Místní komentáře podivující se nad dvojími cenami jsou patrně od těch, kteří moc do reálného světa nevycházejí. Dvojí ceny jsou přece naprostá samozřejmost - už několikrát jsem kupoval nové auto se slevou několik desítek tisíc a další výbavou po pár minutách rozhovoru s prodejcem, ceny za služby telekomunikací jsou snad zcela individualizovány, ceny (pokuty) za dopravní přestupkyse také odvíjejí podle vzájemných sympatií (antipatií) řidiče a policisty, ceny občerstvení u baru nebo na zahrádce, ceny zboží z regálu nebo nakoupeného u regálu přes mobil v eshopu obchodníka, ceny holiče nebo kadeřnice jsou také výrazně přizpůsobovány možnostem klienta. A nakonec i ceny běžného zboží v obchodech. Každá prodavačka má svůj osobní limit slevy, kam až může zajít. Ceny parfémů a testerů - což je ten samý partner jen většinou bez ozdobného víčka... Desítky příkladů, které při nákupech řeším a naučil se řešit. Dvojí /trojí ceny jsou všude okolo nás. Jen někdo je nevidí.
Nahlásit
-
16
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|13. 10. 2016 10:19
Asi budu znít dost monotónně, ale komu se nelíbí civilizovaný svět, kde nemusíte o každé ceně smlouvat, tak ať se odstěhujte do orientu a svoji svobodu handrkovat se se zákazníky o každou cenu si užívejte na tamních bazarech. Nebo prodávejte své služby a zboží prostřednictvím aukcích.
Nahlásit
-
-25
+
Diskuze
Richard Fuld|23. 10. 2016 16:07| reakce na Jan Capouch - 14. 10. 2016 18:53
Richard Fuld|17. 10. 2016 19:27| reakce na Jan Daniel - 17. 10. 2016 17:32
Ale já netvrdím, že individuální ceny jsou a priori špatně. Jen by se to nemělo přehánět. A o tom jestli se to přehnalo nebo ne, by mělo být rozhodnutím trhu (resp. zákazníků, kteří určitý způsob nabídek akceptují nebo ne).
Jan Daniel|17. 10. 2016 17:32| reakce na Richard Fuld - 17. 10. 2016 14:36
Kdybyste někdy nakoukl do normálního života a ekonomiky civilizace, zjistil byste, že supermarketu se cenová diskriminace nevyplatí, zatímco v jiných businessech je zcela běžná a praktická. A není třeba rozumbrady na socialistickém úřadě, aby to reguloval. Typicky tam, kde mám vysoké fixní náklady a každý další klient přináší čisté tržby, neboť jeho inkrementální náklady jsou minimální, jsou cenové rozdíly enormní. Tam cenová diskriminace umožňuje vytěžovat kapacity a optimalizovat ekonomiku.
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:56| reakce na Jan Daniel - 17. 10. 2016 12:40
Jen hysterická ideologická reakce fanatického pomateného libertariána. Nikdo nikomu nic nezakazuje, nikdo si nic neuzurpuje. Klidně si ve své restauraci diktujte ceny pro každého individuálního zákazníka zvlášť. :-) Dejte si na jídelní lístek a nad vchod do restaurace nápis: "Tady o cenách rozhoduji já, před objednávkou si nechte ode mě určit, kolik zaplatíte" a bude vše v nejlepším pořádku. Přeji hodně štěstí v podnikání. :-)
No a pokud se týká popírání objektivních rozdílů mezi muži a ženami, a dalšího "potírání" údajných "diskriminací" v tom s Vámi plně souhlasím. Stejné pojistné sazby pro muže a ženy je tupý nesmysl.
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:48| reakce na Josef Fraj - 13. 10. 2016 17:28
Vlamujete se do otevřených dveří Vy "totalitní mozku". :-) Když se podíváte na kontext, v němž danou situaci označujete za komunismus, musí Vám být zřejmé, jak směšný Váš názor je. Chce to jen trochu sebereflexe a upustit od fanatického obhajování zjevných absurdit.
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:45| reakce na Jan Amos - 14. 10. 2016 10:20
Vždyť to píšu. Člověk, aby prostudoval 20 článků na internetu, než se rozhodne něco koupit a stejně nemá pořád jistotu, že koupil nejlépe. To je systém na prd. Radši ať kvalitu kontrolují státní nebo soukromé společnosti a o výsledcích reportují spotřebitelům.
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:41| reakce na Jan Capouch - 14. 10. 2016 19:04
Já proti hokynářům nic nemám. V dnešní době "vyhynuli" jaksi spontánně (tedy kromě toho orientu). I na těch tržištích máte na každém krámku v daný okamžik platné ceny zboží pro všechny zákazníky stejné. Maximálně dostanete nějakou tu slevičku, když nakoupíte víc, nebo když si o slevu řeknete.
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:36| reakce na Jan Daniel - 17. 10. 2016 12:24
Nesmíte to hnát ode zdi ke zdi. Zlatá střední cesta = civilizace. Sazebník cenového úřadu je stejný extrém, jako supermarket, kde namísto cenovek najdete u každého regálu trhovce, s kterým bude každý jednotlivý zákazník individuálně smlouvat o ceně každého jednotlivého zboží, co tam bude nakupovat, pak dostanete obrázek druhého extrému. A normální civilizace je někde uprostřed, tedy cenovky odrážející v daném okamžiku pro všechny zákazníky stejné ceny .
Stát si drze usurpuje právo diktovat lidem, s kým a za kolik mají obchodovat, přitom sám diskriminuje v masovém měřítku. Celkovým vrcholem etatistické debility je "zákaz diskriminace" v případech, kde jsou rozdílné ceny podloženy různými náklady, např. rozdílné pojistné sazby reflektující rozdílný škodní průběh. Jakási blbka z Brusele si prostě pořídila penzijní produkt a zjistila, že ho má dražší než chlap (protože má delší očekávanou dobu dožití) a začala vymýšlet směrnici. Kdyby si pořídila pojistku kryjící riziko smrti, měla by to levnější a byl by klid.
Nahlásit
-
0
+
Jan Daniel|17. 10. 2016 12:24| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 10:19
Vrcholem civilizace pak byl sazebník Federálního cenového úřadu ČSSR.
Jan Kohout|14. 10. 2016 13:32| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 10:30
Co je to šunt? Podle EU "pomazánkové máslo", protože nemá dost živočišných tuků. "Burákové máslo" jim ale nevadí, přestože nemá žádné živočišně tuky. Holt jak pravidelně v EU - všichni jsou si rovni. ale někteří rovnější. Mu smíme "držel hubu a krok".
Šunt? Z mého pohledu, člověka, který si to namaže na chleba, je jednoznačný šunt to "burákové máslo". Děkuji, fakt ne. To pomazánkové? Žádná sláva, ale dá se. A teď babo raď. Kde tady (nad)stát udělal chybu?
Jan Kohout|14. 10. 2016 13:21| reakce na Tomáš Najman - 13. 10. 2016 18:35
Co hůř, nazývá se to lživě *pojištění*. Vtipné je, jak "nemocenské pojištění" komerční pojišťovny nabízí živnostníkům asi za třetinu ceny co stát. A neschopnosti státu to něco říká. Na jednu korunu služby dvě spotřebované.
Jan Amos|14. 10. 2016 10:20| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 16:38
V civilizovaných zemích existují nezávislé organizace dohlížející na kvalitu výrobků, férovost obchodování a transparentnost informací. V Německu nebo GB jsou jich desítky. U nás tuto záslužnou práci dělá například (a vlastně jen on) dTEST.
Testování výrobků "nezávislé" Mladé fronty a dalších oligarchických periodik obvykle končí tím, že se do čela dostanou odpadky vyráběné estébáckým udavačem.
Necenzurovaný internet přináší o řadu užitečných informací od konzumentů - stačí projít recenze Heureky, Amazonu, MobilManie nebo při cestování Invie či TravelAdvisoru.
Mimochodem, prvním krokem po převzetí Mladé fronty bylo zastavení webu Pandora.cz, kde řadu let probíhaly užitečné diskuze na témata účetnictví, programování, nakupování, cestování apod. Samozřejmě, že se nezávislé názory estébákovi do krámu nehodily.
Dají se nalézt i lidé, kteří vám pomohou při nákupu stavebního materiálu, auta, pojištění, IT techniky - vlastně všeho - jsou samozřejmě v šedé zóně, protože stát jim na tuto činnost ŽL není ochoten vydat a jsou skvělí, levní a mají cenu zlata, protože vám (i když vám asi ne) ušetří mnoho času a financí. .
Když píšete o frakčních/účetních penězích nebo o tom, že dluhy státu se neplatí, může to vypadat, že něčemu rozumíte. V běžném dennodením životě je zcela vidět, že jste naprosto mimo realitu. Jak to tedy asi bude s vaším vnímáním financí?
Jan Altman|13. 10. 2016 23:21| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 15:23
Ale ty restaurace to přeci těm klientům říkají dopředu - vidí Čecha, daj mu CZ menu s nižšími cenami. Vidí cizince, daj mu DE/EN menu s vyššími cenami (očekávají větší koupěschopnost, předpokládají, že je na takové ceny z domova zvyklý, kompenzují si náklady na překlad a dotisk cizojazyčného menu a zvýšenou mzdu pro jazykově vybavené číšníky, whatever - nic nám do toho není).
Zákazník v obou případech zná cenu dopředu a může se svobodně rozhodnout, zda ji akceptuje, nebo ne.
Není to tak, že si cizinec přečte, že káva je za 50 a až následně mu naúčtují 100 s tím, že je kapitalistický zápaďácky cizinec, imperialista a revanšista.
Abychom si rozuměli, já toto chování nehájím, nelíbí se mi, považuji ho za hloupé a ostatně i za přirozeně vymírající. Jen si neosobuji právo někomu diktovat, jakou má mít cenovou politiku a marketingovou strategii ve SVÉ firmě. Nevidím principiální rozdíl mezí dvojími cenami v restauraci a slevou podle věku v optice. Samozřejmě vy to jako etatista s socialista vidíte jinak. Podle vás individuální práva neexistují, respektive jsou totálně podřízena "zájmu společnosti/národa/strany/lidu /rasy/víry/církve"s tím, že co je tím zájmem určuje ten, kdo má zrovna v ruce žezlo/pečeť/meč či sedí ve správném křesle.
Jan Amos|13. 10. 2016 21:43| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 10:24
"V jednom čase je vždy jen jedna cena, která se v čase vyvíjí s tím jak se zkracuje doba do odletu"
Takhle to TAKY funguje, ale je to mnohem komplikovanější. Na cestujlevne.com o tom občas bývají vášnivé debaty a už se mi stalo, že jsem kupoval cca 10 letenek najednou přes SkyScaner do Londýna a ceny letenek v jedné řadě byly odlišné. Žádný low cost, ale British Airways. Kniha TravelBible od Nováka o tom docela pěkně píše a vysvětluje.
Zkuste pane Fulde například zajít do JIPu - u každého zboží jsou vždy dvojí ceny a u vybraných dokonce trojí. Arabský bazar je o tom, že kafky, které se nebrání, zaplatí desetinásobek. V Evropě zaplatíte, když se nebráníte tržní cenu a pár minut stačí na to, abyste dostal cca o to DPH méně. Vím, že to nerad slyšíte, ale stačí mít svoje peníze trochu rád a nenechat si peněženku vysávat s pocitem, že se přece nesnížím k "nedůstojnému" smlouvání.
Příkladů je spousta - často cestuji i po Česku a vím, že třeba ceny ubytování v hotelích (ano, i těch s hodně hvězdami) jsou jen doporučení. Vždy stačí říct (to není smlouvání), že čekám na nabídku pro mě a cena je zase jiná než mají v ceníku nebo na webu. Stačí nebýt ovce.
Jan Altman|13. 10. 2016 18:47| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 15:02
Proboha proč by je nutil se legitimovat a kde máte jakou nesvobodu? Stačila by cedule na dveřích do hospody: "Po předložení CZ občanky sleva 30%" - stejně jako v různých jiných obchodech maj slevu po předložení věrnostní karty. Slevu po předložení občanky mají v mnohých optikách (sleva dle věku), v MHD, atd... Takže zase jen demagogicky generujete problém, kde není.
Ještě štěstí, že jste ten státní bordel správně nazval "socialistickým". A jak jste přišel na to, že v socialistickém sektoru je správné diskriminovat a v kapitalistickém to má být zakázané? To, že v tom socialistickém se diskriminuje daleko daleko častěji vidím spíše jako důkaz jeho zkaženosti a špatnosti. Plus tedy prodejny brýlí jsou snad zatím kapitalistické (než se i je rozhodnete ukrást) a i tam se diskriminuje podle občanky/věku.
Tomáš Najman|13. 10. 2016 18:29| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 16:49
Ale tento názor vám tady nikdo nebere. Co tady většině, a dlouhodobě, vadí je, že schvaluje násilné vnucování vašeho názoru ostatním. Co vám brání přemluvit hospodské ho ve "vaší" hospodě, aby dvoje ceny neuplatňoval?
Michal Mrozek|13. 10. 2016 18:24| reakce na Jakub Skala - 13. 10. 2016 09:23
Máte naprostou pravdu. V případě služeb je ale obtížné odlišit někdy tu méně kvalitní na první pohled od té více kvalitní. A někdy se ta kvalita špatně dokazuje, bývá to subjektivní pocit.
Josef Fraj|13. 10. 2016 17:28| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 15:23
Pokud restauraci neprovozuje vláda nebo jiná státní instituce, jde o soukromou nabídku v soukromé restauraci. A v soukromé restauraci je jenom na majiteli, co za jakých podmínek nabízí a na zákazníkovi, co z té nabídky přijme a zaplatí. Váš totalitní mozek považuje soukromý prostor za veřejný a chce ho tak znárodnit a rozhodovat o něm. Prostě komunismus propagovaný komunistou.
Diskuze: Dvojí ceny. Co máte proti diskriminaci?
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Amos|13. 10. 2016 15:27
Nejméně oblíbený příspěvek
Richard Fuld|13. 10. 2016 10:19
Diskuze
Richard Fuld|23. 10. 2016 16:07| reakce na Jan Capouch - 14. 10. 2016 18:53
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 10. 2016 19:27| reakce na Jan Daniel - 17. 10. 2016 17:32
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|17. 10. 2016 17:32| reakce na Richard Fuld - 17. 10. 2016 14:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:56| reakce na Jan Daniel - 17. 10. 2016 12:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:48| reakce na Josef Fraj - 13. 10. 2016 17:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:45| reakce na Jan Amos - 14. 10. 2016 10:20
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:41| reakce na Jan Amos - 15. 10. 2016 15:06
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:41| reakce na Jan Capouch - 14. 10. 2016 19:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|17. 10. 2016 14:36| reakce na Jan Daniel - 17. 10. 2016 12:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|17. 10. 2016 12:40
Nahlásit
Jan Daniel|17. 10. 2016 12:24| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 10:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|15. 10. 2016 15:06| reakce na Jan Capouch - 14. 10. 2016 19:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|14. 10. 2016 19:04| reakce na Richard Fuld - 14. 10. 2016 18:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|14. 10. 2016 18:58| reakce na Jan Amos - 13. 10. 2016 21:43
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|14. 10. 2016 18:53| reakce na Richard Fuld - 14. 10. 2016 18:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|14. 10. 2016 18:52| reakce na Tomáš Najman - 13. 10. 2016 18:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Richard Fuld|14. 10. 2016 18:47| reakce na Tomáš Najman - 13. 10. 2016 18:29
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kohout|14. 10. 2016 13:32| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 10:30
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Kohout|14. 10. 2016 13:21| reakce na Tomáš Najman - 13. 10. 2016 18:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|14. 10. 2016 10:20| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 16:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|13. 10. 2016 23:21| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 15:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Risik|13. 10. 2016 22:51| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 14:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Amos|13. 10. 2016 21:43| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 10:24
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|13. 10. 2016 18:47| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 15:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|13. 10. 2016 18:41| reakce na Tomáš Najman - 13. 10. 2016 18:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Najman|13. 10. 2016 18:35| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 15:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomáš Najman|13. 10. 2016 18:29| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 16:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|13. 10. 2016 18:26| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 10:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|13. 10. 2016 18:24| reakce na Jakub Skala - 13. 10. 2016 09:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|13. 10. 2016 17:28| reakce na Richard Fuld - 13. 10. 2016 15:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu