Chcem pochopiť konanie ľudí na tomto svete. Nedarí sa . Ľudia rukami slobodne zvolených politikov sú stále viac zdaňovaní, a vôbec si neuvedomujú ZÁKLADNÝ PRINCIP zdaňovania : VŠETKY druhy daní zaplatí konečný spotrebiteľ. Akúkoľvek daň platí podnikateľ, každú zahrnie do ceny svojho výrobku. A ovčania sa tešia , ako ich politici vymrdávajú s bohatými firmamy. ===== Teším sa na záporné body za môj nekorektný názor.
Luděk Zdražil|2. 4. 2018 07:34| reakce na Jan Altman - 1. 4. 2018 17:21
Zadržte, prosím. Můj příspěvek neřeší problém zda nějaké daně event. žádné daně resp. jejich legitimitu či nelegitimitu ve vztahu občan-stát. Řekněme že spíše jen polemizuji, že pokud už nějaké daně, pak k čemu jsou určeny, jak minimalizovat jejich správu, včetně aplikace nástroje pro kontrolu jejich výběru.
Jan Altman|1. 4. 2018 17:21| reakce na Luděk Zdražil - 31. 3. 2018 12:01
"zavést srozumitelnou daňovou povinnost a kruté finanční tresty za porušení daňových povinností."
Doufám, že to myslíte jen na ty, kteří se dobrovolně zavázali něco platit, protože jen smlouva podepsaná dobrovolně, při plné znalosti všech parametrů smlouvy (ta se tedy nesmí každý rok bez souhlasu stran měnit), je platná a závazná.
Za nevyžádané služby se neplatí!
A tvrdit, že není potřeba mi ukazovat smlouvu s mým podpisem, že jsem se k něčemu zavázal tím, že jsem se někde narodil, dýchám nějaký vzduch, pobývám na nějakém místě (ano, ve SVÉM bytě), atd... to je úplně stejná magie, jako tvrzení, že se musím podřídit králi proto, že je vyvoleným od Boha.
Zkrátka stát má po právu pravomoc jen nad tím územím, na které ho někdo pozval. Jenže já nevím o nikom, kdo by ho zval (a nejsou ani doklady o tom, že zval jeho otec, děd, praděd, ...). Nikdo se jich neptal na souhlas v roce 1989, 1948, 1918, ani nikdy před tím. Takže ten souhlas stát zkrátka prostě nemá. Vždy si každý stát vynucoval poslušnost zásadně jen silou, tedy NELEGITIMNĚ.
Možná by bylo dobré na otázku daní nahlédnout jednoduše a principiálně. Mají daně sloužit především k a) financování správy státu nebo b) (také) k regulacím činností a aktivitám občanů, podnikatelů ?
Dle mého názoru bod b) má stále menší šanci být úspěšný, tudíž bych navrhoval se této role daní zcela vzdát. Uhlídat daňovými zákony dynamiku současného digitalizujícího se a globalizovaného světa, reagovat na vývoj, možnosti úniků a pod. je prostě nereálné. Činnost občanů i podnikání vždy nalezne rychle odpověď v restrukturalizaci své produkce a činnosti tak, aby se danění vyhli resp. je optimalizovali a nakonec jsou původně smysluplné činnosti, produkty a služby deformovány k jejich případné nepoužitelnosti. Tudy cesta nevede.
Stojíme tedy před rolí ad a). Principiální řešení je jednoduché - nalézt vhodnou formu daně, snížit daně o cca 80 % nákladů na správu a kontrolu výběru daní, zavést srozumitelnou daňovou povinnost a kruté finanční tresty za porušení daňových povinností.
Nahlásit
-
0
+
Richard Fuld|28. 3. 2018 11:00| reakce na Jan Amos - 27. 3. 2018 18:17
Takže nejspíš budete brát s porozuměním, když stát proti možnostem jak se vyhnout zdanění bude razantně zasahovat, že? :-) Konec konců občané, kteří daně řádně platí, by od státu neměli ani nic jiného očekávat.
Zdeněk Suchý|28. 3. 2018 05:44| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 15:33
Ani ti zaměstnanci už na tom nejsou tak špatně. On ten zaměstnanecký poměr je velice dobré krytí pro spoustu dalších výdělečných činností ze kterých stát nemá ani korunu. Kdo je šikovný je v pohodě i jako zaměsnanec.
Novak Josef|27. 3. 2018 17:13| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 10:16
Podľa toho, ako štátna sprava elegantne a pohotovo zakrutila krk Uberu v SR, a zanedlho aj v ČR sa mi zdá, že to daňové okrádanie zvládnu. A u Uberu sa jedná iba o smiešne malé peniaze. Také automobilky, ČEZ, ...... tie toho moc neutaja pred štátom.
A hlavne - väčšina daňových príjmov je cez DPH. A čím viac prachov štátu unikne na daniach firiem, tým viac si toho dorovnajú na DPH. A zatiaľ iba ZANEDBATEĽNÉ percento platieb sa dá zaplatiť BEZ DPH. Nejaký maliar izieb, opravár vodovodu, ..... percent.
Novak Josef|27. 3. 2018 17:05| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 15:33
"U Facebooku, Google, Apple, atd... jsou doposud ZJEVNĚ velmi neúspěšní, ..................... Obdobně neúspěšní jsou u další velkých nadnárodních firem."
- tieto vety znejú hodne veľkolepo. Lenže - aký je podiel daňových únikov týchto firiem na CELKOVOM daňovom odvode všetkých svetových firiem ???? Firmy vyrábajuce fyzický tovar su ľahšie kontrolovateľné než Googl. Nie sú tieto argumenty iba malým zlomkom toho, čo štáty vyinkasujú v daniach ???
Jan Altman|27. 3. 2018 15:33| reakce na Novak Josef - 27. 3. 2018 14:22
Úspěšní jsou tam, kde narazí na slabou obranu. Samozřejmě nejúspěšnější jsou u zaměstnanců (tam znásilní zaměstnavatele, aby to výpalné vybral za stát a zaměstnanci ty peníze vůbec nedal do ruky).
Relativně úspěšní (z podobného důvodu) jsou u DPH a spotřebních daní.
Relativně úspěšní jsou u daně z nemovitosti (dům před nimi neschováte, neodvezete na Kajmany).
Relativně méně úspěšní už jsou u podnikatelů. Když porovnáme "kolik od nich vyberou" s tím "kolik by od nich šlo vybrat, kdyby chtěli odevzdat co nejméně, kdyby neoptimalizovali, nekupovali si ajfouny ale čínské androidy, nekupovali si mercedesy, ale octavie, neřešili offshore, nenajímali si poradce...".
U Facebooku, Google, Apple, atd... jsou doposud ZJEVNĚ velmi neúspěšní, tyto firmy daní málo, daní tam, kde to je pro ně snesitelné. A to jsme zatím jen na prahu epochy internetizace, blockchainu, atd... Obdobně neúspěšní jsou u další velkých nadnárodních firem. Vidíme to u bank (transfer zisku k matce, která daní v ráji), ale úplně stejně to funguje i u firem vyrábějící hmotné zboží - to s marží čtvrt procenta prodají své matce sídlící např. ve Švýcarsku a danící SMLUVNÍ daní (v CH je daňová konkurenci i uvnitř státu, mezi kantony), a teprve tato matka to zboží prodá se ziskem.
Ale možnosti obrany se podle mne budou šířit i mezi běžné lidí. Čím dál více profesí půjde vykonávat přes internet, pro zahraniční subjekty, s odměnou v BTC. Technologické možnosti se lidem a firmám budou rozšiřovat, zkostnatělý stát nebude stíhat pokrok pojmout, výpadky v daních bude řešit jejich nominálním zvyšováním (a na dluh + monetizací dluhu = inflací). Což bude další a další lidi motivovat z toho systému a z té měny uniknout. Excesivně rostoucí dluhy a postupující demografická katastrofa tomu procesu dodá další momentum.
Novak Josef|27. 3. 2018 14:31| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 13:44
" ............... platby kryptoměnami, ........." - Platiť kryptomenami za práce súvisiace z výrobou, je k ničomu. Platba realizovaná mimo účtovníctva nie je daňovo odpočítateľná položka, a teda namiesto zdanenia niekoľkými percentami ide CELA platba na úkor zisku.
Novak Josef|27. 3. 2018 14:22| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 13:44
"2) Giganti si nebudou chtít eurokraty naštvat, daň akceptují, nebudou to nijak obcházet. Cena reklamy v EU vzroste." - A cenu reklamy zahrnú zadávatelia reklamy do ceny svojich produktov. Takže to znova zaplatí konečný spotrebiteľ.
Vaše pozitívne názory o tom, ako veľkí producenti vybabrú s politikmi, a peniaze sa k politikom nedostanú - čítam veľmi rád. Žiaľ, realita života mi stále ukazuje, že politici vo svojej zdaňovacej vojne sú hodne úspešní.
Chcem pochopiť konanie ľudí na tomto svete. Nedarí sa . Ľudia rukami slobodne zvolených politikov sú stále viac zdaňovaní, a vôbec si neuvedomujú ZÁKLADNÝ PRINCIP zdaňovania : VŠETKY druhy daní zaplatí konečný spotrebiteľ. Akúkoľvek daň platí podnikateľ, každú zahrnie do ceny svojho výrobku. A ovčania sa tešia , ako ich politici vymrdávajú s bohatými firmamy. ===== Teším sa na záporné body za môj nekorektný názor.
Nahlásit
-
27
+
Jan Altman|27. 3. 2018 13:44| reakce na Ondřej Palkovský - 27. 3. 2018 12:42
Ano, je to strašně moc. Ale eurosocialistický byrokrat uvažuje fuldisticky přímočaře (co je na papíře či v učebnici občanky, tak to platí a vše podle toho funguje): "Tyto firmy mají obrat na EU zákaznících X, nasadíme jim tříprocentní daň, dostaneme tři procenta z X, takže vyrejžujeme balík." Již neuvažuje s tím, že tržní subjekty se vždy situaci začnou přizpůsobovat. Nastane jedna ze následujících variant (případně něco mezi nimi):
1) Velcí hráči se přizpůsobí, najdou v té byrokratické slátanině skuliny, nebo to nějak "ošéfují" (rozdělí se na několik účetně samostatných divizí, atd...). Nakonec nebude stačit, když reklamu na FB nebude prodávat sám FB, ale několik menších agentur, kterým ten reklamní prostor FB prodá za minimální cenu? A ty agentury se budou jmenovat Zuckerberg01 až Zuckerberg99. Nebo GoogleConsumElAds, GoogleCarsAds, GoogleFinServAds, GoogleFoodAds, ....
2) Giganti si nebudou chtít eurokraty naštvat, daň akceptují, nebudou to nijak obcházet. Cena reklamy v EU vzroste. Noví i stávající konkurenti postižených gigantů budou uvažovat, jak tohoto tříprocentního handicapu využít pro získání většího marketšéru. Část reklamních peněz tedy přejde na zavedené subjekty střední velikosti (které sice také sídlí v daňových rájích, ale jejich velikost je pod limitem stanoveným EU) a část na subjekty nové, jejichž vznik bude dále stimulován utužováním regulací (cenzura, reportování dat, donášení na klienty) a zvyšováním daní - na subjekty, které již od počátku budou budou koncipované tak, aby vůči regulacím, daním, cenzuře a šmírování byly odolné (end-to-end šifrování, peer-to-peer komunikace, blockchain, platby kryptoměnami, nastavitelný level anonymity, ...).
