Velmi s vámi souhlasím. Původní název Finmag = Finanční magazín je už tak vzdálený obsahu jako je to u tiskoviny komunistů Právo.
Po nástupu Michala Kašpárka do vedení bylo období halasného nadčení z Číny, což řada komentářů kritizovala. Z toho sešlo, ale co jej nahradilo? Z Finmagu se stala tribuna JunckersJugend.
V ekonomické části zmizel Lukáš Kovanda, Pavel Kohout i mnou sice kritizovaný, ale vždy čtený Aleš Michl. A místo nich nastoupil kafemlýnkový pan Fuld rozsahy svých komentářů suplující ekonomické články.
Za tištěný Finmag bych opravdu peníze nedal, v online verzi čtu nyní tak každý třetí článek. Až skončí diskuze (oceňuji, že jsou necenzurované), nebude důvod pro mě se vracet.
Richard Fuld|21. 2. 2018 18:05| reakce na Miso Jogi - 21. 2. 2018 00:06
Účelem QE byla stabilizace bankovní krize, jejíž příčiny ležely v oblasti kredibility bank a obecné nedůvěry v bankovním systému, který byl paralizovaný pádem (mimochodem zcela nesmyslným) Lehman Brothers. Mnoho těch co se nesprávně domnívají, že při QE vzniklá nadbytečná likvidita bude využita k hojnému poskytování úvěrů nebankovním subjektům, si od QE zřejmě slibovali rovněž odstranění deflačních tlaků a nastolení růstu a inflace. Nakonec se sice růst i inflace dostavili, ale QE na tom nemělo žádný přímý vliv. Přímý vliv na obnovení růstu a inflace má v těchto případech výhradně ochota investorů a spotřebitelů obnovit své obvyklé mimokrizové chování. Jinými slovy QE pomohlo toliko ryze psychologickým působením přesvědčit lidi, že už se nemají čeho bát a že QE všechna rizika pokračovaní krize spolehlivě zažehná.
Miso Jogi|21. 2. 2018 00:06| reakce na Richard Fuld - 19. 2. 2018 16:31
ja to tak chapem ze ide o riadenu zamernu inflaciu (samozrejme inflacia moze byt aj spontanna alebo dokonca chaoticka) a domnievam sa ze uvedene slovne spojenie ma za ciel zakryt o co v skutocnosti ide
Richard Fuld|19. 2. 2018 16:31| reakce na Miso Jogi - 19. 2. 2018 12:15
Eufemismus je pojmenování, které zmírňuje, zlehčuje, zjemňuje či přikrašluje špatné nebo nepříjemné skutečnosti či zdůrazňuje jejich pozitivní stránku. Kvantitativní uvolňování nemá nic společného s inflaci, proto nemůže být pojem inflace eufemismem k pojmu kvantitativní uvolňování.
Miso Jogi|19. 2. 2018 12:15| reakce na Jan Krejčí - 16. 2. 2018 21:19
kvantitativne uvolňovanie (eufeminizmus pre inflaciu) .... ludia by si nahodou svoje peniaze mohli vlozit do nehnutelnosti a tak zabranit tomu aby sa znizila ich hodnota, pretoze cena nehnutelnosti sice moze aj klesat aj stupat ale urcite nie tak prudko a v takom rozsahu ako inflacia ktore ziadne principialne obmedzenia nema.(je to len cislo)
Miso Jogi|19. 2. 2018 12:11| reakce na Robert Antonio - 15. 2. 2018 13:09
zvýšit daň z nemovitostí. ... spravne, preco by mali majtelia nieco ziskat navyse, radsej nech ziska statna kasa (a vrecka uradnikov) a tymto uspesne vyzenieme majtelov pody a nehnutelnosti ktori nemaju peniaze na vysoke dane a este aj sa lacno dostaneme k lukrativnym nehnutelnostiam a pozemkom.
Cuduje sa niekto ze su ludia nastvani na takuto vladu ?
Miso Jogi|19. 2. 2018 12:07| reakce na Novak Josef - 15. 2. 2018 08:34
Ja to nechapem ako agitku ale v zmysle nedavno precitaneho clanku od blogera Andrja Ruscaka na idnes pointa je v tom ze elity(politici) zabudli na potreby beznych ludi, ktorych to pochopitelne stve cim viac sa spolocnost meni v rozpore s ich potrebami a podla iracionalnych predstav elit A pochopitelne sa snazia dat najavo ze nie su spokojni s tym ako sa spolocnost posuva dalej
Situaci v USA a v Evropě bych vůbec neporovnával. Kvůli dani z nemovitostí je to úplně jiný svět. Představte si své daňové přiznání.... a teď si představte, že Vaše hlavní daň (DPFO+SaZP) se nepočítá z Vašich příjmů, ale z hodnoty nemovitosti, kterou vlastníte. Daň z příjmu - aspoň pokud jste zaměstnanec - je pořád ČÁST peněz, které máte a musíte odevzdat. Když vyděláte letos málo (nejsou prémie, byl jste nemocný), tak prostě zaplatíte míň na dani a uskrovníte se. Daň z nemovitostí se neptá, kolik peněz máte, jestli marodíte, sháníte práci apod. Ptá se na tržní cenu Vašeho domu. Nemáš, prodej, zaplať, odstěhuj se. V kombinaci s územním plánováním, kvantitativním uvolňováním, které obojí způsobují raketově rostoucí ceny je to smrtící koktejl.
Nahlásit
-
1
+
Robert Antonio|15. 2. 2018 13:09
Problém: Majitelé pozemků získávají rentu díky rigidním územním plánům. Selský rozum by řekl, že řešením je uvolnit územní plány. Ale ono ne, to jsou jen hloupé utopické představy absolventů vysoké školy života. Správné řešení je upravit (čti: zvýšit) daň z nemovitostí. To je tak...kašpárkovské.
Nahlásit
-
8
+
foxy|15. 2. 2018 10:40| reakce na Jan Kopecký - 15. 2. 2018 08:56
Zatím diskuze posunuli hlouběji, abyste se k ním musel proklikat.
Jan Amos|15. 2. 2018 09:53| reakce na Novak Josef - 15. 2. 2018 08:34
Velmi s vámi souhlasím. Původní název Finmag = Finanční magazín je už tak vzdálený obsahu jako je to u tiskoviny komunistů Právo.
Po nástupu Michala Kašpárka do vedení bylo období halasného nadčení z Číny, což řada komentářů kritizovala. Z toho sešlo, ale co jej nahradilo? Z Finmagu se stala tribuna JunckersJugend.
V ekonomické části zmizel Lukáš Kovanda, Pavel Kohout i mnou sice kritizovaný, ale vždy čtený Aleš Michl. A místo nich nastoupil kafemlýnkový pan Fuld rozsahy svých komentářů suplující ekonomické články.
Za tištěný Finmag bych opravdu peníze nedal, v online verzi čtu nyní tak každý třetí článek. Až skončí diskuze (oceňuji, že jsou necenzurované), nebude důvod pro mě se vracet.
Jan Kopecký|15. 2. 2018 08:56| reakce na Novak Josef - 15. 2. 2018 08:34
Ano, je to jako virus - skoro z toho čiší třídní boj, centrální plánování, totalita - jako by se nám to, co jsme vyhodili oknem, vrátilo dveřmi - místo Marxismu, Neomarxismus.. Je to skutečně zcela jiný Finmag, než býval - ještě, že tu zatím nezrušili diskuse!
Pred možno 10 rokmi som často a rád chodil na Finmag, pretože tu bolo obohacujúce čítanie. Z nostalgie som sem začal chodiť posledný rok, a ........ čosi sa tu stalo. Články ako tento, ..... o čom to je ?
Čo chcel autor povedať vetou : " Tam pak frustrovaní lidé hlasují pro Donalda Trumpa nebo pro brexit." ? A prečo nespomenul aj hlasovanie za Zemana ?? Potom by som už jeho vetu asi pochopil. Potom by som iste pochopil skrytý odkaz v článku. Potom by som pochopil, že článok nie je o "kríze miest" . Ale že je to článok o "primitívnych nevzdelaných dedinčanoch", ktorí odmietajú pochopiť a podporiť vznešené ciele pro-bruselských slniečkárov. Potom by som pochopil, že je to článok o "drobných závadách demokracie" , ktorá vďaka svojej nedokonalosti umožňuje hlasovať vo volbách aj takým " primitívnym nevzdelaným dedinčanom".
Čo je to ta "kríza miest" som nepochopil. Ani to, ako s ňou súvisí Brexit. Ale pochopil som iné : Ktosi sa začína obávať možného Czechexitu.
Diskuze: Nová krize měst: víc otázek než odpovědí
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Amos|15. 2. 2018 09:53
Nejméně oblíbený příspěvek
Petr Vorlíček|17. 2. 2018 05:47
Diskuze
Richard Fuld|21. 2. 2018 18:05| reakce na Miso Jogi - 21. 2. 2018 00:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miso Jogi|21. 2. 2018 00:06| reakce na Richard Fuld - 19. 2. 2018 16:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|19. 2. 2018 16:31| reakce na Miso Jogi - 19. 2. 2018 12:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miso Jogi|19. 2. 2018 12:15| reakce na Jan Krejčí - 16. 2. 2018 21:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miso Jogi|19. 2. 2018 12:11| reakce na Robert Antonio - 15. 2. 2018 13:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miso Jogi|19. 2. 2018 12:07| reakce na Novak Josef - 15. 2. 2018 08:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Vorlíček|17. 2. 2018 05:47| reakce na Novak Josef - 15. 2. 2018 08:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Krejčí|16. 2. 2018 21:19
Nahlásit
Robert Antonio|15. 2. 2018 13:09
Nahlásit
foxy|15. 2. 2018 10:40| reakce na Jan Kopecký - 15. 2. 2018 08:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|15. 2. 2018 10:38| reakce na Novak Josef - 15. 2. 2018 08:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|15. 2. 2018 09:53| reakce na Novak Josef - 15. 2. 2018 08:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kopecký|15. 2. 2018 08:56| reakce na Novak Josef - 15. 2. 2018 08:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Novak Josef|15. 2. 2018 08:34
Nahlásit