B O L S C H|2. 11. 2015 18:09| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2015 14:18
Ty jo, to je skvělej nápad!
To by šlo udělat ve větším: nakázat podnikatelům vyhodit chytré a pracovité a dát jim dotaci na najmutí líných a blbých. Ti první si novou práci určitě rychle najdou, původním zaměstnavatelům určitě nebude chybět odstupné vyplacené vyhozeným schopným, státnímu rozpočtu určitě nebudou chybět peníze na dotace míst pro líné blbce, jednoduše nastane ráj na zemi.
A pro úspěch to můžeme zopakovat co půl roku a za chvílí ukážeme Singapuru záda.
Bože já bych taky chtěl bejt bolševik a vědět, co je pro společnost/lid dobré a mít to přesvědčení, že je k tomu mám právo donutit i proti jejich vůli a za jejich peníze.
Martin Brezina|31. 10. 2015 14:18| reakce na xxx - 31. 10. 2015 13:10
Ano, souhlasím, že je to motivace. No, a racionálně uvažující podnikatel si zváží, zda je pro něj přínosnější daňové zvýhodnění nebo eventuální vyšší výkonnost nezvýhodněného pracovníka. Nesmyslné je tvrzení, že nezaměstnáním schopnějšího vzniknou dodatečné náklady státu. Na úřad práce totiž půjde jeden nebo druhý. U toho schopnějšího je naopak větší šance, že si rychleji najde nějaké jiné místo, pokud je tedy opravdu schopnější (z faktu věku nebo pohlaví, kterých se zvýhodnění týkají, totiž ještě žádné schopnosti navíc automaticky neplynou).
Řekněte, nemáte chuť tomu náměstkovi po přečtení toho jeho výplodu dát rovnou dělo?
Nahlásit
-
0
+
Josef Fraj|30. 10. 2015 20:00| reakce na Martin Brezina - 30. 10. 2015 17:23
I kdyby se tato regulace zcela minula účinkem, (což by byla nejméně špatná varianta), tak pořád tím státu vzniknou náklady, tentokrát zcela zbytečné i z hlediska státu.
Martin Brezina|30. 10. 2015 17:23| reakce na Achich - 30. 10. 2015 17:13
Postavil jste si slaměného panáka, kterého jste slavně porazil. Gratuluji.
Já přece netvrdím, že body pana Fraje na sebe jaksi logicky nenavazují. Já tvrdím, že si je vycucal z prstu. Nikdo nenutí podnikatele zaměstnat méně schopného oproti schopnému. Tím padá výchozí premisa, na které je vystavěn zbytek "logické" úvahy, která takto jaksi nemá na čem stát.
Achich|30. 10. 2015 17:13| reakce na Martin Brezina - 30. 10. 2015 13:54
Vaše argumenty mne zcela fascinují. Něco jako logika vám přeci nemůže kazit váš pohled na svět. Ale máte šanci: nikdo vám nebrání zaměstnávání vybraných skupin lidí dotovat ze svého.
1. Podnikatel místo schopného zaměstance, zaměstná toho méně schopného, čím se sníží jeho konkurence schopnost, zisk a odváděná daň a také jeho schopnost zaměstnávat.
2. Ten schopný si půjde pro podporu, což zvýší náklady státu.
3. Vzniknou další náklady na administrování celé to kokotiny, což zvýší náklady státu.
4. Vyšší náklady státu vyvolají tlak na vyšší daně, což dále sníží konkurenceschopnost podnikatelů a jejich schopnost zaměstnávat.
Závěr: zvýší se náklady státu, sníží se konkurenceschopnost ekonomiky a následně zaměstnanost. Jinými slovy za více peněz více nezaměstnaných.
Bravo soudruzi!
Nahlásit
-
0
+
Tadeas|30. 10. 2015 10:38
1) Tím, že zvýhodním jedny proti druhým přece nevytvořím ani jedno pracovní místo. 2) Přesunu nezaměstnanost mezi skupinami, za cenu minimálně administrativních nákladů. 3) Místo toho, abych zaměstnával ty nejlepší pro danou práci, zaměstnám někoho jiného, už ne nejlepšího. Celková ekonomická výkonnost klesne.
Nahlásit
-
0
+
andy|30. 10. 2015 09:56
Zvláštní... takže minimální mzda (=zvýšení nákladů zaměstnavatele) zvýšení nezaměstnanosti nezpůsobí. Proč by snížení odvodů (=snížení nákladů zaměstnavatele) mělo jakkoliv působit na snížení nezaměstnanosti?
Nahlásit
-
0
+
Miroslav Mucha|30. 10. 2015 09:10
Myslím, že Aleš Tůma to vyjádřil velmi výstižně. Státní regulace v řadě oblastí - pracovní nevyjímaje - je jako rakovina, která postupně zničí celý organismus. Stejně tak dobře to vystihl i Petr Mach a Lukáš Kovanda. Ohromná nezaměstnanost zejména mladých lidí ve Španělsku je způsobena právě přeregulovaností pracovního trhu.
Nahlásit
-
0
+
Frenky|30. 10. 2015 08:46| reakce na Zlý Jabko - 30. 10. 2015 07:52
Chroničtí nemakačenkové nic neovlivní. Jednak jich moc není a většina z nich stejně k volbám ani nechodí. Horší je to s těmi, kteří si zvykli žít s nataženou rukou. Těch je čím dál více ....
Aleš Tůma: "Použít v jedné větě slova „stát“ a „pomáhat“ je asi totéž jako použít slova „rakovina“ a „prospívat“"
Bez komentáře.
Nahlásit
-
0
+
Zlý Jabko|30. 10. 2015 07:52| reakce na Frenky - 30. 10. 2015 04:28
Pud sebezáchovy mají dotyční velice vyvinutý, a přesně proto se tohle nikdy nestane. NIžší dávky = nakrknutá vrstva chronických nemakačenků, která může povážlivě nahnout misky vah při volbách.
Pokud je to známka toho, že si naši politici konečně uvědomili, kde je zakopané pes, tak proč úleva od vysokých odvodů jen pro nějakou skupinu? Pokud ano, tak má pro ně návrh.
Dejte úlevu od daní a odvodů na sociální a zdravotní pojištění všem a trh si s tím poradí. Co by vám chybělo ve státní kase, tak můžete získat tím, že snížíte, či omezíte některé sociální dávky, případně zredukujte stavy svých zaměstnanců na ministerstvech, krajích a městech. Věřte na pud sebezáchovy. Práci/obživu většinou hledá ten, který musí a kterému už nic jiného nezbývá.
Diskuze: Očima expertů: Pomoc dlouhodobě nezaměstnaným. Mají zaměstnavatelé dostat úlevy?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jan Mucha|3. 11. 2015 13:53| reakce na Jan Krejčí - 31. 10. 2015 09:02
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
B O L S C H|2. 11. 2015 18:09| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2015 14:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Alexander Novotka|1. 11. 2015 12:20| reakce na Martin Brezina - 30. 10. 2015 07:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jo!|31. 10. 2015 19:23| reakce na Martin Brezina - 30. 10. 2015 07:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
xXx|31. 10. 2015 19:21| reakce na Martin Brezina - 31. 10. 2015 14:18
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|31. 10. 2015 14:18| reakce na xxx - 31. 10. 2015 13:10
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
xxx|31. 10. 2015 13:10| reakce na Martin Brezina - 30. 10. 2015 17:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Krejčí|31. 10. 2015 09:02
Nahlásit
Josef Fraj|30. 10. 2015 20:00| reakce na Martin Brezina - 30. 10. 2015 17:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|30. 10. 2015 17:23| reakce na Achich - 30. 10. 2015 17:13
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Zabřezlá fena|30. 10. 2015 17:14| reakce na Tadeas - 30. 10. 2015 10:38
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Achich|30. 10. 2015 17:13| reakce na Martin Brezina - 30. 10. 2015 13:54
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
AchJo|30. 10. 2015 14:44| reakce na Martin Brezina - 30. 10. 2015 07:56
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|30. 10. 2015 13:54| reakce na Josef Fraj - 30. 10. 2015 13:48
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|30. 10. 2015 13:48
Nahlásit
Tadeas|30. 10. 2015 10:38
Nahlásit
andy|30. 10. 2015 09:56
Nahlásit
Miroslav Mucha|30. 10. 2015 09:10
Nahlásit
Frenky|30. 10. 2015 08:46| reakce na Zlý Jabko - 30. 10. 2015 07:52
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|30. 10. 2015 07:56
Nahlásit
Zlý Jabko|30. 10. 2015 07:52| reakce na Frenky - 30. 10. 2015 04:28
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Frenky|30. 10. 2015 04:28
Nahlásit