Radit nakupování podle ceny je problematické: pokud jediné, co vím, je, že mám kupovat vína nad dvě stovky, je pro supermarket triviální vzít špatné víno a úspěšně ho prodávat za tři sta. Jediné, čemu může rada "kupujte nad n korun" sloužit, je zvýšení celkové cenové úrovně.
Jako zákazníci pak můžeme jen doufat, že peníze, které tímhle způsobem do odvětví přitečou, budou aspoň zčásti použity k navýšení standardů výroby. No ale opět: pokud jako zákazníci neumíme posoudit, co je dobrý produkt, nic nás nezachrání před podnikáním s přezaměstnáním, vysokými maržemi a špatnými výrobky.
Nahlásit
-
15
+
Diskuze
Jan Amos|26. 2. 2018 08:45
Znám vinaře, který je z rodiny vyrábějící víno již třetí generací, s vysokoškolským vzděláním a vínem, které dodává i do vyhlášených pražských restaurací a finančních institucí jako kvalitní firemní dárky. Tam jsem ho objevil. Umí dokonce i dobrá červená vína, což je v ČR neobvyklé. Všechna lahvová vína prodává v cenách mezi 100 - 160Kč. Protože používá stále ještě korkové zátky, odečtěte si 15Kč náklad na lahev, zátku a etiketu. Přesto tvrdí, že stále je v ekonomickém plusu. Uživí rodinu, vybudoval penzion, přikupuje vinice, modernizuje technologie.
Nahlásit
-
3
+
Martin Brezina|24. 2. 2018 16:43| reakce na Lukáš Lánský - 24. 2. 2018 12:32
Tož, povídá to obchodník s vínem, takže je potřeba brát jeho tvrzení s rezervou, protože má pochopitelně zájem na prodeji kategorie vín, v níž se pohybuje. Mnohé z toho, co říká, ale zhruba dává smysl.
Jediné, co asi nám zákazníkům zbývá, je zkoušet, pamatovat si a kupovat podle toho. Máte pravdu, že cena je pofiderní vodítko.
Radit nakupování podle ceny je problematické: pokud jediné, co vím, je, že mám kupovat vína nad dvě stovky, je pro supermarket triviální vzít špatné víno a úspěšně ho prodávat za tři sta. Jediné, čemu může rada "kupujte nad n korun" sloužit, je zvýšení celkové cenové úrovně.
Jako zákazníci pak můžeme jen doufat, že peníze, které tímhle způsobem do odvětví přitečou, budou aspoň zčásti použity k navýšení standardů výroby. No ale opět: pokud jako zákazníci neumíme posoudit, co je dobrý produkt, nic nás nezachrání před podnikáním s přezaměstnáním, vysokými maržemi a špatnými výrobky.
Diskuze: Martin Kozák: Pálava ze sudu? Většinou podvod
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Lukáš Lánský|24. 2. 2018 12:32
Diskuze
Jan Amos|26. 2. 2018 08:45
Nahlásit
Martin Brezina|24. 2. 2018 16:43| reakce na Lukáš Lánský - 24. 2. 2018 12:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Lukáš Lánský|24. 2. 2018 12:32
Nahlásit