Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Martin Kozák: Pálava ze sudu? Většinou podvod

24. 2. 2018
 24 255
3 komentáře

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

Radit nakupování podle ceny je problematické: pokud jediné, co vím, je, že mám kupovat vína nad dvě stovky, je pro supermarket triviální vzít špatné víno a úspěšně ho prodávat za tři sta. Jediné, čemu může rada "kupujte nad n korun" sloužit, je zvýšení celkové cenové úrovně.

Jako zákazníci pak můžeme jen doufat, že peníze, které tímhle způsobem do odvětví přitečou, budou aspoň zčásti použity k navýšení standardů výroby. No ale opět: pokud jako zákazníci neumíme posoudit, co je dobrý produkt, nic nás nezachrání před podnikáním s přezaměstnáním, vysokými maržemi a špatnými výrobky.

Nahlásit
-
15
+

Diskuze

Znám vinaře, který je z rodiny vyrábějící víno již třetí generací, s vysokoškolským vzděláním a vínem, které dodává i do vyhlášených pražských restaurací a finančních institucí jako kvalitní firemní dárky. Tam jsem ho objevil.
Umí dokonce i dobrá červená vína, což je v ČR neobvyklé. Všechna lahvová vína prodává v cenách mezi 100 - 160Kč. Protože používá stále ještě korkové zátky, odečtěte si 15Kč náklad na lahev, zátku a etiketu. Přesto tvrdí, že stále je v ekonomickém plusu. Uživí rodinu, vybudoval penzion, přikupuje vinice, modernizuje technologie.

Nahlásit

-
3
+

Tož, povídá to obchodník s vínem, takže je potřeba brát jeho tvrzení s rezervou, protože má pochopitelně zájem na prodeji kategorie vín, v níž se pohybuje. Mnohé z toho, co říká, ale zhruba dává smysl.

Jediné, co asi nám zákazníkům zbývá, je zkoušet, pamatovat si a kupovat podle toho. Máte pravdu, že cena je pofiderní vodítko.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
3
+

Radit nakupování podle ceny je problematické: pokud jediné, co vím, je, že mám kupovat vína nad dvě stovky, je pro supermarket triviální vzít špatné víno a úspěšně ho prodávat za tři sta. Jediné, čemu může rada "kupujte nad n korun" sloužit, je zvýšení celkové cenové úrovně.

Jako zákazníci pak můžeme jen doufat, že peníze, které tímhle způsobem do odvětví přitečou, budou aspoň zčásti použity k navýšení standardů výroby. No ale opět: pokud jako zákazníci neumíme posoudit, co je dobrý produkt, nic nás nezachrání před podnikáním s přezaměstnáním, vysokými maržemi a špatnými výrobky.

Nahlásit

-
15
+