Prumysl 4.0 je stejny buzzword jako Informacni dalnice v 90. Letech.
Nahlásit
-
12
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Koss|16. 9. 2017 22:53
Zajímavá statistika průměrných hrubých ročních výdělků v Evropě v Euro https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage Česko 1121 Dánsko 5190 Francie 2957 Itálie 2560 Německo 3700 Rakousko 2709 UK 2192 Česká ekonomika má přibližně výkon GDP na osobu tři čtvrtiny výkonu těchto zemí. Česko se často přirovnává k západně evropským zemím. Tedy pokud porovnáváme poměr mzdy na osobu s výkoností ekonomiky na osobu Čechům by se měly zvýšit platy o 70-90 procent. Lukáš Kovanda Dr se vydal na cestu a přinesl celou škálu nesmyslů o tom že 15 procent přinese ekonomickou zkázu. V minulosti Kovanda si fandil jak dobře si daří ekonomice v Čechách. Zde přidal další informaci o „skoro dvě stě tisíc volných míst“. Snad by se mohl též vyjádřit o článku http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/temer-tretina-cechu-nema-na-dovolenou_440286.html “Skoro třetina Čechů nemá na dovolenou”. „Téměř třetina Čechů, 28,9 procenta, si nemůže dovolit ze svých příjmů zaplatit týdenní dovolenou mimo svůj domov.“ Aby si Kovanda vytvořil řádnou perspektivu na ekonomiku snad by se měl zajímat o některé z těch „ dvě stě tisíc volných míst“. Je zajímavé že Kovanda poukazu na článek William Baumol: Snížit daně bohatým? Chyba! http://finmag.penize.cz/ekonomika/263953-william-baumol-snizit-dane-bohatym-chyba! Dále v jeho článku http://finmag.penize.cz/investice/267164-buffette-sklapni! se též zajímá o daních. Jeho nadpis zní „Buffette, sklapni!“. Snad by se Kovanda mohl též řídit svým doporučením. Asi by to pomohlo kvalitě diskusí na Finmag. Have a nice day! Další reference: OECD statstics https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=AV_AN_WAGE The World Factbook https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html
Jan Koss|16. 9. 2017 22:53| reakce na Martin Brezina - 15. 9. 2017 09:33
Zajímavá statistika průměrných hrubých ročních výdělků v Evropě v Euro https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage Česko 1121 Dánsko 5190 Francie 2957 Itálie 2560 Německo 3700 Rakousko 2709 UK 2192 Česká ekonomika má přibližně výkon GDP na osobu tři čtvrtiny výkonu těchto zemí. Česko se často přirovnává k západně evropským zemím. Tedy pokud porovnáváme poměr mzdy na osobu s výkoností ekonomiky na osobu Čechům by se měly zvýšit platy o 70-90 procent. Lukáš Kovanda Dr se vydal na cestu a přinesl celou škálu nesmyslů o tom že 15 procent přinese ekonomickou zkázu. V minulosti Kovanda si fandil jak dobře si daří ekonomice v Čechách. Zde přidal další informaci o „skoro dvě stě tisíc volných míst“. Snad by se mohl též vyjádřit o článku http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/temer-tretina-cechu-nema-na-dovolenou_440286.html “Skoro třetina Čechů nemá na dovolenou”. „Téměř třetina Čechů, 28,9 procenta, si nemůže dovolit ze svých příjmů zaplatit týdenní dovolenou mimo svůj domov.“ Aby si Kovanda vytvořil řádnou perspektivu na ekonomiku snad by se měl zajímat o některé z těch „ dvě stě tisíc volných míst“. Je zajímavé že Kovanda poukazu na článek William Baumol: Snížit daně bohatým? Chyba! http://finmag.penize.cz/ekonomika/263953-william-baumol-snizit-dane-bohatym-chyba! Dále v jeho článku http://finmag.penize.cz/investice/267164-buffette-sklapni! se též zajímá o daních. Jeho nadpis zní „Buffette, sklapni!“. Snad by se Kovanda mohl též řídit svým doporučením. Asi by to pomohlo kvalitě diskusí na Finmag. Have a nice day! Další reference: OECD statstics https://stats.oecd.org/Index.aspx?DataSetCode=AV_AN_WAGE The World Factbook https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2004rank.html
A neslibovali nám průmysl 4.0 již komunisté? Až? bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudí? se do světa, který už? v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.
To všechno se promítne do kaž?dodenního ?života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd. To není začátek fantastické povídky našeho časopisu (ABC), to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby.
Nahlásit
-
7
+
Jan Altman|15. 9. 2017 10:45| reakce na Radek Doležal - 15. 9. 2017 08:29
1) Ano. Navíc robot je dnes uměle zvýhodňován (centrální banka uměle snižuje úroky z úvěru, za který si je firmy pořizují) a člověk znevýhodňován brutálním zdaněním práce a dnes i tím, že si vedle povinného sypání do předkolapsové státní penzijní pyramidy má spořit sám (a to hodně, protože výnosy penzijních fondů jsou opět díky státu u nuly).
2) Na druhou stranu tou 4. revolucí není myšlena roboruka ve Škodovce. Ale spíše internet věcí, umělá inteligence, kryptoměny, sdílená/decentralizovaná kyber ekonomika, atd... Ale přesto nevidím žádný důvod k panice a regulatorní hyperaktivitě centrálních plánovačů (vše jen zhorší, zdraží a zablokují autoadaptační mechanismy). Spíš než o lidi mají totiž strach ze zpochybnění smyslu vlastní existence (pokud třeba se třeba smartcontracts ukáží jako lepší řešení, než státně monopolní soudy a blockchain jako lepší řešení, než erární katastr). A vedle zpochybnění smyslu vlastní existence samozřejmě mají strach i z přerušení penězovodu od produktivních k nim - protože ekonomika4 má potenciál to způsobit. Proto ta panika a hyperakivita.
Jan Altman|15. 9. 2017 10:37| reakce na Petr Nowak - 15. 9. 2017 09:45
Přesně. Kdo je ježek a kdo liška? Podle mne je ježkem ten, kdo pod nějakou pofiderní záminkou chce zasahovat do cizích životů proti jejich vůli. Vlastně není ani ježkem, ani liškou. Je škodnou typu kuna, kříženou s klíštětem, protože pod nějakou záminkou chce někoho vysávat.
Pokud má Kovanda názor "neplašme, svět se vyvíjí stále, nechme tomu volný průběh", je to pro mne 1000x přijatelnější než někdo, kdo plaší, sepisuje tendenční "analýzy" (pro vládu, za peníze ukradené lidem) a na základě těchto "analýz" chce provádět nějaké centrální plánování a sociální inženýring. Až brouci pytlíci budou regulovat a zadňovat jen SVOJE fabriky, pak přestanu být alergický na jejich broukopytlíkovské "analýzy".
Jan Altman|15. 9. 2017 10:32| reakce na Petr Nowak - 15. 9. 2017 09:41
Přesně. Ono to není tak horké a ta skvělá technika je často spíš pro zlost :-) Špičkové PC v mnoha ohledech stále nestíhá sloužit svému uživateli, oblažuje ho točícími kolečky a chybovými hláškami. Ještě bude nějakou dobu trvat, než se začnu obávat, že mne nahradí...
Švíhlíková: "Nebo se podívejme na finanční inovace, na kryptoměny a jejich rapidní vývoj. Pomocí nových technologií vznikají a budou vznikat struktury „mimo systém“, decentralizované povahy, které už nyní vidíme, ale zatím si s nimi nevíme moc rady. "
To je cílem, aby si s tím socani a etatisti nevěděli rady :-) Doufejme, že dojde k tomu, že Ekonomika 4.0 bude mimo jiné znamenat ekonomiku pro ekonomicky činné a prospěšné, ekonomiku s vyloučením příživníků (ti si budou muset najít užitečnou činnost, kterou někdo rád dobrovolně ocení - čímž se zvedne produkce a blahobyt všech).
Bartoš: "Pokud nové situaci nepřizpůsobíme daňové systémy, dojde ke kolapsu financování zdravotnictví, důchodů a výběrů daní."
To je tedy názor piráta! Ke kolapsu výběru daní dojde. Stejně tak k ukončení schopnosti centrální banky provádět monetární politiku (manipulovat úroky a falšovat peníze) - díky tomu, že přijde o monopol. Dojde i ke kolapsu STÁTNÍCH zdravotních a penzijních systémů - nakonec i ministr financí to otevřeně přiznává (kdo to odmítá vidět a přizpůsobit se tomu, bude mít dost problém - ale varování dostal vrchovatě). Ale to není žádná tragédie. Naopak konec monopolu státu v této oblasti je pozitivem a vzniknou tržní alternativy. Masivní nezaměstnanosti se neobávám, lidské potřeby jsou nekonečné a někdo je bude muset uspokojovat. Vzniknou obory, které si ani neumíme představit - kdo před 20ti let snil třeba o povolání youtubera, kolik tu bylo psích lázní, atd..?
Nahlásit
-
5
+
Martin Brezina|15. 9. 2017 10:00| reakce na Martin Brezina - 15. 9. 2017 09:33
Schválně jsem si vyhledal, co řekl o Průmyslu 4.0 Václav Klaus. Vidím, že tentokrát se pan Kovanda ani nemusel moc snažit, Taťka Šmoula to řekl před ním skoro stejnými slovy:
Petr Nowak|15. 9. 2017 09:45| reakce na Martin Brezina - 15. 9. 2017 09:33
Já bych vaše přirovnání otočil. Ježci jsou pro mne média a věrozvěstové Průmyslu 4.0, kteří ví všechno jasně a nemají pochyby a masírují nás pořád dokola. Kovanda je liška,
Překvapuje mne v anketě "kdo jen tak plácá" vysoké procento u Kovandy. K revolucím obvykle dochází zdola tj. ne nějakým nařízením shora. Naopak čím víc se o tom mluví dopředu v médiích, tím víc je pravděpodobné, že to je nadnesené. Čím méně se o tom mluví dopředu a média reagují až poté (např bitcoin), tím je pravděpodobnější, že jde o zásadní změnu (která se děje bez ohledu na média). Dělám v automatizaci. Každý měsíc řeším nějaké nové zařízení, a hodně jich je pro automotive čili branži na špici pelotonu. Ani já, ani klienti ŽÁDNÝ Průmysl 4.0 nebo co to NEŘEŠÍ !!! Všichni se tomu víceméně smějí a považují to za žvásty.
Nahlásit
-
6
+
Martin Brezina|15. 9. 2017 09:33
Nat Silver ve vynikající knížce Signál a šum (za její doporučení, kterého se mi dostalo na diskuzi finmagu, děkuji panu Hatlapatkovi) píše o rozlišení mezi ježky a liškami. Ježci jsou sebevědomí, ideologičtí, mají jeden všechno zahrnující přístup a předpovědi jsou kategorické (ano x ne), nikoliv pravděpodobnostní. Lišky jsou opatrné, používají rozmanité přístupy, uznávají složitost světa, spíš než na vše řešící teorii se spoléhají na empirii a formulují své předpovědi jako limitované.
Pokud jde o úspěšnost předpovědí, vedou lišky nad ježky, pokud jde o mediální atraktivitu, vedou bezkonkurenčně ježci, protože dávají jednoznačné, rychlé a jednoduché odpovědi, opřené o srozumitelnou ideologii.
Lukáš Kovanda je takový dobrý ježek české ekonomie. Se svým jednoduchým ideologickým modelem (který jde nazvat asi nejlépe klausismem nebo ševčíkismem) dělá docela slušnou mediální i odbornou kariéru. Označit čtvrtou průmyslovou revoluci za bulšit je prosté, rychlé, atraktivní a za pár let to si stejně nikdo nebude pamatovat. Tím spíš, pokud si ji Kovanda vytrvale plete s automatizací a robotizací, což je omyl. Osobně si myslím, že - pokud něco takového skutečně probíhá - tak se spíš jedná o revoluci 3.1, prostě o dovedení digitální ekonomiky do jejích důsledků, ale to není podstatné.
Nahlásit
-
2
+
Radek Doležal|15. 9. 2017 08:29
Víte co je nejlepší. Píší o tom pouze lidé kteří k tomu nemají žádnou odbornou kvalifikaci a hlavně žádnou praxi v daném oboru. Je to stejné jako by se stejní lidé vyjadřovali k operacím mozku. Ale tohle téma je spíše o politice a dotacích než o zdravém rozumu.
Dělám v průmyslové automatizaci již 15 let. Věřte mi, je to hodně drahá sranda na pořízení ale hlavně na provoz a údržbu. Takže se není čemu divit že stále převládá, poláci k tomu mají hezký termín, Robot Biologiczny. Je levnější a hlavně univerzálnější.
Nahlásit
-
10
+
foxy|15. 9. 2017 03:01
Prumysl 4.0 je stejny buzzword jako Informacni dalnice v 90. Letech.
Diskuze: Očima expertů: Čtvrtá průmyslová revoluce. Co nám dá a co vezme?
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
15. 9. 2017 03:01
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Koss|16. 9. 2017 22:53
Diskuze
Jan Altman|18. 9. 2017 19:29| reakce na Jan Koss - 16. 9. 2017 23:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Mucha|18. 9. 2017 18:40| reakce na Gabriel Pleska - 15. 9. 2017 10:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Koss|16. 9. 2017 23:22| reakce na Petr Nowak - 15. 9. 2017 09:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Koss|16. 9. 2017 22:53| reakce na Martin Brezina - 15. 9. 2017 09:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|15. 9. 2017 12:30
Nahlásit
Jan Altman|15. 9. 2017 10:45| reakce na Radek Doležal - 15. 9. 2017 08:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|15. 9. 2017 10:37| reakce na Petr Nowak - 15. 9. 2017 09:45
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|15. 9. 2017 10:32| reakce na Petr Nowak - 15. 9. 2017 09:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|15. 9. 2017 10:30| reakce na Martin Brezina - 15. 9. 2017 09:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|15. 9. 2017 10:29
Nahlásit
Martin Brezina|15. 9. 2017 10:00| reakce na Martin Brezina - 15. 9. 2017 09:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Nowak|15. 9. 2017 09:45| reakce na Martin Brezina - 15. 9. 2017 09:33
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Nowak|15. 9. 2017 09:41
Nahlásit
Martin Brezina|15. 9. 2017 09:33
Nahlásit
Radek Doležal|15. 9. 2017 08:29
Nahlásit
foxy|15. 9. 2017 03:01
Nahlásit