Jakékoli zboží, které uměle (byrokratickým zásahem) zlevním, se stane nedostatkovým. Lidí ochotných pracovat za 500 EUR měsíčně je nedostatek, lidí ochotných pracovat minimálně za 50.000 EUR měsíčně je nadbytek. Děkujme ČNB za intervence.
Jinak ať si každý sám má právo zvolit, do kolika let chce pracovat. Centrálně administrativně určovat věk odchodu do penze je nesmyslem - každý jsme jiný, každý umíme něco jiného, každý budeme v pětašedesáti v jiné kondici. Ať si každý spoří kolik chce, jakou formou chce a ať si skončí s prací (a začne si vyplácet rentu) kdy chce (a to skokově, nebo postupně třeba s přechodným částečným úvazkem). Je to rovnice o mnoha neznámých, jejichž hodnoty jsou u každého jiné.
Nahlásit
-
24
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Krejčí|1. 4. 2019 23:51
Teda na FB je pod tímto článkem solidně nablito. To někdo nasdílel link na mimibazar nebo něco podobného? Přečetl jsem asi 40 příspěvků a je to úroveň novinky.cz. Doufám, že to nebude pokračovat.
- Nebude na zdravotní péči (stejný problém, jako s penzemi: málo mladých zdravých pracujících plátců, hodně starých nemocných konzumentů)
- Ohromné peníze bude stát výstavba domovů pro seniory a hospiců. Další ohromné peníze budou stát jejich provoz od energií až po platy personálu. Ten personál, který bude pracovat v hospicech, bude chybět na trhu práce, nebude produkovat, nebude platit daně (ale bude z nich naopak žít)
- Nebo se stát na stavbu seniorhauzů a hospiců vydlábne a o seniory se budou starat jejich děti či vnuci (čili také nebudou nic produkovat, nebudou přispívat do soc a zdrav systému, naopak budou čerpat dávky pro lidi pečující o blízkou osobou) ______________________________ ________
A samozřejmě tu jsou další a další důsledky (a důsledky důsledků), které jsem již opakovaně zmiňoval:
- Stát se nedostatek prostředků bude snažit řešit buď vyššími daněmi (zabije ekonomiku, nažene lidí do šedé či do emigrace), nebo tiskem peněz (pádivá inflace, úprk majetných a/nebo produktivních od znehodnocující se měny, její kolaps)
- Kolaps cen nemovitostí: když bude jedna vnučka pečovat o 2 babičky, tak si je nastěhuje k sobě do vejminku a ty jejich 2 byty/domy prodaj, protože z jednoho (vnukova) platu těžko uživí sebe (vnuk s vnučkou), své dítě, dva seniory a režii jejich dvou bytů/domů.
Těch důsledků demografické katastrofy bude hromada a ty řetězově budou mít další a další dopady, které naprosto nejde odhadnout. Lze činit jediné: nespojovat svůj osud se stabilitou, prosperitou a solventností ČR, s pevností její měny a s udržitelností jejího rozpočtu a dluhu. ______________________________ ________
Nahlásit
-
4
+
Jan Krejčí|1. 4. 2019 23:51
Teda na FB je pod tímto článkem solidně nablito. To někdo nasdílel link na mimibazar nebo něco podobného? Přečetl jsem asi 40 příspěvků a je to úroveň novinky.cz. Doufám, že to nebude pokračovat.
Nahlásit
-
-3
+
Jan Altman|1. 4. 2019 15:49
Vláda tak dlouho bude rozdávat, až opravdu na chleba nebude :-) Respektive nikdo nedá svůj v potu tváře upečený chleba za kus papírku, který vláda tiskne po vagonech a rozdává plebsu.
Jan Altman|1. 4. 2019 13:43| reakce na Martin Brezina - 1. 4. 2019 11:16
Ano. Proto se guvernér ČNB Rusnok i bývalý ministr financí Pilný pletou. Tedy nepletou se v tom, že za 20 let na penze nebude. Pletou se v tom, že se to vyřeší tím, že lidi budou pracovat až do smrti.
Jen někdo má takový typ kvalifikace, jen někdo na tom bude zdravotně tak dobře, aby mohl pracovat i po sedmdesátce.
Hlavně je to od těch dvou soudruhů nebetyčná drzost - nutit lidi do systému platit a zároveň jim říkat, že ze systému nic nedostanou, že se budou muset propracovat až k smrti.
