To je jen průzkumný balónek k následné ideologické masáži jménem rape culture. Další článek bude o tom, jak baba v opilosti svádí cizího chlapa, ten toho samozřejmě využije, a oba skončí v posteli, přitom ožralá baba se nebrání. Ráno vystřízliví, uvědomí si, co se stalo, a zažaluje chlapa ze znásilnění. Protože jak všichni víme z předchozího článku, za znásilnění může vždycky pachatel (rozuměj chlap) a ani svádění či opilost oběti není polehčující okolností. Prostě pokud nemáte v ruce papír s úředně ověřeným podpisem, že žena ten sex chtěla, tak se předpokládá, že ho nechtěla, ergo jste se dopustili znásilnění.
Michale, tak tohle se ti nepovedlo. Příště zkus napsat něco lepšího.
Nahlásit
-
-17
+
Diskuze
Vojtěch Drápal|28. 12. 2015 14:54| reakce na Pitter Bonhart - 18. 12. 2015 21:22
Kde jste se prosím dočetl, že za viníka byl označený řidič, v těch článcích nic takového není a zběžným prohledáním internetu jsem také nic takového nenašel? Jinak celý první odstavec, minimálně jeho začátek, je osobní invektivou. Pro mě článek vyznívá jako odmítavá výzva ke zlehčování tohoto hrůzného trestného činu. Osobně mám pocit, že u nás veřejnost obecně celé toto téma spíše zlehčuje, než že by ženy zneužívaly obviňování ze znásilnění, aby se pomstily mužům - ale to je jen můj pocit. Prevence je důležitá v jakémkoliv oboru, ale abych parafázoval přispěvek výše - pojišťovna chtěla "jen" dveře s bezpečnostní vložkou, nechtěla, abyste si najmul soukromého hlídače, který bude dům neustále střežit, abyste do každé místnosti dal hasicí přístroj a všecheny knihy vyměnil za e-booky, protože papír hoří lépe než mikročipy /ano, přeháním, vím, že knihy neshoří, jde o ilustraci/. Stejně tak je jistě rozumné nechodit v noci sama po prázdné boční ulici v rizikové čtvrti, kde je plno heren a "pajzlů", neznamená to však, že pokud žena vychází od 22:00 do 6:00 z domu bez doprovodu otce či manžela, koleduje si o znásilnění.
Socialisté bojují proti riziku a odpovědnosti v jakékoli oblasti (v podnikání, zaměstnání, zdravotnictví, rodinná politika ....) Nechápou, že riziko a jeho míra řídí náš svět, pokud riziko odstraní svět upadne do chaosu.
Nahlásit
-
4
+
Filip Černoch|20. 12. 2015 17:59| reakce na Robert Antonio - 18. 12. 2015 16:36
Robert Antonio|20. 12. 2015 14:18| reakce na Eva Procházková - 19. 12. 2015 19:38
Funguje to i u jiných zločinů? Když mi někdo radí, abych si zamykal auto, nepouštěl do domu neznámé lidi a cennosti dával do trezoru, také přenáší břemeno ze zlodějů na oběti? Třeba pojišťovna mi byla ochotna pojistit dům proti loupeži jen když jsem měl ve vstupních dveřích zámkovou vložku dané bezpečnostní třídy. Také by místo toho měla raději říkat zlodějům, že krást se nemá?
Eva Procházková|19. 12. 2015 19:38| reakce na Pitter Bonhart - 18. 12. 2015 18:09
Prevence sexuálního násilí je fajn, ale pořád to břemeno přesouváte na případné oběti - nechoďte v noci sami, nemluvte tímto způsobem, nechovejte se takhle, nenoste tohle, koukejte se vlevo, nekoukejte vpravo. Mělo by se začít mluvit o tom, že není ok násilím si vynucovat sex, k čemuž přispívají i takovéhle články. A mám tak pocit, že Bittalová by spíš v hrobě rotovala z vašeho příspěvku, no offense Lucko.
Eva Procházková|19. 12. 2015 19:29| reakce na Robert Antonio - 18. 12. 2015 16:36
"Protože jak všichni víme z předchozího článku, za znásilnění může vždycky pachatel (rozuměj chlap) a ani svádění či opilost oběti není polehčující okolností." - nerozumím, tohle snad rozporujete?
Ve Švédsku za posledních 40 let vzrostl počet znásilnění o cca 1400 % (jeden tisíc čtyři sta procent). Nesmí se říci, že to souvisí především s přistěhovalci z určitých oblastí. Lidé jako pan Kašpárek se nepoučí a pracují na tom, aby takový nárůst jsme měli i u nás.
Nahlásit
-
9
+
Pitter Bonhart|18. 12. 2015 21:22| reakce na Jan Krejčí - 18. 12. 2015 20:14
Já tam osobní invektivy nevidím. Příměr s noclehárnou na silnici je použitý právě proto, že v uvedených případech prakticky vždy byl za viníka nehody označen řidič a míra spoluzavinění přejetého nocležníka se prostě nezkoumá. Přitom pokud si v noci lehnu na silnici, pak musím počítat s tím, že mne něco může přejet. Stejně tak, když se sám a ožralý potácím v noci nepříliš frekventovanou ulicí, musím počítat s tím, že mne někdo může třeba přepadnout a oloupit. Jinak souhlasím s tím, že pachatele znásilnění to nijak neomlouvá, on pouze využil příležitosti, která se mu sama nabídla.
Jan Krejčí|18. 12. 2015 20:14| reakce na Pitter Bonhart - 18. 12. 2015 18:09
Netřeba osobních invektiv. A Váš příměr k přejetí na silnici kulhá v tom, že řidič (pokud by mu byla vina připsána, což rozhodně není jednoznačné ani podle zvráceného českého pojetí práva) každopádně jedná neumyslně - a oběť většinou taky, protože na silnici si lehají lidé v takovém stavu, ve kterém se nedá mluvit (narozdíl od 99% znásilněných) o vědomém jednání. Myslím, že myšlenka článku je, že znásilnít jeptišku po cestě do kostela v neděli ráno není o nic horší zločin, než nadranou štětinu, co se potácí ve 4 z diskotéky po dvou číslech na záchodě. Pachatel by měl být souzen podle stejného metru. Jinak s Vaším příspěvkem (tedy s tím, co z něj zbyde po odstranění útoků na osobu autora a na slaměného panáka) souhlasím.
Pan bakalář žurnalistiky (LOOOOL), který háže na web takové "bomby" o prevenci rizikového chování s tím, že se nejedná o "systémovou prevenci kriminality", by si měl o tématu sexuálního násilí něco přečíst aspoň dodatečně, když tak (nejspíš z nedostatku času) nezvládl učinit předtím, než napsal tento článek o tom, jak žádná obět sexuálního násilí nikdy nepřispěla svým chováním ke svému napadení (a znásilnění).
Prevenci znásilnění je věnován nejen tento web: https://rainn.org/get-information/sexual-assault-prevention, ale rovněž web: http://www.nononsenseselfdefense.com/ obsahující řadu užitečných rad nejen pro ženy, ale pro každého, kdo se nechce stát obětí trestného činu. Podotýkám, že prevence na těchto webech popsaná je aplikovatelná rovněž na případy, kdy je potenciálním útočníkem osoba oběti dobře známá (např. není dobrý nápad jít na oslavě probíhající na chatě do vzdálené místnosti se známým s pochybnou minulostí).
Protože přistoupit na to, že prevence na straně možné oběti hraje svou roli, by Kašpárkovi zbourala celý článek, nezbývá mu, než nezodpovědné nebo jakkoli riskantní chování hájit. Jsem zvědav, jestli se po znásilněných ženách pustí stejným způsobem i do tématu lidí přejetých poté, co si v noci ustlali na silnici (http://olomouc.idnes.cz/na-su mpersku-prejelo-auto-muze-lezi ciho-na-silnici-f85-/olomouc-z pravy.aspx?c=A130824_093603_ol omouc-zpravy_neh,http://www.novinky.cz/krimi/383751-na-brnensku-prejelo-v-noci-auto-cloveka-leziciho-na-silnici.html, http://www.islovacko.cz/Zpravy/2291-muz-lezici-na-silnici-zemrel-ridic-ho-prehledl-a-prejel). Protože za usmrcení takových osob vždycky může řidič, který musí počítat s tím, že silnice v noci může posloužit též jako noclehárna.
Největší ironií ovšem je, že prevencí obětí sexuálního násilí pohrdá stejný člověk, který jinak vyzdvihuje smysl preventivních prohlídek na gynekologii a logo kampaně "měsíc raka" má dokonce na své profilovce na facebooku. Lucie Bittalová má určitě radost.
Nahlásit
-
19
+
Robert Antonio|18. 12. 2015 16:36| reakce na Pat Bateman - 18. 12. 2015 13:26
To je jen průzkumný balónek k následné ideologické masáži jménem rape culture. Další článek bude o tom, jak baba v opilosti svádí cizího chlapa, ten toho samozřejmě využije, a oba skončí v posteli, přitom ožralá baba se nebrání. Ráno vystřízliví, uvědomí si, co se stalo, a zažaluje chlapa ze znásilnění. Protože jak všichni víme z předchozího článku, za znásilnění může vždycky pachatel (rozuměj chlap) a ani svádění či opilost oběti není polehčující okolností. Prostě pokud nemáte v ruce papír s úředně ověřeným podpisem, že žena ten sex chtěla, tak se předpokládá, že ho nechtěla, ergo jste se dopustili znásilnění.
Pan Kašpárek napsal článek, který říká, že znásilněná osoba si za to nemůže. Děkuji, to jsem nevěděl. Výborně. Ještě více takových článků, třeba o tom, že po dešti bývá mokro ...
Nahlásit
-
4
+
Tomáš Macháček|18. 12. 2015 11:23
Vzhledem k naší typicky české kulturní zaostalosti a zaprděnosti obecně očekávám, že k nám brzy dorazí další západní vymoženost. A to konkrétně vlna "date rape", kdy dojde k zjištění, že celá česká populace je nechutně prolezlá "rape culture" a je třeba dalších represí.
Michale, tak tohle se ti nepovedlo. Příště zkus napsat něco lepšího.
Nahlásit
-
-17
+
Aleš Müller|18. 12. 2015 01:40
Jen si to představte: v baru se nahlas pochlubíte, že jste v posteli kanci. Chvíli na to vás znásilní o hlavu větší chlap. To je dokonalý argument. V tomto případě by nikoho nenapadlo říkat - on si za to může sám.
Diskuze: Pět důvodů, proč nikdy nehledat spoluvinu za znásilnění u oběti
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Robert Antonio|18. 12. 2015 16:36
Nejméně oblíbený příspěvek
Ondřej Kokeš|18. 12. 2015 03:01
Diskuze
Vojtěch Drápal|28. 12. 2015 14:54| reakce na Pitter Bonhart - 18. 12. 2015 21:22
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Beneš|22. 12. 2015 11:28
Nahlásit
Filip Černoch|20. 12. 2015 17:59| reakce na Robert Antonio - 18. 12. 2015 16:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|20. 12. 2015 14:18| reakce na Eva Procházková - 19. 12. 2015 19:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Procházková|19. 12. 2015 19:38| reakce na Pitter Bonhart - 18. 12. 2015 18:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Procházková|19. 12. 2015 19:30| reakce na Ondřej Kokeš - 18. 12. 2015 03:01
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eva Procházková|19. 12. 2015 19:29| reakce na Robert Antonio - 18. 12. 2015 16:36
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Václav Beneš|19. 12. 2015 13:26
Nahlásit
Pitter Bonhart|18. 12. 2015 21:22| reakce na Jan Krejčí - 18. 12. 2015 20:14
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Krejčí|18. 12. 2015 20:14| reakce na Pitter Bonhart - 18. 12. 2015 18:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pitter Bonhart|18. 12. 2015 18:09
Nahlásit
Robert Antonio|18. 12. 2015 16:36| reakce na Pat Bateman - 18. 12. 2015 13:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pat Bateman|18. 12. 2015 13:26
Nahlásit
Tomáš Macháček|18. 12. 2015 11:23
Nahlásit
Jan Capouch|18. 12. 2015 08:54| reakce na Aleš Müller - 18. 12. 2015 01:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ondřej Kokeš|18. 12. 2015 03:01
Nahlásit
Aleš Müller|18. 12. 2015 01:40
Nahlásit