Na příštím zasedání Evropského se bude projednávat omezení platnosti ohmova zákona, protože ztráty při přenosu eleketrické energie začínají být neúnosné. Každé dva roky se budou ztráty snižovat o 10%, tak aby za deset let byly nulové........
Nahlásit
-
114
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Lukáš Lánský|12. 10. 2018 11:03
Tahle vtipná česká rétorika, že elektromobilita je nemožná a obnovitelné zdroje jsou nemožné se tu točí už jistě přes deset let. Jak na západě, tak na východě tyhle nemožnosti mezitím prostě začali provozovat. Ceny baterií klesají každý rok, ceny solárních panelů klesají každý rok, množství instalací raketově roste, množství elektroaut roste a jejich dojezd se zvyšuje.
Vždycky, když chcete čísla, která mají doložit, že je nemožné dělat elektrická auta at scale, dostanete teorii -- středoškolskou matiku s chybou v řádové čárce. Ostatně i v téhle diskuzi se někdo snaží tvrdit, že je problém s dotažením vodiče na městské parkoviště. Směšné.
Frustruje mě to. Argumentovat ekonomickou neoptimálností je jedna věc, ale budoucnost v zemi, kde nic nejde, pro mladého člověka není.
S GO je to jako s ozonovou dírou.Jako přes kopírák, vyvolat paniku, najít "řešení" a politicky ho posadit.
Nahlásit
-
2
+
Tomas Hruby|15. 10. 2018 13:54
Přijde mi zoufalé, že si autor neohlídá z článku už ani titulek, ona totiž ve skutečnosti žádná doba "vlády vzducholodí" vůbec nikdy neexistovala a v podstatě ani nenajdete moc výrobcí vzducholodí, kteří by krachli!
Slušně fungující řiditelné vzducholodě vznikaly v podstatě paralelně s letadly těžšími vzduchu (u obou se totiž především čekalo na pokrok motorů). Jistá převaha vzducholodí trvala reálně jen něco přes rok v době WWI a už tehdy to bylo jen v pár vlastnostech (dolet, nosnost), o plné alternativě letadel nemohla být řeč ani tehdy. Pak je letadla předstihla v téměř všech ohledech, mimochodem známý Zeppelin ke konci WWI vyráběl hlavně první těžké bombardéry (Staken), od vzducholodí odešel sám. A u toho zůstalo, mezi válkami už na straně vzducholodí zůstal jen dolet a vytrvalost, tím vznikl i debatovaný Hindenburg a další, ale už tehdy šlo jen a pouze o celkem okrajivý doplněk k letadlům...
Nahlásit
-
2
+
Jan Kohout|15. 10. 2018 11:49| reakce na Jan Capouch - 12. 10. 2018 14:13
Jan Altman|13. 10. 2018 18:47| reakce na Martin Brezina - 12. 10. 2018 16:43
Ano, soudruhu neťulpasi. Rozhodne to třeba Itálie. Protože přes ekonomické zákony opravdu vlak nejede. A vaše levovíra na to nebude mít sebemenší vliv. https://lubossmrcka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=682295
Nebojte se, plány EU na rok 2030 jsou něco na způsob plánů komunistů z roku 1987 na přespříští pětiletku. https://lubossmrcka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=682295
Nahlásit
-
4
+
Igor Nemec|12. 10. 2018 19:45| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Vždycky, když chcete čísla, která mají doložit, že je MOŽNÉ dělat elektrická auta, dostanete VÍRU, pevnou, neochvějnou , ale víru :-( Doposud nikdo nespočítal, kolik bude stát přechod všech aut na elektřinu, nikdo přemýšlel, co s tím obrovským množstvím starých baterií budeme dělat, o tom že každý větrník či solární panel potřebuje zálohu, protože průmysl nemůžete jen tak vypnout, když nefouká a nesvítí. Je to jenom VÍRA :-(
Martin Brezina|12. 10. 2018 16:43| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Heleďte, to je marné. Oni mají svou ideologii, přes kterou vlak nejede. To ti tihle ťulpasové stejně nerozhodnou, to se nerozhodne v ČR. Elektromobily buď budou nebo ne, a anarchokapitalisti na finmagu na to nebudou mít sebemenší vliv.
