>„U nás je to s byty totiž trochu složitější než v Brně, mají je ve vlastnictví jednotlivé městské části. Když si myslely, že bude schválen zákon a ony budou muset poskytnout byty povinně, tak se s nimi spolupracovalo dobře. Protože ale zákon stále neexistuje, je teď úkol udržovat bytový fond těžší.“
Překlad: Jaká škoda, že ty byty nemůžeme městským částem prostě vzít a přidělit je těm chudáčkům. Kdyby to bylo na mě, tak je seberu i soukromým vlastníkům, na co taky potřebují víc než jeden byt, žejo.
Že já blb jsem se vůbec kdy snažil o zvyšování své kvalifikace, specializoval se ve své profesi a dělal ekonomicky rozumná rozhodnutí. Mohl jsem to prostě flákat z bodu A, nepracovat, neučit se, den prosedět na lavičce na ústeckém "náměstí" s cigárkem a krabicákem koupeným z dávek a pak si naříkat na to, jak jsou ke mě svět a společnost nespravedlivý, načež mě prostě ubytují. Yay.
Nahlásit
-
68
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Martin Vlnas|17. 8. 2018 11:35
Milý Karle, nikdo vás nenutí na Finmagu být a plýtvat čtením váš jistě drahocenný čas. Pokud už ho ale plýtváte a "diskutujete", přečtete si pravidla, najdete je pod prostorem pro vložení komentáře. Jsou krátká a jednoduchá, takže snadná k pochopení:
"Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam."
Gabriel Pleska|27. 8. 2018 15:13| reakce na Jan Altman - 26. 8. 2018 19:03
Rozumím tomu. A i když nesouhlasím docela, v praxi tady k tomu asi nemám daleko. Když pomineme spam, dalo by se asi mazání na Finmagu za posledních iks let spočítat na prstech jedné ruky. A za každým stojím.
Jan Altman|24. 8. 2018 12:56| reakce na Martin Brezina - 18. 8. 2018 10:26
A kolik už jste na ten projekt ze svého poslal?
A přijde vám správné nutit přispívat ty, kteří by raději přispěli na něco jiného, nebo ty, kteří horko těžko platí vlastní bydlení? Víte kolik dá mladá rodina za tržní nájem a kolik zároveň musí odvést daní na sociálněinženýrské projekty brněnského typu? Kolik lidí na bydlení nakonec nemá proto, že jim erár sebral peníze a rozházel je na podobné experimenty?
Novak Josef|20. 8. 2018 12:27| reakce na Gabriel Pleska - 19. 8. 2018 21:21
Zobral som vážne slová :
"Martin Vlnas | 17. 8. 2018 11:35 | reakce na Karel Mašek - 17. 8. 2018 09:51 ........ "Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam." Další podobné výlevy budu mazat. Dík... "
- Uznávam vlastnícke právo majiteľa a cenzora. A zmazanie mi dáva pocit, že píšem k veci a správne. Pravda najviac štve trafeného.
Je mimoriadne signifikantné, že mazanie a blokovanie robia najvia tie "najliberálnejšie" médiá. Podobne, ako tí najväčší demokrati najhlasnejšie odmietajú výsledky demokratických volieb (viď Babiš)
Boris Otokar Hodlak|19. 8. 2018 21:51| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 17. 8. 2018 09:33
Měl by sis zvýšit kvalifikaci ještě o základy teorie pravděpodobnosti a rozhodování za nejistoty. Protože ze všech "Mohl jsem to prostě fláka, prosedět, naříkat" "prostě ubytují" jen velmi malou část a obvykle tu z hafo děckama. Je to loterie, nikoli jistota nebo důsledek úsilí. Šel bys do toho i za těchto podmínek?
Novak Josef|19. 8. 2018 10:32| reakce na ARSEN LAZAREVIČ - 18. 8. 2018 23:16
"my vás napadat můžeme, vy nás nikoliv, protože my jsme ti, kdo mohou mazat komentáře."
- toto je REALITA. A slniečkárske weby túto realitu rady využívajú. Akurát- nie sú schopní pochopiť, že to je cesta do pekla. Pre nich. Pekným príkladom tohto je SK web sme.sk. V jeho diskusiach je hlavnou témou srandovanie o tom, ako SME vymývajú ľuďom mozgy. A hlavnou formou reakcie SME je mazanie príspevkov a blokovanie.
Je potřeba si dohledat informace, aby opadlo to nekritické nadšení :-( - ti lidé nejsou BEZDOMOVCI, to jsou lidé co bydlí na ubytovnách, po příbuzných ... tzn, pokud s domníváte. že se sníží počet lidí, co ráno pijí víno na Hlavním nádraží, doufáte marně :-( - nájemné je snížené, dle slov Mariky Ferencové "Kdyby ale měli ten nájem takový, jako mají ostatní, nezvládali by to platit" - ti lidé nejsou zaměstnaní, jediná změna je, že hromada úředníků je přesvědčuje, aby dávky, které dostávají na bydlení předali magistrátu a nepropili je, o práci zatím někteří "uvažují" - po půl roce se na celém projektu vytvořil dluh (jeho velikost je tajná), který se snížil jenom tím, že stát začal dávky posílat přímo magistrátu :-( - i přesto, že tu byla skupina úředníků, kteří ve své pracovní náplni neměli nic jiného než pomáhat, dvě rodiny museli skončit kvůli neplacení, zajímalo by mě, kdo zaplatí jejich dluhy :-( - na celý projekt je hodně stížností starousedlíků, které bohužel autoři projektu označují za xenofobii a rasizmus - a jako jako perlička, paní díky novému bydlení se svým přítelem čeká už 7 dítě, odkaz bohužel zmizel, nemohu ho sem dát :-(
Na druhou stranu jejich Kesllerův koeficient spokojenosti se zvýšil a už se jim spí lépe https://drive.google.com/file/d/1KDw9XMz3PXQbhHGLfxzXSk1885xjCSdy/view
Nahlásit
-
19
+
ARSEN LAZAREVIČ|18. 8. 2018 23:16| reakce na Martin Vlnas - 17. 8. 2018 15:47
Pozor Martine. Tady pan Pleska reagoval na komentář čtenáře nevybíravě ve stylu: "Jsi trapák". Dostal pochopitelně odpověď "Sám si trapák, zamysli se nad svým životem". Pokud by reagoval povzneseně nebo se snažil fakticky argumentovat, pak by udělal mnohem lépe. Pokud ale sám napadne někoho jiného, tak nemůže očekávat, že mu to někdo nevrátí. Smazat takový komentář znamená následující vzkaz všem diskutujícím: "my vás napadat můžeme, vy nás nikoliv, protože my jsme ti, kdo mohou mazat komentáře." A to není dobře.
Projekt, kterému je potřeba držet palce a pomáhat, kdekoliv je to možné. Když to pár let vydrží, bude mít dobrá zkušenost z Brna sílu změnit životy mnoha lidí.
Nahlásit
-
-18
+
foxy|18. 8. 2018 08:51
Z cizího se dobře rozdává.
Nahlásit
-
11
+
Josef Fraj|17. 8. 2018 18:31| reakce na Honza _ - 17. 8. 2018 13:28
Ten web někomu patří a může si s ním dělat, co chce. O tom není pochyb. Na druhé straně lidi mohou mít názor na to, co s ním majitel dělá a pokud mají kde, tak to mohou napsat. Jestli majitel unese kritiku nebo neunese, to se uvidí. Pokud neunese, tak nejspíš nemá cenu tady být.
Martin Vlnas|17. 8. 2018 15:47| reakce na ARSEN LAZAREVIČ - 17. 8. 2018 15:00
"...nebo útočí neférově na další diskutující." Útok ad hominem (navíc nepravdivý a vycucaný z prstu) pro smazání bohaté stačí. To je přibližně přesně, jako bych napsal, že jsi neúspěšný pisálek, který se vydává za ekonoma a cituje Dojnici :)
Novak Josef|17. 8. 2018 15:15| reakce na ARSEN LAZAREVIČ - 17. 8. 2018 15:00
"Jaké pravidla komentář porušil? " - je všeobecne známe, aké nazory považujú proBruselskí slniečkári za povolené. Nie je to síce formálne , zákonom podložené, ale všetci konzumenti mainstreamovej žurnalistiky to poznajú. A takýmto "znalcom" mainstreamu je prístup Finmagu logický , aj keď asi sa im iste nepáči.
Aktuálne vystúpenie celej euro-americkej tlače proti anti-muslimáckemu Trumpovi je jasnou ukážkou. Finmag seriozne bojuje za slobodné prezentovanie povolených názorov.
Novak Josef|17. 8. 2018 15:05| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 17. 8. 2018 09:33
"Že já blb jsem se vůbec kdy snažil o zvyšování své kvalifikace, specializoval se ve své profesi a dělal ekonomicky rozumná rozhodnutí. Mohl jsem to prostě flákat ...."
- myslím, že mladá generácia už plne prijala takéto názory, a že našu vyspelú postkapitalistickú spoločnoswť čaká pekná =CENZUROVÁNO= .
ARSEN LAZAREVIČ|17. 8. 2018 15:00| reakce na Martin Vlnas - 17. 8. 2018 11:35
Martine, nepřehnal si to trochu? Jaké pravidla komentář porušil? Že byl ironický a tato ironie se nelíbila? Když Finmag začínal, jednalo se o zjevení: jednalo se o první magazín, který se odborně zabýval finančními trhy, ale také problematikou rostoucího státu, který stále více lidem omezuje svobodu. S vedením nového šéfredaktora mají lidé oprávnění pocit, že se z toho stal druhý, mírně sofistikovanější Denikreferendum. Opravdu to pokládáš jako správnou cestu? Opravdu považuješ jako správné publikaci článku, které rozebírají jen jeden pohled na věc? Proč v článku není zmíněno, kolik to stálo daňové poplatníky či proč mají vybrané skupiny to štěstí, že mohou bydlet v bytech za netržní nájemné?
Novak Josef|17. 8. 2018 14:51| reakce na Honza _ - 17. 8. 2018 13:28
Je to web redakce, může si na něm určovat pravidla. Pod toto sa podpisujem.
Tuto politiku plne realizuje slovenský slniečkársko-bruselsko-USAcko- NATO-vskýweb SME.sk. A dosiahol úspech : Väčšina diskutérov sa venuje posmeškom na autorov článku, posmeškom na CENZORA a redakciu, ironickými frázami . Diskutéri sú blokovaní, príspevky mazané, diskusie zablokované, ..... proste SILNEJŠÍ VÍŤAZÍ. Proste - slniečkári sa nepoučili z "víťazstva" husákovcov. Len sa divím, prečo tí pravdupíšuci a morálku obhajujúci probruselskí a promuslimácki slniečkári nebojujú svojou PRAVDOU, ktorej majú plné pusy.
To sa nám to dobre robia tieto projekty, keď nám to pracujúci daňovníci platia.
Nahlásit
-
13
+
Petr Bárta|17. 8. 2018 13:44| reakce na Martin Vlnas - 17. 8. 2018 11:35
No, ačkoliv s panem Maškem nesouhlasím (resp. jen v minimální míře), také moc nechápu, v čem jeho příspěvky porušují obecná pravidla slušnho chování, jsou nefér k ostatním diskutujícím, nebo jsou vulgární...
Pokud pánové Štěpán a Lesák a Ripka vzali své vydělané a uspořené peníze a za ně nakoupili byty, které následně asanovali a zmodernizovali, zároveň seznámili okolní sousedy se svým plánem, vypracovali studii EIA o dopadu na životní prostředí dotčených obyvatel, zohlednili jejich připomínky a následně realizovali v místech, kde získali souhlas sousedů, svůj projekt - mají můj obdiv. Zároveň předpokládám, že pánové Štěpán, Lesák a Ripka alokovali část svých vlastních finančních prostředků na případné budoucí spory, až je dotčení sousedé zažalují za maření svých investic, tj. propad cen jejich nemovitostí.
Nějak ale z článku cítím, že průběh byl výrazně jiný - autoritářsky "pokrokový" ?
Pokud se jedná o PR článek - dobře. Pokud se jedná o jiný novinářský útvar, výrazně postrádám vyjádření zástupců zainteresovaných osob - těch ubytovávaných, těch na které se ubytování nedostalo i těch sousedů.
Nahlásit
-
27
+
Jan Capouch|17. 8. 2018 12:30| reakce na Josef Fraj - 17. 8. 2018 11:41
Růst potíží vyspělé multikulturní společnosti bude řešit spíš nějaký nový Karadžič. I výsledek může být podobný bosenskému.
Jan Kopecký|17. 8. 2018 12:23| reakce na Martin Vlnas - 17. 8. 2018 11:35
Příznačné - názor, který se redakci nelíbí, bude posouzen jako vulgární, útočný, a za "obecnými pravidly slušného chování" (kterážto pravidla si osobuje právo "redakce" určovat).
Josef Fraj|17. 8. 2018 11:41| reakce na Karel Mašek - 17. 8. 2018 09:51
Obávám se, že v tomto máte v zásadě pravdu. A nejenom u nás. Vedle v Německu bude nový Hitler řešit "muslimskou otázku". Endlösung der Muslimfrage bude přímým důsledkem činnosti tamějších Kašpárků a nejrůznějších multikulti aktivistů, kterých tam mají habaděj.
Martin Vlnas|17. 8. 2018 11:35| reakce na Karel Mašek - 17. 8. 2018 09:51
Milý Karle, nikdo vás nenutí na Finmagu být a plýtvat čtením váš jistě drahocenný čas. Pokud už ho ale plýtváte a "diskutujete", přečtete si pravidla, najdete je pod prostorem pro vložení komentáře. Jsou krátká a jednoduchá, takže snadná k pochopení:
"Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky, které podle jejího názoru závažně porušují obecná pravidla slušného chování, jsou vulgární nebo útočí neférově na další diskutující. A samozřejmě mažeme spam."
Jan Capouch|17. 8. 2018 10:23| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 17. 8. 2018 09:33
Vidím to stejně. Je to takový pokus udržet směs oleje a vody. Dokud mícháte, tak to funguje, sotva přestanete, zase se kapaliny pěkně xenofobně oddělí.
Karel Mašek|17. 8. 2018 09:51| reakce na Gabriel Pleska - 17. 8. 2018 09:21
Nový Genrich Jagoda nebo Theodor Eicke bude konečným výsledkem práce kulturně marxistické kavárny. Té kavárny, která provozuje i tento web a jíž slouží i jeden neúspěšný spisovatel jako korektor článků.
Ve skutečnosti to není žádný zázrak, ale je to takhle: ti lidi dostávali příspěvek a doplatek na bydlení, ale někdy tyto dávky prostě utratili, místo aby jimi bydlení zaplatili. No a teď je tam chodí sociální pracovníci přesvědčovat, aby raději ty peníze přece jen dali na to bydlení. 2 rodiny už to stejně nezvládli. To je celé, o postavení na vlastní nohy nemůže být ani řeč. Humbuk pro nic.
Vlastně to celé není. Dozvěděl jsem se, že ti lidi bydlí v Brně-Mendlánkách na Jabloňové. Nezapamatoval jsem si číslo (ulice je celkem dlouhá), ale lehce jsem to našel. Odpadky pod okny a vzadu počmárané zdi to hned prozradily. Samozřejmě místní (doposud velmi klidná lokalita, byť jde o bytovky) mají z toho nadělení velkou "radost" (nepořádek, hluk, ztráty prádla atd.).
Včera jsem tam byl znova: odpadků pod okny o něco ubylo, objevila se nějaké sgrafita, z oken jde zatuchlý vzduch, na pavlačích hluk a polonahá individua.
Úspěch to je, někdo si namaže kapsu a výjde o to, článek na jednom Marxmagu.
A už se ani nedivím, že Petr Hampl je díky své knize milionář (min 10 000 výtisků x 200 Kč = 2 000 000 Kč + startovač, náklady vidím asi na 200 tisíc Kč).
Diskuze: Pět set rodin ze dna do bytů. Podaří se porazit stereotypy?
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jaroslav B. Kořínek|17. 8. 2018 09:33
Nejméně oblíbený příspěvek
Martin Vlnas|17. 8. 2018 11:35
Diskuze
Gabriel Pleska|27. 8. 2018 15:13| reakce na Jan Altman - 26. 8. 2018 19:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|26. 8. 2018 19:03| reakce na Gabriel Pleska - 19. 8. 2018 21:20
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|24. 8. 2018 12:56| reakce na Martin Brezina - 18. 8. 2018 10:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|20. 8. 2018 12:27| reakce na Gabriel Pleska - 19. 8. 2018 21:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Boris Otokar Hodlak|19. 8. 2018 21:51| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 17. 8. 2018 09:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|19. 8. 2018 21:21| reakce na Novak Josef - 17. 8. 2018 14:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|19. 8. 2018 21:20| reakce na ARSEN LAZAREVIČ - 18. 8. 2018 23:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|19. 8. 2018 10:32| reakce na ARSEN LAZAREVIČ - 18. 8. 2018 23:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Igor Nemec|19. 8. 2018 00:59
Nahlásit
ARSEN LAZAREVIČ|18. 8. 2018 23:16| reakce na Martin Vlnas - 17. 8. 2018 15:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|18. 8. 2018 10:26
Nahlásit
foxy|18. 8. 2018 08:51
Nahlásit
Josef Fraj|17. 8. 2018 18:31| reakce na Honza _ - 17. 8. 2018 13:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|17. 8. 2018 15:47| reakce na ARSEN LAZAREVIČ - 17. 8. 2018 15:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|17. 8. 2018 15:21| reakce na Jan Amos - 17. 8. 2018 12:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|17. 8. 2018 15:15| reakce na ARSEN LAZAREVIČ - 17. 8. 2018 15:00
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|17. 8. 2018 15:05| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 17. 8. 2018 09:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
ARSEN LAZAREVIČ|17. 8. 2018 15:00| reakce na Martin Vlnas - 17. 8. 2018 11:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|17. 8. 2018 14:51| reakce na Honza _ - 17. 8. 2018 13:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|17. 8. 2018 14:33
Nahlásit
Petr Bárta|17. 8. 2018 13:44| reakce na Martin Vlnas - 17. 8. 2018 11:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|17. 8. 2018 13:28| reakce na Jan Kopecký - 17. 8. 2018 12:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|17. 8. 2018 12:35
Nahlásit
Jan Capouch|17. 8. 2018 12:30| reakce na Josef Fraj - 17. 8. 2018 11:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kopecký|17. 8. 2018 12:23| reakce na Martin Vlnas - 17. 8. 2018 11:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|17. 8. 2018 11:41| reakce na Karel Mašek - 17. 8. 2018 09:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Vlnas|17. 8. 2018 11:35| reakce na Karel Mašek - 17. 8. 2018 09:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|17. 8. 2018 10:23| reakce na Jaroslav B. Kořínek - 17. 8. 2018 09:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|17. 8. 2018 09:51| reakce na Gabriel Pleska - 17. 8. 2018 09:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|17. 8. 2018 09:47
Nahlásit