1) Oficiálním statistikám inflace se nedá věřit http://www.shadowstats.com/alternate_data/inflation-charts
Ale máme i jiné nástroje: v 50. a 60. letech byl pevný kurz dolaru ke zlatu 1:20, takže tímto přepočtem nám vyjde, že tehdejších 13tis dolarů je dnešních cca 20 milionů korun - tak drahých aut zas tolik dnes nemáme a pokud, tak se jich prodá pár kusů (celosvětově, tzn. ne jen domácím kapitalisům, ale i zahraničním tyranům, mafiánům, šejkům, atd...).
Tímto přepočtem spíše dojdeme k jinému zjištění: docela slušná auta (ala Scala - slušná zejména v porovnání s těmi z 50. a 60. let) jsou dnes velmi levná a dostupná lidem, kteří si o tom dříve jen mohli nechat zdát. Díky kapitalismu. Díky tomu samému kapitalismu, který někteří chtějí znásilňovat kvůli údajnému rozevírání nůžek (které pokud vůbec existuje, má spíše příčinu ve státu, jeho tisku levných peněz pro bohaté, v jeho předražených státních zakázkách pro největší firmy, v tvorbě státní legislativy na míru vlastníkům největších korupčních fondů).
2) Když někdo utratí 50 mega za ručně vyrobené auto, tak dá VELMI DOBŘE vydělat celé řádce kvalifikovaných dělníků.
Nahlásit
-
14
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|26. 2. 2019 17:02
Vysoká zisková marže? Vysoká zisková marže znamená, že na prodeji luxusních věcí vydělají zase především majitelé firem, které je vyrábějí, nikoliv kvalifikovaní zaměstnanci, kteří je vyrábí. Ti obdrží zase jen drobky i když budou o nejspíš něco větší, než dostanou zaměstnanci vyrábějící "běžné" zboží. Teorie tzv. prosakování bohatství je jen bohapustá fantazie, která v praxi není relevantní.
Lukas Kominik|1. 3. 2019 14:02| reakce na Roman Trojan - 1. 3. 2019 13:01
Já jsem si taky říkal, že ten text je mi nějaký povědomý. Právě to nimrání se v Broughamu. A ono fakt jo. ( https://www.autickar.cz/clanek/o-hypersportech-veteranech-a-prijmove-nerovnosti/ ) Jinak Dobeš už se poslední dobou na autíčkáři moc neobjevuje, tak jsem přemýšlel, kam přesedlal, ale teda Finmag by mě nikdy nenapadl.
Proboha, snad se tu nebudou objevovat články toho levičáka Dobeš pravidelně. Kvůli němu jsem přestal číst jak Dixie, tak i Autickare. Mimochodem, stejný článek od stejného autora jsem si četl v minulosti na jiném webu. Náhoda?
Nahlásit
-
2
+
Jan Amos|27. 2. 2019 11:51| reakce na Martin Risik - 26. 2. 2019 18:27
Jenže to není jen Ferrari. Nevím, kolikrát pan Fuld navštívil Maranello, aby mohl vidět ten nebetyčný rozdíl v kvalitě a vybavení kaváren, restaurací, obchodů, ve vzhledu domů a veřejných prostranství.
A není to jen o tom, že je zde výroba Ferrari a zaměstnanci si mohou dovolit být náročnými zákazníky. Nedaleko od Maranella je Sassuolo, které vzhledem ke koncentraci špičkové výroby klasických produktů dává vydělat dalším subdodavatelům. Celá ta oblast ukazuje, jak luxus exportovaný do světa dokáže prosakovat až k těm pozicím na spodním žebříčku.
Je docela příjemné si v kavárně uprostřed Maranella číst příspěvky o tom, že prosakování bohatství je prolhaná teorie. Zábavné literatury a komickým interpretům není pro pobavení publika nikdy dost.
Petr Novák|27. 2. 2019 08:10| reakce na Martin Brezina - 26. 2. 2019 12:59
Byty musíte stavět tam, kde jsou potřeba. Nemůžete je postavit v Číně a dovézt. A můžete jich postavit na jednom místě jen omezené množství. Z toho je celkem zřejmé, že ceny bytů porostou, když bude bohatnout společnost.
Mnoho keců pro nic. Stačí se podívat na vývoj distribuce mezd a platů po roce 1989 a dnes. Celé se to posouvá doprava kvůli inflaci a růstu mezd. Ale maximum četnosti se posouvá rychleji a celé se to roztahuje. Nerovnost se snizuje.
Tady je malá demonstrace na přelomu tisíciletí.. https://slideplayer.cz/slide/2793818/10/images/28/Rozdělení+příjmů+v+ČR.jpg Jinak doporučuji nějakou diplomku, která se tím zabývá, tam naleznete více dat.
Nahlásit
-
1
+
Zdeněk Suchý|27. 2. 2019 04:21| reakce na Jan Altman - 26. 2. 2019 20:28
Omylem jsem dal minus. Fulda ani netuší jaký plat má špičkový kvalifikovaný dělník u nás (např programátor CNC strojů a průmyslových robotů) a plácá nesmysly. Typický názor státního zaměstnance na nejnižší úrovni popřípadě důchodce zcela odtrženého od reality.
Pokud to měla být plamenná filipika proti nerovnosti, pak se autor ráćil střelit do vlastní nohy. Optikou drahých a levných aut nás, plebs, nerovnost o nic nepřipravuje - až na psychickou pohodu, když nás žere závist. Někdo má drahé auto - já můžu mít levné (nebo žádné) - no a co? Dokud pro oba z nás platí stejná silniční pravidla, je mi to šumák. Pokud bych už se cítil ohrožen nerovností a bohatstvím těch nejbohatších (necítím), je předražené auto opravdu to poslední, co by mi mohlo ležet v žaludku. To už spíš dejme tomu možnost pana velkotovárníka vlastnit letadlo či helikoptéru - tam je aspoň představitelné riziko, že si vlastníci letadel či helikoptér prolobují nějaká vypečená pravidla na úkor plebsu, dejme tomu že veřejná přistávací plocha (za paušálek pro každého, kdo má letadlo) dostane ve městě přednost před dejme tomu efektivní dostavbou silnice. Ale že když oba stojíme v zácpě, tak panu Boháčovi ři tom hřeje zadek dečka z ovčího embrya? Fakt nic. Asi mám patologický deficit závistinu.
Nahlásit
-
3
+
Jan Altman|26. 2. 2019 20:28| reakce na Richard Fuld - 26. 2. 2019 17:02
Tusite, kolik bere kvalifikovany delnik v takovych fabrikach? Asi jako reditel CEZu u nas....
Martin Risik|26. 2. 2019 18:27| reakce na Richard Fuld - 26. 2. 2019 17:02
Skúste si vygúgliť, koľko ľudí chce pracovať pre Ferrari. Keď som o tom čítal naposledy ja, evidovali vo Ferrari 15 žiadostí o zamestnanie DENNE. Dosť veľa žiadateľov o drobky, nemyslíte?
A ak by to tým zamestnancom tak strašne vadilo, to poberanie drobkov, kľudne si môžu založiť vlastnú fabriku a predávať autá s maržou 70tis EUR na jednom aute. Veď aj Ferrari začal z ničoho v rozbombardovanom Taliansku. Dnes nie je problém, požičiate si natlačené fiat papieriky, vytvoríte fabriku a môžte vyrábať luxusné autá. Kde je problém?
Jan Amos|26. 2. 2019 17:59| reakce na Richard Fuld - 26. 2. 2019 17:02
No něco o tom prosakování vím z praxe. Takže si plácejte ta svá rádobymoudra jak chcete. Možná že si za ně časem také něco luxusního koupíte, až je všechny vytisknete na firemní tiskárně na papír nakoupený za peníze zaměstnavatele a ten pak odnesete do sběrného dvora.
Richard Fuld|26. 2. 2019 17:02| reakce na Jan Amos - 26. 2. 2019 16:55
Vysoká zisková marže? Vysoká zisková marže znamená, že na prodeji luxusních věcí vydělají zase především majitelé firem, které je vyrábějí, nikoliv kvalifikovaní zaměstnanci, kteří je vyrábí. Ti obdrží zase jen drobky i když budou o nejspíš něco větší, než dostanou zaměstnanci vyrábějící "běžné" zboží. Teorie tzv. prosakování bohatství je jen bohapustá fantazie, která v praxi není relevantní.
Jan Amos|26. 2. 2019 16:55| reakce na Jan Altman - 26. 2. 2019 15:01
"Když někdo utratí 50 mega za ručně vyrobené auto, tak dá VELMI DOBŘE vydělat celé řádce kvalifikovaných dělníků."
Přesně tak. Ziskové marže na luxusních autech (Ferrari, Porsche...) jsou mimořádně vysoké. Luxusní zboží a dál například umění, které je trnem v oku socialistům, je ověřený způsob jak přerozdělovat bohatství od těch opravdu movitých ke střední třídě (řemeslníkům, technikům, umělcům), kteří svým umem tyto výrobky vytvářejí.
Pro socialisty je tohle téma tabu - oni chtějí především bohaté zdanit, část daní rozkrást, zbytek utopit v milodarech chudým a střední třídu z tohoto dělení vyfakovat.
Pokud vůbec nějaké rozevírání nůžek bohatství existuje, je třeba více luxusního zboží, za které bohatí rádi zaplatí.
Hmmm neumím popsat důvody proč je příjmová nerovnost špatná, ale určitě vím že plán AOC je prostě šílený :-( To už Hurvínek s Patem a Matem zvládli něco lepšího :-(
Nahlásit
-
-1
+
Jan Altman|26. 2. 2019 15:01
Dobrý článek.
Jen 2 drobnosti:
1) Oficiálním statistikám inflace se nedá věřit http://www.shadowstats.com/alternate_data/inflation-charts
Ale máme i jiné nástroje: v 50. a 60. letech byl pevný kurz dolaru ke zlatu 1:20, takže tímto přepočtem nám vyjde, že tehdejších 13tis dolarů je dnešních cca 20 milionů korun - tak drahých aut zas tolik dnes nemáme a pokud, tak se jich prodá pár kusů (celosvětově, tzn. ne jen domácím kapitalisům, ale i zahraničním tyranům, mafiánům, šejkům, atd...).
Tímto přepočtem spíše dojdeme k jinému zjištění: docela slušná auta (ala Scala - slušná zejména v porovnání s těmi z 50. a 60. let) jsou dnes velmi levná a dostupná lidem, kteří si o tom dříve jen mohli nechat zdát. Díky kapitalismu. Díky tomu samému kapitalismu, který někteří chtějí znásilňovat kvůli údajnému rozevírání nůžek (které pokud vůbec existuje, má spíše příčinu ve státu, jeho tisku levných peněz pro bohaté, v jeho předražených státních zakázkách pro největší firmy, v tvorbě státní legislativy na míru vlastníkům největších korupčních fondů).
2) Když někdo utratí 50 mega za ručně vyrobené auto, tak dá VELMI DOBŘE vydělat celé řádce kvalifikovaných dělníků.
Nahlásit
-
14
+
Jan Altman|26. 2. 2019 14:54| reakce na Martin Brezina - 26. 2. 2019 12:59
Holt když se tisknou prachy a zároveň zrovna na nemovitosti se dávají nejlevnější úvěry a zároveň kdejaká moudrá hlava radí, že před (státem uměle generovanou) inflací se dá nejlépe schovat právě do nemovitostí...
Nerovnost v možnosti pořídit si luxusní auto ještě nebude takový malér. Spíš bych se zaměřil na ceny bytů. Ty stále rostou, a to prakticky v celé Evropě, aniž je to doprovázeno nějakým podstatným růstem jejich kvality či technologické vybavenosti.
Hezký graf ukazuje, jak ceny nemovitostí dalece překonávají vývoj spotřebitelských cen: https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2193376-ceny-nemovitosti-na-historickych-maximech-podle-csu-ale-vyvoj-neni-v-ramci-evropy?fbclid=IwAR24n78Xd5czEsWQoCGKvEISB2ncvXNSJmZrvQt90HFerq_21E2H5T-iW64
Nahlásit
-
6
+
Martin Zadražil|26. 2. 2019 10:15
Úplně jsem nečekal, že najdu článek od Vojty Dobeše na finmagu místo na Radio Dixie :-)
Diskuze: Co nám může křídlatý Cadillac říct o růstu nerovnosti bohatství
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|26. 2. 2019 15:01
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|26. 2. 2019 17:02
Diskuze
Lukas Kominik|1. 3. 2019 14:02| reakce na Roman Trojan - 1. 3. 2019 13:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Roman Trojan|1. 3. 2019 13:01
Nahlásit
Jan Amos|27. 2. 2019 11:51| reakce na Martin Risik - 26. 2. 2019 18:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Novák|27. 2. 2019 08:10| reakce na Martin Brezina - 26. 2. 2019 12:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Novák|27. 2. 2019 08:00
Nahlásit
Zdeněk Suchý|27. 2. 2019 04:21| reakce na Jan Altman - 26. 2. 2019 20:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|26. 2. 2019 22:07| reakce na Boris Otokar Hodlak - 26. 2. 2019 20:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|26. 2. 2019 20:52
Nahlásit
Jan Altman|26. 2. 2019 20:28| reakce na Richard Fuld - 26. 2. 2019 17:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Risik|26. 2. 2019 18:27| reakce na Richard Fuld - 26. 2. 2019 17:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|26. 2. 2019 17:59| reakce na Richard Fuld - 26. 2. 2019 17:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|26. 2. 2019 17:21| reakce na Martin Brezina - 26. 2. 2019 12:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|26. 2. 2019 17:02| reakce na Jan Amos - 26. 2. 2019 16:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|26. 2. 2019 16:55| reakce na Jan Altman - 26. 2. 2019 15:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Igor Nemec|26. 2. 2019 15:10
Nahlásit
Jan Altman|26. 2. 2019 15:01
Nahlásit
Jan Altman|26. 2. 2019 14:54| reakce na Martin Brezina - 26. 2. 2019 12:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|26. 2. 2019 13:54| reakce na Martin Zadražil - 26. 2. 2019 10:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|26. 2. 2019 12:59
Nahlásit
Martin Zadražil|26. 2. 2019 10:15
Nahlásit