Jan Capouch|12. 10. 2018 14:12| reakce na Jan Altman - 12. 10. 2018 11:17
Ale ti halapartníci budou studovat do třiceti, každý bude mít titul PhD z politologie nebo dějin umění. A protože výchovou politologů a postáváním s halapartnou nevniká skoro žádný CO2, bude se moct Evropská uhnie pochlubit nejdynamičtější zelenou ekonomikou světa.
Přirovnání ke vzducholodím není vůbec trefné. Výhody letadel nad vzducholoďmi jsou evidentní a nabyla potřeba žádná regulace, aby lidé preferovali letadla. Trh sám způsobil nástup letadel a vymizení vzducholodí. Auta na baterky ale žádné výhody oproti spalovacím motorům nemají, naopak. Zde je regulátor, skládající se ze stoupenců moderní levice, který věří, že auta na baterky jsou spása proti změnám klimatu a tlačí to násilím bez ohledu na vedlejší dopady. Takové inženýrství jde proti přirozenému vývoji a nic dobrého nepřinese.
Není ani pravda, že by byla tak masívní podpora vědeckých studií. Jaká část globálního oteplování je způsobená CO2? Masívní roli hraje např. aktivita Slunce. A jakou část z toho CO2 má na svědomí člověk? A jakou část z toho, co má na svědomí člověk, pochází z moderních spalovacích motorů? A jaký zlomek světového CO2 produkuje vyspělý západ oproti rozvojovým zemím? A co pozitivní dopady CO2 a oteplení? Co ekologická zátěž výroby elektromobilů? Z čeho se bude vyrábět elektřina na dobíjení baterek? Elektromobily jsou podle mě slepá větev (kromě vozítek do města) a budoucnost má až vodíkový pohon.
Když už, tak by se mělo začít s omezováním CO2 tam, kde to má nejmenší náklady, nikoli likvidovat moderní a úsporné spalovací motory ve vyspělých zemích světa. Zároveň však nelze věřit, že se může člověku podařit zvrátit přirozený cyklus střídání dob ledových a meziledových, i kdyby se rozkrájel. Nemělo by se tak raději investovat do přizpůsobení se těm změnám?
Nahlásit
-
24
+
Jan Capouch|12. 10. 2018 14:10| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Tak on už Havlíček Borovský argumentoval, že komunismus a socialismus nemůže fungovat, a po něm to říkala řada ekonomů i politiků. A podívejte, v SSSR socialismus prostě začali provozovat. Množství národních podniků a družstev roste, jejich produkce se zvyšuje. Jak skvělá je budoucnost socialismu!
R. S.|12. 10. 2018 13:05| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Dotáhnout vodič na městské parkoviště je možné, jen to prostě nikdo neudělá. Stejně tak je možné postavit obchvat města, podzemní parkoviště nebo vysokorychlostní železnici. Nic z toho není technický problém, ale nic z toho se (alespoň masově) neděje. A není to proto, že by to místní mocipáni nechtěli. Jen to v prostředí rozvinuté byrokracie trvá mnohem déle než volební období a kdo by plýtval silami na něco, za co slízne smetanu někdo jiný.
Máte ponětí, jak dlouho trvá např. postavit nové vedení vysokého napětí? Celkem 12 let, ale z toho jen 2 připadají na samotnou stavbu, zbytek je vyřizování razítek. Podobně na tom je stavba dálnic (proto vznikají tak hlemýždím tempem) a vlastně i všeho ostatního.
Krásný příklad je Libeňský most: o jeho špatném stavu se ví od povodní r. 2002, ale nedělá se s tím nic. Nový primátor zahodí všechny plány svých předchůdců a začne se od plánovat od nuly - asi aby byla jistota, že se nic nestihne a krásné předvolební téma bude k dispozici i pro příští volby.
Takže máte pravdu: v této zemi se nic neděje a její budoucnost není růžová.
Jan Altman|12. 10. 2018 11:17| reakce na Richard Malaschitz - 12. 10. 2018 09:01
Jediné, co bude časem EU schopna "vyexportovat" bude turistický ruch. EU se stane skanzenem pro turisty z Asie. Třetina populace EU zmizí (nenarodí se, protože do stagnujícího sociál-fašismu nikdo nechce děti přivést) a třetina (ta schopnější) se odejde realizovat někam, kde se vývoj nezastavil. Zbylá třetina nafasuje dobové kostýmy a halapartny a bude v tom skanzenu Číňanům dělat živé kulisy.
Jan Altman|12. 10. 2018 11:13| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
No prima. Pokud ty náklady tak klesají, tak se to snad vyplatí i bez dotací a regulací, ne? Možná o chvilku později, ale udržitelněji a bez nutnosti najímat desetitisíce regulátorů a kontrolorů. Takže si ty regulace zase sbalte, dotace nám vraťte a budeme se těšit na přirozený vývoj.
Jan Altman|12. 10. 2018 11:10| reakce na foxy - 12. 10. 2018 10:31
Nebo ti z Prahy 7: https://www.reflex.cz/clanek/volby-komunalni-volby-2018/90472/marek-stonis-prodam-byt-ve-ctvrti-kde-vyhrali-volby-levicovi-aktiviste.html
Nyní budou vládnout celé Praze - společně s "gulag s wifinou" Piráty a Liberálně ekologickou stranou (schovanou v "Spojené síly pro Prahu").
Pokud povinné snížení emisí o 35% je dle Palaty dobrem, pak by logicky povinné snížení emisí o 70% mělo být ještě větším dobrem. ______________________________ EU neprodukuje zas tak moc CO2: http://neviditelnypes.lidovky.cz/klima-kde-vezi-dabel-04l-/p_klima.aspx?c=A181010_153610_p_klima_wag Co tedy napřed přesvědčit tu Indii a Čínu a teprve pak si mrzačit vlastní autoprůmysl? A co teprv (v článku nezmiňovaná) Afrika, kde se populace každých pár let zdvojnásobí a i v přepočtu na hlavu tam HDP (=emise) rostou? ______________________________ Je CO2 opravdu takovým problémem? Vždyť v historii již bylo i tepleji a ničemu to nevadilo. ______________________________ Nebylo by pozvolné (tržní) přizpůsobení 100x levnější, než centrálně řízený byrokratický boj s počasím? Pak by ale řada pavědců přišla o granty a politici o agendu, záminku k posilování své moci. ______________________________ Jsme si jisti, že u oteplování převažují negativa nad pozitivy? Nebo je to tak, že hlasitě křičí ti, kteří se domnívají, že to na ně bude mít negativní dopad (+ ti, kteří se alarmismem dobře živí). A ti, pro které to je přínosem, spokojeně mlčí? Oteplování zcela nutně má i pozitiva - například v severní Evropě, v Kanadě či na ruské Sibiři rozmrzne obrovská rozloha půdy (1000x větší, než pár potopených ostrůvků), bude se na ní dát stavět, pěstovat, těžit, vyrábět. Atd... ______________________________ A opravdu se otepluje? http://www.osel.cz/10103-klementinum-opravdu-nejtepleji-za-244-roku.html ______________________________ K čemu povede to zpřísnění emisních limitů? Spalovací motory jsou již dnes na hraně možností, jejich průměrné emise spíše porostou, protože po nesmyslném prosazování dieselů i do malých městských aut nyní nastává opak - jejich vytlačování i z dálničních limuzín a velkých SUV. A benzíňák produkuje více CO2, než diesel. Regulátor opět typicky ode zdi ke zdi. Automobilky v podstatě budou nuceny polovinu aut dělat na baterky. Takové auto vyjde dejme tomu o 300tis dráž. Aby ho někdo koupil, musí se dejme tomu polovina toho rozdílu přenést na benzíňák. Ten o 150tis zdraží a těch 150tis se použije na dotaci elektroauta, ceny se vyrovnají. Pokud Audi za 1.5M zdraží o 150tis, nic tak hrozného se nestane. Pokud o 150tis zdraží Fabia, Rapid, Octavia, Hyundai i30 a i40, stane se dost - lidé odloží nákupy, prodlouží periodu obměny aut. Český a Slovenský autoprůmysl to odnese nejvíc. Za pár let se budeme divit, že nám svět ujíždí. Prosazovat se začnou dříve vysmívané čínské (nebo i vietnamské) automobilky vyrábějící to, co lidé chtějí a ne to, co jim diktuje byrokrat. ______________________________ V EU ke snížení emisí nedojde (protože ty baterky se také nějak musej vyrábět, elektřina také, infrastruktura se nějak musí vybudovat - to vše generuje emise). A i kdyby k omezení trochu došlo, bude to více než kompenzováno růstem emisí v Asii či Africe. ______________________________ Největší ekonomika EU (DE) si zrušila atomové elektrárny (resp. zrušili je stejní ekofanatici, kteří nyní tlačí na elektromobilitu) a rozjela výrobu elektřiny z uhlí. Tím tedy CO2 moc neušetří - naopak - z uhlí se ztrátami vyrobí elektřinu, tu dále se ztrátami rozvede po zemi, se ztrátami jí nabije akumulátor a ten akumulátor pak ze ztrátou vyprodukuje točení kolem. I kdyby se zvýšil podíl OZE (větrníky), tak to moc neřeší. A co když větrníky také mění klima? Nebyla by na místě také předběžná opatrnost? http://neviditelnypes.lidovky.cz/klima-mohou-za-sucho-vetrne-elektrarny-d9k-/p_klima.aspx?c=A180913_173654_p_klima_wag ______________________________ Alarmisté nás kdysi strašili tím, že ropa dojde. Teď pro změnu straší tím, že jí pálíme a budeme pálit stále více a ublížíme tím ptáčkům a broučkům. Stejný typ aktivistů/lobbistů prosadil (skrz naskrz škodlivé) pěstování řepky, kácení deštných pralesů kvůli pěstování biopaliv, atd... Nyní straší, že se máme připravit na podstatné zvýšení potravinové a lékové pomoci Africe, protože tamní populace exponenciálně roste (jo, tou pomocí to určitě vyřešíme). Reálně jim ale jde pouze o to, se na uměle vytvořeném problému dobře živit, dostat lukrativní granty, řečnit a hodovat v OSN. ______________________________
Nahlásit
-
38
+
Lukáš Lánský|12. 10. 2018 11:03| reakce na Igor Nemec - 12. 10. 2018 09:50
Tahle vtipná česká rétorika, že elektromobilita je nemožná a obnovitelné zdroje jsou nemožné se tu točí už jistě přes deset let. Jak na západě, tak na východě tyhle nemožnosti mezitím prostě začali provozovat. Ceny baterií klesají každý rok, ceny solárních panelů klesají každý rok, množství instalací raketově roste, množství elektroaut roste a jejich dojezd se zvyšuje.
Vždycky, když chcete čísla, která mají doložit, že je nemožné dělat elektrická auta at scale, dostanete teorii -- středoškolskou matiku s chybou v řádové čárce. Ostatně i v téhle diskuzi se někdo snaží tvrdit, že je problém s dotažením vodiče na městské parkoviště. Směšné.
Frustruje mě to. Argumentovat ekonomickou neoptimálností je jedna věc, ale budoucnost v zemi, kde nic nejde, pro mladého člověka není.
Umíte si někdo představit, že za 12 let bude na KAŽDÉM sídlišti třeba jen u desetiny parkovacích míst zásuvka pro dobíjení elektromobilu (a rozvodná síť je všechny utáhne)? Fakt věříte tomu, že se to podaří v zemi, kde za 14 let v EU a se spoustou peněz z Bruselu nepodařilo, aby na těch stejných sídlištích bylo dost alespoň neelektrifikovaných parkovacích míst?
Pokud nepůjdou koupit jiná auta než elektrická, stane se jediné - necháme si ta stará. Třeba na Kubě jezdí starými auty už 50 let, tady to zvládneme taky. :-)
Nahlásit
-
25
+
Martin Zadražil|12. 10. 2018 09:58
Oceňuji, jaká je pan Palata morální kapacita. I když ví, co je pro český autoprůmysl nejlepší a kudy by se měl ubírat, tak místo otevření vlastní továrny na elektromobily a inkasování miliard se i nadále snaží povznášet nás burany za mrzký novinářský plat.
Nahlásit
-
18
+
Igor Nemec|12. 10. 2018 09:50
Lidé s humanitním vzděláním by se neměli bez doprovodu pouštět na tenký led přírodních zákonů :-(
Nahlásit
-
19
+
foxy|12. 10. 2018 09:47
Jak řekl Jeremy Clarkson, kdejaká celebrita má v garáži Teslu a Priuse, ale po městě jezdí s Ferrari.
Diskuze: Náš boj za tradiční auta. Dopadneme jako výrobci vzducholodí?
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Zdeněk Suchý|12. 10. 2018 05:45
Nejméně oblíbený příspěvek
Lukáš Lánský|12. 10. 2018 11:03
Diskuze
Jan Amos|20. 10. 2018 23:21
Nahlásit
Jan Amos|17. 10. 2018 15:04| reakce na Jan Altman - 12. 10. 2018 11:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 10. 2018 14:46
Nahlásit
Petr Novák|15. 10. 2018 18:32
Nahlásit
Tomas Hruby|15. 10. 2018 13:54
Nahlásit
Jan Kohout|15. 10. 2018 11:49| reakce na Jan Capouch - 12. 10. 2018 14:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|13. 10. 2018 18:47| reakce na Martin Brezina - 12. 10. 2018 16:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|13. 10. 2018 18:44
Nahlásit
Igor Nemec|12. 10. 2018 19:45| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|12. 10. 2018 16:43| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|12. 10. 2018 14:15| reakce na Jiří Pour - 12. 10. 2018 14:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|12. 10. 2018 14:13| reakce na Jan Altman - 12. 10. 2018 11:20
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|12. 10. 2018 14:12| reakce na Jan Altman - 12. 10. 2018 11:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jiří Pour|12. 10. 2018 14:11
Nahlásit
Jan Capouch|12. 10. 2018 14:10| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
R. S.|12. 10. 2018 13:05| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 10. 2018 11:59
Nahlásit
foxy|12. 10. 2018 11:43| reakce na Jan Altman - 12. 10. 2018 11:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|12. 10. 2018 11:41
Nahlásit
Jan Altman|12. 10. 2018 11:20| reakce na Zdeněk Suchý - 12. 10. 2018 05:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 10. 2018 11:17| reakce na Richard Malaschitz - 12. 10. 2018 09:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 10. 2018 11:13| reakce na Lukáš Lánský - 12. 10. 2018 11:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 10. 2018 11:10| reakce na foxy - 12. 10. 2018 10:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|12. 10. 2018 11:04
Nahlásit
Lukáš Lánský|12. 10. 2018 11:03| reakce na Igor Nemec - 12. 10. 2018 09:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|12. 10. 2018 10:31| reakce na R. S. - 12. 10. 2018 10:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
R. S.|12. 10. 2018 10:22
Nahlásit
Martin Zadražil|12. 10. 2018 09:58
Nahlásit
Igor Nemec|12. 10. 2018 09:50
Nahlásit
foxy|12. 10. 2018 09:47
Nahlásit