Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Kouřové clony na školství

9. 11. 2015
12 komentářů

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Ne zavést školné. To samozřejmě nic neřeší.
Ale zavést svobodu a trh.
Tedy:
- Školy privatizovat
- A samozřejmě obor deregulovat a demonopolizovat
- Umožnit vstup nových subjektů do vzdělávacího odvětví
- Drasticky seškrtat státní sektor, protože jeho existence může za to, že se velká část lidí snaží školu jen odchodit, získat nějaký (jakýkoli) titul a upíchnout se ve státní správě, kde nic než ten papír není vyžadováno

Pokud s tím nesouhlasíte, pak ok - ještě je možnost nechat paralelně pro vás současný systém existovat. Plaťte si daně na komunální školy, na inspekce, ministerstvo školství, cermaty, výzkumné ústavy pedagogické, atd... Ze svého si plaťte nějaké úřady, které absolventy budou zaměstnávat.
Ale ostatní do toho prostě netahejte.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

To je fakt IQ.

Za komoušů také byly pořadníky a tučné všimné na Favority, protože byly lepší, než Trabanty (nebo tramvaj).
Holt socialistická stání ekonomika.
A máme ten problém snad dnes? Musíte dávat všimné a zapisovat se do pořadníku? Ne vyberete si mezi Škodovou, Fordem, Hyundaiem či Mercedesem podle svých priorit, preferencí a samozřejmě také podle toho, jak dobře jste se učil a snažil.
Kdo si ve škole hrál pod lavicí piškvorky, musí se spokojit s ojetou Octavií první generace, kdo dával pozor a ještě dělal něco navíc, má třeba služební nové Mondeo.

Ovšem je nepochybné, že oba se mají líp, než za dob, kdy zde byl jeden monopolní státní výrobce automobilů.

Nezdá se vám? Nevidíte to? Pak doporučuji brýle.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"tak by Babiš mohl spočítá, kolik peněz jde do školství na jednoho žáka" - včera o tom psal V. Klaus ml.: http://www.novinky.cz/komentare/385802-komentar-skola-bez-zaku-bude-terno-vaclav-klaus-ml.html
Je to cca 70 tis. kč ročně na jednoho žáka.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Amen. A já bych doplnil - než odhodíme ideologická schemata a podíváme se, co se ve školství povedlo v jiných státech a kde to naopak pokonili. Nejlepší studie na toto téma je podle mne stále pro bono od McKinsey: Klesající výsledky českého školství, fakta a řešení.

http://www.mckinsey.cz/images/documents/McKinsey_pro_bono_skolstvi.pdf

Kéž by existovalo řešení tak jednoduché jako zavést školné.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Vůbec netrvám na státním monopolu nebo více vyhláškách a státním diktování. Jasně že peníze jsou výborný lék, ale současný problém je myšlení učitelů, rodičů a byrokratů. Takže bez státního dozoru a s více penězi se nic nezmění. První co se musí změnit, je myšlení rodičů, a to se dá řešit jen u dalších generací, postupně. Jinak již dnes můžete zcela volně zakládat soukromé školy a lákat tam žáky, v tom přece problém není. Tedy teoreticky není, prakticky je to v menších městech neřešitelné, ale v těch větších je soukromých škol dostatek. Ale co znám, kvalita tam není nijak vyšší, spíš opačně. Protože pro vedení je důležité aby tam žáci zůstávali, tudíž mají měkčí podmínky a pro kantory je problém někoho utnout, zaříznout.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Pokud byste chtěl, aby se školství opravdu zlepšilo, tak bez skutečné konkurence to možné není. Jediná cesta, jak toho dosáhnout, je přes peníze. Navrhuji tento systém. Když už se všichni bojíte, že bez tatíčka státu to nejde, tak by Babiš mohl spočítá, kolik peněz jde do školství na jednoho žáka. Tuto částku přesunout rodičům, kteří mají dítě školou povinné. Třeba úlevou na dani, nebo formou bonusů, jako sleva na děti u daní z příjmů. V takovém případě by dobré školy měly přetlak žádostí a ty špatné by se musely rychle zlepšit, nebo by zanikly. S tímto opatřením by bylo současně zákonem umožněno zakládat soukromé základní školy, za stejných podmínek (myšleno školné), jako ty státní. Časem by zde zůstaly pouze ty nejlepší školy a bylo by vcelku jedno, zda státní, či soukromé. A k tomu by je dotlačili sami rodiče, kteří by to platili.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Na základě čeho soudíte, že bez státních pracek ten současný systém se radikálně změní a vyhrají Rychlé šípy? Školy zaniknou a vy budete platit přímo učitele? Převis poptávky nad nabídkou v nich probudí snahu pomáhat a snížit cenu? Jak vás dnes někdo drží jako rukojmího a jak učitele, vy nejste svobodný člověk, nebo ten učitel? Vy potkáte ve vedení lumpa s klackem v ruce, ale nadále tam budete cpát své dítě, ten lump se po výpalném změní v perfektního učitele?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Protože je rozdíl, když zaplatíte užitečnému člověku za to, že Vám pomůže, a když zaplatíte grázlovi s klackem, který drží užitečného i Vás jako rukojmí.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Kdyby do toho stát nestrkal pracky, tak by prostě ty dobré školy vyžadovali tučné všimné, aby vaše dítě přijali. Jak píšete, o dobré je zájem větší, než mohou vykrýt, tudíž nastupuje tržní jednání. Proč vám tedy vadí pořadníky a vysoké všimné dnes? Vždyť by se pro vás vůbec nic nezměnilo.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

.......Takže posílat děti do škol, kde jsou dobří učitelé a kde mají děti dobré výsledky.....

Což to ano, ale jak se tam dostat? Na nejlepší školy jsou pořadníky, nebo vysoké všimné. Kdyby existovala konkurence škol a stát do toho nestrkal pracky, tak by i ty horší musely zabrat, aby byl o ně zájem. Takto je to směřováno k postupné degradaci vzdělání. Svět a mnohdy i ten rozvojový, nám ujíždí ......:(

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

No zaplať pán bůh, že nic nemají. Kdyby se podařilo prosadit výše vypisované změny, tak je naše školství v ještě větším háji než teď. Jak svého času říkali moji učitelé na vysoké, dobrý soudce si poradí i se špatným zákonem, špatnému soudci sebelepší zákon nepomůže. Podobně to platí i o učitelích. Takže posílat děti do škol, kde jsou dobří učitelé a kde mají děti dobré výsledky.

Nahlásit

-
0
+

Get rid of it! Abolish it! Remove it! Expunge it! Eliminate it! Eradicate it! Exterminate it! Get rid of it! :-)

Nahlásit

-
0
+