Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: A znovu státní dluhopisy pro občany. Brát, nebo nechat být?

Jan Traxler | 29. 11. 2018 | Celkem 11 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Altman | 29. 11. 2018 11:00

A ten výsledek po zdanění vám zaplatí..... z peněz které vám ukradne prostřednictvím takzvaných daní .

Respektive z daní, které sebere budoucím produktivním (např. vašim dětem). Pokud v budoucnu bude ještě komu brát a pokud si to lidé stále nechají líbit (což není jisté - nevolnictví a robota se časem také lidu znelíbila). A co dá vám na splátku dluhopisu (z daní vašich dětí), to mu bude chybět na vaši penze (také z daní vašich dětí).

A hlavně: on budoucím lidem nebude muset sebrat jen na ten výnos, ale i na jistinu. Protože ty peníze, které dnes státu za ten dluhopis dáte, tak on je nebude výnosně investovat. On je prohospodaří, rozfofruje, případně za ně najme další státní zaměstnance, které dnes i v budoucnu bude muset živit a vymýšlet jim "práci" (obtěžování podnikatelů, sypání písku do ekonomického soustrojí).

+13
+
-

Všech 11 komentářů v diskuzi.

Jan Amos | 12. 12. 2018 18:08

"Ti kdo si nepamatují svoji historii, jsou nuceni si ji zopakovat" George Santayana.

I když odkazovaný článek je pro místní levičáky a diskutéry z náměstí Pod kaštany č.p. 1 mimo jejich rozlišovací schopnosti, je mimořádně poučný. Aneb jak se (ne)vyplácí půjčit Československu peníze nákupem státních dluhopisů.

https://www.praguepost.com/opinion/czech-government-owe-money-to-us-citizens

Nahlásit

+1
+
-

Jan Altman | 29. 11. 2018 10:25

"Jejich čistý výnos po šesti letech vychází na 1,77 procenta ročně."

Pořád to pokorné papouškování státních statistik o inflaci?

Opravdu někdo věří, že jsme na tom s věrohodností erárních výkazů lépe, než USA?
http://www.shadowstats.com/alternate_data/inflation-charts


Pokud si někdo koupí státní dluhopis (ať již tento papírový, nebo elektronický třeba prostřednictvím 3.pilíře) jako formu spoření na penzi, tak by měl zvážit toto: Státní dluhopis není žádnou diverzifikací, žádným hedgingem 1.penzijního pilíře. Naopak dluhopis a 1.pilíř je v podstatě TO SAMÉ (letadlo).

Protože z čeho vám stát bude platit penzi a z čeho bude splácet dluhopisy? Ano, z toho samého - z budoucích výběrů daní (od lidí, kteří se ale nenarodili, protože demografický pokles).
Takže když v tom budoucnu nebude na penze, nebude ani na splátky dluhopisů (=bankrot).
Když v té budoucnosti si stát na penze bude tisknout (vrtulníkové peníze - jak již ČNB zvažuje) a na splátky dluhu také, obojí podlehne stejné (hyper)inflaci.
http://www.cnb.cz/cs/o_cnb/blog_cnb/prispevky/barta_20181022.html

Nahlásit

+7
+
-

Zdeněk Suchý | 29. 11. 2018 09:50

IQ test národa.

Nahlásit

+4
+
-

Novak Josef | 29. 11. 2018 08:18

( pozn.: Tento príspevok je nevhodný pre milovníkov štátnej moci )

" Jejich čistý výnos po šesti letech vychází na 1,77 procenta ročně."

- moc pekné. Lenže : VŠETKY príjmy štátu pochádzajú (okrem zopár odrobiniek) z daní ovčanov. Takže - tých 1,77 procenta zaplatí KTO ??? Pan Traxler je skromný/ radšej to nevysvetlil.

Mne, ako nevzdelancovi to hodne pripomína situáciu, keď výpalnícka mafia prinesie vypalovanému obchodníkovi darček k Vianociam.

Ako ekonomický model štátnych dlhopisov mi najvýstižnejšie pripadá ruská ruleta. Pre neznalých - ako hracia kocka slúži revolver s nábojom v jednej komore zo šiestich komôr. Namierený na hlavu. V štátnych dlhopisoch tiež piati zo šiestich vyhrávajú.

Nahlásit

+1
+
-

Uko Ješita | 29. 11. 2018 01:53

Půjčím státu na 6 let peníze a ten mrzký úrokový výdělek mi ještě zdaní? To je výsměch.. Navíc úroky porostou, takže ani ty nezdaněné 2% nejsou žádné terno..

Nahlásit

+5
+
-

Jan Altman | 29. 11. 2018 11:00 | reakce na Uko Ješita - 29. 11. 2018 01:53

A ten výsledek po zdanění vám zaplatí..... z peněz které vám ukradne prostřednictvím takzvaných daní .

Respektive z daní, které sebere budoucím produktivním (např. vašim dětem). Pokud v budoucnu bude ještě komu brát a pokud si to lidé stále nechají líbit (což není jisté - nevolnictví a robota se časem také lidu znelíbila). A co dá vám na splátku dluhopisu (z daní vašich dětí), to mu bude chybět na vaši penze (také z daní vašich dětí).

A hlavně: on budoucím lidem nebude muset sebrat jen na ten výnos, ale i na jistinu. Protože ty peníze, které dnes státu za ten dluhopis dáte, tak on je nebude výnosně investovat. On je prohospodaří, rozfofruje, případně za ně najme další státní zaměstnance, které dnes i v budoucnu bude muset živit a vymýšlet jim "práci" (obtěžování podnikatelů, sypání písku do ekonomického soustrojí).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+13
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 29. 11. 2018 01:28

>Investovat peníze na šest let s průměrným ročním dvouprocentním hrubým výnosem považuji za nevýhodné.

To jste se držel hodně zpátky. Já bych řekl "směšné." "Tupé." "Tak stupidní, že ani inkludovaný mongoloid ve čtvrté třídě by na ten šmejd nesáhl," ale to jsou jen mé prosté osobní pohledy.
Rád bych viděl toho smělce, který tyhle papírky koupí, když se k nám pomalu ale jistě snáší kosa další krize.

Nahlásit

+6
+
-

Novak Josef | 29. 11. 2018 08:24 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 29. 11. 2018 01:28

Máte síce plnú pravdu, ale ..... Ako alternatíva je bežný vklad s úrokom 0,05% .
A pri očakávanom krachu skončia obe alternatívy rovnako.
Štat má v CB odborníkov, ktorí vám nenechajú skulinku na únik z finančnej pasce.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Altman | 29. 11. 2018 11:06 | reakce na Novak Josef - 29. 11. 2018 08:24

Tak ještě že existují i jiné alternativy, že...
... třeba švýcarský frank (mírně staršího data):

http://www.bijouteriedumarais.com/113-thickbox_default/20-francs-gold-helvetia-vreneli-1897-1949.jpg

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Amos | 29. 11. 2018 13:04 | reakce na Jan Altman - 29. 11. 2018 11:06

Tak při slibovaném vynosu 2% p.a. bych se nebál koupit ani nový švýcarský frank. Jedná z výhod tohoto řešení je. že SNB dodržuje 20ti leté období platnosti stažené měny. A nyní vydává novou emisi bankovek - dokonce i navzdory ECB bude pokračovat s 1000 frankovou bankovkou.
Možná že by měl někdo těm lidem, kteří uvažují o koupi státního dluhopisu vysvětlit, jak se může stát, že oni zaplatí 15% srážkově daně a při prodeji akcie nebo podílového listu po poločasu držby dluhopisu neplatí ti vzdělanější nic a při nákupu toho zlatého franku neplatí dokonce ani DPH.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Jan Altman | 29. 11. 2018 15:04 | reakce na Jan Amos - 29. 11. 2018 13:04

Souhlasím, že pokud držet cash fiat (jako pohotovou rezervu), tak nejspíše CHF.
Částečně možná DKK, kdyby povolil peg, nebo prostě euro šlo do jetele.

Jsem zvědav, jak dlouho SNB odolá tlaku EU na omezování hotovosti.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK