Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Nechcete s námi zničit svět? Najděte si jinou práci

Michal Kašpárek | 14. 6. 2019 | Celkem 15 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Krejčí | 13. 6. 2019 21:59

V článku New Yorker jsou zajímavé pohledy, ale jedna věc mi v seriálu (i v New Yorkeru) chybí: šlendrián. V příběhu jsou lidé, kteří nesmyslně plní (sebevražedné) rozkazy, nebo hrdinně takové rozkazy odmítají plnit, vzpírají se režimu. Případně dělají něco z dobrého/zlého úmyslu, prospěchářsví (úplatky v nemocnici) nebo kariérismu (Dyatlov). Není tam snad jediná postava, která by plnila socialistické pořekadlo Lid buduje stát, ale lidi na to serou. Maximálně nemají klíče od skříňky s dozimetry.
Při rozměrech, jakých šlendrián nabýval v Sovětském svazu, mi přijde vysoce nepravděpodobné, že by nesehrál významnou roli ať už při havarii. jejích následcích, dalším šíření kontaminace, informačních šumech, likvidaci atd.

+20
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Jaroslav B. Kořínek | 22. 6. 2019 17:55

Nedávno jsem četl zajímavý a docela trefný příměr, myslím že na blogu Petra Kubáče: "Podívej se po místnosti a sepiš si věci, které jsou vyrobené v EU, USA a v Číně. Schválně, čeho bude nejvíc a co z toho bude nějaká technika."

-1
+
-

Všech 15 komentářů v diskuzi.

Igor Nemec | 14. 6. 2019 12:50

Článek Ivo Bystřičana rozhodně doporučuju, je zajímavé jak se na jednu událost dá dívat naprosto odlišně. On na Černobylu popisuje neschopnost politiků udělat něco s klimatickou změnou, já na tomtéž vidím problém souboje technické možnosti versus politika, bo v tom šíleném boji proti klimatu se vyhodilo už víc peněz než kolik stála celá havárie a zdravotní následky z pěstování řepky, likvidace rtuťových zářivek a lithiových baterií ... rozhodně nebudou zanedbatelné :-(
A ten článek pana Patočky taktéž doporučuji, takovou směs osobních útoků, rádoby vtipných sprotot, to se jen tak nevidí :-(

Nahlásit

+6
+
-

Jan Krejčí | 16. 6. 2019 21:51 | reakce na Igor Nemec - 14. 6. 2019 12:50

Souhlas, mě samozřejmě při hlavním citátu o ceně lží napadly zase regulace.
Každá regulace je lží o ceně, a každá vytváří dluh k pravdě, který jednou bude splacen.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Krejčí | 13. 6. 2019 21:59

V článku New Yorker jsou zajímavé pohledy, ale jedna věc mi v seriálu (i v New Yorkeru) chybí: šlendrián. V příběhu jsou lidé, kteří nesmyslně plní (sebevražedné) rozkazy, nebo hrdinně takové rozkazy odmítají plnit, vzpírají se režimu. Případně dělají něco z dobrého/zlého úmyslu, prospěchářsví (úplatky v nemocnici) nebo kariérismu (Dyatlov). Není tam snad jediná postava, která by plnila socialistické pořekadlo Lid buduje stát, ale lidi na to serou. Maximálně nemají klíče od skříňky s dozimetry.
Při rozměrech, jakých šlendrián nabýval v Sovětském svazu, mi přijde vysoce nepravděpodobné, že by nesehrál významnou roli ať už při havarii. jejích následcích, dalším šíření kontaminace, informačních šumech, likvidaci atd.

Nahlásit

+20
+
-

Jan Capouch | 14. 6. 2019 08:52 | reakce na Jan Krejčí - 13. 6. 2019 21:59

Jeden takový popis sovětského šlendriánu (v souvislosti s Černobylem):
https://www.pavrda.cz/cernobyl/cerno_byl.html

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Kohout | 13. 6. 2019 10:35

Jistě bude lepší používat místo jaderné enegie uhlí jako v Německu. Nebo plyn a zcela se svázat s přítelem Ruskem (a generoval co nejvíc CO2).

