Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Bůh mě miluje. Jsem gay

Petra Dlouhá | 6. 8. 2016 | Celkem 80 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Tomáš Macháček | 6. 8. 2016 00:41

Jean, co to je na ulici za hluk?
Průvod gayů, sire.
A co požadují?
Lásku stejného pohlaví.
A kdo jim ji zakazuje?
Nikdo, sire.
Tak proč tak křičí?
Jsou to buzeranti, sire...

+48
+
-

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 01:42

Na tom vtipu není nic vtipného. Odpověď na otázku "A co požadují?" totiž zní "Nic, je to jen veselice". Takže zbytek jaksi pozbývá smyslu, ne?

-7
+
-

Všech 80 komentářů v diskuzi.

Jan Daniel | 8. 8. 2016 13:26

Tenhle pseudoboj už nikoho moc nezajímá. Homosexuálové mají plná práva, a česká společnost je k nim obecně vysoce tolerantní.
To, že přesto budou existovat i jiné názory na LGBT, je nevyhnutelné. Totalitní názorové uniformity nedokázali dosáhnout ani komunisti. To by se muselo hodně přitvrdit.
Nyní je třeba si uvědomit, že homosexualita není žádná zásluha, ani důvod k privilegiím. Ba ani důvod k oslavě. Je to pouze tolerovaná úchylka od normálu, nic víc.

Nahlásit

+12
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 14:12 | reakce na Jan Daniel - 8. 8. 2016 13:26

Být ženou nebo dítětem taky není důvod k oslavě, je to celkem běžná věc, o kterou se člověk moc nezasloužil, a přesto existuje MDŽ a Den dětí. Podstatné na celé diskusi je fakt, že jsme-li svobodnou společností, tak nikdo nemá moc co kecat ostatním do toho, co je a není důvodem k oslavě.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Manolo Kaiser | 9. 8. 2016 21:56 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 14:12

Ale to přece není pravda. Obtěžujete-li svou oslavou okolí (např. hlukem, nevkusem, apod.) mají ostatní právo do toho kecat.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Daniel | 8. 8. 2016 16:26 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 14:12

Pokud někdo vyhlásí MDH je mi to vcelku srdečně jedno.
Jsme-li svobodnou společností, má každý právo považovat některé oslavy za nevkusnou a místy až nechutnou šaškárnu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 17:04 | reakce na Jan Daniel - 8. 8. 2016 16:26

To samozřejmě má. Bohužel, jak vidíte z diskusí, pořád jsme ve fázi, kdy tahle akce budí reakce v širokém spektru od "vždyť jim nikdo neubližuje, tak co chtějí?" až po "zakázat, jako v Rusku". Až bude diskuse pouze o tom, jak se nám líbí ty jejich oblečky nebo muzika, tak teprve budeme normální společností.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Pat Bateman | 11. 8. 2016 08:18 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 17:04

My JSME normální společnost a proto má každý možnost vyjádřit svůj názor na pochody homosexuálů stejně jako na činnost spolku leteckých modelářů. Pokud to nebude normální, nebudeme svobodná společnost!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 08:47

Můžu se vás ještě zeptat, proč vlastně to "kulový"? Co je pro vás lepší - homosexuál žijící někde na periferii společnosti, se všemi jejími negativními projevy, nebo homosexuál normálně zapojený do funkční společnosti (včetně třeba i církve)? Homosexuál v církvi maskovaný za heterosexuála, nebo otevřeně deklarovaný?

Nahlásit

0
+
-

Tomáš Macháček | 8. 8. 2016 12:04 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 08:47

To bylo asi na mne, že?

"Co je pro vás lepší - homosexuál žijící někde na periferii společnosti, se všemi jejími negativními projevy, nebo homosexuál normálně zapojený do funkční společnosti (včetně třeba i církve)?"

Pokud si přístup ke zbytku společnosti bude snažit vydupat ublíženeckým fňukáním, tak si mé sympatie a pozornost rozhodně nezíská. A je mi celkem fuk, jestli to bude homosexuál nebo fanda vojenské techniky. Tady jde o způsob jednání, ne o to, co koho rajcuje.

"Homosexuál v církvi maskovaný za heterosexuála, nebo otevřeně deklarovaný?"

To si snad musí rozmyslet sám, co je pro něj vhodnější. Světe div se, ale každá akce, každé prohlášení s sebou může nést náklady i výnosy (může někoho zaujmout, i někoho popudit). Ono samotné "Jsem muž!", "Jsem marxista!", "Jsem chovatel nutrií!", "Jsem milovník dechovky!" může mnoho dveří otevřít, ale i zavřít. A jistá sorty lidí si zvykla, že když (kupříkladu, jsou i jiná "zaklínadla") se vyzná k lásce ke stejnému pohlaví, tak se ozve hlasitý potlesk a všechny dveře se otevřou dokořán. A já myslím, že je nejvyšší čas je z toho opiového snu probrat.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+8
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 14:20 | reakce na Tomáš Macháček - 8. 8. 2016 12:04

Jistě, to všechno chápu, jen jsem si kladl otázku, co vás vlastně vede k tomu, že homosexuála (deklarovaného, neskrytého) nevidíte rád třeba v církvi. Pokud to tak není a jen vám vadí ti, kteří si to "vyfňukají", tak fajn.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

foxy | 8. 8. 2016 09:00 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 08:47

Mě nevadí homosexuálové, mě vadí homosexualismus, který hlásá, že homosexuálové jsou z podstaty vznešenější a ušlechtilejší než heterosexuálové. Bohužel jejich tvrzení v souladu s tezemi neomarxistů, že motorem revoluce nejsou dělníci, ale delikventi a devianti a proto mají tak dobrý přístup do médií.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+6
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 14:17 | reakce na foxy - 8. 8. 2016 09:00

A kdo je třeba - v tomto smyslu - u nás homosexualistou? Já upřímně řečeno nikoho neznám. Homosexuálů znám dost, ale kdo by se považoval za "z podstaty vznešenějšího"... fakt si nevzpomínám.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 09:42 | reakce na foxy - 8. 8. 2016 09:00

Tak. Sexuální orientace není politický program.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+7
+
-

Jan Pozner | 6. 8. 2016 13:46

Teď budeme slavit týden blábolů o homofóbii už i na Finmagu. Gratuluju, tyhle kraviny tu chyběly.

Nahlásit

+13
+
-

Miroslav Mucha | 6. 8. 2016 08:35

Tento článek na Finmagu? Přinejmenším neobvyklé, nicméně zajímavé téma. Nemám nic proti homosexuálům, nijak mne neobtěžují. Za sexuální orientaci nikdo nemůže. Co mi vadí, je církev, v minulosti velice netolerantní, dnes minimálně se snažící o svůj vliv na životy lidí. Věří-li někdo v Boha, je to jen jeho věc a nikdo nemá právo mu v tom bránit. Velice smutná ( a hlavně zbytečná) smrt chlapce je dokladem toho, že jakýkoli nátlak (nucení do kostela přes jeho odpor) je kontraproduktivní. Lásku a porozumění je nezbytné pěstovat především v rodině, církev to nezachrání. Kromě toho jsem přesvědčen, že výklad Bible prostřednictvím církve je minimálně zavádějící, neboť církev nemá důvod nebo záměrně nechce ustoupit z dogmat, na kterých stojí její existence.

Nahlásit

0
+
-

Manolo Kaiser | 9. 8. 2016 22:15 | reakce na Miroslav Mucha - 6. 8. 2016 08:35

Nejen církevní představitelé a bibličtí autoři si uvědomovali, že lidská sexualita je ohromná síla, která může být ničivá, destruktivní nebo plodivá, tvůrčí. Od nepaměti je tato síla v lidské společnosti regulována. Církev učí, že sexualita má být zasazena, praktikována ve vztahu dvou lidí opačného pohlaví, protože jen tehdy může být uplatněna její pozitivní, plodivá schopnost.
6. přikázání, nesesmilníš, je ochranou člověka před ničivou sílou jeho sexuality, která dominuje tehdy, když je zdrojem rozkoše a požitku bez odpovědnosti. Dva lidé stejného pohlaví nemohou praktikovat svou sexuální orientaci v jejím pozitivním aspektu. Proviňují se tedy proti šestému přikázání stejně jako všechny nesezdané heterosexuální páry.
Církev si je vědoma, že homosexuálně orientovaným lidem bylo naloženo těžké břemeno tím, že jsou Bohem povoláni k životu v (sexuální) čistotě.
Snad jsem to vysvětlil srozumitelně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Miroslav Mucha | 10. 8. 2016 08:05 | reakce na Manolo Kaiser - 9. 8. 2016 22:15

V zásadě s Vámi souhlasím, sexualita může v určitých ohledech být ničivá (pohlavní nemoci, AIDS, atd.). Já Bibli chápu jako soubor pravidel a poučení, jak by se lidé měli chovat, aby byli šťastní. Stejně tak považuji provozování sexu jenom pro potěšení za zcela normální, pokud dodržuji určitá pravidla. Průvody homosexuálů považuji za nevkusné, nicméně je toleruji, protože za to, jak jsem popsal výše, nemohou. Příroda si s nimi nepěkně zahrála a Bůh s tím nic nezmůže. U církve a jejího výkladu mi vadí to, že se neustále odvolává na Boha a na to, že všechno řídí On a On to tak chce. Bůh nic neřídí, vše si lidé dělají sami, jenomže tohle církev nemůže přiznat, protože by ztratila smysl. Mimochodem, domněnka, že církevní představitelé žijící v celibátu jsou asexuální, je zcela mimo. O tom, že sex se provozoval i za zdmi klášterů, je dost důkazů. Sexuální pud je mimořádně silný.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 10. 8. 2016 08:33 | reakce na Miroslav Mucha - 10. 8. 2016 08:05

To, že vše řídí Bůh, tvrdí muslimové. Už Ignác z Loyoly v 16. století učil jezuity modlit se tak, jako by se o vše postaral Bůh, a jednat tak, jako byste se o vše postarali sami.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 6. 8. 2016 01:22

Drobná poznámka: najděte si v Bibli, proč Bůh zničil Sodomu a Gomoru...

Nahlásit

+1
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 01:46 | reakce na Jan Capouch - 6. 8. 2016 01:22

Co vlastně říká Bible o homosexualitě:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=bG9nb3Njci5jenxsb2dvcy1jZXNrYS1yZXB1Ymxpa2F8Z3g6NTQ2ZGM1MDgyMjczZmU4Nw

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 08:50 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 01:46

Bible nebyla sepsána kvůli proskripci homosexuálů. Ale evidentně jim nijak nefandí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 13:16 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 08:50

Nefandí. Nepíše o nich vůbec.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Tomáš Macháček | 6. 8. 2016 00:41

Jean, co to je na ulici za hluk?
Průvod gayů, sire.
A co požadují?
Lásku stejného pohlaví.
A kdo jim ji zakazuje?
Nikdo, sire.
Tak proč tak křičí?
Jsou to buzeranti, sire...

Nahlásit

+48
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 01:42 | reakce na Tomáš Macháček - 6. 8. 2016 00:41

Na tom vtipu není nic vtipného. Odpověď na otázku "A co požadují?" totiž zní "Nic, je to jen veselice". Takže zbytek jaksi pozbývá smyslu, ne?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-7
+
-

Tomáš Macháček | 6. 8. 2016 01:33 | reakce na Tomáš Macháček - 6. 8. 2016 00:41

Ten vtip totiž docela dobře vystihuje celou situaci. Já vím, že dnes je hrozně moderní být duhový frikulín a mračit se na všechny, kdo jimi nejsou a nechtějí být, ale uvědomme si jedno. Západní společnost nikterak gaye nepostihuje za to, co jsou. Nepůjdete do vězení, ani nemusíte platit speciální daň.
O co tedy všem těm průvodníkům jde? Někteří podporují privilegia ze strany státu. Opovrženíhodná snaha, bez ohledu na vaše důvody. O tom ale teď nemluvím. Mluvím o těch, kteří "tlačí" na veřejné mínění, aby třeba mohli být "plnými" členy katolické církve a aby se na ně nikdo nedíval skrze prsty. To je nepochybně neagresivní a tudíž legitimní způsob. Nicméně, zcela legitimní je i "měkký" odpor = důraz na "klubové stanovy", kulturní tradice atd. Co tito gayové chtějí je, aby jim zbytek společnosti vydupal členství v soukromém klubu - církvi. Říkám: "Kulový!".
Já osobně budu velmi rád, pokud si katolická církev zachová/znovu získá svůj tradiční charakter - konzervativní, pro-rodinná, pro-západní. Církev, pro kterou je nejdůležitější víra v Boha a snaha o spásu duše a ne snaha o přijetí nejnovějších výdobytků kulturního marxismu. A nic na tom nemění existence církevní páté kolony, kupř. toho marxisty, co teď sedí ve Vatikánu.
Stejně jako doufám, že si obyvatelé Západu už brzy "vezmou zpět svou zem", tak i doufám, že katolíci si vezmou zpět svou církev.

A už vůbec mě nedojme to citové vydírání přes toho nešťastného chlapce, který spáchal sebevraždu. Řekněme tedy, že skutečně jediným důvodem jeho dobrovolného odchodu bylo to, co slyšel v kostele. Co to vlastně znamená? To, že se bohužel nedokázal vyrovnat s nelehkou životní situací. Jenže ty život prostě přináší v nejrůznějších podobách. Proč by se měla církev kvůli tomu měnit? Kolik kluků si sáhlo na život kvůli tomu, že je nechala holka? Máme teď tlačit na děvčata, aby nedávaly kopačky svým psychicky labilnějším chlapcům a místo toho počkaly, až to přestane bavit je?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+23
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 01:44 | reakce na Tomáš Macháček - 6. 8. 2016 01:33

"O co tedy všem těm průvodníkům jde?" - to je asi tak chytrá otázka jako ptát se, o co jde při oslavě Dne matek nebo masopustu. To je tak těžké pochopit, že ne každá akce, kde se sejdou lidi, je "demonstrace" s nějakými "požadavky"?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 09:15 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 01:44

Ono když po Berlíně pochodovaly SA, tak taky nic bezprostředně nepožadovali. Ale všichni věděli, kdo to je a o co jim jde, a tohle je totéž, prostě demonstrace síly.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 13:14 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 09:15

Demonstrace síly? Jste paranoik, nezlobte se. Běžte se tam radši podívat. Zajímaly by mě myšlenkové pochody, které vedou některé lidi k pocitu, že homosexuál považuje heterosexuála za nějakého nepřítele a má potřebu vůči němu demonstrovat sílu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-3
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 13:29 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 13:14

Jediné slovo: neomarxismus. Nebo kulturní marxismus, chcete-li. Pokud nevidíte, jak se od šedesátých let totálně převrátilo vidění světa, tak jste naivní, nebo hloupý, nebo tomu fandíte.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 14:26 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 13:29

Já tuším, co je neomarxismus, ale nechci o něm tady debatovat, jelikož si myslím, že Prague Pride s ním nemá nic společného, protože to je apolitická událost. Ta veselice (resp. týdenní událost) se bude konat i v době, kdy žádné politické téma související s LGBT nebude na stole (což bych byl osobně rád - aby žádné na stole nebylo). Tedy ledaže bychom přestali být svobodnou zemí. Hledáte politiku tam, kde není.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 20:34 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 14:26

Tušit je málo.
https://www.kosmas.cz/knihy/193118/globalni-sexualni-revoluce/
https://www.kosmas.cz/knihy/214900/lvi-prichazeji/

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 21:41 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 20:34

Ne, není to málo, jelikož tvrdím, že veselice, hudební nebo filmový festival nesouvisí s politikou. Ať máme jakýkoliv názor na legislativu související s LGBT (třeba já jsem liberál až libertarián, takže z její existence nehýkám blahem), tak debatě o Prague Pride ho můžeme odložit, neboť ta akce by se konala za jakékoliv politické konstelace. Nenese totiž žádný program či dokonce ideologii.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 21:47 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 21:41

A ten pochod?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 21:58 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 21:47

Co je s ním? Má politické poselství? Možná někdo v rámci toho pochodu požaduje adopce dětí pro homosexuály (já třeba ne), ale to je rozhodně menšina a není to definičním znakem toho pochodu. Jak říkám, odehrával by se za každé situace, i kdybychom byli libertariánským státem bez zákonů.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 22:17 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 21:58

Pochody ve středoevropském kontextu vždycky měly politický podtext. Ukázat, že jsme tady, je nás tolik a tolik, dokážeme zaplatit tolik transparentů a alegorických vozů... A to nenarážím na Třetí říši či komunistické První máje.

Zdravit Dobrý den, Čest práci, Heil Hitler nebo Pochválen buď Ježíš Kristus je politický postoj. Nosit za komunistů dlouhé vlasy byl politický postoj, tomu soudruzi rozuměli správně.

Tažení proti křesťanství a proti západní civilizaci existuje a homosexuální hnutí je jeho součástí, stejně jako feministické či multikulturní. Že je na Prague pride mnoho slušných lidí, kteří to tak nevidí je jistě fakt. Ty statisíce lidí v různých mírových hnutích za celou studenou válku taky nebyli sovětští agenti či kovaní komunisté či jen zaplacení z fondů KGB, a čemu prospívali?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 22:42 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:17

Ještě byste si měl ujasnit, co to je "homosexuální hnutí". Pokud to znamená nějaký politický lobbying, tak to ale opět nijak nesouvisí s Prague Pride, jelikož to je akce pro homosexuály, ne pro "homosexuální hnutí". Mezi homosexuálem a "homosexuálním hnutím" je vztah asi jako mezi ženami a feministkami. Nejsou všechny ženské časopisy feministické, že? (naopak můžou, a dost často jsou, antifeministické :)).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 22:38 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:17

A to je problém těch lidí, že vy v tom vidíte nějaký kontext a podtext, který tam není? "Pochoduje" kdekdo, vozíčkáři, motorkáři... Znovu opakuju hlavní argument - podobná akce se koná i v zemích, kde homosexuálové nepožadují od společnosti vůbec nic (jelikož jim třeba vůbec nic nechybí), takže jaký podtext?

Já v tom pochodu taky moc smyslu nevidím, nebojte. Ale vytáčí mě, jak ho pořád někdo má potřebu řešit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 22:58 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 22:38

A proč tedy bylo tolik křiku kvůli ruským Nočním vlkům? Jen projížďka s motorkami...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 23:02 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:58

Od koho křik? Ode mě určitě ne. Máme tu svobodu shromažďování. Narážíte-li na to, že projížďka motorkářů může mít politický podtext (což u Nočních vlků měla), tak to ano. Ale já jsem psal o motorkářích, kteří žádné politické sdělení nenesou.

Co se týče mírových hnutí - to byl jasný politický postoj. Podkopávání tvrdého postoje třeba Thatcherové nebo Reagana vůči SSSR. Můžeme třeba omluvit, že ti lidé neměli dost informací, každopádně to však byla jejich chyba se toho účastnit. S akcí homosexuálů je to nesrovnatelné, protože tam žádný postoj není, pochopte to už prosím. Pokud té akce někdo mimoběžně zneužije k čemukoliv, není to problém těch účastníků. To už bych si musel dávat pozor i když se uprdnu, jestli to někdo nezneužije.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 23:44 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 23:02

Ten postoj tam prostě je. Tu akci nejde oddělit od antidiskriminací, inkluzí, hejtfrí, kvót a všeho, s čím nesouhlasím a co nás vede do zkázy.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Jan Zoidberg | 9. 8. 2016 00:48 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 23:44

Ale houby, to jsou jen vaše dojmy. Jsem gay, pravičák, nemám rád politickou korektnost, antidiskriminaci a ty další věci, co píšete. Na Prague Pride nechodím, ale letos se tam schválně zajdu mrknout, abych vás symbolicky vyvedl z omylu, tak se koukejte na televizi, třeba tam někde budu. :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Jan Capouch | 9. 8. 2016 08:49 | reakce na Jan Zoidberg - 9. 8. 2016 00:48

Dojmy? Levice vede kulturní válku, proberte se. V pátém odstavci to píše zcela jednoznačně: http://finmag.penize.cz/kaleidoskop/314431-michael-moore-trump-na-podzim-vyhraje . Jestli se na tom chcete podílet, prosím.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Zoidberg | 9. 8. 2016 10:35 | reakce na Jan Capouch - 9. 8. 2016 08:49

Pátý odstavec jsem si přečetl... "Levice vyhrála kulturní válku. Gayové a lesby se dnes můžou brát.". Víte, co mě štve nejvíc? Přesně takové bláboly, podsouvající, že svazky gayů jsou nějaká levicová záležitost. Přitom je podporovali a podporují pravičáci od Miltona Friedmana po britské konzervativce. Levice je pro mě autoritativní stát, daně, přerozdělování. Ne tahle otázka.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+4
+
-

Jan Zoidberg | 9. 8. 2016 10:28 | reakce na Jan Capouch - 9. 8. 2016 08:49

Tak prosím bojujte proti levici (to se k vám klidně přidám) a ne proti homosexuálům. Kdyby levice bojovala ve jménu srazu zahrádkářů, tak by zahrádkáři měli přestat konat srazy? Opakuju - neexistuje spojení levice a Prague Pride, je to váš výmysl. Je to akce, které se účastní levičáci i pravičáci (osobně, bez nějakého většího výzkumu, jen ze znalosti svého okolí, mám pocit, že homosexuálové jsou častěji pravičáci než levičáci).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 7. 8. 2016 09:19 | reakce na Tomáš Macháček - 6. 8. 2016 01:33

Pro mne je církev, jakákoliv, také jen spolek, klub, zájmová organizace ... Jenže církve, zejména ta katolická, tak sama sebe nevidí. Považuje se za něco víc, za něco jako alternativu ke státu nebo nedílná součást státu a ze strany státu je tak s ní i zacházeno (viz například její financování, restituce atd). Z tohoto pohledu není požadavek gayů zase tak nesmyslný.

A ještě si neodpustím jednu poznámku. Píšete: "Církev, pro kterou je nejdůležitější víra v Boha a snaha o spásu duše a ne snaha o přijetí nejnovějších výdobytků kulturního marxismu."

To platilo tak nanejvíš v prvním století, nejpozději do milánského ediktu z r. 313. Od té doby je církev mocenským nástrojem státu a křesťanství mocenskou ideologií sloužící k ovládnutí společnosti a světa. Po VFR sice její moc musela ustoupit sekulárnímu státu, ale je připravena se při první příležitosti vrátit.

Jistě existují křesťané, jednotlivci, kteří upřímě věří ve smysl Ježísovy mise. To ale neplatí pro (katolickou) církev v žádném případě.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Daniel | 8. 8. 2016 13:41 | reakce na Josef Fraj - 7. 8. 2016 09:19

Po většinu té doby a na většině území křesťanské civilizace byla církev spíše alternativním mocenským centrem soupeřícím se světskou mocí, než nástrojem státu. Toto soupeření bylo jedním z katalyzátorů utváření Západní civilizace. Když pak církev ustupovala sekulárnímu státu, její místo nezaujímal suverénní občan, ale státní moc. Již VFR byla pěkný hnus, ale od 20.století je sekulární stát daleko větším strašákem než kdy byly církve.
Protože člověk je přirozeně religiózní tvor, prázdné místo po náboženství bylo záhy zaplněno. Etatismus je novým náboženstvím, stát je novým opiem lidstva, a často jsou mu dokonce přisuzovány nadpřirozené schopnosti.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 14:08 | reakce na Jan Daniel - 8. 8. 2016 13:41

Tak. Státními slouhy byly hlavně protestantské církve, a je to má největší výhrada proti protestantismu. A s degenerací státu přišla i degenerace těchto církví, v jedné knížce od Jo Nesba vystupuje evangelická farářka - svobodná matka. Může být něco větším popřením Ježíšova poselství?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Josef Fraj | 9. 8. 2016 10:41 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 14:08

Poučte mě. Kde říká Ježíš něco proti svobodným matkám?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Daniel | 8. 8. 2016 16:34 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 14:08

Asi jak které protestantské církve. Zrovna u nás byly protestantské církve delší čas v ilegalitě, proti státem vynucovanému katolicismu. Pokud jde o degeneraci, takoví evangelikálové jsou protestanti a považují za zdegenerované jak katolickou, tak i tradiční protestantské církve.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 21:49 | reakce na Jan Daniel - 8. 8. 2016 16:34

Já narážel hlavně na anglikány a dánskou a švédskou národní církev. Mennonité a amishové či naše Jednota bratrská mají mé značné sympatie.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Daniel | 9. 8. 2016 10:38 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 21:49

Také kalvinisté ve Švýcarsku mají svou teokratickou historii, skandinávští luteráni jsou bez debat. Na opačném pólu však stojí přímo anarchistická protestantská hnutí.
Anglikány nepovažuji za autentickou protestantskou církev. Vznikla jako politický účelový konstrukt shora, i když bez reformačního hnutí by k tomu asi nedošlo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Michal Mrozek | 8. 8. 2016 12:34 | reakce na Josef Fraj - 7. 8. 2016 09:19

Ježíš především apeluje na osobní morální hodnoty, ať se každý podívá sám na sebe a neodsuzuje druhého. Například když chytli ženu, co měla mimomanželský styk, právě on se jí zastal: "Kdo je bez viny, ať první hodí kamenem." Pak ale dodal: "Jdi a už nehřeš." On sám viděl centrum božího království v osobním vztahu s Bohem. Není to tedy v žádném nám známém uskupení, klubu, církvi či politické skupině. Proto ani nemá smysl počínání těchto lidí komentovat.

Je to jejich záležitost, pokud si chtějí něco politicky vydobýt, tak to jistě mohou podobným způsobem. Nicméně, pokud jde o přijetí u Boha, asi těžko jim účast na PraguePride k čemukoliv pomůže. Je to docela smutné, že se tzv.křesťané k něčemu podobnému vůbec uchylují, protože zřejmě jde o nepochopení Ježíšova apelu na osobní vztah s Bohem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Ondřej Palkovský | 9. 8. 2016 07:57 | reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 12:34

"Kdo je bez viny, ať první hodí kamenem." Pak ale dodal: "Jdi a už nehřeš."

Mě by zajímalo, zda by řekl to samé, pokud by tam byl vrah. Pokud ne, proč ne?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Michal Mrozek | 11. 8. 2016 07:58 | reakce na Ondřej Palkovský - 9. 8. 2016 07:57

Raději než "co by kdyby" se podívejme, jak to skutečně bylo. Ta situace vznikla z toho důvodu, že Mojžíšův zákon kategoricky odsuzoval mimomanželský styk, trestem bylo kamenování. A Ježíš se staví nad zákon. Tím do základů mění přístup k danému zákonu a opět sám sebe staví do pozice někoho, kdo je nad zákonem a může jej "měnit". V tehdejší společnosti chápáno, staví se na roveň Bohu. Ale určitě by mě také zajímalo, co by řekl, kdyby mu přivedli vraha a toho chtěli kamenovat.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 8. 8. 2016 14:33 | reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 12:34

S Ježíšem nemám problém bez ohledu na to, jak rozmanitě lze jeho historické působení vykládat. Problém mám s církví, která Ježíše brutálně zneužila ke svým mocenským zájmům potažmo s křesťany, kteří se k této mocenské instituci hlásí a podporují ji.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 14:37 | reakce na Josef Fraj - 8. 8. 2016 14:33

Rozepište se. Co myslíte tím "brutálním zneužitím" a co jsou ty strašné "mocenské zájmy"?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Josef Fraj | 9. 8. 2016 10:47 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 14:37

To by bylo na knihu. Tak snad jen poukaz na to, že až do 19. století se většina válek vedla ve jménu Ježíše Krista. Přičemž se na něj odvolávaly obě strany. S odvoláním na Ježíše byly zničeny celé velké kultury. Atd atd.
Snaha církve vládnout nad státy a národy je také dobře historicky doložena. Některé papežské encykliky a jiné dokumenty jsou dost děsivým čtením.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 13:27 | reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 12:34

Nepomůže a ani neuškodí. Samotná zábava v kruhu kamarádů a známých, bez čehokoliv dalšího, není nic, co by svatý Petr jakkoliv posuzoval. :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 8. 8. 2016 14:00 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 13:27

Víte, co také řekl Ježíš? ""Kdo chce zachránit svůj život, ten jej ztratí. Kdo ztratí svůj život pro mne a pro evangelium, ten jej nalezne."" Jelikož evangelium je dobrá zpráva o přicházejícím božím království, tito lidé nepřinášejí božímu království vůbec nic. Naopak, tím, že se hlásí ke křesťanství, působí, že za boží království si může kdokoliv dosadit cokoliv. A to je velký omyl. Ježíš přinesl zprávu o božím království jasnou a zřejmou. Přečtěte si evangelia. Co nesou tihle? Jen zprávu o tom, že neexistuje žádný hřích (tohle Ježíš nehlásal), že neexistuje morálka (taky mimo Ježíše), že nevázanost křesťané oslavují... Jak mylné a zbytečné. Jak symptomatické pro postmoderní dobu.

Křesťané byli nazváni křesťany tehdy, když pořád a v jednom kuse žili jako Kristus a mluvili pořád o něm. Tadyhleta skupina mluví o tom, že jsou křesťany. Takže test: ...o Kristu něco říkají? A vůbec, když jsme u toho, znáte Ježíše Krista? Četli jste jeho příběh? Za koho jej považujete?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 14:42 | reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 14:00

Být homosexuálem není hřích, tečka. Hřích je pojem z kategorie vědomého jednání člověka. Řekne-li vám někdo, že je homosexuál, nedozvíte se tím nic o jeho životě a chování a o jeho hříších. Nic složitějšího v tom není.

Zbytek otázek bych s dovolením ponechal bez odpovědi, zatěžovalo by to debatu úplně zbytečně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Michal Mrozek | 8. 8. 2016 18:56 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 14:42

Ano, být homosexuálem není hřích. Je to postižení. Nemoc, handicap. Nezávidím těmto lidem, je mi jich líto stejně jako když se někdo narodí s nějakým postižením, třeba s kratší rukou.

Trabl je v něčem jiném. Za křesťana se prohlašuje dnes kdekdo. Opravdu je jím každý, kdo se jím prohlašuje? Odpovězte si sám. Kdo je pro vás křesťan a kdo ne? Jak je poznáte? Ty otázky jsou dost důležité a opomíjet je znamená strkat hlavu do písku.

Ještě jeden trabl je docela velký. S Prague Pride je spojena naprostá nevázanost. To nemá s křesťanstvím nic společného. Proto ani nechápu, jak se tam mohli objevit lidé, kteří se k tomu průvodu jako křesťané hlásí a, byť nepřímo, tuto nevázanost schvalují.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 21:53 | reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 18:56

Ano, za křesťana se dnes považuje kdekdo (hodně Čechů v sobě křesťanství objevilo až díky muslimům), ale tenhle spolek Logos je úplně seriózní křesťanská organizace, se vším, co k tomu patří. Pouze je ještě určitým způsobem sociálně vyhraněná, podobně jako by byl křesťanský spolek třeba v rámci domova důchodců, apod.

Jakou nevázanost máte na mysli? Z čeho soudíte, že ono týdenní setkání homosexuálů, s přednáškami, sportováním, bohoslužbou - a závěrečnou veselicí - propaguje nějakou nevázanost? V čem nevázanost, koho na čem? Jak moc dobře tu akci znáte?

Co se týče nemoci... No spíše bych řekl handicap. Nemoc je tuším definována jako stav, který subjektivně způsobuje člověku nějaký diskomfort. Mě třeba způsobuje větší diskomfort atopický ekzém než homosexualita a v tomto pořadí bych se taky léčil (kdyby to šlo). Ale ano, určitý hendikep to je.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 21:56 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 21:53

Ale no tak. Kožená zona? Rychloseznamka?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 22:03 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 21:56

Tak na takových akcích zřejmě nepotkáte křesťanský spolek Logos, že? :) Otázka zněla, proč podporují nevázanost, tak já tvrdím, že tím, že akce Logosu jsou součástí festivalu, nevázanost nepodporují. Naopak mu konkurují jinou nabídkou životního stylu pro homosexuály.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 22:09 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 22:03

To už je hodně krkolomná sofistika. Asi jako ti, co před Listopadem vstupovali do strany, aby ji změnili zevnitř.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 22:13 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:09

Nevím, jestli dobře chápu tu analogii. Logos chce reformovat stranu a stranou je zde to setkání homosexuálů? Ale to je přece v pořádku, že i homosexuálové mezi sebou řeší otázku, jak prožít svůj život, ne? Komunistická strana se dala zničit i tím, že jste vstoupil do disentu, ne do ní. Na homosexuály těžko budete mít nějaký vliv tím, že půjdete na festival včelařů. :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 22:19 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 22:13

Ale jako disident pak nemůžete chodit do průvodu s fáborky a mávátky. Nelze sloužit dvěma pánům. Nakonec si budete muset vybrat.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 22:28 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:19

Na té fotce vidím chlapa v triku, postarší paní s vizáží úřednice a pána s růžovým kloboukem. Zdá se vám, že to vybočuje z křesťanského dress codu? :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 14:56 | reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 14:42

To ale netvrdí ani katolická církev. Hřích je pohlavní styk mezi osobami stejného pohlaví, stejně jako mezi neoddanými.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Jan Zoidberg | 8. 8. 2016 15:03 | reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 14:56

O tom pohlavním styku by se dalo diskutovat (třeba já jsem přesvědčený, že bible vůbec nemluví o homosexuálech, ale o heterosexuálách, kteří "zavrhli své ženy a začali obcovat s muži", což je i podle mě hřích, stejně jako když homosexuál zavrhne svého muže a začne obcovat se ženou :)), ale každopádně se shodneme, že ten hřích je o sexu. Takže nevím, proč o tom tady vlastně diskutujeme v souvislosti s Prague Pride.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 8. 8. 2016 14:39 | reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 14:00

Když čtete NZ bez předchozí křesťanské indoktrinace, tak dojdete k závěru, že Ježíš by židovský reformátor. Kdyby viděl, co se jeho jménem dělo následujíích 2000 let, počínaje Pavlem, tak by se upřímně zděsil.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-2
+
-

Michal Mrozek | 8. 8. 2016 18:47 | reakce na Josef Fraj - 8. 8. 2016 14:39

To se držíte hodně při zdi, zůstaváte-li u reformátora. Ježíš o sobě prohlašoval, že je Božím synem. Tvrdil, že byl zde dříve než Mojžíš. Říkal, že kdo vidí Otce (Boha), vidí jej. Odpouštěl hříchy a porušoval židovské tradice. Pokud čtete poyorně, pak máte na výběr pouze dvě možnosti: Buď mu věříte anebo jej máte za blázna.

S vývojem církve s vámi souhlasím jen částečně. Nevím, proč uvádíte Pavla jako odklon od Ježíšova učení. Pavlovo evangelium je s Ježíšovým kompatibilní dle mého názoru.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+3
+
-

Josef Fraj | 9. 8. 2016 10:58 | reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 18:47

Z evangelií je myslím zcela jasné, že Ježíš neusiloval o univerzální cirkev. Mohl bych citovat, ale nevím jestli zrovna zde je místo na širší debatu na takové téma. Pavel v tomto Ježíše ignoroval a vyrobil univerzální náboženství. Podle mne je katolická církev popřením Ježíše. Raději se držím faktů, ale kdybych se měl také dopustit výkladu, tak jsem nakloněn připustit, že spojení "děvka babylonská" ve Zjevení sv.Jana má na mysli právě RKC.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 9. 8. 2016 13:42 | reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 10:58

No jo, ve zkratce to tak může i vypadat. Myslím ale, že v detailním zkoumání není na místě hovořit o tom, že Pavel Ježíše ignoroval. Předně - Ježíš měl učedníky, zřejmě širší skupinu než těch 12. Vzhledem k tomu, že tito lidé si rozuměli (podobně jako si rozumějí třeba zmiňovaní zahrádkáři), měli společné téma. Nic jiného Ježíš ani nemohl čekat, že se stane, než že budou pospolu a vytvoří společenství, které bude mít nějakou strukturu uvnitř i navenek. To je prostě normální vývoj. Pavel samotný pak jen tento vývoj bral jako přirozený a kam přišel, tam zvěstoval Ježíše jako božího syna. Zároveň se postaral o to, aby v době jeho nepřítomnosti tato zprvu neformální společenství žila a ne živořila. Odtud máme tu sbírku pavlovských listů jednotlivým sborům.

Pokud ovšem někdo má Ježíše za blázna, pak samozřejmě lze rozumět tomu názoru, že prostě neměl na to, aby domyslel důsledky svého působení a žádnou společnost "kristovců" ani nikdy nechtěl. Mi osobně přijde velmi nelogické, aby tak moudrý člověk jako Ježíš s velmi silným sociálním cítěním (pořád byl s davy lidí, léčil je...) nerozvážil, co jeho působení přinese, církev nevyjímaje. Pokud ale máme Ježíše za blázna, pak musíme mít za mnohem většího blázna Pavla, který nasazoval život pro Ježíše. Byl mnohokrát bičován, několikrát kamenován, musel prchat protože mu šlo o život. Byl i vězněn a přečtěte si z historických záznamů, jak tehdy vypadalo vězení. Proč to asi dělal, když to byl velmi vzdělaný muž s dobře nastartovanou kariérou židovského rabbiho?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 9. 8. 2016 16:39 | reakce na Michal Mrozek - 9. 8. 2016 13:42

Vytváříte falešné dilema mezi Ježíšem universalistou a Ježíše bláznem. Ale z evangelií jsou podle mne jasné tři věci. Jednak Ježíšovi šlo o Židy. To má svoji logiku. Židé jsou přeci ten Bohem vyvolený národ a Ježíš sám byl Žid.

Za druhé, Ježíšovi blízcí založili po jeho smrti tzv. Jeruzalémskou církev a nepřidali se k Pavlovi. Pavel, na druhé straně, se Ježíšem nikdy ani nesešel. To k vaší poznámce o skupině kristovců.

A za třetí je z evangelií zřejmé, že Ježíš předpokládal svůj druhý příchod (tzv. parusie), ještě za života svých posluchačů. Nebyl tady ani čas na budování nějaké světové cirkve. To by ten "moudrý Ježíš", o kterém píšete, jistě chápal.

Vzhledem k těmto skutečnostem se křesťanství jeví jako židovská hereze, rozšířená zcela mimo Ježíšovi záměry.

P.S. Snažím se pohybovat v nějakém prokazatelném historickém rámci. Pokud na mne vyrukujete s Ježišovou božskou vševědoucností nebo Pavlovým zjevením, tak nemám, co dalšího říci. S vírou se diskutovat nedá.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

-1
+
-

Michal Mrozek | 9. 8. 2016 19:33 | reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 16:39

Jak si pak vysvětlujete, co Ježíš řekl učedníkům: "Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky..."?

I za svého působení se občas dostal do situace, kdy vyléčil sluhu nějakého Římana anebo pomohl Samařance. Nebyli Židé a on je neodmítl. Ale jistě máte pravdu v tom, že žil v Judsku a tam také působil. To nicméně nebrání rozumět tomu tak, že počítal s rozšířením učení i dále přes hranice tehdejší provincie Judsko.

Jeruzalémská církev ale Pavla přijala včetně jeho učení. Nakonec jej vyslali přes hranice provincie, aby působil mezi Židy z pohanů na prvním místě a pak mezi pohany.

Z čeho usuzujete váš třetí bod? Nikdy jsem tomu tak neporozuměl, i když se snažím pochopit jiné výklady.

Ve svých argumentech se snažím odlišit to, co je předmětem víry a čemu věřím, od faktů. Rozumím, že nemohu argumentovat vírou, tu je třeba osobně uchopit a za nikoho to udělat neumím. Proto studuji historii a konkrétně tuto dobu a tuto oblast. Historický rámec je velmi důležitý pro pochopení dobových textů, to je nesporné.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+1
+
-

Michal Mrozek | 9. 8. 2016 18:32 | reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 16:39

Nemyslím, že Ježíš nechal prostor k tomu, aby byl vnímán pouze jako velký učenec, filozof, učitel a znalec života. On sám o sobě hovoří tak, že musíte rozhodnout, zda věříte jeho slovům anebo ne. Pokud jim věříte, pak je zřejmě božím synem.

Pokud mu nevěříte, jediná možnost je říct, že je blázen. Je to stejné jako byste potkal někoho ve městě a on si tam vyleze na bedýnku a bude tvrdit, že je Napoleon. To říkám. Nerozumím tomu, co hovoříte o univerzalismu a falešném dilematu.

Ježíš sám nedává prostor k tomu, aby byl vnímán jako jeden z mnoha. Dává prostor pouze pro to, aby jej lidé uznali jako jediného...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 9. 8. 2016 13:53 | reakce na Michal Mrozek - 9. 8. 2016 13:42

Pavel byl mimochodem i plnoprávným římským občanem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 8. 8. 2016 22:51 | reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 18:47

Citace - Michal Mrozek / 08.08.2016 18:47

Říkal, že kdo vidí Otce (Boha), vidí jej.


Logická chybička z rychlosti: "Kdo vidí mne, vidí Otce (Boha)."

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 8. 8. 2016 09:24 | reakce na Josef Fraj - 7. 8. 2016 09:19

Problém je v tom, že nějakou ideologii společnost mít musí. Existuje antický vtip na toto téma - že lid považuje všechna božstva a náboženství za stejně pravé, filozofové za stejně falešné a politici za stejně užitečné.

Když se náboženství starého Říma rozpadlo, křesťanství jen vyplnilo prázdný prostor. A díky bohu za to, jinak dodnes obětováváme koňské maso Odinovi.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+2
+
-

Josef Fraj | 7. 8. 2016 09:20 | reakce na Josef Fraj - 7. 8. 2016 09:19

fix, mělo být samozřejmě "nanejvýš"

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK