Díky, Tomáši, to je dobrá připomínka. Už výsledky toho vyhledávání v Google napovídají, že to bude zajímavá problematika. Zkusíme po tom trochu jít. Ten text je samozřejmě poněkud... naivní. Pro mě byl cenný spíš ten základní postřeh, že skrze gamesy se dá taky něco dozvědět o světě. Pro generaci 40+ to pořád ještě může být nezvyklé. (Ačkoli – náš tata nám kdysi v devadesátých přinesl pár textovek od Sierry on Line a Lucase a nebýt jich, kdoví, jestli bych tenhle článek dneska uměl přeložit. Ale to je trochu něco jiného.) Jinak tuším, že nejlepší korekci by nám dal rozhovor s tím mladším bratrem. Dost možná by byl o tom, jaká je to otrava dělat staršímu bráchovi za pár šestáků lumberjacka.
František Cecvárek|6. 12. 2018 22:17| reakce na Tomáš Kafka - 6. 12. 2018 13:40
Naopak, článek na příkladu krásně vysvětluje princip specializace na základě absolutních a komparativních výhod tak, aby ho pochopil i naprostý laik. To si myslím, že je účel takových webů jako je tento. Každé zjednodušení s sebou samozřejmě nese určitou nepřesnost, či nezmínění všech okolností, avšak sdělení je pochopitelné i pro neekonomy, což je cílem těchto popularizačních článků. Pokud nejste uspokojen hloubkou, tak čtěte vědecké papery.
A zmíněné balancování herní ekonomiky je zcela nutné, protože jde o umělý zjednodušený svět o pár komoditách s fixními cenami. V reálné ekonomice jde o interakci milionů subjektů a dynamické utváření cen na základě poptávanosti a vzácnosti. To ve hrách není, proto je třeba ladit. Nic to však nemění na sdělení článku.
Škoda, že jsem tu hru neznal, určitě bych se specializoval jako genderová socioložka!
Nahlásit
-
3
+
Gabriel Pleska|6. 12. 2018 13:53| reakce na Tomáš Kafka - 6. 12. 2018 13:40
Díky, Tomáši, to je dobrá připomínka. Už výsledky toho vyhledávání v Google napovídají, že to bude zajímavá problematika. Zkusíme po tom trochu jít. Ten text je samozřejmě poněkud... naivní. Pro mě byl cenný spíš ten základní postřeh, že skrze gamesy se dá taky něco dozvědět o světě. Pro generaci 40+ to pořád ještě může být nezvyklé. (Ačkoli – náš tata nám kdysi v devadesátých přinesl pár textovek od Sierry on Line a Lucase a nebýt jich, kdoví, jestli bych tenhle článek dneska uměl přeložit. Ale to je trochu něco jiného.) Jinak tuším, že nejlepší korekci by nám dal rozhovor s tím mladším bratrem. Dost možná by byl o tom, jaká je to otrava dělat staršímu bráchovi za pár šestáků lumberjacka.
V článku už není to, že aby ekonomiky herních světů nevedly k vítěz-bere-vše dynamice, která není pro nikoho kromě vítěze zábavná, jsou těžce regulované. Co regulované, pečlivě a iterativně designované.
Ceny se zdají být tržní, ale kolik ladění bylo za tím, jak rychle tvůrci umožní tím kterým nástrojem těžit tu rudu, aby se nestalo že těžba bude těžkou a špatně placenou prací, nebo že naopak horníci nebudou ovládat herní svět.
Stačí zagooglit 'balancing virtual economies' a koukat se na přednášky.
Diskuze: Všechno, co opravdu potřebuju vědět o ekonomice, jsem se naučil z počítačových her
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Gabriel Pleska|6. 12. 2018 13:53
Diskuze
František Cecvárek|6. 12. 2018 22:17| reakce na Tomáš Kafka - 6. 12. 2018 13:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|6. 12. 2018 15:43
Nahlásit
Gabriel Pleska|6. 12. 2018 13:53| reakce na Tomáš Kafka - 6. 12. 2018 13:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Kafka|6. 12. 2018 13:40
Nahlásit