Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Chvála šedé ekonomiky

Matyáš Zrno | 18. 1. 2017 | Celkem 14 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Olin Sukup | 18. 1. 2017 09:37

Velmi pravdivý článek ale hodně smutný. Ta moudrost státu , to je to co hodně chybí EU. Proto se dostala do bodu, že ji normální lidi začínají nesnášet. Chtít moudrost od uředníka EU / politika / s 30násobným platem než normální člověk, je asi utopie. Tito lidi jsou naprosto odtržení od reality a uplatňují byrokratické sociální inženýrství. Pokud se toto nezmění, EU buď skončí nebo bude nenaviděna stejným způsobem jako papalášské , komunistické vlady. Což už částečně možná je....

+21
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Richard Fuld | 19. 1. 2017 11:12

Vezměte si např. veřejnou dopravu, která by bez dotací neexistovala, resp. by byla tak drahá, že by si ji mohli dovolit jen bohatí, kteří ji ale využívat nepotřebují. Neexistující veřejná doprava znamená, že se velká část lidí nedostala např. do práce a Vy jako majitel nebo zaměstnanec dané firmy byste zkrachoval, resp. byl vyhozen z práce. Váš pohled je zjevně příliš zjednodušující (chce se mi napsat primitivní). Hledíte jen na sebe a na to, jak Vám jsou sebrány peníze ale už nevidíte, že použití těch peněz např. na dotaci veřejné dopravy umožňuje i Vám přijatelně existovat v dané společnosti.

-15
+
-

Všech 14 komentářů v diskuzi.

Jan Kopecký | 20. 1. 2017 12:20

Žiju na vesnici a současné "dotační podnikatelství" se mi vyloženě hnusí. Je smutné, kam se to dostalo, a takový pragmatismus je něco jako pragmatismus děvky - můj praděda by vás asi hnal bičem kolem stodoly!

Nahlásit

+7
+
-

Karel Mašek | 19. 1. 2017 13:11

Soukromá hromadná doprava:

- www.bawerk.eu/clanky/19.-stoleti--divoky-kapitalismus-/soukroma-mhd-v-minulosti-a-soucasnosti.html

- www.mises.cz/clanky/soukroma-mhd-v-moskve-639.aspx

Nahlásit

0
+
-

Jan Altman | 19. 1. 2017 08:50

Někdo odchází do šedé, někdo do kyberprostoru, někdo jen účetně do ráje, někdo fyzicky:
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/v-cizine-uz-zije-kazdy-sesty-cech-nejcasteji-ve-velke-britanii-a-kanade-1327855

Asi k tomu jsou důvody...

Nahlásit

+1
+
-

Michal Hatlapatka | 19. 1. 2017 00:04

Já vám nevím... Fakt je taková výhra, že se někdo vyhne přes šedou ekonomiku placení alimentů? (a opravdu se to děje)

Lidí s exekucema je mi líto, říkám si, co já bych dělal na jejich místě (a odpovídám si, zdrhl do zahraničí, chápu, pro většinu z nich asi nereálné řešení). Jak šedou ekonomiku nemám rád, tady uznávám, že může sehrát pozitivní roli a dát člověku druhou šanci. Ten zásadní problém - že současný systém je pro spoustu lidí nezvládnutelný a končí s nesplatitelnými dluhy - ale neřeší.

Nahlásit

-1
+
-

Aleš Müller | 18. 1. 2017 22:12

To se to hezky čte o tom, jak někdo dostává dotace. Ale safra, dotace jsou mé daně, ne? Já musím své výrobky prodávat dráž, či víc pracovat, aby jiný mohl dostávat daně. Nevím nevím, zda je to správné.

Nahlásit

+3
+
-

Richard Fuld | 19. 1. 2017 11:12 | reakce na Aleš Müller - 18. 1. 2017 22:12

Vezměte si např. veřejnou dopravu, která by bez dotací neexistovala, resp. by byla tak drahá, že by si ji mohli dovolit jen bohatí, kteří ji ale využívat nepotřebují. Neexistující veřejná doprava znamená, že se velká část lidí nedostala např. do práce a Vy jako majitel nebo zaměstnanec dané firmy byste zkrachoval, resp. byl vyhozen z práce. Váš pohled je zjevně příliš zjednodušující (chce se mi napsat primitivní). Hledíte jen na sebe a na to, jak Vám jsou sebrány peníze ale už nevidíte, že použití těch peněz např. na dotaci veřejné dopravy umožňuje i Vám přijatelně existovat v dané společnosti.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-15
+
-

Pat Bateman | 20. 1. 2017 08:39 | reakce na Richard Fuld - 19. 1. 2017 11:12

Jako příklad, že to jde i bez dotací, stačí i se podívat na východ - v postsovětských zemích, které jsem projel, byly běžné takzvané maršrůtky (Maršrůtnyj aftobus), což je olítaná dodávka často ještě s polepy západní firmy, která jezdí po předem určené trase a doveze vás za pár drobáků kamkoliv po cestě, zastaví na mávnutí a zavolání. Všechno bez státní infrastruktury, zastávek, jízdních řádů, jsou jich tam mraky, velká konkurence, ale funguje to...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Richard Fuld | 20. 1. 2017 10:05 | reakce na Pat Bateman - 20. 1. 2017 08:39

Bože můj. Tyhle ty maršrůtky jezdí paralelně vedle hromadné dopravy, jen jako jakýsi doplněk skutečné hromadné dopravy.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Libor Šindelka | 19. 1. 2017 19:00 | reakce na Richard Fuld - 19. 1. 2017 11:12

a že bych svým zaměstnancům dopravu zajistil sám, když to budu potřebovat na to etatisté nemají asi dost mozkových závitů. nastolí umělý problém a pak se tasí geniálním řešením za cizí peníze ,které stojí násobně více. u nás to takto třeba dělají dvě fabriky i přes dotovanou MHD a dotované spoje. jedna firma má dokonce po městě své autobusy mezi dvěma provozy. ti by asi bez dotací MHD provoz raději zavřeli, to dá bolševický rozum, ne?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+8
+
-

Richard Fuld | 20. 1. 2017 10:03 | reakce na Libor Šindelka - 19. 1. 2017 19:00

Aha. A budete je vozit i na úřady, k lékaři, jejich děti do škol? Proberte se.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-4
+
-

Jan Kohout | 21. 1. 2017 21:08 | reakce na Richard Fuld - 20. 1. 2017 10:03

Ano, přesně to musí spousta lidí dělat. Možná jste si nevšiml, spousta lidí *nežije* ve městě. A veřejná doprava mimo koleje je v některých regionech (například kraj Vysočina) *v pracovní dny* a to dvakrát denně (!). Ráno a večer. Do práce a zpátky.
Nejneuvěřitelnější je, že v pátek jede poslední autobus už v jednu (!) Úředníci to prostě v poledně zabalí.

Nepraucjete od osmi do pěti: Máte smůlu. Pracujete na směny? Trhněte si nohou. o víkendu? Tuplem.

Možná Vás to překvapí (stejně jako úředníky, klteří to plánují), ale o víkendu se pracuje (nejen) v těch velkoprodejnách nad 200m2. Existují elektrárny. Existuje MHD, to někdo musí řídit, Existují slévárny, tam nemůžou říct "padla" a nechat ingot odjet do háje.

Takže veřejná doprava *nefunguje* a lidé *musí jezdit* do práce, k doktorovi, vozit děti. Koinečně opusťte tu bublinu městem vyžraného intelektuála.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Richard Fuld | 24. 1. 2017 09:57 | reakce na Jan Kohout - 21. 1. 2017 21:08

Zřejmě jste nepochopil ironický podtext mého příspěvku. :-) Já kritizuji nápad zdejších mudrlantů, kteří by chtěli zrušit dotace a tím i v podstatě i veřejnou hromadnou dopravu. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Karel Mašek | 18. 1. 2017 10:04

Sociální bydlení bude použito časem i pro ubytování různých uprchlíků, to je jasné a na Západě běžné. Každý kdo ho tedy podporuje, podporuje (třeba i nevědomě) i problémy s uprchlíky. Některým jde o toto cíleně.

- K bezdomovectví jako osobnímu selhání - www.bawerk.eu/clanky/otazka-socialni/bezdomovectvi-jako-osobni-selhani.html.

- Kniha "Bezdomovectví v kontextu ambulantních sociálních služeb" (Jakub Marek aj. Portál, Praha 2012) uvádí třeba

Str. 21- Nezaměstnanost - je nejčastějším tématem rozhovorů během ambulantní i terénní sociální péče s bezdomovci - "Většina z nich vnímá získání zaměstnání jako spásný bod k obratu a klade rovnítko mezi nezaměstnaností a přespáváním na ulici. Problém je, že bezdomovci si nedokážou pracovní úvazek udržet. V jejich stavu k práci se objevuje ambivalence. Většinou tvrdí, že chtějí pracovat, ale zároveň hledají důvody, proč do zaměstnání nenastoupit nebo proč z něho odejít. Bezdomovci téma hledání práce často otevírají a mají vyzkoušené, že sociální pracovníci toto téma rozhovoru vítají. Jde tedy také o obranný mechanismus. Místo toho, aby přiznali mnohem hlubší problém, raději svedou situaci na nedostatek nabízených míst. "Mnozí z nich nejsou schopni vytrvat v dlouhodobějším úvazku nebo v tom nevidí smysl, protože postrádají smysl svého života.",


Str. 22/3 - pro některé bezdomovce je typické přesvědčení, že získají ideální práci a odmítají jít s finančními požadavky dolů, pokud neuspějí na legálním trhu práce, vstupují do šedé zóny ekonomiky, Na neoficiálním trhu práce se pohybují jedinci zatížení exekucemi, cizinci s neplatným pracovním povolením nebo lidé kalkulující s využíváním sociálního systému,
- "Poslední strategií je autonomie, kdy se lidé staví proti společenským hodnotám a práci odmítají jako nepotřebnou. Autonomní strategie zvládnutí dlouhodobé nezaměstnanosti je nejtypičtější pro zjevné bezdomovce, alkoholiky a toxikomany.",


Str. 25 - "Mezi bezdomovci se objevuje hodně obranných mechanismů, které mají zastínit nelichotivé okolnosti, ovlivňující neúspěch v hledání práce. Někteří se stylizují do přestárlých "hipísáků" a odmítají pracovat. Místo hodnoty práce demonstrují hodnotu svobody. Další skupinou jsou "dělníci" neustále hledající a nenalézající vyhovující práci. Pro "poustevníky" je práce nepotřebná a omezující, neboť se věnují svému duchovnímu růstu či důležitějším věcem, než je práce. Sběrači kovů a žebráci si našli náhradní zdroj obživy a příjmu. Práci jako oficiální příjem odmítají, protože jim jejich příjem stačí nebo jim hrozí exekuce. Poslední skupiny můžeme identifikovat jako "nenapravitelné alkoholiky", kteří žádnou práci nezvládnou. Upadají do nemoci, do závislosti a tvrdí, že pracovat nemohou, protože jejich schopnosti jsou tak nedostatečně, že by žádnou práci nezvládli.",

Nahlásit

+6
+
-

Olin Sukup | 18. 1. 2017 09:37

Velmi pravdivý článek ale hodně smutný. Ta moudrost státu , to je to co hodně chybí EU. Proto se dostala do bodu, že ji normální lidi začínají nesnášet. Chtít moudrost od uředníka EU / politika / s 30násobným platem než normální člověk, je asi utopie. Tito lidi jsou naprosto odtržení od reality a uplatňují byrokratické sociální inženýrství. Pokud se toto nezmění, EU buď skončí nebo bude nenaviděna stejným způsobem jako papalášské , komunistické vlady. Což už částečně možná je....

Nahlásit

+21
+
-