektivní to byla strategie.
Důvěra v národní zdravotní agenturu FHM ve Švédsku stoupla během měsíce o 20%. To bude asi tím, že Švédové nečtou české noviny a tak neví, co se u nich děje. Na rozdíl od expertů z českých diskusí.
Jinak, Stockholm je zasažen silně, protože tam měli tu smůlu, že měli jarní prázdniny v kritickém oknu, kdy se epidemie v italských horských střediscích rozjela, ale ještě se to nikde nebralo moc vážně. Na rozdíl třeba od Malmö, kde je měli dříve. Na takových náhodách to totiž často stojí - v Koreji byla například kritickou pacientka č.34, která se po dopravní nehodě dostala do nemocnice a než ji diagnostikovali, měla v nemocnici, blízkém kostele a dalších zařízeních stovky kontaktů. My jsme měli kliku, že jsme byli připraveni na to, co se nám z Itálie vrátí z jarních prázdnin. Slováci měli ještě větší kliku, protože měli lyžníků málo.
Nahlásit
-
0
+
Jan Pozner|5. 5. 2020 15:22| reakce na Adam Čabla - 3. 5. 2020 10:44
Další zajímavost je, že o víkendu mají nápadně méně mrtvých. Tak buď jsou disciplinovaní a umírají ve všední dny nebo se tam prostě o víkendu nemaká... To dle mě nevypadá jako "pečlivost".
Co se týká nemoci, tak statistiky mluví jasně. V Česku umírá výrazně méně lidí s COVID. Úmyslně nepíšu na COVID. Prostě šíření nemoci se u nás zákazy dost omezilo, stačí se podívat na statistiky. A podle denních přírůstků Švédové ještě nejsou na maximem.
Nahlásit
-
12
+
Karel Svátek|3. 5. 2020 11:58
Švédsko má 10x více úmrtí, než my a u nás se také počítají lidé, kteří neumřeli na covid, ale s covidem. Takže vyzdvihovat švédský model, asi nebude to pravé To jsou rady na úrovni doporučení prezidenta USA, aby si lidé vstříkli do žíly desinfekční prostředek. Děkuji, nechci. A pokud se týká výzvy 11 "statečných!, tak se okamžitě ozvalo spousta jiných odborníků, kteří s touto výzvou nesouhlasí. A ty chytré řeči, že je lepší umřít svobodný, než s omezováním svobod, jsou na úrovni velkých blbů, včetně nejchytřejších právníků a advokátů, kteří vylézají z děr, jako krysy a jsou užiteční, asi jako kůrovec a sucho. Karel Svátek
Nahlásit
-
22
+
František Kusák|3. 5. 2020 10:50| reakce na Adam Čabla - 3. 5. 2020 10:44
No vidíte a jsme u toho, pak ale nějaké úvahy, zejména laické veřejnosti, a k těm patří i mnoho lékařů specializovaných na jiné obory, jsou úplně mimo mísu.
Diskuze: Český lékař ve Švédsku: Benevolentní strategie je lepší. Je dlouhodobě udržitelná
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
František Kusák|3. 5. 2020 10:50
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Daniel|19. 5. 2020 17:00
Diskuze
Arne Novak|3. 6. 2020 21:03
Nahlásit
Arne Novak|24. 5. 2020 21:35
Nahlásit
Arne Novak|23. 5. 2020 13:51
Nahlásit
Jan Daniel|22. 5. 2020 15:42| reakce na Arne Novak - 19. 5. 2020 22:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|21. 5. 2020 15:16| reakce na Arne Novak - 19. 5. 2020 22:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arne Novak|19. 5. 2020 22:49
Nahlásit
kadrila kadrilová|19. 5. 2020 17:33| reakce na Jan Daniel - 19. 5. 2020 17:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kadrila kadrilová|19. 5. 2020 17:32| reakce na Arne Novak - 19. 5. 2020 12:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|19. 5. 2020 17:00| reakce na kadrila kadrilová - 19. 5. 2020 01:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|19. 5. 2020 16:54| reakce na Arne Novak - 18. 5. 2020 15:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arne Novak|19. 5. 2020 12:14
Nahlásit
kadrila kadrilová|19. 5. 2020 01:51| reakce na Arne Novak - 18. 5. 2020 15:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arne Novak|18. 5. 2020 15:32
Nahlásit
Jan Daniel|18. 5. 2020 13:18| reakce na Arne Novak - 15. 5. 2020 18:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|18. 5. 2020 13:14| reakce na Arne Novak - 17. 5. 2020 18:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|18. 5. 2020 13:06| reakce na Arne Novak - 17. 5. 2020 18:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arne Novak|17. 5. 2020 18:21
Nahlásit
Arne Novak|15. 5. 2020 18:26
Nahlásit
Jan Daniel|15. 5. 2020 16:28| reakce na Arne Novak - 15. 5. 2020 14:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arne Novak|15. 5. 2020 14:00
Nahlásit
Jan Daniel|14. 5. 2020 10:15| reakce na Arne Novak - 13. 5. 2020 21:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Arne Novak|13. 5. 2020 21:58
Nahlásit
Jan Daniel|10. 5. 2020 12:17| reakce na Karel Svátek - 3. 5. 2020 11:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|10. 5. 2020 12:10| reakce na Petr Novák - 3. 5. 2020 22:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|10. 5. 2020 12:06
Nahlásit
Jan Pozner|5. 5. 2020 15:22| reakce na Adam Čabla - 3. 5. 2020 10:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Novák|3. 5. 2020 22:03| reakce na Karel Svátek - 3. 5. 2020 11:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Novák|3. 5. 2020 22:00
Nahlásit
Karel Svátek|3. 5. 2020 11:58
Nahlásit
František Kusák|3. 5. 2020 10:50| reakce na Adam Čabla - 3. 5. 2020 10:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu