Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Martin Kozák: Pálava ze sudu? Většinou podvod

Monika Veselíková, Martin Vlnas | 24. 2. 2018 | Celkem 3 komentáře v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Lukáš Lánský | 24. 2. 2018 12:32

Radit nakupování podle ceny je problematické: pokud jediné, co vím, je, že mám kupovat vína nad dvě stovky, je pro supermarket triviální vzít špatné víno a úspěšně ho prodávat za tři sta. Jediné, čemu může rada "kupujte nad n korun" sloužit, je zvýšení celkové cenové úrovně.

Jako zákazníci pak můžeme jen doufat, že peníze, které tímhle způsobem do odvětví přitečou, budou aspoň zčásti použity k navýšení standardů výroby. No ale opět: pokud jako zákazníci neumíme posoudit, co je dobrý produkt, nic nás nezachrání před podnikáním s přezaměstnáním, vysokými maržemi a špatnými výrobky.

+15
+
-

Všechny 3 komentáře v diskuzi.

Jan Amos | 26. 2. 2018 08:45

Znám vinaře, který je z rodiny vyrábějící víno již třetí generací, s vysokoškolským vzděláním a vínem, které dodává i do vyhlášených pražských restaurací a finančních institucí jako kvalitní firemní dárky. Tam jsem ho objevil.
Umí dokonce i dobrá červená vína, což je v ČR neobvyklé. Všechna lahvová vína prodává v cenách mezi 100 - 160Kč. Protože používá stále ještě korkové zátky, odečtěte si 15Kč náklad na lahev, zátku a etiketu. Přesto tvrdí, že stále je v ekonomickém plusu. Uživí rodinu, vybudoval penzion, přikupuje vinice, modernizuje technologie.

Nahlásit

+3
+
-

Lukáš Lánský | 24. 2. 2018 12:32

Radit nakupování podle ceny je problematické: pokud jediné, co vím, je, že mám kupovat vína nad dvě stovky, je pro supermarket triviální vzít špatné víno a úspěšně ho prodávat za tři sta. Jediné, čemu může rada "kupujte nad n korun" sloužit, je zvýšení celkové cenové úrovně.

Jako zákazníci pak můžeme jen doufat, že peníze, které tímhle způsobem do odvětví přitečou, budou aspoň zčásti použity k navýšení standardů výroby. No ale opět: pokud jako zákazníci neumíme posoudit, co je dobrý produkt, nic nás nezachrání před podnikáním s přezaměstnáním, vysokými maržemi a špatnými výrobky.

Nahlásit

+15
+
-

Martin Brezina | 24. 2. 2018 16:43 | reakce na Lukáš Lánský - 24. 2. 2018 12:32

Tož, povídá to obchodník s vínem, takže je potřeba brát jeho tvrzení s rezervou, protože má pochopitelně zájem na prodeji kategorie vín, v níž se pohybuje. Mnohé z toho, co říká, ale zhruba dává smysl.

Jediné, co asi nám zákazníkům zbývá, je zkoušet, pamatovat si a kupovat podle toho. Máte pravdu, že cena je pofiderní vodítko.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK