Předplatné časopisu
Finmag do schránkyPředplatit časopis 

Diskuze: Až vám kvůli mileniálům zavře sámoška

Přihlášení do diskuze

Příspěvek, který se vám nejvíc líbí

V příkladu s jízdenkou mi naopak aplikace v telefonu spoustu času šetří. Nemusím chodit s časovou rezervou předem k pokladně, ale přijdu na poslední chvíli a rovnou skočím do vlaku :-)
Hlavně na našem nádraží, kde je pokladní zároveň výpravčí, to bylo někdy dobrodružství, když se potkaly dva vlaky s podobným příjezdem a odjezdem a člověk nevěděl, jestli stihne jízdenku koupit. A naopak v Praze na Hlaváku, když jsem posledně něco potřeboval osobně vyřídit na pokladně, byla tam fronta na 15 minut :-)

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu
+10
+
-

Aplikace je super nejen kvůli nákupu cestou na vlak. Sleduje pak i zpoždění řeba. Mně jinak šetří čas i ty nákupy po webu. Nemusím kalkulovat s frontou, například. Ale to už bylo psáno. Je na to ale dobré mít účet na e-shopu ČD, bez něj je počet kliků k nákupu opravdu otravný (a ani i věrnostní body nejsou k zahození).

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Dík za tip - kouknu po apce do telefonu (asi se okrádám o čas využíváním webu místo apky) :-)

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

V příkladu s jízdenkou mi naopak aplikace v telefonu spoustu času šetří. Nemusím chodit s časovou rezervou předem k pokladně, ale přijdu na poslední chvíli a rovnou skočím do vlaku :-)
Hlavně na našem nádraží, kde je pokladní zároveň výpravčí, to bylo někdy dobrodružství, když se potkaly dva vlaky s podobným příjezdem a odjezdem a člověk nevěděl, jestli stihne jízdenku koupit. A naopak v Praze na Hlaváku, když jsem posledně něco potřeboval osobně vyřídit na pokladně, byla tam fronta na 15 minut :-)

NahlásitZobrazit komentovanou zprávu

+10
+
-

Článek přesně odráží změny, které probíhají - neprobíhají ale náhle, ale pozvolna. Není to tedy o mileniálech, ale o pozvolných přirozených změnách v preferencích lidí.

Třeba u nás vesnická prodejna smíšeného zboží byla zrušena už před více než 15 lety - důvodem, že většina lidí pracuje mimo vesnice, a naučili se nakoupit si v supermarketu (a tak se nemohla uživit pro těch pár lidí, co ji využívali).

Prodejny elektro, oděvů a další jdou dolů z důvodu objednávání zboží přes internet. Prodej potravin může jít dolů v důsledku objednávání nákupů až domů (místo abych jel z domu o víkendu přes 10 km do supermarketu, dorazí mi nákup za cenu dovozu nižší než náklady na cestu až ke dveřím, a navíc šetřím čas na cestu).

Místo původních prodavačů v kamenných prodejnách, kterých ubude, je a bude více lidí ve službách dodávajících zboží zákazníkům přímo "do rukou".

Svět se prostě mění (a bude měnit dál).

Jen se obávám, že moc lidi nevidí, že se v rámci jednoduchosti přesunula složitost jinam - pro příklad: když jsem chtěl kdysi někam jet vlakem, tak jsem přijel na nádraží, řekl kam, předal hotovost, dostal jízdenku, a jel. Nyní sednu k internetu, vyhledám spojení, objednám jízdenku on-line, zaplatím kreditkou, ale z hlediska času, je tento způsob mnohem delší, než byl původní.

Stejné je to se spoustou jiných dalších služeb. Jenže ten čas, kdy sedíme u monitoru, nebo klikáme na displeji chytrého telefonu, nevnímáme tolik.

Nahlásit

+7
+
-