Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Experimenty na voliči

Jakub Jetmar, Ondřej Sliš | 11. 1. 2018 | Celkem 27 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Jan Altman | 11. 1. 2018 10:02

Spíš bych na volebním lístku ocenil jednu možnost navíc: Žádného z kandidátů nechci. Ani živit, ani poslouchat. Žádná svá práva na něj nedeleguji, rozhodl jsem si je ponechat. Žádný z kandidátů tak nemá právo rozhodovat o mém životě a majetku.

+11
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Richard Fuld | 11. 1. 2018 18:01

Dobrej exot. :-) Ten Kříž. Bože, kde se tihle autisti berou?

-6
+
-

Všech 27 komentářů v diskuzi.

Ondřej Bárta | 11. 1. 2018 20:54

reforma systému v rámci jeho pravidel možná není, pouze zvenčí jeho destrukcí mimo něj samotný...
ale jinak se zhroutí sám, pan Fuld a jeho soudruzi naštěstí svým uvažováním fungují jako autodestrukční pojistka všech socialistických bulšitsystémů :)

jinak pan Fuld se odkopal dobře:
pan Altman: nikdo nemá právo rozhodovat o mém životě
pan Fuld: naštěstí scifi

doufám že až budete hlásat tyhle vaše pravdy, o tom jak můžou být ostatní rádi že nemají šanci abyste jim rozhodoval o životě, někomu do očí tak vám rozmlátí ciferník aby vám názorně ukázal jaké máte asi právo rozhodovat o cizích osudech...

Nahlásit

+4
+
-

Richard Fuld | 12. 1. 2018 10:35 | reakce na Ondřej Bárta - 11. 1. 2018 20:54

To Vy jste se krásně odkopal. Kdyby neexistoval zákon, který by zakazoval rozbíjet ciferníky na potkání, tak byste nejspíš mlátil na potkání lidi i zcela bezdůvodně, nebo z ideologických důvodů Vy asociální psychouši. :-) Jste novodobý hnědokošiláč?

O svém životě může samozřejmě každý rozhodovat zcela svobodně v rámci pravidel, kterým se říká zákony (mezi něž patří mimochodem i ty fyzikální). A některé zákony může každý ovlivnit. Tomu se zase říká demokracie. To, že si neuvědomujete, že žijete ve svobodném světě, je jen Váš mentální problém.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Zdeněk Suchý | 12. 1. 2018 11:48 | reakce na Richard Fuld - 12. 1. 2018 10:35

Před rokem 1989 jsme se taky rozhodovali zcela svobodně v rámci pravidel, kterým se říká zákony. A kdybychom je tenkrát neporušili, tak na hradě sedí třeba Jakeš a nebyl by tady dnes žádný problém s volbou prezidenta.
A Evropská unie už jde i po těch fyzikálních zákonech, například limity na množství škodlivých látek ve spalinách spalovacích motorů... :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Jaroslav B. Kořínek | 12. 1. 2018 10:50 | reakce na Richard Fuld - 12. 1. 2018 10:35

Příteli, zákony si může každý psát jaké chce. Pokud jsou ale zjevně nemorální, účelové či povšechně pitomé, má cenu se jimi vůbec řídit?
Vemte si nový občanský zákoník a trochu se do něj začtěte. Garantuji vám, že kolem §100 už vám půjde hlava kolem a to vás ještě bude dalších 2900 tupých a zbytečných regulí (schválených lidmi, které neznám a které jsem nevolil) ještě čekat.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Richard Fuld | 12. 1. 2018 11:49 | reakce na Jaroslav B. Kořínek - 12. 1. 2018 10:50

Příteli, zákony zde jsou hlavně pro excesivní jednání lidí. Lidé jednají obvykle svobodně a v dobré víře a a v souladu s tzv. přirozenými právy. Pokud jednají ve vzájemné shodě, pak samozřejmě platí zdání, že zákony vlastně vůbec nepotřebují. Zákony se ale uplatní v okamžiku, kdy dojde ke sporu o to, jaké jednání je v souladu se zákonem a jaké není, nebo v případech, kdy někteří jedinci jednají přímo vědomě v rozporu se zákony.

Příteli, zákony si nemůže každý psát jaké chce. Alespoň ne ty, které by se týkaly také jiných lidí, než jen pisatele. Pokud si někdo napíše na papír "zákon", který platí jen pro něho a který pak bude sám dobrovolně dodržovat, pak se nejedná o jednání v souladu se zákonem. V takovém případě se jedná o jednání podle svobodné vůle jednotlivce.

Zjevně nemorální zákony? Samozřejmě, že některým jedincům mohou některé zákony připadat, jako odporující jejich morálce. Bohužel (možná ale naštěstí) morálka jednotlivých individují není unifikovaná. Totéž platí o vnímání spravedlnosti.

Samozřejmě, že lidem, kteří nechápou, že mohou nastat některé velmi nestandardní situace, mohou některá ustanovení zákonů připadat zbytečná a tupá. Jenže drtivá většina zákonů jsou na světě právě proto, aby uvedeným nestandardním situacím předcházely, nebo je právně řešili, pokud takové situace nastanou.

Rozhodně vždy budu radši respektovat zákony, na kterých se schodnou zákonodárci reprezentující momentální většinu společnosti, než abych žil v chaosu založeném na tom, že každý si své zákony napíše sám. :-) Netvrdím, že demokracie je ideální. Tvrdím ale, že je lepší, než chaos.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Zdeněk Suchý | 12. 1. 2018 13:35 | reakce na Richard Fuld - 12. 1. 2018 11:49

Nechtěl bych být v kůži jedince kráčejcího do plynové komory na základě zákonů na kterých se shodli zákonodárci reprezentující momentálně většinu společnosti. Jako takovému jedinci, by mi takový zákon připadal jako odporující mojí morálce.
Většina svinstev co se na zemi děla, byla zaštítěná zakony na kterých se shodli zákonodárci reprezentující momentálně většinu společnosti.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Richard Fuld | 13. 1. 2018 12:39 | reakce na Zdeněk Suchý - 12. 1. 2018 13:35

A právě proto vznikla Listina základních práv a svobod, která tvoří nezměnitelné a nezrušitelné jádro každého právního státu a která politikům neumožní Vámi uvedené. Proto nestačí jen demokracie. Je nutné být demokratickým právním státem, kde je moc zákonodárná omezena právě Listinou základních práv a svobod a Ústavou.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Zdeněk Suchý | 13. 1. 2018 18:59 | reakce na Richard Fuld - 13. 1. 2018 12:39

Písmenka na papíře jsou opravdu něčeho zárukou? A slovo demokratická má v názvu i jedna z posledních stalinistických totalit na zemi.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 14. 1. 2018 09:12 | reakce na Zdeněk Suchý - 13. 1. 2018 18:59

Vždyť nepíšu, že v názvu státu má být slovo "demokratická". Píšu o demokratickém právním státu. Zřejmě nemáte ani ponětí o čem píšu. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Zdeněk Suchý | 14. 1. 2018 12:02 | reakce na Richard Fuld - 14. 1. 2018 09:12

Opravdu v poslední době nestačím sledovat tok vašich myšlenek :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Zdeněk Suchý | 11. 1. 2018 05:43

A tyto experty, experimenty a výzkumy musím platit ze svých daní. A tak je to správně, jak všude píše Fulda.
A přitom by stačila jednoduchá úprava volebního zákona, která by fungovala i bez politologů, experimentů a výzkumů. Volit múže jen ten kdo celý ten cirkus platí. A kdo od státu bere ten nevolí. No ale to jsem už zabrousil do scifi.....

Nahlásit

+2
+
-

Richard Fuld | 11. 1. 2018 17:57 | reakce na Zdeněk Suchý - 11. 1. 2018 05:43

Ano. Naštěstí je to sci-fi. Zbavování občanských práv už jsme byli svědky v hitlerovském Německu a nedopadlo to dobře.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Jan Altman | 11. 1. 2018 10:04 | reakce na Zdeněk Suchý - 11. 1. 2018 05:43

Problémem by bylo určit, kdo "celý ten cirkus platí".
Platí ho Babiš, který sice odvádí vysoké daně, ale ještě více dostává na dotacích?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Zdeněk Suchý | 11. 1. 2018 10:43 | reakce na Jan Altman - 11. 1. 2018 10:04

Tak hluboko bych do toho nerýpal. Volí fyzická osoba a má jeden hlas, to by zůstalo. Víc bych systém neměnil.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 11. 1. 2018 16:02 | reakce na Zdeněk Suchý - 11. 1. 2018 10:43

No jo, ale dnes má pocit, že platí daně, i berní úředník či celník :-(

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Richard Fuld | 11. 1. 2018 17:58 | reakce na Jan Altman - 11. 1. 2018 16:02

Taky že je platí. :-) Né, že né.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Jan Altman | 12. 1. 2018 00:31 | reakce na Richard Fuld - 11. 1. 2018 17:58

Jasně. A syn mi platí litr měsíčně, protože má kapesné litr a když mám jen dvoulitr, tak mi litr vrátí. Takže mi vlastně syn platí litr měsíčně, to je super.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Richard Fuld | 12. 1. 2018 10:38 | reakce na Jan Altman - 12. 1. 2018 00:31

To je zase jen ta Vaše hloupoučká demagogie. Úředník dostává plat a z tohoto platu odvádí daň. Čemu pořád nerozumíte? To, že považujete úředníka za zbytečného, neproduktivního, to je jen Váš názor. Já Vám ho neberu a v některých případech s ním i budu souhlasit. To ale nic nemění na tom, že i úředník platí daně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Jan Altman | 12. 1. 2018 14:51 | reakce na Richard Fuld - 12. 1. 2018 10:38

A kdyby rovnou dostal o tu daň (kterou vrací zpět do stejné kapsy, odkud vzal plat) méně, tak by daně platil, nebo ne?
Vždyť to tak dřív bylo. Dostal méně, rovnou čistého.
Ostatně i dnes dostává rovnou méně, rovnou čistou mzdu. Jediný rozdíl je, že mu na pásce napíšou o něco větší číslo (hrubá) a na tom samém kusu papírku to zase odečtou (daň). Reálně prostě dostává POUZE tu čistou, vše ostatní je jen papírový TRIK.

A úředníkova užitečnost (podle mne škodlivost) je samozřejmě další téma.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Richard Fuld | 13. 1. 2018 12:35 | reakce na Jan Altman - 12. 1. 2018 14:51

Samozřejmě, že i v případě, že dostane zaplaceno o daň méně, tak ji zaplatil. Úplně stejně, jako dostane i jiný zaměstnanec o daň méně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Zdeněk Suchý | 13. 1. 2018 18:55 | reakce na Richard Fuld - 13. 1. 2018 12:35

Už jsem vám to psal. Ono nejde o to, že zaměstnanec státu a zaměstnanec soukromníka dostane o daň méně, ale kdo si to "méně" nechá. Ale pokud v tom nevidíte rozdíl, tak bych byl zato, ať si ji každý, kdo tu daň strhne nechá. Uvidíme kdy dojdou peníze státu a kdy soukromníkům :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 11. 1. 2018 10:02 | reakce na Zdeněk Suchý - 11. 1. 2018 05:43

Spíš bych na volebním lístku ocenil jednu možnost navíc: Žádného z kandidátů nechci. Ani živit, ani poslouchat. Žádná svá práva na něj nedeleguji, rozhodl jsem si je ponechat. Žádný z kandidátů tak nemá právo rozhodovat o mém životě a majetku.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+11
+
-

Richard Fuld | 11. 1. 2018 17:58 | reakce na Jan Altman - 11. 1. 2018 10:02

Další scifi. Naštěstí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Zdeněk Suchý | 11. 1. 2018 10:45 | reakce na Jan Altman - 11. 1. 2018 10:02

Neprůchodné. I když o tom tak přemýšlím, o nic víc než moje řešení.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Altman | 11. 1. 2018 14:13 | reakce na Zdeněk Suchý - 11. 1. 2018 10:45

Samozřejmě, že systém nelze změnit prostředky toho systému. Leda k horšímu :-(

Tady je třeba pěkně popsáno, jak to "funguje" v Bruselu:
http://libinst.cz/topolanek-nemohl-eu-vzdorovat-lisabon-by-prosel-i-proti-jeho-vuli/

Plno našich politiků to ví, říkají, že takovou EU nechtějí, že chtějí EU reformovat. Ale je to od nich jen pokrytectví - dobře vědí, že reforma možná není. Opět leda k horšímu (federaci).

Ale podobně naivní jsou i minarchisti. Ve článku níže jsou docela trefně identifikované problémy dnešního systému:
https://www.reflex.cz/clanek/rozhovory/84135/jste-nespokojeni-libertarian-odhalil-co-muze-za-blbou-naladu-cechu.html
Ale zároveň autor naivně doufá, že je možné je opravit prostředky dnešního systému. Podle mne ani náhodou ne.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 11. 1. 2018 18:14 | reakce na Jan Altman - 11. 1. 2018 14:13

Dokonalý je ten jeho "systém" sociálních půjček. :-) No to byste ani Vy nevymyslel pane Altmane. A že dokážete vymyslet věci. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Richard Fuld | 11. 1. 2018 18:01 | reakce na Jan Altman - 11. 1. 2018 14:13

Dobrej exot. :-) Ten Kříž. Bože, kde se tihle autisti berou?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-6
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK