Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Dotace na elektromobily je nemorální a neekologická

6. 11. 2015
 20 164
33 komentářů

Přihlášení do diskuze

Nejoblíbenější příspěvek

a co třeba "Nechat lidi konat", přestat se jim s prominutím "s..t do života" a nechat je, ať si své věci vyřeší sami? Ocenil bych, kdyby mi přestal někdo říkat "jaký typ dopravy bych měl dle něj použít", resp. přestal používat stát k tomu, aby mi to bylo nakazováno. Setkávám se poslední dobou s čím dál více lidmi, kteří si myslí, že mají (nechápu od koho) právo říkat co by měl kdo dělat, a zajímalo by mne, odkud to "padá". A začínám na to být dost alergický. Jde totiž o obecný trend - jakási "potřeba" furt někoho řídit, myslet si, že vím líp než on, co by měl (jíst, pít, dělat...). Ať si každý řeší svou dopravu dle svého a za své - v tom souhlasím s nemorálností dotací dotujících ekonomické nesmysly pro vybrané z kapes daňových otroků.

Nahlásit
-
1
+

Nejméně oblíbený příspěvek

Nějaké emise aut by se vůbec neměly řešit. Neříkám, že mi dělá radost, že svými zplodinami přispívám někomu k rakovině plic, ale je mi to úplně jedno. Jízda autem je pro mě součásti svobody projevu, kterou hrdě využívám. Pokud při svém projevu musíte brát ohled na někoho jiného pak to není svoboda projevu.

Nahlásit
-
-2
+

Diskuze

Svobodní jsou jedinou stranou, která otevřeně vystupuje proti vyvlastňování pozemků kvůli stavbě dálnic. Ani Zelení oficiálně nehodlají tento institut rušit.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Tak kterýpak ze zdejší rudé kliky tu trolluje? Brezina nebo Fuld? :-)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Na baterie (akumulátory) se vymlouvají všichni pořád. Přitom jsou ty současné zcela použitelné, stačí vyřešit cenu - velkovýrobou

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Nejekologičtější by bylo vyvraždit celé lidstvo, není-liž pravda, pane Kašpárku?

Nahlásit

-
0
+

Taková daň za průjezd okrajovou částí města do centra tady už byla. Říkalo se jí AKCÍZ.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"Neznám libertariána, který by tvrdil, že má svobodu otrávit svého souseda" - staci mrknut trosku vyssie do tejto diskusie:)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Prejavili ste naznak neciernobieleho myslenia - to sa tu na Finmagu moc nenosi:)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

"Pokud při svém projevu musíte brát ohled na někoho jiného pak to není svoboda projevu."

Na krizovatke davate prednost ci proste na znacky neberiete ohlad?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Mozna se pletu, kdyztak me opravte. Ale treba cesti Svobodni mluvi hodne o spatnosti omezovani aut ve mestech, ale o tom, jak by ridici meli odskodnit mistni obyvatele jsem nic nevidel...tomu se rika privatizace zisku a socializace nakladu, ne?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Tady je totiž velká otázka, kdo je právoplatným vlastníkem těch pozemků...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Neznám libertariána, který by tvrdil, že má svobodu otrávit svého souseda.
Zato znám státy, kde se to běžně děje a považuje se to za normální. Dokonce vás ten stát třeba donutí vystěhovat se ze své vesnice, aby tam někdo jiný mohl těžit ultrasmradlavé siřičité uhlí.
Je to stát, který tvrdí, že prostor nad a pod mým pozemkem není můj, ale jeho, takže nemám co mluvit do toho, jak se vytěží, co je pod pozemkem, nebo do toho, jaký smrad mi kdo vypouští do prostoru nad pozemkem.

To, že nějaký trouba provokatér napíše rádoby vtipný příspěvek dokazuje jen to, že je trouba a provokatér.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
1
+

Článek jsem si přečetl jako oddych při studiu ekonomie. Pobavilo mě, že jsem zrovna dočetl v učebnici příklad o tom, proč dotování (zlevňování) MHD nedává smysl - proti tomu, co navrhuje Herr Kašpárek. Nápověda - jedná se o méněcenný statek. Tím nehodnotím zbytek článku, názor máme jistě každý jiný.

Nahlásit

-
0
+

Chvíli jsem vyděšeně koukal, než jsem si uvědomil, že brilantně parodujete české libertariány. Za mě bod:)

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Nesouhlasím. Automobilista je podle mě morálně nadřazený cyklistovi, chodci nebo komukoliv jinému, neboť maximálně využívá své osobní svobody. Dotace na infrastrukturu pro automobily jsou tudíž morálně v pořádku, naopak je třeba zamezit výstavbu cyklostezek a zúžit chodníky. Dnes je na tom řidič automobilu hůře než žid v nacistickém německu a to se musí změnit.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Nějaké emise aut by se vůbec neměly řešit. Neříkám, že mi dělá radost, že svými zplodinami přispívám někomu k rakovině plic, ale je mi to úplně jedno. Jízda autem je pro mě součásti svobody projevu, kterou hrdě využívám. Pokud při svém projevu musíte brát ohled na někoho jiného pak to není svoboda projevu.

Nahlásit

-
-2
+

Vidíte, neřekl bych, že jste takový kovaný socialista. Když říkáte, že se celá společnost (všichni lidé v daném městě, ať auto mají, nebo nemají) musí společným prostorem přizpůsobit dané části lidí, kteří jezdí autem.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Jsem pro. Nicméně v tom případě chci, aby mi každý, kdo mi projede pod oknem bytu, kompenzoval škody, které tím působí. Hluk, smog atd. Pokud předem obejdete ulici, kterou chcete projet, a vyrovnáte se s obyvateli za to, že jim vnucujete svůj způsob přepravy, pak si jezděte čím chcete - nikdo vám neřekne ani popel.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Díky za odkaz. To je přesné, o takových lidech jako byl Coolidge, se nemluví. Co udělali? Co po nich zůstalo? Nic na první pohled chytlavého a hmatatelného. Jen více svobody ve vlastním rozhodování, méně nutnosti žádat o dotace nebo dávky. Kdyby tak lidé brali do svých úvah i to, co na první pohled není vidět. Pak by jistě dali přednost politice libertariánů před etatisty.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Vysvětlujte lidem z Litvínova a Mostu, kde se elektřina vyrábí pálením hnědého uhlí, že se lidem v Praze bude dýchat lépe a jupíci v elektromobilech budou in!. Můžeme zase děti ze Severu DOTOVAT jogurty a mlíkem ke sváče ve škole, jako za socíku. Když už mají špatné plíce, ať mají alespoň dobré trávení!

Nahlásit

-
0
+

Já jsem obecně proti dotacím, ovšem je pár vyjímek - např.podpora technologie, která osvobodí "svobodný svět" závislosti na palivu z geopoliticky nestabilních nebo islámsky totalitních zemí.

Nahlásit

-
0
+

http://finmag.penize.cz/kaleidoskop/288443-calvin-coolidge-prezident-ktery-si-nepostavil-pomnik

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Ha ha ha - vláda uchýlila ke snižování daňové zátěže" - a tu O Červené Karkulce taky znáte?

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Dokud ale nebudou existovat levné, trvanlivé, velkokapacitní baterie, jejichž výroba by byla eco-friendly tak jsou všechny tyhle výhody naprd a nemá cenu elektromobil moc řešit ...

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Že by dotacemi na elektroobily chudí dotovali bohaté není prokazatelné a navíc to nesouvisí s podstatou elektromobilů - kosmetickou úpravou toho, z jakých peněz budou tyto dotace hrazeny, se snadno dosáhne opaku.

Že elektromobily zhorší dopravu ve městech je rovněž obtížně prokazatelné. Počet aut bude růst bez ohledu na technologii pohonu. Myšlenka měst pro pěší má povážlivé trhliny v případě nepřízně počasí, pro lidi méně pohyblivé, pro nemocné.

Naproti tomu nulové emise elektromobilů jsou prokazatelné. Elektrické pohonné jednotky jsou navíc konstrukčně jednodušší, takže by se mělo ušetřit i na výrobě komponent, které do elektrických aut prostě nebudou potřeba. Sníží se i hluk u silnic.

Nahlásit

-
0
+

a co třeba "Nechat lidi konat", přestat se jim s prominutím "s..t do života" a nechat je, ať si své věci vyřeší sami? Ocenil bych, kdyby mi přestal někdo říkat "jaký typ dopravy bych měl dle něj použít", resp. přestal používat stát k tomu, aby mi to bylo nakazováno. Setkávám se poslední dobou s čím dál více lidmi, kteří si myslí, že mají (nechápu od koho) právo říkat co by měl kdo dělat, a zajímalo by mne, odkud to "padá". A začínám na to být dost alergický. Jde totiž o obecný trend - jakási "potřeba" furt někoho řídit, myslet si, že vím líp než on, co by měl (jíst, pít, dělat...). Ať si každý řeší svou dopravu dle svého a za své - v tom souhlasím s nemorálností dotací dotujících ekonomické nesmysly pro vybrané z kapes daňových otroků.

Nahlásit

-
1
+

ohledně vyhrazení parkovacích míst pro carsharingové služby:

1.) carsharing existuje v podobě komerčních autopůjčoven a taxi služby ... carsharing o kterém mluví pan Kašpárek se liší jen cenou služby a idealistickou omáčkou, ve své podstatě to je takový malý autokomunismus, nevím proč by měl dostat autokomunista (zákazník carsharing) přednost před autokapitalistou (zákazník normální autopůjčovny)

2.) pokud čtyřčlenná rodina pojede jedním autem tak nezaparkuje, protože místo bude vyhrazeno pro autokomunistu - nadčlověka?

Nahlásit

-
1
+

Ano, neregulovat a nedotovat, protože to nejlepší se prosadí samo a rychleji. Ovšem je zbytečná ztráta času, řešit pohádky co by bylo lepší, když současná společnost je nastavená na víře, že dotace a byrokracie jim zajistí pohodlnější život. To je lepší napřít energii jinam, než na neplodný boj s dotacemi.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Etatisté mají různé představy o ráji na zemi, společné ale mají, že je do toho ráje lidi potřeba nahnat třeba holí.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

o to vetsi duvod neregulovat

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

To je stejně jen přechodné období, než se masivně začnou rozšiřovat samořiditelná auta, a následkem toho rapidně poklesne počet soukromě vlastněných vozidel. Technologický vývoj je nezadržitelný, dnes také nemáme doma koně nebo domácí služebnictvo.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+
1/2