Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Česká republiko, děláš ze mě anarchistu

Michal Kašpárek | 16. 10. 2015 | Celkem 49 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Všech 49 komentářů v diskuzi.

Tom | 26. 10. 2015 12:12

Opravdu Vám nikdo nesliboval byrokracii? Já ji slyším každý den, od všech stran.
Samozřejmě, že nikdo neřekně "zavedeme zbytečný nesmyslný přebujelý předpis", ale každý, ať na levici, nebo na pravici rád slibuje, že vyřeší všechny nešvary tím, že něco zakáže, přikáže atd.

typickým příkladem jsou třeba předpisy o složení špekáčků. Každý "sušný Čech" je schvaluje, jako nutné. Jenže když zavedeme tyto předpisy, tak také musíme zaměstnat armádu lidí, která kontroluje jejich dodržování, další, která udílí sankce za nedodržování, další, která ty sankce vymáhá.......nakonec buď z toho bude zbytečný cár papíru, který polovina výrobců nerespektuje a jen získá bezdůvodnou konkurenční výhodu nad těmi slušnými, kteří složení nefalšují, a nebo vznikne ohromná úřední mašinerie, která stojí hodně, a přínos hospodářství je značně diskutabilní.

Bylo by lépe vzdělat spotřebitele, aby věděli, že za 35Kč/kg kvalitní špekáček prostě vyrobit nejde, a pokud mu ho někdo nabízí, je lepší si ko nekoupit. A aby poznal kvalitu.

Stejně tak nelze odstranit korupci tím, že se bude vše desetkrát kontrolovat. Mnohem lepší je zaměřit se na celkové chápání ve společnosti, aby to prostě bylo chápáno jako něco, co se nedělá.
Dnes máme vystresované úředníky,kteří jsou 10x zkontrolovaní, ale nikdo jim nevěří, že nekradou, akdo ano, ten simyslí, že jsou idioti.
...a tak by šlo pokračovat.

Jsou věci, které stát nemůže regulovat tvrdou silou, respektive se to nevyplatí a je lepší na ně působit měkou silou.

Novou regulaci nám nabízí politici všech stran každý den. ANO, prostě to zařídí........nějakým novým předpisem.

Nahlásit

0
+
-

Jan Daniel | 20. 10. 2015 09:22

Anarchista je člověk, který na rozdíl od etatisty pochopil, že přátelský efektivní stát je utopie a iluze.

Nahlásit

0
+
-

Ulja | 20. 10. 2015 13:48 | reakce na Jan Daniel - 20. 10. 2015 09:22

A nebo pochopil, že Leninova definice "stát je organizované násilí" je pravdivá a že morální člověk násilí musí odmítnout. Tedy ne že bych nějak obdivoval toho syfilitického bolševika, ale toto docela trefil. Jen na rozdíl od něj to násilí nehodlám ani stupňovat, ani využívat ve svůj prospěch.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard | 19. 10. 2015 15:35

Ty problémy, které tak jednoduše vyjmenováváte v jednom odstavci, mají mnohem hlubší problém. Jako například: "Kdo chce, ať si vezme uprchlíka domů." Krásná a křesťanská myšlenka, která ale postrádá jakoukoliv logiku z mnoha hledisek. Není to tak prosté, jak se tady autor snaží vznešeně a poeticky vysvětlit.

Nahlásit

0
+
-

Skvělý námět! | 17. 10. 2015 23:55

Ano, stát by měl zavést elektronickou evidenci všech věcí a jejich majitelů, nejen kvůli klasickým krádežím, ale především pro výchovu nového, Evropského člověka, který nemá potřebu skrývat svůj majetek. A rovnou to všechno zveřejňovat na webu, ať si ostatní počtou.

Nahlásit

0
+
-

Alexander Novotka | 17. 10. 2015 18:47

"Kdo to z tebe udělal?"
No přece všichni ti kašpárci a jim podobní. Je to jenom důsledek bujícího marxismu a jeho různých potrhlých variant - feminismus, ekoterorismus, kvótismus, NGOismus, multikulti a podobné zvrhlosti, které heslo „Víc byrokratického sadismu!“ mají vetkané ve své ideologii, sice hluboko a neviditelně pro toho, kdo nechce vidět, ale jinak je to základní myšlenka.
A ze strany Kašpárka je to nejspíš jenom úhybný manévr před další oblbovací sluníčkovou masáží, má za cíl ukonějšit i ty největší odpůrce a pak do toho prát znovu naplno.

Nahlásit

0
+
-

Mirek | 17. 10. 2015 17:17

Jeste par let a treba nam Michal vyroste z te naivity a uvidi svet be ruzovych bryli.

Jinak co se tech uprchliku tyce, jen je tam nechte za plotem a nebo za jinym plotem, ale urcite je nenechte volne pobihat v CR. Staci si precist o tom, jak znasilnuji a moci na zeny v uprchlickych taborech. Jak hazi vykaly na sestry v nemocnich a podobne perlicky, o kterych tisk bezne nepise, a budete radi, ze ti co "jen delli prestupek', kdyz vnikli do CR, jsou zavreni.

Tyhle informace si budete muset vygooglit, protoze main stream media je proste demokraticky neuvadi.

Nahlásit

0
+
-

belldandy | 18. 10. 2015 15:26 | reakce na Mirek - 17. 10. 2015 17:17

Opravdu nemusím googlit, abych se tohle přečetla, mí přátelé na facebooku mě tím zavalují bez jakéhokoli mého přispění.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Stan | 18. 10. 2015 00:00 | reakce na Mirek - 17. 10. 2015 17:17

Tyhle hlášky o tom, co všechno "main stream media" neuvádí, mě fascinují tím, že nejčastěji padají z úst lidí, kteří jako nezpochybnitelnou autoritu berou servery typu aeronet a další, které jsou jen prodlouženou rukou Kremlu. A dychtivě hltají stále nové hoaxy, ač jim bylo opakovaně ukázáno, jak to bylo s těmi starými...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Daniel | 20. 10. 2015 09:26 | reakce na Stan - 18. 10. 2015 00:00

Mě zase fascinuje, jak je dnes každá negativní informace automaticky propagandou Kremlu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Phoenix | 19. 10. 2015 07:25 | reakce na Stan - 18. 10. 2015 00:00

jj, kdo nejde s námi, jde proti nám, kde už jsem to viděl ...

Lidé s myšlením, které předvádíte ve svém příspěvku, by měli číst povinně Covera
http://dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015072801

Dvakrát denně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Karel I | 17. 10. 2015 10:06

Mladík procitá? Mladíkovi ještě nejspíš nebylo ani dvacet, budiž mu tedy jeho loňská naivita odpuštěna. Každý časem zjistíme, že stát je k ničemu, nedokáže zajistit nic efektivně a slouží jen jako nástroj k prosazování moci pro pár vyvolených. Jo a pro tvou informaci Michale Kašpárku, cos tak buzeroval všechny, co nevítají muslimské fanatiky se stejně otevřenou náručí jako ty sám, daňový únik není krádež, naopak, to stát je ten loupežník. To ti ale dojde, až začneš sám něco smysluplného dělat a nějaké daně platit, ne dokud z nich žiješ, ty fanatický rozumbrado.

Nahlásit

0
+
-

EC14 | 16. 10. 2015 22:17

Ano, když se stát obrací proti sluníčkovým věcem, tak se z etatistických sluníčkářu můžou stát anarchisti. Ale jenom do doby, než stát přesvědčí, ať svůj pohled obrátí jinam - třeba na kuřáky, tlusté, bohaté, malopodnikatele.. Pak je zase vše v pořádku a z anarchistů se stávají etatističtí sluníčkáři.

Nahlásit

0
+
-

Martin B. | 16. 10. 2015 18:54

Za mejch mladejch let to bylo jiný.
Stát se staral o pracující.
Také o zdraví a zdatnost lidu. Pořádal zajímavé akce, průvody, zábavy.
Stavěly se dálnice, byla plná zaměstnanost.
Skoro nebyla kriminalita.
Kdo nevystupoval proti samotnému zřízení a dodržoval zákony svého státu, ten byl v pohodě a nikdo mu neubližoval.
Nebejt drobnejch excesů s židama a pak s bombardováním, bylo to naprosto skvělé. Prostě se to ke konci nějak zkazilo.
Samozřejmě když pak začali mít opletačky a nepříjemnosti i moji známí, tak jsem se na stát trochu naštval a trochu jsem mu hrozil neposlušností. Ale to bylo jen takové škádlení.
Každopádně jsem stoupencem výkonného a efektivního státu. Stačilo by odstranit či zreformovat ty méně podstatné nedostatky a bylo by to super.





(ironic)

Nahlásit

0
+
-

Tomáš "Muaddib" Ciff | 16. 10. 2015 14:02

Republiko, proč jsi najednou taková sketa? Nebo jsi taková byla i dřív a já to neviděl?

- neviděl... :/

jen bych rád podotknul, že Tvé přání nejenže republika nesplní, ale ještě přitvrdí...

a asi hlavně poroto, že to dávno není ResPublica, ale pseudomeokratická forma Oligarchie...

A co se týče daní... (a úniků), ne že bych to považoval za věc hodnou obdivu, ale v momentě, kdy jsme si poprvý uvědomil, že když nám v dějáku říkali, že lidé platili desátky a odpustky a říkali, že to byla hrozná doba nesvobody a jak církev vydírala a ovládala společnost... tak když vemu, že dneksa platíme 60-70ky a platíme různé další poplatky (povolenky) a když vidím jak stát reguluje sebemenší detaily soukromého lidského žití... tak já si nemůžu pomoct...

Asi bych se nenazval anarchistou, ale určitě bych se nebál být nazván, nepřítelem státu... protože náš stát už nám dlouho nepatří, jestli vůbec někdy patřil... a dokavaď budou existovat lidé, kteří budou věřit, že stát zařídí,a by jsme se měli lépe... tak ani nikdy nebude...

Jen doufám, že neskončíte jako námět na další malbu lidské siluety na chodníku, až zjistíte, co všechno... stát ničí...

Hezký den...

Nahlásit

0
+
-

Bezvěrec | 16. 10. 2015 14:17 | reakce na Tomáš "Muaddib" Ciff - 16. 10. 2015 14:02

Stále zde máme příliš mnoho fanatických věřících.
Hlavně, že se posmíváme mohamedánům, jehovistům, atd...

http://pravyprostor.cz/stat-je-nemocne-nabozenstvi-na-ktere-je-treba-zapomenout/

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Zdeněk Gardelka | 16. 10. 2015 13:50

"Republiko, proč jsi najednou taková sketa? Nebo jsi taková byla i dřív a já to neviděl? Neříkej mi, že jo, protože potom by měli pravdu Svobodní a to by byl trapas."

Jako člen svobodných musím dodat - pravdu samozřejmě máme. A ano, je trapný že to vidí jen hrstka lidí.

Nahlásit

0
+
-

FFF | 17. 10. 2015 02:22 | reakce na Zdeněk Gardelka - 16. 10. 2015 13:50

Svobodní mají v něčem pravdu, ale v tom, jak selektivně nakládají s informacemi, jsou demagogové a vlezprdelky ruského režimu. Pro člověka, který věří v demokracii, bohužel nevolitelná strana.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Granat | 21. 10. 2015 13:08 | reakce na FFF - 17. 10. 2015 02:22

DemoCracii? Ci jak se to pise nebo formu těchto zverstev co hraji?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Robert Antonio | 19. 10. 2015 14:28 | reakce na FFF - 17. 10. 2015 02:22

Kontrolní otázka, abychom zjistili, zdali FFF není jen další troll, co bezmyšlenkovitě papouškuje „pravdy“ sdílené na facebooku: Co konkrétně Svobodní provedli, že je máte za vlezprdelky Ruska?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Bambíno | 19. 10. 2015 08:44 | reakce na FFF - 17. 10. 2015 02:22

Jistě, každý, kdo nezastává oficiální názory, je automaticky fanoušek Kremlu. Vaše černobílá jednoduchost vidění světa je fascinující

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Oxy | 17. 10. 2015 10:12 | reakce na FFF - 17. 10. 2015 02:22

No předně člověk, který věří ve svobodu a člověk, který věří v demokracii (hlasování o cizím životě a majetku), nemůže být jeden a ten samý.

Z tohoto pohledu jsou Svobodní sami o sobě oxymoron.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 20. 10. 2015 06:26 | reakce na Oxy - 17. 10. 2015 10:12

Myslíte, že nemohou existovat takoví, kteří na demokracii nevěří, ale jsou nuceni se v tomto pro ně nepřátelském systému o něco snažit? Proti všem? Kdo nevyzkouší všechny možnosti, ten nemůže říct, že udělal vše. Že je to často i boj s větrnými mlýny? No a?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Cool | 20. 10. 2015 13:51 | reakce na Michal Mrozek - 20. 10. 2015 06:26

Jojo, tohle říkali mnozí, co vstoupili do KSČ.
Chtěli systém změnit zevnitř, prostředky systému, maximálně jej zlidštit.
Podle mne ale zasloužili naražení na kůl stejně jako další dvě skupiny bolševiků: ti opravdu věřící a ti kariérní vyčůránci.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

QQQ | 16. 10. 2015 12:47

Tak nevím buď pan Kašpárek prohlédl (když stát začal perzekuovat i jeho oblíbence a ne jen ty ne-sluníčkáře) nebo je to jen kouřová clona pro další jeho článek, že češi prostě vládnout neumí a proto musí odevzdad vládu do EU nebo obnovit dřívější protektorát Bohmen und Maren

Nahlásit

0
+
-

Nejen tento stát | 16. 10. 2015 11:24

http://www.mises.cz/clanky/chybicka-se-vloudila-1883.aspx

Nahlásit

0
+
-

Aaa | 16. 10. 2015 11:21

Dokud stát masil ostatní, tak jsem mlčel...

Nahlásit

0
+
-

Dalibor Pešek | 16. 10. 2015 12:08 | reakce na Aaa - 16. 10. 2015 11:21

Tady se musím pana Kašpárka zastat. Z toho co uvádí se ho osobně dotkne leda ta EET.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

xxs | 16. 10. 2015 16:00 | reakce na Dalibor Pešek - 16. 10. 2015 12:08

To těžko.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Zlý Jabko | 16. 10. 2015 10:42

Milá republiko, děláš ze mě potenciálního defenestrátora a teroristu. Jen návrh pro další název pokračování této úvahy.

Nahlásit

0
+
-

Hoovado | 16. 10. 2015 12:26 | reakce na Zlý Jabko - 16. 10. 2015 10:42

No někdo to bude muset nakonec vzít na sebe pro dobro všech...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Tětek | 16. 10. 2015 09:53

Odpovědi na všechny autorem kladené otázky lze nalézt zde:
http://www.libinst.cz/Files/KqLFy4r2/profile/2617/mises_byrokracie.pdf

Nahlásit

0
+
-

Jan Krejčí | 16. 10. 2015 09:26

Prostě lidem otrnulo. Kdo má dlouho mír, přestává si ho vážit. Kdo má dlouho svobodu, přestává ji bránit. A protože existuje silná osobní motivace omezovačů svobod, ale malá motivace davu jednotlivým krokům bránit, dojde logicky postupně k převaze fašounů nad svobodmyslnými. Tak jako časem dojde pravděpodobně k převaze násilníků nad mírumilovnými. Po nějaké katarzi (válkou/terorem) se vše vrátí zpět.

Nahlásit

0
+
-

Filip | 16. 10. 2015 09:10

Potíž je v tom, že alternativou k přepjatému vzývání státní moci jsou v ČR jen podivné skupinky povětšinou IT wariorů. Ať už jde o Svobodné, kteří se nenávistí k EU zalykají tak, že je pro ně lepší alternativou ruské samoděržaví a kteří si svobodu představují třeba tak, že by do Prahy nahnali nekonečně aut bez ohledu na to, jak moc to omezí svobodu těch, kteří se tam snaží normálně žít. Nebo hejtovací skupinky typu D-fense, jejichž boj proti systému se koncentruje na nedodržování rychlostních limitů v obci, parkování na postižených a ohrožování cyklistů. Rozumné a realisticky pojaté hnutí za efektivnější stát, které má šanci něco prosadit, chybí. (Nebo jsem ho možná nezaznamenal).

Nahlásit

0
+
-

Alexander Novotka | 17. 10. 2015 18:34 | reakce na Filip - 16. 10. 2015 09:10

Zmatlat dohromady "zalykání se EU, ruské samoděržaví a nahnání aut do Prahy" (jak by se to proboha provedlo?) v jedné větě to chce opravdu jasnozřivé, zjevně melounovské vidění světa. Co hulíte?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Filip | 19. 10. 2015 10:20 | reakce na Alexander Novotka - 17. 10. 2015 18:34

Který ze zmíněných bodů neplatí? Plus být vámi to neberu nutně jako dehonestování Svobodných. Prostě cílí na svou skupinu, například tím, že cokoliv spojeného s EU (snad kromě výplaty pro svého předsedu) vnímají jako síru pekelnou. Já to vnímám jako dětsky šablonovité vidění světa, proto pro mě nejsou alternativou. Což jsem napsal.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Alexander Novotka | 19. 10. 2015 22:39 | reakce na Filip - 19. 10. 2015 10:20

Neplatí žádný, to máte jenom pod propagandou dětsky šablonovité vidění světa a píšete o tom.
Nebo jinak, velmi trefně řečeno jiným komentujícím (děkuji), máte užší časoprostorovou výseč pohledu na ... asi cokoli.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Robert Antonio | 19. 10. 2015 14:32 | reakce na Filip - 19. 10. 2015 10:20

Neplatí například ruské samoděržaví. To jen Hlavenka, Janda a další hejteři furt postují na internety, že Svobodní nějak obdivují Putina, což je sice lež jako věž, ale nejspíše si páni trollové myslí, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou. A vy jste dobrým příkladem, že se jim to aspoň částečně daří.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Filip | 19. 10. 2015 17:00 | reakce na Robert Antonio - 19. 10. 2015 14:32

Vycházel jsem z následujícího. Na začátku okupace Krymu používali Svobodní podobnou rétoriku jako ruské vládní kruhy (Ukrajina jako umělý státní útvar nevyhnutelně určený k rozpadu). V době, kdy se EU snažila aspoň o nějakou protiakci v podobě ekonomických sankcí, tak Svobodní volali po maximální liberalizaci obchodu mezi EU a Ruskem+Ukrajinou. Obé lze číst buď jako naprostou stupiditu v zahraničních vztazích, nebo jako snahu zalíbit se Rusku. Ale máte pravdu, bude to možná spíše kombinace obojího.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

OMfG | 17. 10. 2015 10:09 | reakce na Filip - 16. 10. 2015 09:10

Velmi efektivní stát byl za Adolfa.
Sorry, ten neefektivní je mi milejší a je i daleko méně nebezpečný.
Úředník a politik, který pracovní dobu prospí, je ten nejméně škodlivý. Horlivý úředník, nebo dokonce politik s vizí, to je peklo.
A ideální by samozřejmě bylo ono "organizované násilí" odvrhnout úplně - jedno jestli z ekonomických či morálních důvodů.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Dalibor Pešek | 16. 10. 2015 12:16 | reakce na Filip - 16. 10. 2015 09:10

"realisticky pojaté hnutí za efektivnější stát" - už tu máme přece hnutí ANO. Pro Babiše je, i díky němu, stát dost efektivním zdrojem příjmů.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

kerray | 16. 10. 2015 10:09 | reakce na Filip - 16. 10. 2015 09:10

chybí? hmm, piráti?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Ondřej Bárta | 16. 10. 2015 12:29 | reakce na kerray - 16. 10. 2015 10:09

Jasně, Svobodní nejsou alternativa ale piráti se dají brát v úvahu? Než piráty u kormidla to radši babišstán...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Filip | 16. 10. 2015 10:20 | reakce na kerray - 16. 10. 2015 10:09

Může být, o těch popravdě moc nevím. Podívám se.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

hurá | 16. 10. 2015 08:26

Chlapec nám dostává rozum. :-))

Nahlásit

0
+
-

Ferko Lakatoš | 16. 10. 2015 09:43 | reakce na hurá - 16. 10. 2015 08:26

Až na ty mohamedány. Ty bych za plotem nechal, ale nejlépe mimo ČR.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Pat Bateman | 16. 10. 2015 09:05 | reakce na hurá - 16. 10. 2015 08:26

Ještě třeba pochopí, že omezování vlastnických práv majitelů restaurací, kvůli tomu, že se někdo rozhodl, že pasivní kouření je špatné, a já snad prohlásím, že pan Kašpárek není socialistický kašpárek, ale týpek, se kterým bych i na pivko zašel ....

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Luděk Zdražil | 16. 10. 2015 05:15

Pane Kašpárku, nic nového se v principu nestalo, netřeba se stát anarchistou. To jen ve Vaší úzké časoprostorové výseči pohledu na stát jste právě nyní zaznamenal pár věcí, které Vám vadí. Věřte, že jich je, bylo a zdá se že bude podstatně více a záleží jen na úhlu pohledu.

Blahopřeji k procitnutí.

Nahlásit

0
+
-

omyl | 18. 10. 2015 21:36 | reakce na Luděk Zdražil - 16. 10. 2015 05:15

Zřejmě jste to špatně pochopil. Pan Kašpárek jen popsal , jak jej štve zbytečná státní byrokracie. A proto, že je schopný žurnalista, napsal svůj příspěvek s nadsázkou , zajímavě a také vtipně. Prezentuje zde své názory již dlouhou dobu a tak určitě nehrozí , že se z něj v nejbližší době stane anarchista nebo člen takové obskurní sekty jako jsou libertariáni.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-