Dá se proto říci, že už před příštími řádnými českými parlamentními volbami bude stát Praha před velkým problémem. Zda se smířit s propadem vlivu na dění v Evropské unii, nebo vzít konečně na milost euro.
Že by z nulového vlivu šlo ještě někam spadnout?
Korelace mezi přijetím eura Slovenskem a jeho hospodářským růstem nezakládá žádnou kauzalitu! Ta se musí dokázat nějak jinak, zvláště i kvůli tomu, že Slovensko solidně rostlo i před přijetím eura. A euro přijalo třeba i Slovinsko a bylo podle statistik dlouhou dobu bohatší než ČR per hlava. Ale dnes je to tak šul nul, není-li ČR na tom o něco lépe. Ba podle některých je na tom ČR lépe: https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.PP.CD?year_high_desc=true
Nahlásit
-
30
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Jakub Krejčí|21. 1. 2018 01:41
Nulový vliv na dění okolo bude mít ČR až mimo EU. A ano až převládnou v EU "eurové" země tak vliv ČR opět klesne. Jen naivní člověk si může myslet, že EU padne na zadek z ČR (= dlouhodobý čistý poběratel evropských dotací) která odmítne uprchlické kvóty, přestože tady žádní uprchlíci ani nejsou ani nechtějí jít. Čeští politici místo, aby řešili proč k nám žádní uprchlíci ani v době uprchlické krize nechtějí jít, raději nesmyslně straší lid. Výsledkem je, že vliv ČR v EU logicky klesá, řada našich lidí pohrdavě mluví u Řecku, Itálii a Španělsku a přitom si myslí, že my Češi prokazujeme EU bůhvíjaké dobro tím, že se odmítáme podílet na řešení evropských problémů které nás přímo nepálí. Po EU chceme jen, aby nám platila a do ničeho nekecala, jak šlechetné... Dokonce i Fico pochopil, že Slovensko se potřebuje dostat do jádra EU nikoliv na periferii. ČR se nepochopitelně tváří, že je něco víc než EU a že se mu bude lépe dařit s (ještě před pár lety bankrotujícím) Maďarskem ovládaným diktátorem Orbánem a Poláky snažícími se osekat vlastní demokracii...
Honza _|24. 1. 2018 08:56| reakce na Jakub Krejčí - 21. 1. 2018 01:09
Ano, pokud bychom nepobírali dotace z EU, byli bychom bohatší. Řešil jste někdy nějakou dotaci? Já hodně. Dle mého odhadu na 10 % užitečného utrácení (služba pro cílovou skupinu) padne 90 % na režii - management projektu, psaní zpráv, předražené zakázky. K tomu si přičtěte tisíce úředníků, kteří to spravují. Pravidla na utrácení, které určuje Brusel/státní úřad, místo toho, aby peníze dávali na něco užitečného, nedej bože aby je nechali lidem v kapse a vy jste je mohl utratit, za co vy chcete (včetně např. charity). Ta kalkulace "čistého příjemce" vůbec nebere v potaz mnohé náklady okolo, včetně nákladů uniklé příležitosti.
A co dělá Euro s malou zemí? Podívejte se na situaci Řecka...
Josef Fraj|22. 1. 2018 01:04| reakce na Jakub Krejčí - 21. 1. 2018 01:41
Takže z destrukci ekonomiky eurodotacemi máme zaplatit přijetím imigrantských kvot? Pokud nám EU něco platí, aby nám mohla do všeho kecat, tak je to špatně. Navíc o všem v EU rozhoduje Německo s Francií, tak o jakém jádru to ten Fico a vy mluvíte? To jakože se Macron s Merkel přijedou poradit do Prešpurku než něco rozhodnou? Člověče, která bruselská agentura vás platí?
Jakub Krejčí|21. 1. 2018 01:41| reakce na Karel Mašek - 18. 1. 2018 09:07
Nulový vliv na dění okolo bude mít ČR až mimo EU. A ano až převládnou v EU "eurové" země tak vliv ČR opět klesne. Jen naivní člověk si může myslet, že EU padne na zadek z ČR (= dlouhodobý čistý poběratel evropských dotací) která odmítne uprchlické kvóty, přestože tady žádní uprchlíci ani nejsou ani nechtějí jít. Čeští politici místo, aby řešili proč k nám žádní uprchlíci ani v době uprchlické krize nechtějí jít, raději nesmyslně straší lid. Výsledkem je, že vliv ČR v EU logicky klesá, řada našich lidí pohrdavě mluví u Řecku, Itálii a Španělsku a přitom si myslí, že my Češi prokazujeme EU bůhvíjaké dobro tím, že se odmítáme podílet na řešení evropských problémů které nás přímo nepálí. Po EU chceme jen, aby nám platila a do ničeho nekecala, jak šlechetné... Dokonce i Fico pochopil, že Slovensko se potřebuje dostat do jádra EU nikoliv na periferii. ČR se nepochopitelně tváří, že je něco víc než EU a že se mu bude lépe dařit s (ještě před pár lety bankrotujícím) Maďarskem ovládaným diktátorem Orbánem a Poláky snažícími se osekat vlastní demokracii...
Jakub Krejčí|21. 1. 2018 01:09| reakce na Petr Bárta - 18. 1. 2018 08:38
Jasně, po vystoupení z EU vliv ČR v Evropě dozajista ještě vzroste... A bez pobírání peněz z EU budeme rázem mnohem bohatší... ČR samozřejmě nemůže ani uvažovat o vystupování z EU naopak potřebuje začít plnit podmínky pro přijetí eura a co nejdříve o přijetí eura začít seriózně debatovat a nejen nesmyslně strašit lidi jako Babiš.
Petr Vorlíček|19. 1. 2018 19:52| reakce na Petr Bárta - 18. 1. 2018 08:38
Náš dosavadní značný vliv na dění v EU je zřejmý z průběhu jednání o celé situace kolem uprchlíků, kvóty a následnou žalobu nevyjímaje. Myslím si, že s propadem našeho vlivu v EU se smíříme daleko snáz, než s buranským prezidentem a premiérem....Není ale třeba vystupovat - z manželství se také zevystupuje po nedobrovolném sdílení měny a úpadku vlivu, nýbrž tehdy, když je další sdílení unie nemožné z důvodu sdílení s někým jiným, kdo je v lepší kondici...
Chudé země prolezlé korupcí. Nejlepší kandidáti na Euro.
Nahlásit
-
17
+
Michal Mrozek|18. 1. 2018 11:05
Mě fascinuje rétorika prounijních politiků. Ti, co "kopou" za daný národ, prohlašují, že si od vstupu slibují hory doly (zvýšení hospodářského růstu a snížení rizik, cokoliv to v reálu znamená...). A ti, kteří už jednají za EU, vidí také jen sama pozitiva. To by měla být nesporná win-win situace. Tak proč to neprovést hned?
Na tomhle nekritickém způsobu komunikace mi něco smrdí. To bude zřejmě ona smradlavá absence demokracie.
Nahlásit
-
8
+
Jan Altman|18. 1. 2018 10:07
Rumunsko a Bulharsko v eurozóně, to jsou další 2 dobré důvody (vedle Řecka, Itálie, Portugalska, ...) tam nelézt.
Kdyby komukoli z vás někdo před 30ti či libovolně lety řekl, že navrhuje, aby Česko sdílelo společnou měnu s Rumunskem a Bulharskem, co byste mu asi řekli?
Co by asi lidi za první republiky říkali, kdyby někdo v rámci "Malé dohody" navrhl měnovou unii s Rumunskem a Jugoslávií?
Nahlásit
-
10
+
foxy|18. 1. 2018 09:27| reakce na Karel Mašek - 18. 1. 2018 09:07
Zvláště když nejrychleji v EU roste Rumunsko, které jaksik Euro nemá.
Bulharsko a Rumunsko budou stejně bezvýznamné a bez vlivu, s eurem i bez něj.
Nahlásit
-
8
+
Karel Mašek|18. 1. 2018 09:07
Dá se proto říci, že už před příštími řádnými českými parlamentními volbami bude stát Praha před velkým problémem. Zda se smířit s propadem vlivu na dění v Evropské unii, nebo vzít konečně na milost euro.
Že by z nulového vlivu šlo ještě někam spadnout?
Korelace mezi přijetím eura Slovenskem a jeho hospodářským růstem nezakládá žádnou kauzalitu! Ta se musí dokázat nějak jinak, zvláště i kvůli tomu, že Slovensko solidně rostlo i před přijetím eura. A euro přijalo třeba i Slovinsko a bylo podle statistik dlouhou dobu bohatší než ČR per hlava. Ale dnes je to tak šul nul, není-li ČR na tom o něco lépe. Ba podle některých je na tom ČR lépe: https://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.PP.CD?year_high_desc=true
Nahlásit
-
30
+
Martin Rubáš|18. 1. 2018 08:43
Kopou si tím vlastní hrob. Euro totálně zlikvidovalo jižní křídlo EU. Tyhle země fungovali tak, že měli inflační měnu a pomocou znehodnocování získávali zpět konkurenceschopnost a pracovní místa. To s eurem skončilo. A tak mají teď masovou nezaměstnanost a z ekonomiky se vytrácí dynamika. Časem to celé zkolabuje.
Diskuze: Bulharsko a Rumunsko chtějí euro
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Karel Mašek|18. 1. 2018 09:07
Nejméně oblíbený příspěvek
Jakub Krejčí|21. 1. 2018 01:41
Diskuze
Honza _|24. 1. 2018 08:56| reakce na Jakub Krejčí - 21. 1. 2018 01:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|22. 1. 2018 18:06| reakce na Jakub Krejčí - 21. 1. 2018 01:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|22. 1. 2018 01:04| reakce na Jakub Krejčí - 21. 1. 2018 01:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jakub Krejčí|21. 1. 2018 01:41| reakce na Karel Mašek - 18. 1. 2018 09:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jakub Krejčí|21. 1. 2018 01:09| reakce na Petr Bárta - 18. 1. 2018 08:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Vorlíček|19. 1. 2018 19:52| reakce na Petr Bárta - 18. 1. 2018 08:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|18. 1. 2018 12:59| reakce na Michal Mrozek - 18. 1. 2018 11:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|18. 1. 2018 11:16
Nahlásit
Michal Mrozek|18. 1. 2018 11:05
Nahlásit
Jan Altman|18. 1. 2018 10:07
Nahlásit
foxy|18. 1. 2018 09:27| reakce na Karel Mašek - 18. 1. 2018 09:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
foxy|18. 1. 2018 09:26
Nahlásit
Karel Mašek|18. 1. 2018 09:07
Nahlásit
Martin Rubáš|18. 1. 2018 08:43
Nahlásit
Petr Bárta|18. 1. 2018 08:38
Nahlásit