Přečtěte si knížku "Muž, který sázel stromy". Není velká. Pro začátek stačí, když si dá zahrádkář barel na dešťovou vodu, město dá zámkovou dlažbu a vysadí na ulici pár stromů. Pak každá tůňka, každá zatáčka potůčku, každý barel na vodu přispěje ke zmenšení povodní. Každý strom ve městě sníží teplotu ve svém okolí o pár stupňů a pak nebude v centru 50°C.
Je spousta drobností, které můžeme dělat pro zlepšení situace i bez centrálního plánování záchrany planety :-)
Jasně, tohle Klausovo slovo miluju. Alarmismus je podle něj i to, co dnes tvrdí 99% vědců. Ale proč by nás mělo trápit, že hrozí v nepříliš vzdálené budoucnosti zkáza většiny ekosystémů. Když to lidem nevadí, protože je zajímá jen jejich momentální "vlastní píseček", tak k čemu ty urputné politické tahanice? Pro koho? Pro jakou budoucnost?
Alexander Novotka|15. 11. 2018 19:30| reakce na Miloš Martínek - 11. 11. 2018 21:37
O pár odstavců výš děláte přesně to, co ve svém komentáři odsuzujete - "šmejdíte po papírech" a "vypichujete z toho blbost", třeba tu o "99% vědců". Vůbec se nezajímáte o skutečný obsah tohoto fake a že je zcela nepravdivý (neaktuální), to ani netušíte. Takže máte pravdu v tom, že na základě takového postupu už docela snadno "víme kdo asi" jste. Nemluvě ještě navrch o tom, že ten dokument EU relativizujete ve snaze odvést od něho (od jeho obsahu) pozornost. Vskutku inspirativní argumentace.
Alexander Novotka|15. 11. 2018 19:23| reakce na Miloš Martínek - 11. 11. 2018 00:16
Jasně, já pro změnu miluji, když někdo šermuje pojmy jako "zkáza většiny ekosystémů" nebo "tvrdí 99% vědců". Obojí (a všechny další jim podobné) jsou pouze manipulativní výplachy. Nebo je můžete nějak doložit? Pochybuji, byly už mnohokrát vyvráceny. Jj, vím, ekologismus je víra, a malověrné nepotřebuje.
Miloš Martínek|11. 11. 2018 21:37| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 18:54
A to je právě to. Ten text není problém vygooglit a protože jsem byl zvědavý co to zase kdo vypouští po netu našel jsem si ho. To nejzajímavější na tom je to, že někdo usilovně šmejdí všude možně po papírech starých deset let a vypíchne z toho blbost, kterou bleskově šíří po netu samozřejmě s tím, že dobře ví, že téměř nikdo se nebude zajímat o skutečný obsah toho dokumentu a ví i to, že je obsahově zcela neaktuální. A my už víme kdo asi, protože normální člověk by nic podobného nepodnikl že.... Jinak ovšem jde o jakousi vypracovanou snad odbornou studii o všemožných očekávatelných problémech a dopadech migrace, kde je podobných leč "nešokujících tabulek hromada" a tahle snad znázorňuje nějaká limitní data k nějakému statistickému výpočtu.
Miloš Martínek|11. 11. 2018 00:16| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 17:52
Jasně, tohle Klausovo slovo miluju. Alarmismus je podle něj i to, co dnes tvrdí 99% vědců. Ale proč by nás mělo trápit, že hrozí v nepříliš vzdálené budoucnosti zkáza většiny ekosystémů. Když to lidem nevadí, protože je zajímá jen jejich momentální "vlastní píseček", tak k čemu ty urputné politické tahanice? Pro koho? Pro jakou budoucnost?
Miloš Martínek|11. 11. 2018 00:11| reakce na foxy - 7. 11. 2018 21:06
Tak tohle jsou průkopnické metody, on není jediný, kdo se tím zabývá. V permakultuře jsou velmi propracované postupy. Ne všude to lze samozřejmě. A dávno s tím přišel Masanobu Fukuoka. Proč to nedělá Babiš? Tak proč se všechno dnes dělá? Protože to nejlepší? Nebo protože jde o peníze? Když budete producent chemikálií pro zemědělství, což je obří byznys, jak svícený musíte být, abyste ho nahradili? Kolik byznysmenů je vůbec ochotných jít proti svému finančnímu zájmu a v jakém měřítku?
Miloš Martínek|11. 11. 2018 00:01| reakce na Honza _ - 8. 11. 2018 11:01
Samozřejmě má smysl každá aktivita, ale bez obsáhlých systémových řešení jsme jednoduše vyřízení. Nechápu třeba, že vlivní politici rozjíždějí omšelé zaostalé geopolitické hrátky místo, aby dali jasně na srozuměnou, že jsme na jedné lodi a bez spolupráce se nehneme a že taky musíme nést důsledky takového uvědomění. Třeba to, že je nutné bezpodmínečně ihned zastavit obří odlesňování a tento průběh naopak zvrátit. Místo toho se dočkáme i potlesku, když v Brazílii vyhraje Bolsonaro, který slibuje zbytek Amazonie otevřít těžařům, dobytkářům a hydroelektrárnám. Přece to bezpochyby podpoří byznys. Dnes jsem viděl Trumpův stupidní tweet týkající se obřích požárů v Kalifornii. Okamžitě z nich vyvodil, že jde o důsledek špatného lesního hospodaření tam. Panebože, říkal jsem si, jak tohohle chlápka vůbec někdo může brát vážně? Les hoří, když chytne a dobře chytne, když je zcela vyprahlý. Nic, s čím by mohl lesník cokoliv podniknout. A jede se dál...
Honza _|9. 11. 2018 23:30| reakce na Josef Fraj - 9. 11. 2018 19:50
S tím já naprosto souhlasím. 1. Stát zrušit. Postupně, ale zrušit. 2. Stát konfiskuje a nezařídí. Právě proto celou civilizaci zachraňuje ta zbývající iniciativa občanů :-) Stromy bez povolení asi sázet nelze, viz "problémy", které způsobili lidé, kteří k již vysazeným stromům přidali pár kytiček. A někde jsem viděl studii, o kolik se zlepší letní teploty ve městech, když to není jen asfalt, ale také stromy.
Nemyslel jsem to tak, že jediná cesta je ta sluníčkovská. Spíš jako protipól k tomu, že stát všechno zařídí a nemá smysl se snažit, dokud nebudeme mít shůry dáno globální řešení.
Josef Fraj|9. 11. 2018 19:50| reakce na Honza _ - 8. 11. 2018 11:01
To zní sice hezky sluníčkovsky, ale
1. stát nám beze spoustu peněz, času a energie, takže na prospěšné věci nám už jich tolik nezbývá.
2. stát přece říká, že, když už nám konfiskuje majetek, tak že to za nás zařídí. Jestli to nezařídil, tak je chyba u státu a ne v malé iniciativě občanů.
P.S. Jste si jistý, že můžete ve městě vysadit stromy bez úředního povolení? Možná budete muset někoho uplatit, aby vám to povolil :-))
Honza _|8. 11. 2018 11:01| reakce na Novak Josef - 8. 11. 2018 09:52
Přečtěte si knížku "Muž, který sázel stromy". Není velká. Pro začátek stačí, když si dá zahrádkář barel na dešťovou vodu, město dá zámkovou dlažbu a vysadí na ulici pár stromů. Pak každá tůňka, každá zatáčka potůčku, každý barel na vodu přispěje ke zmenšení povodní. Každý strom ve městě sníží teplotu ve svém okolí o pár stupňů a pak nebude v centru 50°C.
Je spousta drobností, které můžeme dělat pro zlepšení situace i bez centrálního plánování záchrany planety :-)
Jan Capouch|8. 11. 2018 09:59| reakce na foxy - 7. 11. 2018 21:06
Pravděpodobně potřebuje víc lidské práce a fyzické námahy. V krátkodobém horizontu metoda dražší a méně výhodná. Jestli je udržitelné průmyslové zemědělství v horizontu desítek a stovek let je jiná otázka.
Napísať článok na TAK ZÁSADNÚ dôležitú tému, a tak ho odfláknuť , to je skoro zločin. Od zvládnutia klimatických zmien závisí budúcnosť dnešnej civilizácie.
Autor sa ani nedotkol tých otázok, ktoré sú kľúčové pre prežitie : - aká je "kapacita" Zemegule (počet ľudí) , pokiaľ ako parameter zadáme terajšiu kvalitu života.
- aké zníženie technologických parametrov života sme ochotní akceptovať (zníženie cestovania, zníženie dopravy tovarov pomocou miestnej výroby tovarov, zníženie spotreby technických výrobkov - autá, TV, domáca technika, zábavná technika, ............ )
- totálnu zmenu finančného systému a daňového systému, pretože tie terajšie tvrdo tlačia štát do zvyšovania HDP zvyšovaním priemyselnej výroby , pretože zvyšovaním HDP sa zvyšujú finančné príjmy štátu na splácanie štátneho dlhu, na udržovanie dôchodkového systému, na financovanie podplácania voličov štátnymi dávkami.
Autor sa miesto toho zaoberal presakovaním vody cez zámkovú dlažbu !!!! Presakovanie vody cez zámkovú dlažbu má zachrániť civilizáciu!!!
Nahlásit
-
-1
+
foxy|7. 11. 2018 21:06
"Ve východním Polsku Wiesław Gryn deset let hospodaří bezorebnými postupy. Má asi o třetinu větší výnosy, spotřebuje o 90 procent míň chemie a o 50 procent míň ropy. Viděli jsme kukuřici nasázenou do patnácti-, dvacetistupňového svahu. Nebyla tam žádná eroze, přestože týden předtím spadlo 50 milimetrů srážek za den." Když to je tak úžasné, proč to nedělají všichni zemědělci, třeba jen ze svého, čistě sobeckého hlediska? Proč to nedělá Babiš v Agrofertu? Vždyť by ušetřil a vydělal miliardy.
Nahlásit
-
6
+
Novak Josef|7. 11. 2018 19:05| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 17:52
Mínusovači sú hodne aktívni, tak im predhodím odkaz na originálny dokument, z ktorého sú tie čísla :
Novak Josef|7. 11. 2018 18:54| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 17:52
Tie čísla sú z originálneho dokumentu EU. Mám kopiu tabuľky, ale nemám odkaz na text štúdie. Takže nechápem, za čo tie záporné body..... Asi sa komusi nepáči, že predkladám údaje prevzaté od EU. Na finmagu sú divní ľudia....
Článok je zbytočne alarmický. Však komisia EU už spracovala štúdiu, že Europa môže ubytovať 3,8 MILIARDY muslimov v pohode. (ČR 68,57 mil, SK 43.4 mil. ) . Takže ich aj uživíme. Prinajhoršom zvýšime penzijný vek na 218 rokov.
Nahlásit
-
2
+
Josef Fraj|7. 11. 2018 14:57
Vždycky, když dočtu k "dojde ropa", přestávám číst dál.
Nahlásit
-
8
+
Igor Nemec|7. 11. 2018 11:16
To jsou perly :-D
- Orba je jeden z největších omylů lidstva ... - Bez dotací se to nedá dělat. Dotace nemůžou být než stoprocentní - Revitalizace tři a půl kilometru potůčku, který byl zničený stoprocentně za státní peníze a překročíte ho nohou, stojí kolem tří až pěti milionů
Nahlásit
-
13
+
Martin Zadražil|7. 11. 2018 10:34
Vážená redakce, nestačilo by místo celého článku umístit pouze odkaz na A2larm?
Diskuze: Klimagedon. Rok druhý
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Honza _|8. 11. 2018 11:01
Nejméně oblíbený příspěvek
Miloš Martínek|11. 11. 2018 00:16
Diskuze
Alexander Novotka|15. 11. 2018 19:31| reakce na Josef Fraj - 7. 11. 2018 14:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|15. 11. 2018 19:30| reakce na Miloš Martínek - 11. 11. 2018 21:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|15. 11. 2018 19:23| reakce na Miloš Martínek - 11. 11. 2018 00:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miloš Martínek|11. 11. 2018 21:37| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 18:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miloš Martínek|11. 11. 2018 00:16| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 17:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miloš Martínek|11. 11. 2018 00:11| reakce na foxy - 7. 11. 2018 21:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miloš Martínek|11. 11. 2018 00:01| reakce na Honza _ - 8. 11. 2018 11:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|9. 11. 2018 23:30| reakce na Josef Fraj - 9. 11. 2018 19:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|9. 11. 2018 19:50| reakce na Honza _ - 8. 11. 2018 11:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|9. 11. 2018 18:15| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 19:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|8. 11. 2018 11:01| reakce na Novak Josef - 8. 11. 2018 09:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|8. 11. 2018 09:59| reakce na foxy - 7. 11. 2018 21:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|8. 11. 2018 09:52
Nahlásit
foxy|7. 11. 2018 21:06
Nahlásit
Novak Josef|7. 11. 2018 19:05| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 17:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|7. 11. 2018 18:54| reakce na Novak Josef - 7. 11. 2018 17:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|7. 11. 2018 17:52
Nahlásit
Josef Fraj|7. 11. 2018 14:57
Nahlásit
Igor Nemec|7. 11. 2018 11:16
Nahlásit
Martin Zadražil|7. 11. 2018 10:34
Nahlásit