Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Diktátor, který udělal z Volkswagenu impérium

Vojtěch Dobeš | 4. 9. 2019 | Celkem 7 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

R. S. | 4. 9. 2019 15:26

Nikdy nepochopím, jak se mohla z Dieselgate stát taková aféra. Na tom, co VW (a nejspš i mnozí další) udělal, nevidím nic nelegálního. Regulace ho nutila optimalizovat z hlediska zákazníka zcela podružné parametry v přesně definovaném (a od reality naprosto odtrženém) testu, tak to udělal. Že výsledky měření za velmi specifických podmínek nic nevypovídají o chování za podmínek zcela odlišných? No a? To přece nikdo nemohl rozumně očekávat. Liteře zákona bylo učiněno za dost a zákazník byl spokojený, že navzdory praštěné regulaci jeho auto stále jede i do kopce.

Žádný mobil vám nevydrží v pohotovostním režimu tak dlouho, jak tvrdí výrobce. Hodinky označené jako vodotěsné do 50 metrů netěsní při potopení do 50 metrů. Po použití šampónu slibujícího vlasy až 100% bez lupů vám dost možná nějaké lupy zůstanou. Čísla slibující u kosmetiky omládnutí pleti, prodloužení řas nebo ochranu před potem nebere vážně už vůbec nikdo. A tehdy udávaná spotřeba hybridních vozů byla zcela mimo realitu, protože energie dodaná z baterie se nepočítala. Tak proč ten dvojí metr v případě dieselových motorů?

+16
+
-

Všech 7 komentářů v diskuzi.

foxy | 6. 9. 2019 07:37

Fakticka poznamka. Porche nenavrhl Tigera, ale jeho nepovedeneho konkurenta s dieselelektrickym pohonem, ktery pri predvadecce shorel a pak se nevyrabel. Tigera navrhla firma Henschel

Nahlásit

+2
+
-

Jan Capouch | 6. 9. 2019 07:44 | reakce na foxy - 6. 9. 2019 07:37

Přesně tak, už vyrobené podvozky (protože Porsche nepochyboval o svém vítězství a zahájil výrobu dřív, než dostal schválení) pak byly použity na stíhač tanků Ferdinand,

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

R. S. | 4. 9. 2019 15:26

Nikdy nepochopím, jak se mohla z Dieselgate stát taková aféra. Na tom, co VW (a nejspš i mnozí další) udělal, nevidím nic nelegálního. Regulace ho nutila optimalizovat z hlediska zákazníka zcela podružné parametry v přesně definovaném (a od reality naprosto odtrženém) testu, tak to udělal. Že výsledky měření za velmi specifických podmínek nic nevypovídají o chování za podmínek zcela odlišných? No a? To přece nikdo nemohl rozumně očekávat. Liteře zákona bylo učiněno za dost a zákazník byl spokojený, že navzdory praštěné regulaci jeho auto stále jede i do kopce.

Žádný mobil vám nevydrží v pohotovostním režimu tak dlouho, jak tvrdí výrobce. Hodinky označené jako vodotěsné do 50 metrů netěsní při potopení do 50 metrů. Po použití šampónu slibujícího vlasy až 100% bez lupů vám dost možná nějaké lupy zůstanou. Čísla slibující u kosmetiky omládnutí pleti, prodloužení řas nebo ochranu před potem nebere vážně už vůbec nikdo. A tehdy udávaná spotřeba hybridních vozů byla zcela mimo realitu, protože energie dodaná z baterie se nepočítala. Tak proč ten dvojí metr v případě dieselových motorů?

Nahlásit

+16
+
-

Petr Molik | 6. 9. 2019 07:17 | reakce na R. S. - 4. 9. 2019 15:26

Regulátor si došlápl, protože se nejednalo o lživou nebo matoucí reklamu spotřebitele, ale o podvod pro čerpání ekologických dotací a daňových úlev v Kalifornii.
Analogicky, za svoje peníze si můžete opravit barák nebo jet na dovolenou a nikomu po tom nic není. Ale pokud zažádáte o zelené dotace na nový kotel a za peníze pojedete k moři, tak se nemůžete divit, když to kontrola klasifikuje jako zneužití a argument, že soused byl u moře taky nikoho nepřesvědčí. Ano byl, ale za svoje.
P.S: Zdůrazňuji, že nijak neobhajuji racionalitu nebo potřebu ekologických dotací Kalifornie, ale prostě považuji za zjevný podvod vědomě obcházet kriteria, která byla VW dopředu známá a nikdo ho k této akci nenutil a rozhodně to nedělal pro blaho řidičů. Snažil se jen zajistit další miliony pro čtvrtletní bonusy vrcholových manažerů pořešením jednoho kusu softwaru místo utopení miliard do seriozního vývoje.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Honza _ | 4. 9. 2019 16:34 | reakce na R. S. - 4. 9. 2019 15:26

Protože si na ně regulátor snadno došlápne...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

R. S. | 5. 9. 2019 10:33 | reakce na Honza _ - 4. 9. 2019 16:34

To by si mohl došlápnout i na výrobce mobilů, hodinek nebo řasenek, v tom to nebude. Spíš mi přijde překvapivé, že VW okamžitě přijal interpretaci, že šlo o něco nekalého, o porušení předpisů. Copak nějaký předpis přikazuje motoru pracovat ve všech otáčkách a zatíženích ve stejném režimu? Mohli se bránit, pouze navázali na evoluci řízení motorů počínající někdy z kraje minulého století např. variabilním časováním ventilů (což také není měřícím cyklem podchyceno), ale nebránili se.

Firma a vlastně celé odvětví, které vykazuje tak neskutečnou míru sebemrskačství, si bohužel asi zaslouží skončit na smetišti dějin, ale proč si tuto cestu zvolili je mi stále záhadou.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 5. 9. 2019 07:44 | reakce na Honza _ - 4. 9. 2019 16:34

A protože regulátoři stěží ovládají fyziku a chemii základní školy (proto jsou regulátory), klidně si mohou uzákonit a onormovat, že auto musí ujet na litr paliva 100 kilometrů a vypouštět jen vodu. Kdo nesplní, bude náležitě zdaněn ekologickou daní za přílišnou přítěž ach-tak-křehké přírodě.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK