Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis

Diskuze: Autonomní auta a bezpečnost: tři nenápadné háčky

Přihlášení do diskuze

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

Pokud by se v následujících šesti měsících autor vyskytl v San Franciscu, nabízím, že s ním v pracovní den k večeru projedu centrem a pak se obratu "postavenými tak, aby k sobě auta... a cyklisty pouštěla co nejméně" společně nad lahví Lagunitas IPA zasmějeme.

V tuto chvíli má každý stát USA nějakou legislativu pro autonomní auta. Pokud vím, Arizona ji má nejvstřícnější, a proto probíhá velká část testování právě tam. Různé společnosti jsou s vývojem různě daleko - a je chyba míchat dohromady nehody aut s různým stupněm autonomie (pokud umí vaše auto samo zaparkovat, je taky autonomní).

Od listopadu funguje v Phoenixu taxi s autonomními vozy na stupni čtyři (za volantem už nesedí řidič). Waymo má najeto přes pět milionů mil a přikupuje další tisíce vozů. Ta zajímavá americká legislativa už je dávno napsaná, autor jde pozdě. Je třeba začít mluvit o té české, o 500 mrtvých, co ročně na českých silnicích umřou a co se s tím dá dělat.

Nahlásit
+16
+
-

Příspěvek, který se vám nejvíc nelíbí

Článok sa zaoberá riešením problému, ktorí neexistuje. Väčšina normálnych ľudí (normálni - v zmysle ľudí z 20 storočia) šoféruje rada, a nemá snahu sedieť na zadnom sedadle. (za dorastajúcu , novú, "lepšiu" generáciu ruku do ohňa nedám) .
Tie nové, Autonomní auta , potrebujú jedine majitelia automobiliek, bankári a politici.
Majitelia automobiliek získajú nový odbyt veľmi drahých vozidiel
a politici získajú nárast DPH a výberu daní z nového predaja drahého tovaru.

A bežní ovčania sa poriadne zadĺžia, na čom zarobia bankári. A centrálne banky si trošku vylepšia svoje bilancie.

Nahlásit
-1
+
-

Čím to, že má člověk tak silnou snahu považovat svůj názor za ten většinový....
Pode mého autonomní vozy většina přivítá stejně pozitivně, jako mobilní telefon (tehdy se říkalo - kdo by stál o to, aby mu nékdo volal, když močí na záchodě...). Představa, že mě coby ploslepého dědka auto samo odveze, kamkoli si řeknu, to je extrémně lákavá představa. Toho vejrání na přerušovanou čáru už mám plné zuby....

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+16
+
-

Článok sa zaoberá riešením problému, ktorí neexistuje. Väčšina normálnych ľudí (normálni - v zmysle ľudí z 20 storočia) šoféruje rada, a nemá snahu sedieť na zadnom sedadle. (za dorastajúcu , novú, "lepšiu" generáciu ruku do ohňa nedám) .
Tie nové, Autonomní auta , potrebujú jedine majitelia automobiliek, bankári a politici.
Majitelia automobiliek získajú nový odbyt veľmi drahých vozidiel
a politici získajú nárast DPH a výberu daní z nového predaja drahého tovaru.

A bežní ovčania sa poriadne zadĺžia, na čom zarobia bankári. A centrálne banky si trošku vylepšia svoje bilancie.

Nahlásit

-1
+
-

Pokud by se v následujících šesti měsících autor vyskytl v San Franciscu, nabízím, že s ním v pracovní den k večeru projedu centrem a pak se obratu "postavenými tak, aby k sobě auta... a cyklisty pouštěla co nejméně" společně nad lahví Lagunitas IPA zasmějeme.

V tuto chvíli má každý stát USA nějakou legislativu pro autonomní auta. Pokud vím, Arizona ji má nejvstřícnější, a proto probíhá velká část testování právě tam. Různé společnosti jsou s vývojem různě daleko - a je chyba míchat dohromady nehody aut s různým stupněm autonomie (pokud umí vaše auto samo zaparkovat, je taky autonomní).

Od listopadu funguje v Phoenixu taxi s autonomními vozy na stupni čtyři (za volantem už nesedí řidič). Waymo má najeto přes pět milionů mil a přikupuje další tisíce vozů. Ta zajímavá americká legislativa už je dávno napsaná, autor jde pozdě. Je třeba začít mluvit o té české, o 500 mrtvých, co ročně na českých silnicích umřou a co se s tím dá dělat.

Nahlásit

+16
+
-