To Obama byl jinačí kádr. Ten vždycky nakreslil nepřekročitelnou červenou čáru a když ji někdo překročil, tak nakreslil další o kousek dál.
Nahlásit
-
25
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Pozner|16. 4. 2018 13:16
Takhle zradit myšlenku individualismu! Je to nechutný kolektivista! Vidíme tu důkaz, že i nejpevnější libertarián mezi námi podlehne zákeřným svodům kolektivismu, když se, byť i jen na okamžik, oslabí jeho bdělost :-D
Jan Altman|19. 4. 2018 15:20| reakce na Míša Pientka - 18. 4. 2018 23:22
Juldo, není ti trapně schovávat se tu za dva ženský loginy?
"Jedná se o samotnou podstatu celého systému" Ne. Samou podstatou systému je: - Násilné donucení a násilním vynucené monopoly jsou amorální a nepřípustné - V kapitalismu kapitalista vydělá tím, že nabídne lidem výrobky a služby, které chtějí (tak moc, že za ně jsou ochotni dobrovolně zaplatit). Lepší a/nebo levnější, než konkurence, aby lidi ke konkurenci nešli. - Je to obecný princip a týká se všeho. Tedy i poskytování bezpečnosti, požární ochrany, registru vozidel, pozemků, atd... Lidé poptávají řešení problému, kapitalista hledá nejlepší řešení. A nachází ho daleko efektivněji, než erární moloch. Požadovat dopředu popis, jak přesně by to kapitalista vyřešil, je naprostý nesmysl a běžný argumentační faul etatistů a socialistů. Kdybych dopředu věděl, co a jak kapitalisté úspěšně vyřeší, tak jsem velmi bohatý člověk. Kdybych dopředu věděl, jak Google vyřeší mailové služby a vyhledávání informací na webu, buď bych jeho akcie nakoupil když stály zlomek dnešní ceny, nebo bych založil konkurenční firmu a to řešení lidem nabídl sám. Přesto vy a vaše pochybující sestra, která logicky před 20ti lety také nevěděla, jak toto bude řešeno, najednou vidí, že to úspěšně vyřešeno bylo. Asi zázrak.
Míša Pientka|18. 4. 2018 23:22| reakce na Jan Altman - 18. 4. 2018 22:49
" Nelze přesně říct, jak to bude..." Jedná se o samotnou podstatu celého systému a vy nevíte, jak to bude? Nevíte, co bude čí a jak to zjistit? Máte dodržovat pravidla daná na určitém pozemku a vy budetet majitele ověřovat na několika konkurenčních Registrech nemovitosti?? A jak zjistíte, komu patří ten který Registr nemovitostí? ... Pořád jste v kruhu.
Jan Altman|18. 4. 2018 22:49| reakce na Míša Pientka - 18. 4. 2018 17:49
Mohou si konkurovat, mohou data sdílet. Budou to dělat tak, aby byli jejich klienti spokojeni, protože to je jediná cesta, jak může provozovatel čehokoli na volném trhu prosperovat. Nelze přesně říct, jak to bude - stejně jako u stovek jiných služeb, doposud monopolně provozovaných státem, nešlo říct, jak budou vypadat po X letech deregulace a privatizace. Nebo vy jste věděla, že místo státní pošty přijde gmail a hotmail? Podle vás se nemá deregulovat dokud někdo věštecky přesně nepředpoví, jak se obor bude vyvíjet v prostředí svobody volby a smluvní svobody?
"Jak zajistíte kvalitu toho Registru" je opravdu zvláštní otázka. Koukněte se na "kvalitu" státních služeb: zdravotnictví, dráhy, pošta, cokoli. Srovnejte si kvalitu čehokoli z dob, kdy to monopolně produkoval stát (televize, auta, toaletní papír, cokoli) s kvalitou, kdy to produkuje trh.
Nezbývá než zopakovat: klidně si se souvěrci mějte státního (kolchozního) producenta aut, poštovních služeb, telefonů, penzijního zabezpečení, zdravotní péče, všemožných registrů, atd... Já ale zkrátka nechápu, jakým právem ten kolchozní princip vnucujete i těm, kteří by si raději dané služby koupili na volném trhu. Případně o některé kolchozní služby (např. celníky) nestojí vůbec.
Míša Pientka|18. 4. 2018 17:49| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 16:36
Vidíte, opět propagujete ancap. A když se o ancap začne někdo zajímat, zeptá se a vy neumíte odpovědět, řeknete: "Tak si buďte v tom svém státě a nás nechte na pokoji!"
Kdo bude vlastnit Registr majitelů pozemků? V ancapu má vše majitele. Jak zajistíte kvalitu tohoto Re§gistru? Je nutné přesně znát majitele pozemku, neboť majitel určuje pravidla. Bude více Registrů a budou si konkurovat? Zde jsme v logické smyčce v samotné definici ancapu.
Jan Altman|16. 4. 2018 15:28| reakce na Míša Pientka - 16. 4. 2018 14:33
Pokud někoho zajímá "národ", mluví o skupině se společnými kulturními kořeny, jazykem, atd... a má k této skupině nějaký vztah, je to zcela v pořádku, zcela v souladu s NAPem, přirozeným právem, atd... Když se ale nějaký vládce národem zaštiťuje a chce jeho jménem poroučet i lidem, kteří mu moc nad svou osobou a majetkem dobrovolně nesvěřili, již to v pořádku není.
Skupina lidí (národ, rasa, náboženská skupina, třída, ...) není entitou v pravém slova smyslu - nemyslí, nemá svědomí, nemá práva. To mají jen jednotlivci a pokud se o nějaké skupině zjednodušeně mluví jako o entitě, je to jen pro ilustraci a zjednodušení debaty. Je to třeba vždy mít na paměti.
Karel Mašek|16. 4. 2018 14:21| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:37
No a pokud vyhraje opozice, tak budou zlikvidováni syrští křesťané a k moci se dostanou wahábističtí fanatici: http://www.bawerk.eu/clanky/liberalismus-a-jine/patriarcha-rehor-iii.-o-syrii--souziti-s-muslimy-a-uprchlicke-krizi.html.
Jan Altman|16. 4. 2018 14:18| reakce na Martin Brezina - 16. 4. 2018 13:55
Samozřejmě že se nad tím zmýšlím. Nejde mi o zachování národa jako o hlavní cíl. Jde mi o zachování života a svobody jednotlivců (kteří z historických důvodů dejme tomu vyznávají podobné kulturní hodnoty, mluví stejným jazykem, atd...). A nemyslím si, že stát je tím nejlepším prostředkem pro dosažení toho cíle, dokonce si myslím, že ten cíl stát nejvíce ohrožuje.
Martin Brezina|16. 4. 2018 13:55| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:38
Pak byste se měl zamyslet nad tím, jestli jedinou zatím známou formou zachování "národa" (dávám do uvozovek, protože jsou rozmanitá vymezení toho, co je "národ) je stát. Protože stojí proti jiným národům, které se z důvodu efektivity a bezpečnosti rovněž organizují do formy státu. Židé o svůj stát - poté, co ho několikrát ztratili - usilovali celá staletí. A držme jim palce, aby si ho udrželi, protože bez něj by stáli znovu bez ochrany.
Jan Pozner|16. 4. 2018 13:16| reakce na Míša Pientka - 16. 4. 2018 13:05
Takhle zradit myšlenku individualismu! Je to nechutný kolektivista! Vidíme tu důkaz, že i nejpevnější libertarián mezi námi podlehne zákeřným svodům kolektivismu, když se, byť i jen na okamžik, oslabí jeho bdělost :-D
Martin Brezina|16. 4. 2018 11:33| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:09
Tak myslím, že vás osud Izraele nemusí znepokojovat. Co do jednoho státu? Tím, že přestane existovat, nastane pro vás jistě jedině správná situace. Židé se pak mohou v klidu věnovat anarchokapitalistickým aktivitám bez závislosti na něčem, tak odporném a nemorálním, jako je stát.
Gabriel Pleska|16. 4. 2018 11:12| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:02
Myslim, ze pomerne hezke shrnuti s velkym vhledem v cestine nabizi Ondrej Kratky na svem webu: http://www.rebuildsyria.cz/ondrej-kratky-aktualni-syrie-prilis-krehka-rovnovaha-protichudnych-vlivu/ –
Jan Altman|16. 4. 2018 11:09| reakce na foxy - 16. 4. 2018 10:01
Souhlasím. Na druhou stranu je otázka, zda USA chtějí-mohou přehlížet například rostoucí ambice Íránu. Asadův režim totiž podle mne u moci udržuje daleko více pomoc Íránu (jejich revoluční gardy tam určitě mají více mužů, než Rusko) a Íranu blízký Hizballáh (teroristická organizace, která je v Libanonu již mocnější, než tamní vláda). Pokud Asad zvítězí, tak šítští fanatici budou mít celý pás Libanon-Sýrie-Irán. Jejich přání a vůle zlikvidovat Izrael je jasně deklarovaná, nijak se jí netají. Izrael to nenechá zajít tak daleko, nemůže, jde mu o holou existenci. Jde o holý život všech Židů - Arabové mohou války s Izraelem prohrávat opakovaně, Izrael prohraje jen jednou a je konec (celého národa).
USA se obávají reakce Izraele a hlavně reakce jeho arabských spojenců na ni. A tak se snaží, aby situace nezašla tak daleko, že už Izrael bude muset reagovat.
Sýrie je střetem mnoha stran. USA, Rusko, Turecko, Irán, Izrael, SA, Hizballáh, Kurdové, ...
Mnoho zájmů, mnoho vlivů. Tipuji, že kdyby šlo jen o posilování vlivu Ruska (postavení dvou základen v Sýrii), Amerika by to překousla. Jenže tady se hraje o rostoucí geopolitické ambice Iránu. Pokud Hizballáh a Irán v Syrii uspějí, zapustí tam kořeny (Asad je na nich závislý již dnes), vznikne pro Izrael zcela nepřijatelná situace - osa Libanon(Hizballáh)-Sýrie-Irán, osa jejímž nijak netajeným cílem je likvidace Izraele.
Podle mě hlavní motivací USA, proč se v Sýrii angažují je, že vědí, že by to Izrael nemohl nechat zajít až k vítězství Iránu a Hizballáhu, až do stavu, kdy se Sýrie stane jejich základnou, výcvikovým táborem a nástupištěm pro útok na Izrael.
Američané konají, protože se bojí, že se do celé věci v nějaké fázi vloží Izrael - což rozzlobí arabské spojence Ameriky a USA budou muset volit mezi Izraelem na straně jedné a Saudy na straně druhé.
Vzpomeňme si, co dalo Američanům za práci, aby odradili Izrael od útoku na Irák, přestože Saddám střílel jedu raketu Scud na Izrael za druhou. USA dobře věděly, že kdyby Izrael na útok odpověděl, rozpadne se jim arabská koalice a pro velkou část Arabů se Saddám najednou stane hrdinou (a už nebude tím padouchem, který napadl arabské bratry v Kuvajtu).
Nahlásit
-
-11
+
foxy|16. 4. 2018 10:02
To Obama byl jinačí kádr. Ten vždycky nakreslil nepřekročitelnou červenou čáru a když ji někdo překročil, tak nakreslil další o kousek dál.
Nahlásit
-
25
+
foxy|16. 4. 2018 10:01
Trump jasně řekl, "zabíjejte se jak chcete, je to jen váš problém. Pokud nepoužijete ZHN, To je pak i náš problém. Tak se podle toho zařiďte" A já s ním souhlasím, USA tu nejsou od toho, aby za své napravoval všechno zlo světa.
Diskuze: Syrská mise rakeťáka Trumpa
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
16. 4. 2018 10:02
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Pozner|16. 4. 2018 13:16
Diskuze
Kanioková J.|19. 4. 2018 19:33| reakce na Jan Altman - 18. 4. 2018 22:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|19. 4. 2018 15:20| reakce na Míša Pientka - 18. 4. 2018 23:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Míša Pientka|18. 4. 2018 23:22| reakce na Jan Altman - 18. 4. 2018 22:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|18. 4. 2018 22:49| reakce na Míša Pientka - 18. 4. 2018 17:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Míša Pientka|18. 4. 2018 17:49| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 16:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
kadrila kadrilová|17. 4. 2018 01:07| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 16:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 4. 2018 16:36| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 15:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 4. 2018 15:28| reakce na Míša Pientka - 16. 4. 2018 14:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Míša Pientka|16. 4. 2018 14:33| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 14:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Karel Mašek|16. 4. 2018 14:21| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 4. 2018 14:19| reakce na Míša Pientka - 16. 4. 2018 13:25
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 4. 2018 14:18| reakce na Martin Brezina - 16. 4. 2018 13:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|16. 4. 2018 13:55| reakce na Martin Brezina - 16. 4. 2018 13:55
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|16. 4. 2018 13:55| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Míša Pientka|16. 4. 2018 13:25| reakce na Jan Pozner - 16. 4. 2018 13:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Pozner|16. 4. 2018 13:16| reakce na Míša Pientka - 16. 4. 2018 13:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Míša Pientka|16. 4. 2018 13:05| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 4. 2018 11:38| reakce na Martin Brezina - 16. 4. 2018 11:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 4. 2018 11:37| reakce na Gabriel Pleska - 16. 4. 2018 11:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|16. 4. 2018 11:33| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|16. 4. 2018 11:12| reakce na Jan Altman - 16. 4. 2018 11:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 4. 2018 11:09| reakce na foxy - 16. 4. 2018 10:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|16. 4. 2018 11:02
Nahlásit
foxy|16. 4. 2018 10:02
Nahlásit
foxy|16. 4. 2018 10:01
Nahlásit