Nahlásit

+3
+
-

Jan Capouch | 14. 6. 2019 08:53 | reakce na Jan Kohout - 13. 6. 2019 10:35

Dokud Němci nepřehodnotí uzavření jaderných elektráren, neuvěřím v lidmi zavinění globální oteplování a v možnost jej ovlivnit omezením emisí CO2.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Pozner | 14. 6. 2019 14:14 | reakce na Jan Capouch - 14. 6. 2019 08:53

Německo už není schopno vyvíjet a do budoucna ani provozovat jaderné technologie. Nejsou lidi, není know how, Siemens už jadernou divizi pohřbil.
Navíc za pár desetiletí to bude islámský primitivostán. Je zcela záhodno, aby neměli jaderné technologie.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

František Kusák | 20. 6. 2019 14:57 | reakce na Jan Pozner - 14. 6. 2019 14:14

Něco na tom je, co tvrdíte. Je to totiž možné pozorovat i na úpadku československého jaderného průmyslu. Ještě před nějakými pětadvaceti lety jsme byli schopni nějak tu technologii zvládnout a doplnit ji pouze tím, co jsme neuměli (to bohužel byl i problém bývalého režimu) a zvládnout to také investičně. To vůbec není maličkost. Dnes na to můžeme zapomenout. Jsem přesvědčen, že ty vyspělé technologie se pomalu ale jistě přemísťují na východ. Snad jen Francie jakž takž drží krok. Bohužel, neplatí to jen o jaderkách, zaostáváme i v jiných technologiích a netýká se to jen nás, ale celé EU. Naštěstí k nám přijdou syrští inženýři a vše bude zase v pořádku. Ne, nikoho nepodceňuji, ale když rozvalíte celý systém, odborným školstvím počínaje a výzkumem konče, to se pak vrací těžko zpátky.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 22. 6. 2019 17:55 | reakce na František Kusák - 20. 6. 2019 14:57

Nedávno jsem četl zajímavý a docela trefný příměr, myslím že na blogu Petra Kubáče: "Podívej se po místnosti a sepiš si věci, které jsou vyrobené v EU, USA a v Číně. Schválně, čeho bude nejvíc a co z toho bude nějaká technika."

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Capouch | 14. 6. 2019 16:39 | reakce na Jan Pozner - 14. 6. 2019 14:14

Tak rychle to přeci jen nepůjde, spíš to bude obrovský Libanon.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Boris Otokar Hodlak | 14. 6. 2019 10:04 | reakce na Jan Capouch - 14. 6. 2019 08:53

mohl byste tu implikaci osvětlit?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Kohout | 14. 6. 2019 10:33 | reakce na Boris Otokar Hodlak - 14. 6. 2019 10:04

Pokud uzavřené elektrárný, které CO2 neprodukují, a postaví tepelné (plynové), které CO2 produkují, kde je ten boj proti CO2?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Boris Otokar Hodlak | 14. 6. 2019 12:53 | reakce na Jan Kohout - 14. 6. 2019 10:33

Že jaderky neprodukují CO2 vím. Mě zmátla ta impliace "Dokud Němci nepřehodnotí ... neuvěřím (v obecné tvrzení, jehož pravdivost je ostojem Němců dotčena infinitesimálně) To zní jako Dokud vláda nezakáže potraty, neuvěřím v evoluci

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Capouch | 14. 6. 2019 11:17 | reakce na Jan Kohout - 14. 6. 2019 10:33

Navíc je to neuvěřitelné plýtvání. Když už ty elektrárny stojí a jsou bezpečně provozovány, nechť dokončí svou plánovanou životnost. Jejich stavba stála spoustu času, úsilí, peněz i materiálu včetně toho CO2 a teď to všechno kvůli zelenému šílenství vyletí komínem.

Tohle je populismus. Ne odmítání barevných imigrantů. Merkelová je přece vědec.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+10
+
-

Josef Fraj | 14. 6. 2019 13:05 | reakce na Jan Capouch - 14. 6. 2019 11:17

Merkelová je mezinárodní zločinec.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+9
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK