Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Auto jako ruská ruleta

Vojtěch Pišl | 5. 11. 2019 | Celkem 5 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Tomáš Uvíra | 5. 11. 2019 13:10

Mě to přijde jako článek nějakého hipstera co viděl auto jednou na obrázku. Lidé neumírají víc, když auta v obci jedou o 3% rychleji, ale protože někteří zde jezdí přes 100kmh. A čerti měří rychlost pouze na přehledném úseku kde je buzerační 30kmh pro pohodlnější vybírání desátků.

+19
+
-

Všech 5 komentářů v diskuzi.

Stanislav Brabec | 5. 11. 2019 22:40

Autor považuje tvrzení, že vyšší rychlost znamená více nehod, za axiom, který není třeba dokazovat. Ovšem psychologické průzkumy tvrdí opak. V nízkých rychlostech, hluboko pod návrhovou rychlostí dané silnice, nepřinášejí dostatek podnětů, a pozornost řidiče rychle otupuje. Pokud vím, tento jev byl pozorován i v Praze na magistrále, kde snížení rychlosti z 80 km/h na 50 km/h přineslo větší nehodovost.

A nejde jen o rychlost. Jde i o nesmyslné právní úpravy. Třeba taková přednost chodců na přechodech přinesla od roku 2001, kdy byla zavedena, několik set zbytečných úmrtí navíc. Přestože se za tu dobu proinvestovalo do bezpečnosti chodců několik miliard, nikdy se úmrtnost na přechodech ani nepřiblížila dřívějším číslům (do roku 2001: do 10 mrtvých ročně, současný průměr: 25 mrtvých ročně).

Nahlásit

+17
+
-

Tomáš Uvíra | 5. 11. 2019 13:10

Mě to přijde jako článek nějakého hipstera co viděl auto jednou na obrázku. Lidé neumírají víc, když auta v obci jedou o 3% rychleji, ale protože někteří zde jezdí přes 100kmh. A čerti měří rychlost pouze na přehledném úseku kde je buzerační 30kmh pro pohodlnější vybírání desátků.

Nahlásit

+19
+
-

Petr Novák | 5. 11. 2019 16:32 | reakce na Tomáš Uvíra - 5. 11. 2019 13:10

Tohle průměrování je cesta do pekel. Nehody se stávají z různých příčin a rychlost na ně má různý vliv. Nezvladnuti řízení asi s rychlostí souvisí, ale vjeti do protisměru skoro vůbec. Rozdíl mezi městem a dálnici je taky zásadní zejm. kvůli chodcům.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Honza _ | 5. 11. 2019 14:16 | reakce na Tomáš Uvíra - 5. 11. 2019 13:10

Když já sním dva obědy a vy žádný, v průměru jsme se oba dobře najedli...
Se statistikou se dá hezky kouzlit :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Josef Fraj | 5. 11. 2019 13:58 | reakce na Tomáš Uvíra - 5. 11. 2019 13:10

Přesně, intelektuál porodil článek.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK