Jean, co to je na ulici za hluk? Průvod gayů, sire. A co požadují? Lásku stejného pohlaví. A kdo jim ji zakazuje? Nikdo, sire. Tak proč tak křičí? Jsou to buzeranti, sire...
Nahlásit
-
49
+
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 01:42
Na tom vtipu není nic vtipného. Odpověď na otázku "A co požadují?" totiž zní "Nic, je to jen veselice". Takže zbytek jaksi pozbývá smyslu, ne?
Pat Bateman|11. 8. 2016 08:18| reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 17:04
My JSME normální společnost a proto má každý možnost vyjádřit svůj názor na pochody homosexuálů stejně jako na činnost spolku leteckých modelářů. Pokud to nebude normální, nebudeme svobodná společnost!
Michal Mrozek|11. 8. 2016 07:58| reakce na Ondřej Palkovský - 9. 8. 2016 07:57
Raději než "co by kdyby" se podívejme, jak to skutečně bylo. Ta situace vznikla z toho důvodu, že Mojžíšův zákon kategoricky odsuzoval mimomanželský styk, trestem bylo kamenování. A Ježíš se staví nad zákon. Tím do základů mění přístup k danému zákonu a opět sám sebe staví do pozice někoho, kdo je nad zákonem a může jej "měnit". V tehdejší společnosti chápáno, staví se na roveň Bohu. Ale určitě by mě také zajímalo, co by řekl, kdyby mu přivedli vraha a toho chtěli kamenovat.
Jan Capouch|10. 8. 2016 08:33| reakce na Miroslav Mucha - 10. 8. 2016 08:05
To, že vše řídí Bůh, tvrdí muslimové. Už Ignác z Loyoly v 16. století učil jezuity modlit se tak, jako by se o vše postaral Bůh, a jednat tak, jako byste se o vše postarali sami.
Miroslav Mucha|10. 8. 2016 08:05| reakce na Manolo Kaiser - 9. 8. 2016 22:15
V zásadě s Vámi souhlasím, sexualita může v určitých ohledech být ničivá (pohlavní nemoci, AIDS, atd.). Já Bibli chápu jako soubor pravidel a poučení, jak by se lidé měli chovat, aby byli šťastní. Stejně tak považuji provozování sexu jenom pro potěšení za zcela normální, pokud dodržuji určitá pravidla. Průvody homosexuálů považuji za nevkusné, nicméně je toleruji, protože za to, jak jsem popsal výše, nemohou. Příroda si s nimi nepěkně zahrála a Bůh s tím nic nezmůže. U církve a jejího výkladu mi vadí to, že se neustále odvolává na Boha a na to, že všechno řídí On a On to tak chce. Bůh nic neřídí, vše si lidé dělají sami, jenomže tohle církev nemůže přiznat, protože by ztratila smysl. Mimochodem, domněnka, že církevní představitelé žijící v celibátu jsou asexuální, je zcela mimo. O tom, že sex se provozoval i za zdmi klášterů, je dost důkazů. Sexuální pud je mimořádně silný.
Manolo Kaiser|9. 8. 2016 22:15| reakce na Miroslav Mucha - 6. 8. 2016 08:35
Nejen církevní představitelé a bibličtí autoři si uvědomovali, že lidská sexualita je ohromná síla, která může být ničivá, destruktivní nebo plodivá, tvůrčí. Od nepaměti je tato síla v lidské společnosti regulována. Církev učí, že sexualita má být zasazena, praktikována ve vztahu dvou lidí opačného pohlaví, protože jen tehdy může být uplatněna její pozitivní, plodivá schopnost. 6. přikázání, nesesmilníš, je ochranou člověka před ničivou sílou jeho sexuality, která dominuje tehdy, když je zdrojem rozkoše a požitku bez odpovědnosti. Dva lidé stejného pohlaví nemohou praktikovat svou sexuální orientaci v jejím pozitivním aspektu. Proviňují se tedy proti šestému přikázání stejně jako všechny nesezdané heterosexuální páry. Církev si je vědoma, že homosexuálně orientovaným lidem bylo naloženo těžké břemeno tím, že jsou Bohem povoláni k životu v (sexuální) čistotě. Snad jsem to vysvětlil srozumitelně.
Michal Mrozek|9. 8. 2016 19:33| reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 16:39
Jak si pak vysvětlujete, co Ježíš řekl učedníkům: "Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky..."?
I za svého působení se občas dostal do situace, kdy vyléčil sluhu nějakého Římana anebo pomohl Samařance. Nebyli Židé a on je neodmítl. Ale jistě máte pravdu v tom, že žil v Judsku a tam také působil. To nicméně nebrání rozumět tomu tak, že počítal s rozšířením učení i dále přes hranice tehdejší provincie Judsko.
Jeruzalémská církev ale Pavla přijala včetně jeho učení. Nakonec jej vyslali přes hranice provincie, aby působil mezi Židy z pohanů na prvním místě a pak mezi pohany.
Z čeho usuzujete váš třetí bod? Nikdy jsem tomu tak neporozuměl, i když se snažím pochopit jiné výklady.
Ve svých argumentech se snažím odlišit to, co je předmětem víry a čemu věřím, od faktů. Rozumím, že nemohu argumentovat vírou, tu je třeba osobně uchopit a za nikoho to udělat neumím. Proto studuji historii a konkrétně tuto dobu a tuto oblast. Historický rámec je velmi důležitý pro pochopení dobových textů, to je nesporné.
Michal Mrozek|9. 8. 2016 18:32| reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 16:39
Nemyslím, že Ježíš nechal prostor k tomu, aby byl vnímán pouze jako velký učenec, filozof, učitel a znalec života. On sám o sobě hovoří tak, že musíte rozhodnout, zda věříte jeho slovům anebo ne. Pokud jim věříte, pak je zřejmě božím synem.
Pokud mu nevěříte, jediná možnost je říct, že je blázen. Je to stejné jako byste potkal někoho ve městě a on si tam vyleze na bedýnku a bude tvrdit, že je Napoleon. To říkám. Nerozumím tomu, co hovoříte o univerzalismu a falešném dilematu.
Ježíš sám nedává prostor k tomu, aby byl vnímán jako jeden z mnoha. Dává prostor pouze pro to, aby jej lidé uznali jako jediného...
Josef Fraj|9. 8. 2016 16:39| reakce na Michal Mrozek - 9. 8. 2016 13:42
Vytváříte falešné dilema mezi Ježíšem universalistou a Ježíše bláznem. Ale z evangelií jsou podle mne jasné tři věci. Jednak Ježíšovi šlo o Židy. To má svoji logiku. Židé jsou přeci ten Bohem vyvolený národ a Ježíš sám byl Žid.
Za druhé, Ježíšovi blízcí založili po jeho smrti tzv. Jeruzalémskou církev a nepřidali se k Pavlovi. Pavel, na druhé straně, se Ježíšem nikdy ani nesešel. To k vaší poznámce o skupině kristovců.
A za třetí je z evangelií zřejmé, že Ježíš předpokládal svůj druhý příchod (tzv. parusie), ještě za života svých posluchačů. Nebyl tady ani čas na budování nějaké světové cirkve. To by ten "moudrý Ježíš", o kterém píšete, jistě chápal.
Vzhledem k těmto skutečnostem se křesťanství jeví jako židovská hereze, rozšířená zcela mimo Ježíšovi záměry.
P.S. Snažím se pohybovat v nějakém prokazatelném historickém rámci. Pokud na mne vyrukujete s Ježišovou božskou vševědoucností nebo Pavlovým zjevením, tak nemám, co dalšího říci. S vírou se diskutovat nedá.
Michal Mrozek|9. 8. 2016 13:42| reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 10:58
No jo, ve zkratce to tak může i vypadat. Myslím ale, že v detailním zkoumání není na místě hovořit o tom, že Pavel Ježíše ignoroval. Předně - Ježíš měl učedníky, zřejmě širší skupinu než těch 12. Vzhledem k tomu, že tito lidé si rozuměli (podobně jako si rozumějí třeba zmiňovaní zahrádkáři), měli společné téma. Nic jiného Ježíš ani nemohl čekat, že se stane, než že budou pospolu a vytvoří společenství, které bude mít nějakou strukturu uvnitř i navenek. To je prostě normální vývoj. Pavel samotný pak jen tento vývoj bral jako přirozený a kam přišel, tam zvěstoval Ježíše jako božího syna. Zároveň se postaral o to, aby v době jeho nepřítomnosti tato zprvu neformální společenství žila a ne živořila. Odtud máme tu sbírku pavlovských listů jednotlivým sborům.
Pokud ovšem někdo má Ježíše za blázna, pak samozřejmě lze rozumět tomu názoru, že prostě neměl na to, aby domyslel důsledky svého působení a žádnou společnost "kristovců" ani nikdy nechtěl. Mi osobně přijde velmi nelogické, aby tak moudrý člověk jako Ježíš s velmi silným sociálním cítěním (pořád byl s davy lidí, léčil je...) nerozvážil, co jeho působení přinese, církev nevyjímaje. Pokud ale máme Ježíše za blázna, pak musíme mít za mnohem většího blázna Pavla, který nasazoval život pro Ježíše. Byl mnohokrát bičován, několikrát kamenován, musel prchat protože mu šlo o život. Byl i vězněn a přečtěte si z historických záznamů, jak tehdy vypadalo vězení. Proč to asi dělal, když to byl velmi vzdělaný muž s dobře nastartovanou kariérou židovského rabbiho?
Josef Fraj|9. 8. 2016 10:58| reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 18:47
Z evangelií je myslím zcela jasné, že Ježíš neusiloval o univerzální cirkev. Mohl bych citovat, ale nevím jestli zrovna zde je místo na širší debatu na takové téma. Pavel v tomto Ježíše ignoroval a vyrobil univerzální náboženství. Podle mne je katolická církev popřením Ježíše. Raději se držím faktů, ale kdybych se měl také dopustit výkladu, tak jsem nakloněn připustit, že spojení "děvka babylonská" ve Zjevení sv.Jana má na mysli právě RKC.
Josef Fraj|9. 8. 2016 10:47| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 14:37
To by bylo na knihu. Tak snad jen poukaz na to, že až do 19. století se většina válek vedla ve jménu Ježíše Krista. Přičemž se na něj odvolávaly obě strany. S odvoláním na Ježíše byly zničeny celé velké kultury. Atd atd. Snaha církve vládnout nad státy a národy je také dobře historicky doložena. Některé papežské encykliky a jiné dokumenty jsou dost děsivým čtením.
Jan Daniel|9. 8. 2016 10:38| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 21:49
Také kalvinisté ve Švýcarsku mají svou teokratickou historii, skandinávští luteráni jsou bez debat. Na opačném pólu však stojí přímo anarchistická protestantská hnutí. Anglikány nepovažuji za autentickou protestantskou církev. Vznikla jako politický účelový konstrukt shora, i když bez reformačního hnutí by k tomu asi nedošlo.
Jan Zoidberg|9. 8. 2016 10:35| reakce na Jan Capouch - 9. 8. 2016 08:49
Pátý odstavec jsem si přečetl... "Levice vyhrála kulturní válku. Gayové a lesby se dnes můžou brát.". Víte, co mě štve nejvíc? Přesně takové bláboly, podsouvající, že svazky gayů jsou nějaká levicová záležitost. Přitom je podporovali a podporují pravičáci od Miltona Friedmana po britské konzervativce. Levice je pro mě autoritativní stát, daně, přerozdělování. Ne tahle otázka.
Jan Zoidberg|9. 8. 2016 10:28| reakce na Jan Capouch - 9. 8. 2016 08:49
Tak prosím bojujte proti levici (to se k vám klidně přidám) a ne proti homosexuálům. Kdyby levice bojovala ve jménu srazu zahrádkářů, tak by zahrádkáři měli přestat konat srazy? Opakuju - neexistuje spojení levice a Prague Pride, je to váš výmysl. Je to akce, které se účastní levičáci i pravičáci (osobně, bez nějakého většího výzkumu, jen ze znalosti svého okolí, mám pocit, že homosexuálové jsou častěji pravičáci než levičáci).
Jan Capouch|9. 8. 2016 08:49| reakce na Jan Zoidberg - 9. 8. 2016 00:48
Dojmy? Levice vede kulturní válku, proberte se. V pátém odstavci to píše zcela jednoznačně: http://finmag.penize.cz/kaleidoskop/314431-michael-moore-trump-na-podzim-vyhraje . Jestli se na tom chcete podílet, prosím.
Jan Zoidberg|9. 8. 2016 00:48| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 23:44
Ale houby, to jsou jen vaše dojmy. Jsem gay, pravičák, nemám rád politickou korektnost, antidiskriminaci a ty další věci, co píšete. Na Prague Pride nechodím, ale letos se tam schválně zajdu mrknout, abych vás symbolicky vyvedl z omylu, tak se koukejte na televizi, třeba tam někde budu. :)
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 23:02| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:58
Od koho křik? Ode mě určitě ne. Máme tu svobodu shromažďování. Narážíte-li na to, že projížďka motorkářů může mít politický podtext (což u Nočních vlků měla), tak to ano. Ale já jsem psal o motorkářích, kteří žádné politické sdělení nenesou.
Co se týče mírových hnutí - to byl jasný politický postoj. Podkopávání tvrdého postoje třeba Thatcherové nebo Reagana vůči SSSR. Můžeme třeba omluvit, že ti lidé neměli dost informací, každopádně to však byla jejich chyba se toho účastnit. S akcí homosexuálů je to nesrovnatelné, protože tam žádný postoj není, pochopte to už prosím. Pokud té akce někdo mimoběžně zneužije k čemukoliv, není to problém těch účastníků. To už bych si musel dávat pozor i když se uprdnu, jestli to někdo nezneužije.
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 22:42| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:17
Ještě byste si měl ujasnit, co to je "homosexuální hnutí". Pokud to znamená nějaký politický lobbying, tak to ale opět nijak nesouvisí s Prague Pride, jelikož to je akce pro homosexuály, ne pro "homosexuální hnutí". Mezi homosexuálem a "homosexuálním hnutím" je vztah asi jako mezi ženami a feministkami. Nejsou všechny ženské časopisy feministické, že? (naopak můžou, a dost často jsou, antifeministické :)).
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 22:38| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:17
A to je problém těch lidí, že vy v tom vidíte nějaký kontext a podtext, který tam není? "Pochoduje" kdekdo, vozíčkáři, motorkáři... Znovu opakuju hlavní argument - podobná akce se koná i v zemích, kde homosexuálové nepožadují od společnosti vůbec nic (jelikož jim třeba vůbec nic nechybí), takže jaký podtext?
Já v tom pochodu taky moc smyslu nevidím, nebojte. Ale vytáčí mě, jak ho pořád někdo má potřebu řešit.
Jan Capouch|8. 8. 2016 22:17| reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 21:58
Pochody ve středoevropském kontextu vždycky měly politický podtext. Ukázat, že jsme tady, je nás tolik a tolik, dokážeme zaplatit tolik transparentů a alegorických vozů... A to nenarážím na Třetí říši či komunistické První máje.
Zdravit Dobrý den, Čest práci, Heil Hitler nebo Pochválen buď Ježíš Kristus je politický postoj. Nosit za komunistů dlouhé vlasy byl politický postoj, tomu soudruzi rozuměli správně.
Tažení proti křesťanství a proti západní civilizaci existuje a homosexuální hnutí je jeho součástí, stejně jako feministické či multikulturní. Že je na Prague pride mnoho slušných lidí, kteří to tak nevidí je jistě fakt. Ty statisíce lidí v různých mírových hnutích za celou studenou válku taky nebyli sovětští agenti či kovaní komunisté či jen zaplacení z fondů KGB, a čemu prospívali?
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 22:13| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:09
Nevím, jestli dobře chápu tu analogii. Logos chce reformovat stranu a stranou je zde to setkání homosexuálů? Ale to je přece v pořádku, že i homosexuálové mezi sebou řeší otázku, jak prožít svůj život, ne? Komunistická strana se dala zničit i tím, že jste vstoupil do disentu, ne do ní. Na homosexuály těžko budete mít nějaký vliv tím, že půjdete na festival včelařů. :)
Diskuze: Bůh mě miluje. Jsem gay
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Tomáš Macháček|6. 8. 2016 00:41
Nejméně oblíbený příspěvek
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 01:42
Diskuze
Pat Bateman|11. 8. 2016 08:18| reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 17:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|11. 8. 2016 07:58| reakce na Ondřej Palkovský - 9. 8. 2016 07:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|10. 8. 2016 08:33| reakce na Miroslav Mucha - 10. 8. 2016 08:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Miroslav Mucha|10. 8. 2016 08:05| reakce na Manolo Kaiser - 9. 8. 2016 22:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Manolo Kaiser|9. 8. 2016 22:15| reakce na Miroslav Mucha - 6. 8. 2016 08:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Manolo Kaiser|9. 8. 2016 21:56| reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 14:12
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|9. 8. 2016 19:33| reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 16:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|9. 8. 2016 18:32| reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 16:39
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|9. 8. 2016 16:39| reakce na Michal Mrozek - 9. 8. 2016 13:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|9. 8. 2016 13:53| reakce na Michal Mrozek - 9. 8. 2016 13:42
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|9. 8. 2016 13:42| reakce na Josef Fraj - 9. 8. 2016 10:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|9. 8. 2016 10:58| reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 18:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|9. 8. 2016 10:47| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 14:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|9. 8. 2016 10:41| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 14:08
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Daniel|9. 8. 2016 10:38| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 21:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|9. 8. 2016 10:35| reakce na Jan Capouch - 9. 8. 2016 08:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|9. 8. 2016 10:28| reakce na Jan Capouch - 9. 8. 2016 08:49
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|9. 8. 2016 08:49| reakce na Jan Zoidberg - 9. 8. 2016 00:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Palkovský|9. 8. 2016 07:57| reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 12:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|9. 8. 2016 00:48| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 23:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|8. 8. 2016 23:44| reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 23:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 23:02| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|8. 8. 2016 22:58| reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 22:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Mrozek|8. 8. 2016 22:51| reakce na Michal Mrozek - 8. 8. 2016 18:47
Citace - Michal Mrozek / 08.08.2016 18:47
Logická chybička z rychlosti: "Kdo vidí mne, vidí Otce (Boha)."
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 22:42| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 22:38| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 22:28| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|8. 8. 2016 22:19| reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 22:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Capouch|8. 8. 2016 22:17| reakce na Jan Zoidberg - 8. 8. 2016 21:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Zoidberg|8. 8. 2016 22:13| reakce na Jan Capouch - 8. 8. 2016 22:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu