Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat.
V příkladu s jízdenkou mi naopak aplikace v telefonu spoustu času šetří. Nemusím chodit s časovou rezervou předem k pokladně, ale přijdu na poslední chvíli a rovnou skočím do vlaku :-) Hlavně na našem nádraží, kde je pokladní zároveň výpravčí, to bylo někdy dobrodružství, když se potkaly dva vlaky s podobným příjezdem a odjezdem a člověk nevěděl, jestli stihne jízdenku koupit. A naopak v Praze na Hlaváku, když jsem posledně něco potřeboval osobně vyřídit na pokladně, byla tam fronta na 15 minut :-)
Gabriel Pleska | 11. 1. 2018 14:42 | reakce na Jan Kopecký - 11. 1. 2018 14:25
Aplikace je super nejen kvůli nákupu cestou na vlak. Sleduje pak i zpoždění řeba. Mně jinak šetří čas i ty nákupy po webu. Nemusím kalkulovat s frontou, například. Ale to už bylo psáno. Je na to ale dobré mít účet na e-shopu ČD, bez něj je počet kliků k nákupu opravdu otravný (a ani i věrnostní body nejsou k zahození).
Honza _ | 10. 1. 2018 14:41 | reakce na Jan Kopecký - 10. 1. 2018 12:36
V příkladu s jízdenkou mi naopak aplikace v telefonu spoustu času šetří. Nemusím chodit s časovou rezervou předem k pokladně, ale přijdu na poslední chvíli a rovnou skočím do vlaku :-) Hlavně na našem nádraží, kde je pokladní zároveň výpravčí, to bylo někdy dobrodružství, když se potkaly dva vlaky s podobným příjezdem a odjezdem a člověk nevěděl, jestli stihne jízdenku koupit. A naopak v Praze na Hlaváku, když jsem posledně něco potřeboval osobně vyřídit na pokladně, byla tam fronta na 15 minut :-)
Článek přesně odráží změny, které probíhají - neprobíhají ale náhle, ale pozvolna. Není to tedy o mileniálech, ale o pozvolných přirozených změnách v preferencích lidí.
Třeba u nás vesnická prodejna smíšeného zboží byla zrušena už před více než 15 lety - důvodem, že většina lidí pracuje mimo vesnice, a naučili se nakoupit si v supermarketu (a tak se nemohla uživit pro těch pár lidí, co ji využívali).
Prodejny elektro, oděvů a další jdou dolů z důvodu objednávání zboží přes internet. Prodej potravin může jít dolů v důsledku objednávání nákupů až domů (místo abych jel z domu o víkendu přes 10 km do supermarketu, dorazí mi nákup za cenu dovozu nižší než náklady na cestu až ke dveřím, a navíc šetřím čas na cestu).
Místo původních prodavačů v kamenných prodejnách, kterých ubude, je a bude více lidí ve službách dodávajících zboží zákazníkům přímo "do rukou".
Svět se prostě mění (a bude měnit dál).
Jen se obávám, že moc lidi nevidí, že se v rámci jednoduchosti přesunula složitost jinam - pro příklad: když jsem chtěl kdysi někam jet vlakem, tak jsem přijel na nádraží, řekl kam, předal hotovost, dostal jízdenku, a jel. Nyní sednu k internetu, vyhledám spojení, objednám jízdenku on-line, zaplatím kreditkou, ale z hlediska času, je tento způsob mnohem delší, než byl původní.
Stejné je to se spoustou jiných dalších služeb. Jenže ten čas, kdy sedíme u monitoru, nebo klikáme na displeji chytrého telefonu, nevnímáme tolik.
Diskuze: Až vám kvůli mileniálům zavře sámoška
10. 1. 2018 | 4 komentáře | 5 712
Přihlášení do diskuze
Abychom udrželi vysokou kvalitu diskuze na Finmagu, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdříve musíte zaregistrovat.
Na následující odkaz pak klikněte v případě, že jste zapomněli své heslo.
Příspěvek, který se vám nejvíc líbí
Honza _ | 10. 1. 2018 14:41
Gabriel Pleska | 11. 1. 2018 14:42 | reakce na Jan Kopecký - 11. 1. 2018 14:25
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kopecký | 11. 1. 2018 14:25 | reakce na Honza _ - 10. 1. 2018 14:41
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Honza _ | 10. 1. 2018 14:41 | reakce na Jan Kopecký - 10. 1. 2018 12:36
NahlásitZobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kopecký | 10. 1. 2018 12:36
Nahlásit