Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Ekonomice USA vládne náhoda: Složitý, složitý svět

Pavel Kohout | 25. 4. 2016 | Celkem 2 komentáře v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Josef Tětek | 25. 4. 2016 13:17

Předně bych chtěl poděkovat za výborný článek (vč. první části).
S jedním bych však polemizoval:
"Nikdo neočekává, že se zákony a vyhlášky v moderní společnosti vejdou jen na pár set stránek a že jejich dodržování bude hračka."
Velikost státních zákoníků se odvíjí od toho, jak velkou část společnosti má stát možnost ovládat. V současnosti to je de facto 100 % (neexistuje odvětví, které by neupravovaly obecné a velmi často i konkrétní státní regulace). Pokud by stát přestal regulovat kupříkladu zaměstnanecké vztahy (zákoník práce), neznamená to, že by v této oblasti vzniklo právní vakuum. Samozřejmě, že by existovaly soukromé alternativy zákoníků - jako v dnešní době existuje široká škála soukromých norem, osvědčení, profesních komor apod. Jen by tyto alternativy nemusely platit napříč odvětvími a dost možná ani napříč firmami v daném odvětví. Konkrétní podoba by závisela na nákladnosti takové soukromé regulace a jejím přínosu (např. v podobě vyšší důvěryhodnosti, předpokladu vstupu na burzu / získání známky kvality apod. Obdobně jako u dnešních auditů a certifikací ISO).

Stručně řečeno: v oblasti pravidel platí to samé, co v oblasti investic a peněz: státní pravidla vytlačují soukromá pravidla. A stejně jako v oblasti investic a peněz je to na úkor jejich kvality.

+8
+
-

Celkem 2 komentáře v diskuzi.

Jiří Novotný | 27. 4. 2016 01:54

Důvod byrokracie a nárůstu počtu zákonů a vyhlášek vychází ze smyslu parlamentní demokracie. Poslanci parlamentu chrlí zákony, vyhlášky a novely aby si zasloužili výplatu. Odměňujme poslance za rušení a zjednodušování zákonů a trend se obrátí.

Nahlásit

+2
+
-

Josef Tětek | 25. 4. 2016 13:17

Předně bych chtěl poděkovat za výborný článek (vč. první části).
S jedním bych však polemizoval:
"Nikdo neočekává, že se zákony a vyhlášky v moderní společnosti vejdou jen na pár set stránek a že jejich dodržování bude hračka."
Velikost státních zákoníků se odvíjí od toho, jak velkou část společnosti má stát možnost ovládat. V současnosti to je de facto 100 % (neexistuje odvětví, které by neupravovaly obecné a velmi často i konkrétní státní regulace). Pokud by stát přestal regulovat kupříkladu zaměstnanecké vztahy (zákoník práce), neznamená to, že by v této oblasti vzniklo právní vakuum. Samozřejmě, že by existovaly soukromé alternativy zákoníků - jako v dnešní době existuje široká škála soukromých norem, osvědčení, profesních komor apod. Jen by tyto alternativy nemusely platit napříč odvětvími a dost možná ani napříč firmami v daném odvětví. Konkrétní podoba by závisela na nákladnosti takové soukromé regulace a jejím přínosu (např. v podobě vyšší důvěryhodnosti, předpokladu vstupu na burzu / získání známky kvality apod. Obdobně jako u dnešních auditů a certifikací ISO).

Stručně řečeno: v oblasti pravidel platí to samé, co v oblasti investic a peněz: státní pravidla vytlačují soukromá pravidla. A stejně jako v oblasti investic a peněz je to na úkor jejich kvality.

Nahlásit

+8
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK