Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Pět důvodů, proč si v Kodani vážím pražské MHD

Ondřej Trhoň | 7. 3. 2019 | Celkem 5 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 3. 2019 08:43

Nejen spoluobyvatel. Také mu na ní, v rámci rozpočtového určení daní, přispívají i lidé z venkova, kterým do vsi jede autobus jednou denně.

+57
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Zdeněk Suchý | 7. 3. 2019 05:11

Dánsko. Není to ta země kde už uregulovali daněmi individuální dopravu a vlastnictví motorového vozidla (ne elektromobilu) téměř k smrti? Článek je celkem humorný, zejména pasáže o ceně jízdného. Autor se domnívá, že v Praze v ceně jízdenky platí skutečné náklady na svoji přepravu z bodu A do bodu B a neuvědomuje si, že v daních mu na ni nedobrovolně přispívá několik dalších spoluobyvatel, kteří do MHD nevlezou jak je rok dlouhý.
A složitá organizace MHD v Kodani? Ti úředníci se musí nějak zabavit a vykázat činnost.

-1
+
-

Všech 5 komentářů v diskuzi.

Zdeněk Suchý | 7. 3. 2019 05:11

Dánsko. Není to ta země kde už uregulovali daněmi individuální dopravu a vlastnictví motorového vozidla (ne elektromobilu) téměř k smrti? Článek je celkem humorný, zejména pasáže o ceně jízdného. Autor se domnívá, že v Praze v ceně jízdenky platí skutečné náklady na svoji přepravu z bodu A do bodu B a neuvědomuje si, že v daních mu na ni nedobrovolně přispívá několik dalších spoluobyvatel, kteří do MHD nevlezou jak je rok dlouhý.
A složitá organizace MHD v Kodani? Ti úředníci se musí nějak zabavit a vykázat činnost.

Nahlásit

-1
+
-

Tomas Hruby | 11. 3. 2019 08:58 | reakce na Zdeněk Suchý - 7. 3. 2019 05:11

S tou extrémní regulací aut si podle mne pletete Dánsko a Norsko...
Jinak ale s tou cenou jízdného je v Kodani skutečně problém hlavně v absurdně zmotané struktuře pásem atd., v tomhle je skutečně fungování PID propastně lepší. A opravdu to není primárně o dotacích, ono to není úplně bez nich ani v DK, hlavně ale primární problém tam není ve vyšší ceně, ale v šíleném způsobu, jak se k ní dojde...

Co se týče v článku zmíněného využití kol, tady bych naopak se situací v Praze Kodaň nesrovnával, Praha je totiž z hlediska cyklistiky snad nejhorší místo v Evropě kvůli velmi členitému terénu. V Kodani dojede z jednoho konce na druhý na kole bez velkého úsilí i důchodce v podprůměrné kondici, naopak v Praze se najde spousta na pohled krátkých tras, které jsou na kole docela velký problém o pro osobu v kondici přijatelné.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Honza _ | 7. 3. 2019 09:05 | reakce na Zdeněk Suchý - 7. 3. 2019 05:11

Cena za kilometr pražské MHD je podle tohoto 90 Kč.
Nu, já jezdím 40 km do Prahy PID vlakem + metrem za 68 Kč...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/prazsky-dopravni-podnik-v-lonskem-roce-hospodaril-se-ziskem/r~ad39561827a311e88b47ac1f6b220ee8/?redirected=1551945663

A všimněte si, jak krásně se dosahuje zisku 1.9 mld, když dostanete 13 mld Kč dotaci :-D

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

foxy | 7. 3. 2019 08:43 | reakce na Zdeněk Suchý - 7. 3. 2019 05:11

Nejen spoluobyvatel. Také mu na ní, v rámci rozpočtového určení daní, přispívají i lidé z venkova, kterým do vsi jede autobus jednou denně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+57
+
-

kadrila kadrilová | 7. 3. 2019 01:02

Se zájmem a ráda čtu příspěvky autorů, kteří píší o vlastních hodnotách, či zkušenostech. Děkuji...

Nahlásit

+14
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK