Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis 

Diskuze: Hokynář u kazisvěta

Přihlášení do diskuze

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Tak si to opět shrňme:

"Válku, ve které tahají USA vůči půlmiliardovému unijnímu bloku za kratší konec." Čirá propaganda, ekonomická výkonost přece nezáleží na počtu obyvatel.

"Pravda, neodnesla by to přímo Škodovka, ale její mateřský koncern VW už ano." Němci si stejně brzy uregulují automobilový průmysl sami.

„Nemám o jednání USA a EU o clech dostatek informací. Neznám celý kontext, mandát ani strategii Evropské komise,“ přiznal premiér státu, který vyrábí nejvíc aut na hlavu na světě.
Zdroj: https://finmag.penize.cz/ekonomika/403623-hokynar-u-kazisveta
Jak Babiše nemusím tak tady má bohužel pravdu. Byl to právě Palata, který neopomenul zmínit společnou zahraniční politiku EU při každé příležitosti, takže Babiš opravdu nemá na tato vyjednávání mandát.

"Trump je pro Česko a celou Evropu za mnoho, mnoho let nejhorší prezident." Jestli ono to nebude tím, že to je prezident Americký a Evropané ho volit nebudou.

Těšil jsem se v pondělí ráno na nějaký zajímavý článek, ale asi se nic nenašlo, tak se splnil plán dávkou propagandy.

Nahlásit
+114
+
-

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

- A Afrika či Asie leží kde?
- Ano právo na stejnou životní úroveň má každý, je ovšem otázka, zdali má stejné podmínky a možnosti nebo předpoklady a dokáže-li ho využít. Levicovost je v tom, že chci svá práva naplnit na úkor někoho jiného, omezením práv těch ostatních.
- pokud jste někdy pracoval ve výrobě a víte jaký je rozdíl mezi variabilními a fixními náklady, pak Vám musí být jasné, co znamená zastavit výrobu v takové automobilce. To je to poslední, co si každý ekonom přeje. A že některé automobilky mají až fatální problémy s odbytem je fakt a je mně líto, že to nevíte. Důvody jsou různé, to je na celý článek.
- podívejte se, já také neovlivním nějakou pandemii a přesto mně vadí a způsobuje mi potíže. To, že je na silnici aut víc než je definovaná propustnost, je fakt. Zkuste mně to vyvrátit. Jak to chcete řešit, tedy pokud si myslíte, že se to řešit má. Pokud je Vám to fuk, pak je diskuze zbytečná. Já si zase myslím, že politici tuto situaci mohli předpokládat a řada projektů už mohla být dávno realizována. Já jsem se o to snažil alespoň na úrovni komunální politiky. Nevím, co je na tom levicového nebo dokonce komunistického. Nechápete-li, že se některé věci prostě regulovat musí, protože by to jinak zasáhlo do práv druhých, pak si nechte své názory. Já do Vašeho jednoduchého světa nepatřím a považuji za zbytečné, na Vaše urážky reagovat.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu
-4
+
-

Podle vás profese a vzdělání nějak souvisí s relevancí argumentů v diskusi? Myslím, že vy sám jste důkazem, že není. Vycházíte z toho, že když jste strojař, tak musí být vaše úvahy racionální a při tom značná část vašich úvah je zcela iracionální.

V diskusi mě zajímá tvrzení jako takové, jeho pradivost a soulad s logikou. Vzdělání, či profese mě při posuzování tvrzení nemůže ovlivnit. I moudří lidé občas plácají hlouposti a hlupáci občas porodí dobrou myšlenku. I kdybyste byl mistr světa ve strojařině, tak by mě to neodradilo od kritického posuzování vašich komentářů.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Nechci už na Vás reagovat, ale asi neumíte číst. A jen tak mimochodem, já jsem uvedl své vzdělání a profesi, tak by mě docela zajímalo, jakou specializaci máte Vy. A jinak a bez invektiv, mějte si své názory, já Vám je neberu a Vy zase respektujte moje právo, mít vlastní názor.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Tak pan Kusák se nezabývá takovými detaily, jako co je důležité pro firmy nebo jednotlivce. On k řešení přistupuje s velkorysostí centrálního plánovače. A pro centrálního plánovače je téměř vždy jednodušší zavést plošné kvoty , regulace, zákazy než hledat řešení, které by těm lidem a firmám pomohlo. Centrální plánovač vychází z toho, co je důležité pro něho a tak nějak automaticky předpokládá, že to musí být stejně důležité pro všechny. Předpokládá, že jeho vlastní preference jsou obecně platné. Nanejvýš to zabalí do blábolů o veřejném zájmu.

Propustnost lze zvýšit kvalitní infrastrukturou. Jenže to centrální plánovač neumi. Nemá žádný způsob, jak zjistit, co je efektivní řešení. Navíc takové alespoň přibližné zjišťování by bylo obtížné a složité. Proč by se namáhal, když může nařídit kvoty nebo něco podobného?

Jediné efektivní řešení může vzniknout tržně. Pouze trh může ukázat, jak jsou které vzácné zdroje pro koho důležité a kolik je ochoten za ně zaplatit. Obávám se , ale že poslední větě pan Kusák nerozumí.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

To asi v teoretické rovině ano. Jenže ten, kdo řeší konkrétní problém konkrétního soukromého výrobního závodu, těžko může problém vyřešit zvýšením propustnosti státem vlastněné silnice. Protože to je právě státem vlastněná a spravovaná silnice - i když dle pana Fulda spravovaná rozhodně nejlepším možným způsobem.

Laicky bych odhadoval, že propustnost silnic se v nedávné době mírně zvýšila nahrazováním křižovatek kruhovými objezdy - pokud ale nějaký chytrák hned za výjezdem nenakreslí na silnici přechodovou zebru sloužící k zablokování celého objezdu trousícími se chodci.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Děkuji za odkaz i za odpověď.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Zajímavé, že vás v těch vašich litaniích ani jednou nenapadlo, že by se místo zakazování a regulace aut mohla zvýšovat propustnost silnic.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Propustnost nebo-li kapacita silničních komunikací je popisována třeba zde:
http://projekt150.ha-vel.cz/node/90.
Nejsem žádný expert na komunikace, ale je jasné, že každá dopravní cesta má svou kapacitu a ta je dána více faktory, ale obecně platí, že je určena nejslabším článkem komunikace, třeba křižovatkou. Zde je patrné, že chtě nechtě musíme něco regulovat. Já také regulace nemám rád, ale protože se počet
registrovaných osobních automobilů v Česku zvýšil na 5,7 mil., (https://www.ceskenoviny.cz/zp ravy/v-cesku-je-registrovano-p res-5-7-milionu-osobnich-aut/1 650740),pak nic jiného nezbývá, respektuji-li právo, že každý může mít aut kolik chce.
A samozřejmě, že každý výrobce se snaží minimalizovat zásoby (váže to oběžné prostředky a zvyšuje náklady, tedy snižuje hospodářský výsledek). Optimalizace stavu zásob je velmi důležitá oblast, kde právě JIT výrazně snižuje náklady. Jenže, vše má své pro a proti. Jeden jste uvedl. Pro navržení optimální trasy (tzv. problém obchodního cestujícího) slouží dnes sofistikované algoritmy, které právě sledují okamžitou propustnost trasy, kterou pružně upravují. Jenže pak si nevyberete, protože hustota provozu je všude stejná.
A stav skladu hotových výrobků se optimalizuje třeba tím, že si objednáte auto tzv. na míru a pak čekáte nějakou dobu než ho vyrobí. Jenže těch zakázek musíte mít také určité množství, abyste nemusel omezovat výrobu. Jak je patrné, není to jednoduché a proto nemám rád jednoduché názory.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+0
+
-

Docela by mě zajímala problematika "definované propustnosti silnic".
Myslím, že i každého obyvatele města zejména ráno a po 15. hodině odpoledne.

Mohl byste prosím poslat nějaký odkaz na relevantní zdroj k téhle problematice?

U výroby obecně (a aut zvláště) mám pocit, že nezvladatelné problémy začaly nastávat s nástupem vychvalovaného intime řízení výroby. Žádné sklady, žádné mezisklady - součástky dovazeme přesně v okamžiku, kdy jsou potřeba. Jako scifi koncept zajímavé, v reálném světě plném nepředvídatelných okolností velmi problematické.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

- A Afrika či Asie leží kde?
- Ano právo na stejnou životní úroveň má každý, je ovšem otázka, zdali má stejné podmínky a možnosti nebo předpoklady a dokáže-li ho využít. Levicovost je v tom, že chci svá práva naplnit na úkor někoho jiného, omezením práv těch ostatních.
- pokud jste někdy pracoval ve výrobě a víte jaký je rozdíl mezi variabilními a fixními náklady, pak Vám musí být jasné, co znamená zastavit výrobu v takové automobilce. To je to poslední, co si každý ekonom přeje. A že některé automobilky mají až fatální problémy s odbytem je fakt a je mně líto, že to nevíte. Důvody jsou různé, to je na celý článek.
- podívejte se, já také neovlivním nějakou pandemii a přesto mně vadí a způsobuje mi potíže. To, že je na silnici aut víc než je definovaná propustnost, je fakt. Zkuste mně to vyvrátit. Jak to chcete řešit, tedy pokud si myslíte, že se to řešit má. Pokud je Vám to fuk, pak je diskuze zbytečná. Já si zase myslím, že politici tuto situaci mohli předpokládat a řada projektů už mohla být dávno realizována. Já jsem se o to snažil alespoň na úrovni komunální politiky. Nevím, co je na tom levicového nebo dokonce komunistického. Nechápete-li, že se některé věci prostě regulovat musí, protože by to jinak zasáhlo do práv druhých, pak si nechte své názory. Já do Vašeho jednoduchého světa nepatřím a považuji za zbytečné, na Vaše urážky reagovat.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

>>> "Mluvím o mojí zbytečné spotřebě. "

Potom samozřejmě všechno O.K. Jinak máme podobné preference :-)

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

- Planeta není přemnožená. Přemnožená je Afrika a část Asie. Své regulační aktivity tedy směřujte tam. A pozdravujte. Jenže zatím to vypadá, že levičáci vašeho typu toto zrovna řešit odmítají a naopak té přemnožené Africe chtějí posílat další jídlo a léky, aby se vesele geometricky množili dál.

- Každý má právo na stejnou životní úroveň? To je nějaký citát z Marxe či Lenina? Nemá! Když má někdo IQ=85, je negramotný a líný, tak těžko může mít vysokou životní úroveň. Nebojte, zdroje jsou jen jedny a zajistit evropskou životní úroveň pro Eritrejce a Nigerijce by nebylo tak lehké.

- Pokud by každý rok bylo více vyrobených, než prodaných aut, tak za 20 let už bychom pro odstavené neprodané auto neměli kam šlápnout, ne? A proč by někdo vynakládal prostředky na výrobu aut, které neprodá?

- Na rozdíl od vás nemám tu ambici-drzost rozhodovat, zda jsou 3 auta na rodinu moc, nebo málo. Že VÁM něco nepřijde normální, to je váš problém. Ale pokud bych si jí za své peníze koupil 5 aut, je vám po tom putna.

- Možná jste strojař, ale rozhodně ne racionální člověk (a už vůbec ne ekonom). A hlavně jste komunista, pokud píšete "je mně jasné, že to bez nějaké regulace spotřeby nejde" . To je jasné tak vám, Filipovi, Grospičovi, Fuldovi, Březinovi a Maláčové. Regulujte si ale laskavě jen sebe, případně ty, kteří vám k tomu dají souhlas.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Ne, neurčím. Mluvím o mojí zbytečné spotřebě. Nemusím si pořizovat nové auto protože si ho nedávno pořídil soused. Nepotřebuji protiproud v bazénu, protože si osobně myslím, že to je pitomost.
Nekoupím si nový mobil, protože Apple přišel s novinkami. Nebudu kupovat novou pánev jen proto, že má titanový povrch nově doplněný o diamantový prášek.
Nevadí mi, když si to pořizují jiní. Já si také nenechám rozmlouvat od jiných, že je marnotratnost koupit si lahev Eldorado Millenium za 15tis. Nemusím jich mít ale doma deset.
Vadí mi ale, když někdo tvrdí, že tím, že neutratím své peníze, sypu písek do soukolí ekonomiky.