Na mne to působí jako zoufalá snaha eurosocialistů zpomalit revoluci, která je smete. Revoluci v podobě přechodu největší části ekonomiky (té s nejvyšší přidanou hodnotou) do kyberprostoru neznajícího národnost, hranice a logicky ani daňovou příslušnost (lidí i firem). Středověký koncept teritoriálního monopolu panstva na vybrání výpalného od subjektů (poddaných) na silou ovládaném území se chýlí ke konci, přežívá se.
""" Místo sebereflexe a volné soutěže mezi státy v tom, kdo dokáže poskytnout firmám nejlepší zázemí pro poskytování služeb za co nejlepší ceny (tedy nejnižší daně), tak přichází typické řešení: zpřísnění tržních podmínek. Však my vám zatopíme! """ Dokonalé.
Nahlásit
-
11
+
Jan Altman|27. 3. 2018 10:16
Velké firmy se jistě algoritmu počítajícímu výši zdanění dokáží nějak přizpůsobit.
Nakonec se třeba mohou i rozdělit, aby se jednotlivé pod-firmy vešly do globálního finančního limitu.
Pozitivum vidím v tom, že daň z obratu nutně dopadne na klienty - inzerenty. A ti se přesunou jinam, kde zdanění-cena není tak vysoká. Vedle rostoucí státní cenzury toto bude druhým silným impulzem pro rozvoj decentralizovaných, anonymních, necenzurovatelných end-to-end šifrovaných, na peer-to-peer či blockchain technologii založených sociálních a obchodních platforem.
Diskuze: Unijní klacek na webové giganty: daň z obratu
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Novak Josef|27. 3. 2018 14:14
Nejméně oblíbený příspěvek
Honza _|27. 3. 2018 18:53
Diskuze
Honza _|2. 4. 2018 08:06| reakce na Luděk Zdražil - 2. 4. 2018 07:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|2. 4. 2018 07:34| reakce na Jan Altman - 1. 4. 2018 17:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|1. 4. 2018 17:21| reakce na Luděk Zdražil - 31. 3. 2018 12:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Luděk Zdražil|31. 3. 2018 12:01
Nahlásit
Richard Fuld|28. 3. 2018 11:00| reakce na Jan Amos - 27. 3. 2018 18:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zdeněk Suchý|28. 3. 2018 05:44| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 15:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|27. 3. 2018 18:53| reakce na Novak Josef - 27. 3. 2018 17:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|27. 3. 2018 18:17| reakce na Novak Josef - 27. 3. 2018 17:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|27. 3. 2018 17:13| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 10:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|27. 3. 2018 17:05| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 15:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _|27. 3. 2018 16:44| reakce na Novak Josef - 27. 3. 2018 16:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|27. 3. 2018 16:31| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 15:21
Citace - Jan Altman / 27.03.2018 15:21
Čo znamená to "V kryptoekonomice ......."
To je nejaké nové, mne neznáme spoločenské zriadenie ??? Nahrada demokratického štátu ????
Poznám pojem "kryptoekonomika" - ako malá nelegálna podmnožina demokracie ovládanej štátnou mocou.
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|27. 3. 2018 15:33| reakce na Novak Josef - 27. 3. 2018 14:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|27. 3. 2018 15:21| reakce na Novak Josef - 27. 3. 2018 14:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|27. 3. 2018 14:31| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 13:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|27. 3. 2018 14:22| reakce na Jan Altman - 27. 3. 2018 13:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|27. 3. 2018 14:14
Nahlásit
Jan Altman|27. 3. 2018 13:44| reakce na Ondřej Palkovský - 27. 3. 2018 12:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Palkovský|27. 3. 2018 12:42
Nahlásit
Zdeněk Suchý|27. 3. 2018 12:14| reakce na Jan Kohout - 27. 3. 2018 10:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kohout|27. 3. 2018 10:41
Nahlásit
Jan Altman|27. 3. 2018 10:16
Nahlásit