Jakékoli zboží, které uměle (byrokratickým zásahem) zlevním, se stane nedostatkovým. Lidí ochotných pracovat za 500 EUR měsíčně je nedostatek, lidí ochotných pracovat minimálně za 50.000 EUR měsíčně je nadbytek. Děkujme ČNB za intervence.
Jinak ať si každý sám má právo zvolit, do kolika let chce pracovat. Centrálně administrativně určovat věk odchodu do penze je nesmyslem - každý jsme jiný, každý umíme něco jiného, každý budeme v pětašedesáti v jiné kondici. Ať si každý spoří kolik chce, jakou formou chce a ať si skončí s prací (a začne si vyplácet rentu) kdy chce (a to skokově, nebo postupně třeba s přechodným částečným úvazkem). Je to rovnice o mnoha neznámých, jejichž hodnoty jsou u každého jiné.
Nahlásit
-
24
+
Jan Altman|1. 4. 2019 12:42| reakce na Zdeněk Suchý - 1. 4. 2019 11:20
Jaroslav B. Kořínek|1. 4. 2019 12:34| reakce na Zdeněk Suchý - 1. 4. 2019 11:20
Ano, to je asi jediná skutečně funkční varianta. Množství na penězovod přisátých parazitů je však už gargantuovské a současné uspořádání společnosti naneštěstí zabraňuje jejich sklepání, aby se jim něco špatného nestalo.
Nízké mzdy, nízké důchody, nízká porodnost. Ale pan Jégr má oblíbené pravicové recepty. Jsem starobní důchodce který šel v 60 letech do předčasného důchodu. Konečně se mohu věnovat koníčkům na které jsem celý život neměl čas. Pokud se někdo v důchodu nudí může pracovat. A pak umřít. Z pohledu pana Jégra ideální občan.
Nahlásit
-
-1
+
Zdeněk Suchý|1. 4. 2019 11:20
Veškeré příspěvky pro rodinu s dětmi bych překonvertoval do slev na dani. Bohužel neuskutečnitelné scifi.
Nahlásit
-
5
+
Martin Brezina|1. 4. 2019 11:16
"V žádném evropském státě nechybí na trhu tolik pracovníků jako v Česku. Pracovníky, kteří dosáhli důchodového věku, přitom vláda nepobízí, aby dál pracovali."
Kdyby si pan Jégl prošel data o nejvíce poptávaných profesích, tak by zjistil, že čeští zaměstnavatelé hledají hlavně operátory pásové výroby, pomocné dělníky a strážné. Holt, ne neprávem jsme řazeni mezi nově podrozvinuté země. Pokud se domnívá, že většina českých seniorů je na tom tak dobře, že bude schopná stát 8 hodin denně u pásu, včetně nočních směn, nebo šlapat na nohách 12-14 hodin ve strážní službě, tak mu gratuluji k optimismu.
Jak napsal klasik, který zrovna dnes slaví 90. narozeniny, optimismus je opium lidstva. A pan autor zřejmě cosi jako opium fetuje.
Nahlásit
-
3
+
Boris Otokar Hodlak|1. 4. 2019 09:31
škoda že to asi není apríl :(
Nahlásit
-
2
+
Josef Fraj|1. 4. 2019 08:10
Možná už něco podobného napsal prof. Parkinson či někdo jiný, ale napadá mě, že bychom mohli formulovat společenský zákon: "Řídí a reguluje-li stát nějaký systém dostatečně dlouho, systém nevyhnutelně zkolabuje." :-)
Diskuze: Vláda bude rozdávat. Kdyby na chleba nebylo
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|1. 4. 2019 12:47
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Krejčí|1. 4. 2019 23:51
Diskuze
Jan Altman|2. 4. 2019 13:07
Nahlásit
Jan Krejčí|1. 4. 2019 23:51
Nahlásit
Jan Altman|1. 4. 2019 15:49
Nahlásit
Jan Altman|1. 4. 2019 13:43| reakce na Martin Brezina - 1. 4. 2019 11:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|1. 4. 2019 12:47
Nahlásit
Jan Altman|1. 4. 2019 12:42| reakce na Zdeněk Suchý - 1. 4. 2019 11:20
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jaroslav B. Kořínek|1. 4. 2019 12:34| reakce na Zdeněk Suchý - 1. 4. 2019 11:20
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jiří Novotný|1. 4. 2019 12:18
Nahlásit
Zdeněk Suchý|1. 4. 2019 11:20
Nahlásit
Martin Brezina|1. 4. 2019 11:16
Nahlásit
Boris Otokar Hodlak|1. 4. 2019 09:31
Nahlásit
Josef Fraj|1. 4. 2019 08:10
Nahlásit