Chci, aby věci byly trvalejší než jsou dnes. Kolik si jich kdo koupí, je jen jeho rozhodnutí.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

>>> "Souhlasím s vámi, že snížení zbytečné spotřeby je rozumná cesta."

Promiňte, ale co je to ZBYTEČNÁ spotřeba? Kdo to určí? Snad vy s racionálním strojařem pane Kusákem?

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+0
+
-

>>> "A jen tak mimochodem, zajímalo by mě, kolik z těch ročně celosvětově vyrobených aut se skutečně prodá a kolik zůstává stát někde na odstavných plochách."

Můžete mně vysvětlit, proč by kdokoliv vyráběl auta na sklad a nechával je tam znehodnocovat???? Automobilový průmysl je jedno z nějkonkurenčnějších odvětví. Každý, kdo by vyráběl a neprodával, by nevyhnutelně téměř okamžitě zkrachoval. Ta vaše zmiňovaná racionalita mně tu poněkud chybí.

>>> " Je podle Vás normální, aby každá průměrná rodina měla tři auta, nebo abyste jel do práce autem třikrát tak dlouho, než je za normálních okolností běžné, nebo aby se lidé poblíž frekventovaných silnic dusili smradem atd. atd."

Tohle jste vzal kde? Máte nějaká data nebo jen grýnpísácké fabulace? Mimochodem, ať člověk má kolik aut chce, tak může jet jenom v jednom, tedy zabírá jen jedno místo na silnici a "smrdí" jenom jednou.

>>> "Jsem strojař a racionálně uvažující člověk, a právě proto je mně jasné, že to bez nějaké regulace spotřeby nejde. Bez omezení počtu aut, počtu lidí, množství spotřebovaných určitých potravin atd. atd. Tou regulací mohou být kvóty nebo daně nebo se spotřeba dá omezit i jinak, to je věc společenské dohody, ale nutná je, tedy, pokud mně záleží na tom, aby život na Zemi ještě nějakou dobu vydržel."

Nevím kolik vám je, ale ti kteří zažili reálný socialismus, ví, jak takové regulace a centrální plánování končí. Pokud jste komunista nebo něco podobného, tak chápu, že nevidíte jiné řešení, ale vězte, že to je špatné řešení, přesněji to nejhorší řešení.
Máte typickou představu technika, že společnost lze pomocí regulací seštelovat do ideálního chodu jako nějakou montážní linku a všichni už budou šťastní. Je to velice mylná představa.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Souhlasím s vámi, že snížení zbytečné spotřeby je rozumná cesta.
Osobně myslím, že k tomu Zelení potřeba nejsou, neboť se stárnutím populace na Západě jde toto snižování jaksi automaticky. Starší lidé již tolik nespotřebovávají statky.

Když ten problém "ořežu na kost", jsou to v mých očích právě Zelení a ekologistická hnutí, která způsobují civilizační problémy ze zbytečné výroby. Oni netlačí na kvalitní výrobu, kde věci morálně nezastarávají řadu let. To je cesta, která fungovala a na kterou je třeba se vrátit. Znamená to ale navrátit výrobu zpět z Číny do Evropy.
Příklady? Máme doma řadu prvorepublikových kuchyňských mlýnků po babičce - na mák, na maso, na strouhanku... Slouží už řadu generací, nespotřebovávají energii, nerozbíjí se.
Nemám problém koupit boty za několikanásobek ceny Deichmanna - ručně šité. Životnost nevím, mám je jen 15 let. Funkční prádlo z merino vlny. Kašmírový svetr se nevytahá. Dřevěné hračky pro děti putují po rodině po několik generací.

Ono je to i v jídle - když si člověk koupí kvalitní jamon serrano, stačí mu jeden plátek, když si koupí šunku z Kosteleckých uzenin, sní deset deka a v ůstech mu zůstane jen chuť osolené vody.

Až začnou Zelení prosazovat výrobu kvalitních produktů místo chrlení krámů na jedno použití, začnu si myslet, že to s ochranou přírody myslí vážně.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Zelené nechci hájit, protože jsou příliš ideologičtí. Jiná věc je fakt, že planeta je přemnožená a při tom má každý právo, mít stejnou životní úroveň, třeba jen jako průměrný Čech, a to bohužel nejde. A jen tak mimochodem, zajímalo by mě, kolik z těch ročně celosvětově vyrobených aut se skutečně prodá a kolik zůstává stát někde na odstavných plochách. Je podle Vás normální, aby každá průměrná rodina měla tři auta, nebo abyste jel do práce autem třikrát tak dlouho, než je za normálních okolností běžné, nebo aby se lidé poblíž frekventovaných silnic dusili smradem atd. atd. Jsem strojař a racionálně uvažující člověk, a právě proto je mně jasné, že to bez nějaké regulace spotřeby nejde. Bez omezení počtu aut, počtu lidí, množství spotřebovaných určitých potravin atd. atd. Tou regulací mohou být kvóty nebo daně nebo se spotřeba dá omezit i jinak, to je věc společenské dohody, ale nutná je, tedy, pokud mně záleží na tom, aby život na Zemi ještě nějakou dobu vydržel.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Mým argumentem je poukaz na naprosto jednostranný výběr faktů ze strany Palaty, pokud se tedy vůbec jedná o fakta a z nich odvozená fanatická unijní propaganda. Mohl bych to rozebrat větu po větě (částečně to udělal pan Zadražil), ale ti, kteří jsou schopni kritického myšlení, to vidí a vy jste mě označil za cvoka, takže s vámi rozumná konverzace není možná, to snad chápete, když jste z nás dvou ten normální.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

To je od vás milé, že jste mě označil za cvoka. Vážné očekáváte, že se s vámi budu v takovém případě bavit?

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

A můžete mi ukázat, kde jsou nějaké argumenty v příspěvku pana Fraje, na který jsem reagoval?

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Přitočí se v Prioru zákazník k prodavačce a poníženě špitne: „Nemáte prosím, slečno, toaletní papír, a vložky, nebo aspoň vatu?“
Prodavačka přežvýkne a znuděně utrousí: „Ne, tady nemáme pletivo, hřebíky, mrazáky, kola, pařáky, pračky a televize. Hajzlpapír, vložky a vatu, nemaj ve druhým patře.“

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Přidám jeden, který vystihuje tady v diskuzích obhajované ekonomické utopie:

Kolik u Vás stojí ty rajčata?
30 korun kilo.
Jste drahý, za rohem je prodávají jen za 20.
Tak proč si je tam nekoupíte?
Protože je zrovna nemají.
Pane, až já je nebudu mít, tak budou jen za 10.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Na to se hodí jedna poznámka Petra Žantovského:
.. kroutím hlavou a říkám si, jestli jsem se zbláznil já, nebo se zbláznil svět kolem mě, nebo jsme se ocitli v nějakém blázinci, nebo co se to vlastně děje. Jsou to věci, které by člověk před takovými pěti, deseti lety vůbec nečekal, že by mohly existovat a že by (to) vůbec mohlo někoho napadnout...

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Pro odlehčení dvakrát na téma židé a noviny:
1) Autobusem do Tel Avivu jede pan Löbl a čte arabské noviny. Vidí ho pan Kaplun a pohoršuje se: „Löbl, co to vidím, proč čtou arabské noviny? Nestyděj se? Proč nečtou naše? Třebas HaArec, nebo The Jerusalem Post?“

Pan Löbl se ohradí: „Jsem snad mešuge? Proč bych četl židovský noviny? Pořád je tam jenom o tom, jak máme hloupé a zkorumpované politiky, jak se u nás krade, jaký máme deficit státního rozpočtu, jak se bude zdražovat a že hrozí krize, nezaměstnanost a neúroda.“

„V arabských novinách čtu, jak ovládáme celý svět, všechny banky, amerického prezidenta, ostatní prezidenty a krále, všechny zbrojní programy a průmysl, světový obchod a těžbu zlata a ropy, jak máme pod palcem Pentagon i Bílý dům, jak se každý den koupeme v šampaňským a souložíme s mladicemi. Tak se nedivěj, že si každý ráno čtu radši ty arabský noviny.“

2) Sedí černoch v Central parku a čte jidiš noviny. Přitočí se k němu Kohn, poklepe na na rameno a povídá: "To ti nestačí, že jsi černej?"

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+13
+
-

Řekněme, že diskutéři souznící s názory pana Fraje jsou "skupinka".
Jak tedy vyjádřit její protipól zde v diskuzích? Mlčící většina? Převažující názorová platforma zastupující pana Fulda, pana Březinu a pak asi 2 další členy?
Gigantická skupinka? Galaktická skupinka?

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Já bych zase navrhoval články Holgera Zschaepitze.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Váš komentář shledávám jako zjevně neúplný. Nepostřehl jsem v něm žádný argument, prostě jste jen po někom vyjel. To nebude účelem diskuse, že ne?

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Víte, to je velice zajímavé, jaká psychologická úchylka (možná masochismus) vás vede k tomu, že vytrvale tolik let navštěvujete web, který je pro vás "fuj". Já chápu, že kdysi zveřejňoval texty, které vám konvenovaly víc, a kromě toho se zde vytvořila komunita vám podobných lidí, se kterými si názorově souzníte. Ale možná je dobré si připustit, že časy se mění, weby se mění, a třeba jsou pro vás i nějaké příhodnější.

Mne třeba zase mrzí, že se kvůli vaší názorově agresivní a přitom argumenty monotónní skupince na Finmagu málo objevují zajímaví diskutéři, jako je třeba pan Hatlapatka nebo Filip Černoch. Tak, třeba, kdyby jste usoudil, že už to tady fakt nemůžete vydržet, tak vás tady nikdo nedrží...

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

No ona je to fakt superkravina hlavně proto, že v nepřijetí TTIP byl kupodivu Trump v souladu i s Hillary Clintonovou (byť se u nich trochu lišily argumenty proti).
Reálně byla TTIP mrtvá bez ohledu na výsledky prezidentských voleb v USA, námitky měla řádu států EU (včetně nejvlivnějších) i oba hlavní kandidáti v USA, ve výsledku bych cynicky odhadl, že zrovna TTIP je jedním z mála témat, za které jsou Trumpovi vděční prakticky všichni politici v EU, protože jejím odpískáním je zbavil starostí a přitom to "není na ně" :-(

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Už jsem si několikrát říkal, že obsah článků Finmagu a obsah komentářů pod těmito články mi přijde stejně absurdní ("Kefalin, povedzte mi, čo je to take absurdne") jako kdyby pod šlánky Völkischer Beobachter diskutovali Kohn s Roubíčkem.

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

"Trump je pro Česko a celou Evropu za mnoho, mnoho let nejhorší prezident."
Posledním horším prezidentem byl Barack Obama - ale to už je hodně let dávno.

"Pokud Trump zavede drakonická cla na dovoz aut z Evropy, je to útok na srdce české prosperity, automobilový průmysl."

Tím, kdo likviduje evropský automobilový průmysl, jsou Zelení a podobná sebranka, které jde na ruku EK.

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4074879/der-spiegel-ek-da-bmw-daimleru-a-vw-kazdemu-pokutu-miliardu-eur.html

Nahlásit

+13
+
-
Zobrazit další