Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Nejen pohlaví. Proč by mělo být možné legálně si změnit věk

Joona Räsänen | 7. 11. 2019 | Celkem 22 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Zoidberg | 7. 11. 2019 00:44

Nebylo by spíše schůdnější úplně se zbavit věku jako veřejné informace? Udělat z něj více intimní číslo. Třeba jako délku penisu. :) Plnoletý člověk by neměl mít povinnost komukoliv věk sdělovat. Osobně bych se vykašlal i na oslavy narozenin a časem bych na svůj věk jednoduše zapomněl. Kdyby se mě pak někdo na něj zeptal, mohl bych upřímně odpovědět, že nevím. :)

+70
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Jan Volák | 8. 11. 2019 13:35

A proto bych jí nejdřív pozval na rande, nebo s ní dal nějakou písemnou řeč a buď by prošla do dalšího "kola" nebo neprošla. Asi bych si jí neškrtl na seznamu, protože může být ošklivá nebo stará.

-4
+
-

Všech 22 komentářů v diskuzi.

Jan Capouch | 8. 11. 2019 11:52

Sakra, tak jsem doufal, že se následující den objeví článek, že to byl jen vtip a jak jsme důvěřivě naletěli, ale ono je to myšleno vážně. No potěš. Dobro došli.

Nahlásit

+4
+
-

Petr Novák | 8. 11. 2019 09:28

A co třeba legálně změnit počasí. Každý den si schálíme, že je sice slunečno, ale o jeden stupeň méně. Tím vyřeší problém s globálním oteplováním a lidé budou štastní. Pak je tu samozřejmě ještě možnost legálně změnit spotřebu aut o 20 procent .

A nakonec můžeme můžeme legálně zvýšit hodnotu koruny o 50 procent, aby se lidé měli dobře.

Nahlásit

+8
+
-

Jan Volák | 8. 11. 2019 14:22 | reakce na Petr Novák - 8. 11. 2019 09:28

No to je nápad :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Volák | 8. 11. 2019 08:28

Dost zajímavý článek a pravdivý. Lepší by ale bylo nediskriminovat a nemít předsudky.

Nahlásit

-2
+
-

Petr Novák | 8. 11. 2019 09:32 | reakce na Jan Volák - 8. 11. 2019 08:28

Tak jo, až potkáte bandu romů večer někde mezi garážemi, tak nemějte předsudky, nediskriminujte a normálně kolem nich projděte a hezky je pozdravte.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Jan Volák | 8. 11. 2019 13:33 | reakce na Petr Novák - 8. 11. 2019 09:32

Citace - Petr Novák / 08.11.2019 09:32

Tak jo, až potkáte bandu romů večer někde mezi garážemi, tak nemějte předsudky, nediskriminujte a normálně kolem nich projděte a hezky je pozdravte.


Asi jste to nepochopil, co má společného banda Romů za garáží se stářím potenciálnígo nového zaměstnance?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Altman | 8. 11. 2019 15:06 | reakce na Jan Volák - 8. 11. 2019 13:33

Už jste byl někdy starý, abyste věděl, jak často budete muset chodit k doktorovi (místo do práce), jak se vám bude zhoršovat zrak i paměť, jak se budete hůře učit novým věcem, jak se vám bude zhoršovat jemná motorika, jak se zadýcháte při daleko menší námaze než když vám bylo 25, atd...?

Ano, starší pracovníci mohou mít jiné výhody (zkušenost, nižší agresivita, schopnost vycházet s lidmi, ...).
A ano - vše výše je paušalizace a jednotlivci mohou vybočovat tím či oním směrem.

Ale pokud se nějaký zaměstnavatel rozhodně v předkole tu masu kandidátů na pracovní místo zredukovat nějakou metodou vycházející ze statistiky a jeho životní zkušenosti, tak je to jen jeho věc. Ono zvát si na pohovor třeba 1000 lidí by bylo dost peklo a nějak to zredukovat musí.

Obdobně přeci zaměstnavatelé "diskriminují" třeba i podle vzdělání. Když očekávají velký zástup kandidátů, tak si proste do požadavků dají VŠ vzdělání - i když na danou pozici rozhodně není nezbytné. Předem vyloučí třeba schopného středoškoláka. Ale promiňte - je to jen JEJICH věc!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Jan Altman | 8. 11. 2019 09:26 | reakce na Jan Volák - 8. 11. 2019 08:28

Každý z nás diskriminuje a má na to právo. Vy jste si manželku snad vybíral losem? Bylo by vám jedno, kdyby byla ošklivá, hloupá, protivná, o 40 let starší?

Předsudky jsou v podstatě "agregovaná data, agregované zkušenosti celé populace".

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+9
+
-

Jan Volák | 8. 11. 2019 13:35 | reakce na Jan Altman - 8. 11. 2019 09:26

A proto bych jí nejdřív pozval na rande, nebo s ní dal nějakou písemnou řeč a buď by prošla do dalšího "kola" nebo neprošla. Asi bych si jí neškrtl na seznamu, protože může být ošklivá nebo stará.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Jan Altman | 8. 11. 2019 14:59 | reakce na Jan Volák - 8. 11. 2019 13:35

Vždyť konejte, jak uznáte za vhodné. Jde o váš čas, váš život, vaši energii. Ale ostatní tipuji budou dělat nějaký rychlý prvotní filtr podle "předsudečně diskriminačních" kritérií a já trvám na tom, že to je jen jejich věc.

Pokud vy bez předsudečného filtru chcete postupně randit s 5 miliony Češek, nebo dokonce s miliardami Číňaněk, Somálek, Bangladéšanek, byste žádnou nediskriminoval, tak je to samozřejmě pro mě v pořádku.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Michal H | 7. 11. 2019 16:36

Minimálne u nás na Slovensku má inšpektorát práce tabuľky, ktoré určujú podľa veku a pohlavia, aké ťažké bremená môžu zamestnanci dvíhať a akú celkovú hmotnosť môžu za pracovnú zmenu zdvihnúť.
https://www.epi.sk/zz/2006-281
Diskrimináciu pri prijímaní do zamestnania síce zákon zakazuje, ale je rozdiel, či novoprijatý skladník môže dvíhať bremená o hmotnosti 50kg a za deň preložiť 10 000kg, alebo môže dvíhať bremená o hmotnosti max 10kg a za deň preniesť max 5 000kg.
To, s akým pohlavím sa zamestnanec identifikuje a na aký vek sa cíti, inšpektorát práce pri udeľovaní pokuty firme nezaujíma.
Len na zamyslenie - prijali by ste do predajne potravín predavačku vo veku 51 rokov, ktorá smie manipulovať s bremenami o hmotnosti max. 10kg, ak kartón trvanlivého mlieka váži 12kg?

Nahlásit

+5
+
-

Martin Pala | 7. 11. 2019 09:59

Myslím že toho se stát určitě chytne ... zevede se to povinně a nazve se to "důchodová reforma" (po které se nikdo důchodového věku nedožije)

Nahlásit

+17
+
-

Jan Capouch | 7. 11. 2019 08:13

Před deseti lety bych si myslel, že je to vtip, ale dneska? A není ani apríl, ani Silvestr...
Tak hlavně zachraňujte hodně muslimských připrchlíků. Oni vám už vysvětlí, jak je to s věkem a pohlavím.

Nahlásit

+14
+
-

Jan Zoidberg | 7. 11. 2019 00:44

Nebylo by spíše schůdnější úplně se zbavit věku jako veřejné informace? Udělat z něj více intimní číslo. Třeba jako délku penisu. :) Plnoletý člověk by neměl mít povinnost komukoliv věk sdělovat. Osobně bych se vykašlal i na oslavy narozenin a časem bych na svůj věk jednoduše zapomněl. Kdyby se mě pak někdo na něj zeptal, mohl bych upřímně odpovědět, že nevím. :)

Nahlásit

+70
+
-

Petr Vorlíček | 7. 11. 2019 01:45 | reakce na Jan Zoidberg - 7. 11. 2019 00:44

A taky zapomeneme národnost, pohlaví a jazyk, budeme jen živé entity beze jména, národní příslušnosti, věku a pohlaví, nikdo nás tak nebude moci diskriminovat...Diskriminovaní prostě budou všichni....
Přijde mi, že se lidstvo opravdu dostává na konec nějaké zásadnější epochy, kdy se řeší takové 3,14 čoviny, jako kdybychom už neměli žádné skutečné problémy.. A nebo je lidstvo neřeší, a jen máme příliš mnoho absolventů humanitních oborů, kteří se snaží vytvořit pro své soukmenovce nějaké uplatnění...??

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+19
+
-

Jan Zoidberg | 7. 11. 2019 10:53 | reakce na Petr Vorlíček - 7. 11. 2019 01:45

Pokud by se někdo cítil lépe, kdyby si z hlavy vytěsnil svůj věk, pohlaví nebo národnost, tak proč ne? Lidé prožívají řadu úzkostí plynoucích čistě jen z toho, že moc myslí na svoje "zařazení" a psychologové mají dnes plné ruce práce, aby je přesvědčili, že se na to mají vykašlat.

Ovšem tak jako má každý právo být kým chce, tak má i jeho okolí právo považovat ho za koho chce. Když přijde na pohovor pán, tak by měl mít právo tvrdit, že je bezpohlavním teenagerem. No a já bych měl mít právo ho zdvořile odmítnout, když usoudím, že je marťanem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+9
+
-

Petr Vorlíček | 8. 11. 2019 20:32 | reakce na Jan Zoidberg - 7. 11. 2019 10:53

Ale takové právo snad máte...???
Nikdo vam nepřikazuje myslet na svůj věk, a nikdo vam nezakazuje tvrdit na pracovnim pohovoru, že jste bezpohlavní teenager, ani vam nikdo nepřikazuje takovou osobu prijmout...??
Nebo potrebujeme zakon na to, že se smí čurat i vestoje???

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Volák | 8. 11. 2019 13:40 | reakce na Jan Zoidberg - 7. 11. 2019 10:53

Tak věk je jen číslo v občance, ale jen do té doby, než narazíte na nějaký věkový limit, například v účasti v SuperStar, na nějaká lékařský zákrok, nárok na důchod a podobně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 7. 11. 2019 07:16 | reakce na Petr Vorlíček - 7. 11. 2019 01:45

Trefa. Postmoderní, postfaktický, postgenderový, post-cokoliv kult úspěšně bují, protože je snazší něco popřít než něco vytvořit. A něco to vypovídá o společnosti, která není schopná se identifikovat jinak než na základě toho, čím není.
Není to "kontraintuitivní," jak zaznělo v článku.
Je to blbost.

Jak říká monsieur Zoidberg, při pracovním pohovoru vás zaměstnavatel nemá posuzovat na základě toho, kolik vám je na papíře nebo ve skutečnosti, nýbrž podle schopností. Důslednějším dodržováním tohoto pravidla jednak zachováme dekorum a druhak bude pracoviště složené z lidí, kteří něco umí (místo aby měli papír o tom, že někdo říká, že něco umí).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+14
+
-

Petr Vorlíček | 8. 11. 2019 20:36 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 7. 11. 2019 07:16

Vidíte to, a já si zas myslím, že ve SVÉ firmě si mohu hodnotit kritéria SVÝCH zaměstnanců podle SVÉHO...Když si vyberu neschopnou bandu, odskáču to JÁ a zkrachuji, když budou schopní, vydělám na tom JÁ. Podnikatelské riziko se tomu říká.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 11. 11. 2019 08:33 | reakce na Petr Vorlíček - 8. 11. 2019 20:36

Ojej, nemyslel jsem si, že by to vyznělo tak, že by mělo být nějakou regulací povinné, abyste si vybíral podle nějakých kritérií. Rozhodně ne, je to zcela a úplně na zaměstnavateli. Pochopitelně, že pokud bude vaší hlavní touhou v podnikání zkrachovat, vyberete si neschopná hovádka (a naopak).

Tedy dokud to nějaká přespříliš egalitářská kněžna kvótou nepřikáže, jak správně podotkl pan Fraj.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Josef Fraj | 9. 11. 2019 02:32 | reakce na Petr Vorlíček - 8. 11. 2019 20:36

soudružka Šabatová už, vám vysvětlí, jak se mýlíte.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK