Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Pamela Andersonová a Žluté vesty

Pamela Andersonová | 14. 12. 2018 | Celkem 35 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Martin Zadražil | 14. 12. 2018 07:12

Takže z problémů, způsobených socialismem obvinit kapitalismus a léčbou je, překvapivě, více socialismu.

+33
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Novak Josef | 15. 12. 2018 11:40

Takzvaní liberálni pravičiari vedia, že za všetko môže Putin a Rusko.
Obviňovať pravičiarov z vytvárania problémov je hluposť, pretože klasickí pravičiari už neexistujú. Takých už nenájde ani google.

-5
+
-

Všech 35 komentářů v diskuzi.

Pavel Hanzl | 22. 1. 2019 12:01

Je zajímavé, že tam nezaznívají klasicky pravicové hlasy, které mají schopnost skutečně problém řešit. Nebo zaznívají, ale naše média je ignorují?
Vždyť podobnou a snad ještě horší situaci vyřešila v Británii Margaret Tatcher dost pravicovým způsobem a to velmi dobře!! Proč to nenní cesta i pro Francouze??

Nahlásit

+2
+
-

Novak Josef | 15. 12. 2018 12:12

Omlúvam sa, že píšem k veci, a nekomentujem přechylováni ani skloňováni .
===============
Tie požiadavky reflexných viest sú v oblasti ekonomiky :

Ekonomika a práce
Svolat národní shromáždění k provedení daňové reformy a na státní úrovni zakázat daně, které přesahují 25% příjmů občanů.

Zvýšit minimální mzdu, důchody a životní minimum o 40%.

Vytvořit nová pracovní místa v oblasti zdravotní péče, vzdělávání, veřejné dopravy, pořádkových sil a tak dále, aby státní infrastruktura fungovala potřebným způsobem.

Zahájit výstavbu pěti milionů cenově dostupných bytových jednotek, a tak zajistit snížení nájemného, hypoték, a rovněž vytvořit nová pracovní místa ve stavebnictví. Přísně potrestat městské úřady a krajské správy, jejichž vinou bezdomovci zůstávají na ulicích.

Omezit velikost bank s cílem ochrany před krizemi, předcházet monopolizaci, oddělit spekulativní kapitál od depozitního, zakázat sanovat bankrotující banky na účet daňových poplatníků.

Anulovat vnitřní zadlužení.

------------------------------ --------------------------
Moc pekný socializmus, Marx by sa potešil.

Ale najkrajšie na všetkom je, že spolu bojujú marxisti na uliciach s marxistami vo vláde - ktorých zvolili tí na uliciach. Demokracia zrejme dostane na frak.

Nahlásit

+2
+
-

Novak Josef | 15. 12. 2018 11:40

Takzvaní liberálni pravičiari vedia, že za všetko môže Putin a Rusko.
Obviňovať pravičiarov z vytvárania problémov je hluposť, pretože klasickí pravičiari už neexistujú. Takých už nenájde ani google.

Nahlásit

-5
+
-

Alexander Novotka | 14. 12. 2018 09:44

Pamela Anderson (nikoli Andersonová, tak se rozhodně nejmenuje a tento přechylovací nešvar je u cizích jmen vskutku nejenom opruzující, ale i trestuhodný, soudružko Finmagovová) určitě nenapsala slovo „establišment“. Takový novotvar nenajdete dokonce ani ve slovníku.
A když jsem viděl skloňování status quo, tak mi spadla čelist. Kdyby už teda pan redaktor chtěl být fakt přesný, tak v tomto konkrétním případě by měl spíše napsat „statu qua“, ne?
Nemá příliš cenu rozebírat docela naivní názory Pamely, úsudek si většina čtenářů udělá sama, ze zdejších diskusí jasně plyne, že jsou k tomu dostatečně vybaveni.

Nahlásit

0
+
-

Gabriel Pleska | 14. 12. 2018 10:09 | reakce na Alexander Novotka - 14. 12. 2018 09:44

Pane Novotko, přechylování je v textech na Finmagu úzus, mimo jiné z praktického důvodu: přechýlené příjmení koncovkou bezpečně ukáže pád jména. A to je u ohýbacího jazyka docela plus. Ostatně i vám říkám pane Novotko, i když se Novotko určitě nejmenujete. Slovo establišment ve slovníku nenajdete. Respektive zatím ho tam nenajdete takhle zapsané. Pokud máme pocit, že je slovo v češtině už dobře usazené, klidně mu počeštíme i psanou podobu a na normu nečekáme. Však ona nás dožene. Napsat statu qua by sice šlo, ale byla by to pitomost, status je podstatné jméno, quo je příslovce. I latiník, když bude mluvit o tom, že se nacházíme v nějakém stavu, řekne in statu quo...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 27. 1. 2019 23:00 | reakce na Gabriel Pleska - 14. 12. 2018 10:09

Pane Plesko, omlouvám se Vám, máte pravdu. I když to mým uším zní hrozně nepřirozeně, uviděl jsem Vámi prosazovaný tvar i jinde, snad se s tím srovnám :-)
Ale ten „establišment“ Vám, s dovolením, stejně neodpustím.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 15. 12. 2018 14:07 | reakce na Gabriel Pleska - 14. 12. 2018 10:09

"In statu quo" možná, ale rozhodně ne "v statu quo", ačkoli na rozdíl od Vás fakt nejsem latiník.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Gabriel Pleska | 16. 12. 2018 10:27 | reakce na Alexander Novotka - 15. 12. 2018 14:07

A proč rozhodně ne?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 16. 12. 2018 23:53 | reakce na Gabriel Pleska - 16. 12. 2018 10:27

Tak zkuste třeba "v New York" a "in New Yorku" :-)))

A už toho fakt nechme a pojďme opravit to značení a číslování diskusních příspěvků. Jestli Vám v tom můžu jakkoli pomoci, rád to udělám.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 17. 12. 2018 00:16 | reakce na Alexander Novotka - 16. 12. 2018 23:53

To jste ale nějak šeredně mimo mísu. Ale tak šeredně, že už se vám nebudu dál pokoušet něco vysvětlovat, prostě vás jenom odkážu na Ústav pro jazyk český: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=status%20quo

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Alexander Novotka | 18. 12. 2018 13:22 | reakce na Gabriel Pleska - 17. 12. 2018 00:16

Kdybyste Vaše příspěvky psal jako „normální“ nezaujatý účastník diskuse, mělo by (možná) smysl vést debatu o Vašich amatérských filologických pokusech. Takto se chováte ne jako editor tohoto zjevně normalizačního plátku, ale jako aktivistický blázen.
A fórjůrinformejšn: není to cajk, ale podle vašich pravidel v cajku. A už sem fakt lézt nebudu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 18. 12. 2018 15:27 | reakce na Alexander Novotka - 18. 12. 2018 13:22

Promiňte, ale debatu jsem pro nedostatečnou kvalifikaci a nadhled druhého diskutujícího už ukončil já :ú

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Adam Čabla | 14. 12. 2018 16:57 | reakce na Gabriel Pleska - 14. 12. 2018 10:09

Jenom tak ze zvedavosti - prechylujte i jmena, ktera byla jiz jednou prechylena v nejakem ze slovanskych jazyku?

Napriklad napisete Maria Sarapova nebo Sarapovova.

A v pripade, ze volite druhy tvar, jaky to ma duvod?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Gabriel Pleska | 14. 12. 2018 17:06 | reakce na Adam Čabla - 14. 12. 2018 16:57

Nepamatuju si, že bychom to museli řešit – rozhodně ne tolikrát, abychom si řekli, že redakční úzus bude takový nebo makový. Ale pravděpodobnější by byla krátká varianta, Karenina bez Kareniny. Ale jsou na světě horší věci: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=705

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 14. 12. 2018 12:43 | reakce na Gabriel Pleska - 14. 12. 2018 10:09

I vy tvůrci pravopisu! Vy jste do toho ale řízli! Pane Plesko, při vší úctě – to, co jste napsal o „establišmentu“, je nesmysl.
Co se týče přechylování, psal jsem o CIZÍCH jménech, mezi něž Novotka (snad) nepatří, a nevadí mi ani Novotková. Určitě byste ale nenapsal Peng Liyuanová nebo Pengová Liyuan (???). Nedělejte z tohoto nesmyslného zlozvyku komedii.
A když už jste se tak krásně ozval, tak bych se chtěl už asi potřetí, pokorně ovšem, zeptat – dvakrát zatím bez jakékoli reakce – kdy už konečně bude na Finmagu znovu fungovat:
- označování nových příspěvků v diskusi jako „Nový“
- správné počítání přečtených a nepřečtených příspěvků v diskusi (já u sebe vidím stále svůj třetí příspěvek v diskusi jako nepřečtený, resp. 2/4), nemám pocit, že bych jej nečetl
Probírat se diskusí je někdy bez těchto fíčur (ať je po Vašem :-)) dost namáhavé. Nefunkčnost značně degraduje úroveň tohoto serveru a oprava či návrat k řádné funkčnosti by bylo záhodno. Bylo by to rozhodně užitečnější než filologické pokusy v podobě prosazování přechylování a tvorby pravopisu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 14. 12. 2018 21:24 | reakce na Alexander Novotka - 14. 12. 2018 12:43

ad
- označování nových příspěvků v diskusi jako „Nový“
- správné počítání přečtených a nepřečtených příspěvků v diskusi

Také jsem se na to několikrát ptal a redakce vytrvale dělá mrtvého brouka. Ty dvě věci patřili k tomu málu uživatelsky užitečného na jinak chaotickém webu, tak to pro jistotu zmršili. Nerozumím tomu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Josef Fraj | 14. 12. 2018 21:25 | reakce na Josef Fraj - 14. 12. 2018 21:24

*patřily

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 14. 12. 2018 13:28 | reakce na Alexander Novotka - 14. 12. 2018 12:43

Tvůrce pravopisu je tak nějak každý, kdo píše. Někdo víc a někdo míň. Pravopisná norma reaguje na úzus a z valné části se mu časem přizpůsobuje. Já ovšem netvrdil, že vás přechyluju, ale že vás skloňuju. A přechylování (mimochodem dost dobře prosazené i beze mne) je prostředek, jak viditelně a zřetelně skloňovat cizí ženská příjmení. Ale tuhle debatu jsem absolvoval tolikrát, že už se do ní s odpuštěním pouštět nebudu. /// Ale každopádně máte recht v tom, že pořádek v diskuzích je o něco přednější.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 14. 12. 2018 15:31 | reakce na Gabriel Pleska - 14. 12. 2018 13:28

To je čiré chucpe. Ve Vašem prvním příspěvku se slovo "skloňovat" nevyskytuje v žádném tvaru, psal jste o tom, že "přechýlené příjmení koncovkou bezpečně ukáže pád jména" a následně použil "pane Novotko", takže teď jsi jaksi šlapete po nepřechýleném pravopisu.

Jestliže souhlasíte s tím, že pořádek v diskusích je přednější, tak s tím něco konečně udělejte, trvá to už několik měsíců.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 14. 12. 2018 15:38 | reakce na Alexander Novotka - 14. 12. 2018 15:31

Ano. Bezpečně ukáže pád jména – to je přece skloňování.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Alexander Novotka | 14. 12. 2018 18:15 | reakce na Gabriel Pleska - 14. 12. 2018 15:38

A co ty příspěvky v diskusích pane Pleskasson? Uděláte s tím už konečně něco?
(To je islandština, jistěže vím, že se tak nejmenujete, jenom Vám ukazuji, jak je to přechylování cizích jmen nesmyslné.)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 14. 12. 2018 18:33 | reakce na Alexander Novotka - 14. 12. 2018 18:15

Nápravu formátu diskuze probíráme s IT. Jestli mi na Islandu budou říkat Sašasson, nedotkne se mě to, Pleskasson by byl opravdu nesmysl. Ale to už fakt mícháte hrušky s jablky. Jako s tou latinou...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Alexander Novotka | 15. 12. 2018 14:05 | reakce na Gabriel Pleska - 14. 12. 2018 18:33

Je úplně jedno, jestli hrušky s jabkama nebo koše s baňama, hlavně že Vás to konečně!!! popostrčí ke kloudné akci se zobrazováním příspěvků. Až do diskuse s přechylováním jste dělali mrtvého brouka, jak jest správně poznamenáno výše, problém je zjevný už několik měsíců.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

kadrila kadrilová | 14. 12. 2018 20:47 | reakce na Gabriel Pleska - 14. 12. 2018 18:33

Pane Plesko, co by ty, co nápravu formátu diskuze probírají, přinutilo přijmout rozhodnutí, na základě kterého, by t a v ě c byla konečně provedena?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Gabriel Pleska | 17. 12. 2018 11:22 | reakce na kadrila kadrilová - 14. 12. 2018 20:47

Už je to cajk?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 18. 12. 2018 13:24 | reakce na Gabriel Pleska - 17. 12. 2018 11:22

Nepočítá to správně, po odskoku z diskuse (kterou jsem právě dočetl) na titulní stránku vidím stále nějaké nepřečtené příspěvky, konkrétně 25/28.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

kadrila kadrilová | 18. 12. 2018 01:22 | reakce na Gabriel Pleska - 17. 12. 2018 11:22

Pane Plesko, uvítala bych možnost upravování textu po odeslání. A nejsem sama... Bude i to možné?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 19. 12. 2018 10:51 | reakce na kadrila kadrilová - 18. 12. 2018 01:22

S tím opravdu zatím nepočítáme.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

kadrila kadrilová | 19. 12. 2018 12:15 | reakce na Gabriel Pleska - 19. 12. 2018 10:51

Rozumím, něco tak mimořádného potřebuje svůj čas.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Bárta | 17. 12. 2018 14:42 | reakce na Gabriel Pleska - 17. 12. 2018 11:22

No nevim co ma znamenat "cajk", ale:
- na titulce se mi zobrazuje stav diskuse pod timto clankem (nez jsem napsal tento komentar) jako 9/24 (prestoze jsem testne predtim precetl vsechny aktualni komentare k soucasnemu datu, a posleze provedl reload titulky)
- Po rozkliknuti diskuze, prestoze jsou v souhrnu oznacene nove prispevky, se mi ZADNY z prispevku neoznacuje jako novy.
- To stejne plati u jineho clanku, kde jsem dnes diskusi jeste neotevrel (Ocima expertu ze 14.12.), kde se mi na titulce zobrazilo 2/7, ovsem po nacteni diskuze se opet zadny z prispevku jako novy neoznacil.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Bárta | 17. 12. 2018 14:45 | reakce na Petr Bárta - 17. 12. 2018 14:42

Joi a pro doplneni - po zavreni teto diskuse, opetovnem nacteni titulky, se mi na uvedenych dvou clancich (tento a Ocima expertu 14.12.) _stale_ zobrazuje stejny pocet prectenych a novych...
Nevim co, ale neco je porad spatne...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 17. 12. 2018 19:28 | reakce na Petr Bárta - 17. 12. 2018 14:45

Díky. Mně to funguje dobře, ale přeposílám k ajťákom.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

kadrila kadrilová | 17. 12. 2018 13:15 | reakce na Gabriel Pleska - 17. 12. 2018 11:22

Záslužný počin.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Martin Zadražil | 14. 12. 2018 07:12

Takže z problémů, způsobených socialismem obvinit kapitalismus a léčbou je, překvapivě, více socialismu.

Nahlásit

+33
+
-

Jan Capouch | 14. 12. 2018 01:42

Pro zajímavost program žlutých vest, aneb jak pejsek a kočička vařili dort:
http://www.protiproud.cz/politika/4159-manifest-zlutych-vest-prilis-pestra-smesice-vsichni-dohromady-proti-macronovi-nezmeni-se-protesty-v-barevnou-revoluci-politicke-zastreseni-je-rebus-vystoupit-z-eu-a-z-nato-lze-poprat-jen-mnoho-stesti.htm

Nahlásit

+1
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK