Myslím si, že z pohledu životního cyklu je provoz malého skůtru ve městě rozhodně ekologičtější, ale nějakou zvláštní podporu jsem nepozoroval. To i na Slovensku mají malá dvoustopá vozidla možnost parkovat na chodnících, pokud tam je dostatek místa. U nás jsem byl policií obviněn z nepovoleného záboru veřejného prostoru, když jsem skůtr na 15 minut odstavil na štěrkovou plochu vedle silnice.
Nahlásit
-
0
+
Míša|25. 9. 2015 16:48
Dotace - samozřejmě špatně. Ale co je to za pokrytectví, uvalit daň na benzín a dotovat elektřinu? Stačí se podívat, kolik procent energie na světě se z čeho vyrobí. Také kolik energie stálo to, abych vůbec mohl tu energii získat (výroba a likvidace solárních kolektorů, tepelných čerpadel...).
Nebýt fosilních paliv, není elektřina. Vodní elektrárny pokryjí tak to, abychom si posvítili. U elektromobilu přičtěte ztráty při přenosu a skladování elektřiny. Jediný, kdo to zmínil, je pan Šura.
Jediné plus elektromobilu je snížení emisí v místě, kde se používá.
Nahlásit
-
0
+
Alexander Novotka|25. 9. 2015 15:44| reakce na Reinvestor - 25. 9. 2015 08:07
Taky jsem si začal představovat pro Andreje schizofrenickou situaci klesající spotřební daně a rostoucích dotací na elektromobily. Ale to jde hravě vyřešit uvalením přiměřené spotřební daně na "tankovanou" elektřinu. A ještě by k tomu někdo mohl začít vyrábět podobná udělátka, jako ty známé rakouské Anlagen, které odfiltrovávají elektřinu z atomových elektráren... To zas bude kšeftu!
O tom, zda elektromobilům patří budoucnost, naštěstí nerozhodují politici, ale jen a pouze vědci a výrobci. Politici mohou trend jen na čas pozdržet. Dokáží-li elektromobily nabídnout srovnatelný poměr cena/užitná hodnota, jistě se na trhu uplatní samy i bez dotací. Nedokáží-li, státní podpora bude jen házením peněz do bezedné studny.
Rozšíření elektromobilů chybí jediná, zato zcela zásadní věc: lehké a levné mobilní zdroje elektrické energie s dostatečnou kapacitou. K energetické hustotě benzinu chybí akumulátorům stále ještě jeden řád.
A na otázku: „Měli bychom přechod na technologii nezávislou na nerostných zdrojích z politicky neklidných regionů zkusit uspíšit nějakou státní podporou,“ odpovím protiotázkou: Měli bychom nechat své zastupitele vyhazovat naše peníze, aby uspíšili výměnu závislosti na ropných produktech z neklidných regionů za závislost na lithiu z jiných neklidných regionů?
Nahlásit
-
0
+
Tomáš Macháček|25. 9. 2015 15:20| reakce na Robert Antonio - 25. 9. 2015 13:51
Což o to, snaha je to pěkná. Ovšem i takovéto reformní kroky jsou v prostředí soukromého vlastnictví pazourků odsouzeny k záhubě. Co takoví soudruzi neandrtálci? Ti si dali akční plán "Dohnat a předehnat Homo sapiens sapiens do roku 30 000 před soudruhem Kristem" a jak dopadli se svým odborově organizovaným lovem mamutů? Vymřeli, protože je dumpingová produkce pazourků nového lidského druhu zcela zruinovala v rámci "race to the bottom". Jedině znárodnění všech pazourků vyřeší tu bratrovražednou konkurenci. Dobře vysvětlit to umí náčelník Mamutík, kterému při lovu neřekne nikdo jinak než "Bureš", od kterého musíme povinně kupovat oštěpy. Ženy si prý nechávají příliš mnoho oříšků a bobulí a měly by se lépe kontrolovat. Onehdá ten dobrák rozdával pečené lumíky a sliboval mamuta do každé jeskyně. O krátkozrakosti soukromníků jsem zase četl výborné tesané pojednání od "tlupologa" Kellera. Jsem rád, že tu naši trestnou výpravu do jejich spižíren dokáže někdo tak hezky ospravedlnit. Hned se mi lépe spí.
Robert Antonio|25. 9. 2015 13:51| reakce na Ondřej Bárta - 25. 9. 2015 08:23
Na ja, další libertariánský blouznivec. Kdybyste studoval historii, věděl byste, že s ohněm to bylo ouplně jinak. Jistý pan Kopčem z Dolních Věstonic, student Sociální ekologie mamuta srstnatého v postglaciální společnosti, vytesal projekt a žádost o grant Laurasijské unie. Ta mu v rámci Operačního programu Prométheus VII (navazující na předchozí neúspěšné programy Prométheus I-VI, jejichž dotace bohužel byly rozkradeny nepřizpůsobivou neandertálskou menšinou) přiklepla grant ve výši 6 kg pazourků a tří ohnivých kamenů. Jen díky tomuto grantu mohl pan Kopčem provádět výzkum v oblasti rozdělávání ohně na minerální bázi, neb tehdejší neregulovaný trh ovládaný ziskuchtivými korporacemi První bizoní s.r.o. a Global Mammooth Investments Inc. se zajímal jen o kvartální výkazy mamutího masa a sobích kožešin, a na výzkum a vývoj kašlal. A tak laurasijská dotačí politika pomohla vynálezu ohně a udělala z Homo sapiens nejkonkurenceschopnější a nejdynamičtější živočišný druh světa založený na znalostní ekonomice.
Takže lidé, kteří si můžou dovolit auto za tři miliony, budou moct používat pruhy pro autobusy, nebudou platit silniční daň a budou mít parkování zdarma.
Nahlásit
-
0
+
Ferko Lakatoš|25. 9. 2015 11:48
Vzato politicky:
Pokud Andrej ještě nevlastní firmu na výrobu aut, která je schopna přejít na elektromobily, je třeba s úvahami o dotaci počkat.
Vzato ekonomicky (ale ne z hlediska Andrejů):
Jakákoliv dotace pokřivuje trh a zvýhodňuje jen několik privilegovaných občanů z řad politiků a kmotrů oligarchů.
Nahlásit
-
0
+
Jan Altman|25. 9. 2015 09:29
Když podporovat, tak ze svého - každý takový politik může o víkendu na brigádu skládání uhlí na nákladovém nádraží,
"Budoucnost patří aluminiu"
Nahlásit
-
0
+
Gabriel Pleska|25. 9. 2015 09:11| reakce na Reinvestor - 25. 9. 2015 08:07
Udělal to za ně redaktor: „Přesto jsou země, které rozvoj elektromobilismu podporují. A nemyslíme tím jen spotřební daně na fosilní paliva (...)“
Já bych poprosil soudruha Ťuka, jestli by byl tak hodný a už se do ničeho nes...montoval. Je mi jasný, že neposlechne a tak tě tedy prosím, soudruhu, vem to z gruntu ať to klekne co nejdřív a ukonči to eurosocialistické trápení.
Nahlásit
-
0
+
Ondřej Bárta|25. 9. 2015 08:23
No ještě, že se zeptali Kovandy... už jsem si myslel, že bez státu bychom žili v jeskyních a čekali až udeří blesk a budeme mít oheň...
Nahlásit
-
0
+
Reinvestor|25. 9. 2015 08:07
Zajímavé, že nikdo z pánů nepoukázal na jednu důležitou věc, a to je zdanění konvenčních paliv. Evropa už vlastně elektro mobilitu výrazně dotuje tím, že jí jednoduše řečeno nechává na pokoji. Jak by se asi stát zachoval, kdyby se tato auta rozšířila natolik, že by výrazně začal klesat výběr spotřební daně z benzínu a nafty. Asi není náhoda, že nejvýrazněji ze elektro auta rozšířila v Norsku, kde jsou v celé Evropě nejvyšší ceny benzinu a nafty.
Diskuze: Očima expertů: Patří budoucnost elektromobilům? Měl by jim pomáhat stát?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Deny|25. 9. 2015 20:24
Nahlásit
Míša|25. 9. 2015 16:48
Nahlásit
Alexander Novotka|25. 9. 2015 15:44| reakce na Reinvestor - 25. 9. 2015 08:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Stanislav Brabec|25. 9. 2015 15:39
Nahlásit
Tomáš Macháček|25. 9. 2015 15:20| reakce na Robert Antonio - 25. 9. 2015 13:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|25. 9. 2015 13:51| reakce na Ondřej Bárta - 25. 9. 2015 08:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tadeas|25. 9. 2015 13:36
Nahlásit
Ferko Lakatoš|25. 9. 2015 11:48
Nahlásit
Jan Altman|25. 9. 2015 09:29
Nahlásit
Gabriel Pleska|25. 9. 2015 09:11| reakce na Reinvestor - 25. 9. 2015 08:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Dexempo|25. 9. 2015 08:34
Nahlásit
Ondřej Bárta|25. 9. 2015 08:23
Nahlásit
Reinvestor|25. 9. 2015 08:07
Nahlásit