Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: S eurem na věčné časy. Myslí to Tsipras vážně?

Pavel Jégl | 14. 7. 2015 | Celkem 50 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Všech 50 komentářů v diskuzi.

Jan Železný | 18. 7. 2015 00:41

Ta poznámka o řecké hrdosti je vcelku přesná. Bohužel se jedná o věc, kterou zahraniční veřitelé dle mého dosti podceňují. Celá jednání byla vedena pouze v duchu řešení jakéhosi čistě účetního problému. Faktem však zůstává, že možný státní bankrot nikdy není pouze ekonomickou záležitostí, ale především politickou. Euroskupina možná ekonomicky dosáhla svého a doufejme, že Řecko konečně nastoupí na cestu udržitelných financí. Ovšem přehlížení politické stránky věci se může šeredně vymstít. Řecký volič se totiž může začít cítit zrazen a to nejen partnery z EU, ale Tsiprasem a jeho vládní Syrizou, která se navíc pomalu začíná vnitřně štěpit. Trochu se obávám, aby se v případných dalších volbách voličská podpora nepřesunula k dalším radikálním stranám ještě horším, než marxistická Syriza, Následovala by totiž krize, na niž by již EU neměla lék. Podrobněji o tom referuji ve svém blogu: http://coffeebreaker.cz/syriza-se-tp-stoj-ecko-na-prahu-politick-tragdie/

Nahlásit

0
+
-

Richard Fuld | 18. 7. 2015 10:23 | reakce na Jan Železný - 18. 7. 2015 00:41

Nikdy mě nepřestane udivovat naivita lidí, kteří si myslí, že fiskální "odpovědností" a zbídačením lidí nastolí nějakou prosperitu, či cokoliv jiného pozitivního. Vždyť je to absurdní. Totálně absurdní.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Frenky | 14. 7. 2015 22:05

Je to psina. Kapitalisté financují, skrze socialistické úředníky v Bruselu, komunistický experiment v Řecku. Bude nutné opravit tvrzení M. Tatcherové, že: „Socialismus končí, když mu dojdou peníze“. Nekončí, stačí si je půjčit na věčné splátky a jede se dál .....

Nahlásit

0
+
-

Josef Fraj | 15. 7. 2015 07:53 | reakce na Frenky - 14. 7. 2015 22:05

Nevěřte panu Fuldovi úplně všechno

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Luděk Zdražil | 14. 7. 2015 20:56

Zatím dohodnuté řešení se mi jeví jako nerealistické, pokud se podíváme na politické souvislosti takového řešení. Pokud by tedy dohoda měla být naplněna, pak prakticky by se jednalo o zrušení smysluplnosti voleb v Řecku na několik desetiletí. Témata, která bývají předmětem politické soutěže, nemohou být před voliče vůbec nastolena, protože jsou nadiktována protektorem, Tím je Řecko prakticky zbaveno demokratického volebního systému a to si myslím nemůže vydržet dlouho.

Nahlásit

0
+
-

ks | 15. 7. 2015 09:35 | reakce na Luděk Zdražil - 14. 7. 2015 20:56

Ovšem jediný, kdo zrušil smysluplnost voleb je řecká vláda jelikož naprosto ignorovala výsledky vlastního referenda.

Německo a spol. s tím nemá nic společného. Dali Řecku nabídku - buď dostanete peníze za těchto podmínek a nebo budete muset převzít odpovědnost za svoje předchozí činy a řešit to sami.

Jestli je Řecko v situaci, kdy je prakticky demokracie, tak to je jenom proto, že se tam samo dostalo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Luděk Zdražil | 15. 7. 2015 19:29 | reakce na ks - 15. 7. 2015 09:35

Především to referendum bylo paskvilem. Plebiscit o rozpočtových, sociálních a daňových záležitostech nepatří do všelidového referenda nýbrž do politické soutěže, která nese alespoň politickou odpovědnost. Plebiscit navíc takové věci jednoduchou otázkou není schopen posoudit a ani nenese odpovědnost.
Právě odejmutí těchto témat politickým stranám přináší nesmyslnost voleb. Způsobilo si to jak Řecko samo tak EU instituty, společně. Pak je na místě na 30-50 let ustanovit vládu národní jednoty, protože přijetím dohody se ztrácí klíčová volební témata.

K poznámce pana Fulda - jistěže jistou odpovědnost za situaci nesou i věřitelé. Primární odpovědnost však nesou zadlužení občané, zadlužené firmy i zadlužený stát. Nehovoříc o průkazné neschopnosti a neodpovědnosti státních i EU byrokratických struktur, které ať je vinen kdokoliv, dopustily tak fatální kolaps Řecka.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

ks | 15. 7. 2015 09:36 | reakce na ks - 15. 7. 2015 09:35

*prakticky zbaveno demokracie*

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 7. 2015 08:21 | reakce na Luděk Zdražil - 14. 7. 2015 20:56

Jak jde o peníze banksterů, jde demokracie stranou. A o tom to. Žádná skutečná demokracie nikde ve světě není. Je to jen iluze udržovaná bankstery.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 14. 7. 2015 13:17

Přesně tak. Tsipras by měl vyhlásit referendum, zda si Řekové přejí setrvat v eurozóně, EU a NATO za podmínek nadiktovaných falešnými "věřiteli" z Trojky, nebo zda opustí eurozónu, EU a NATO se zdviženou bradou a odejdou středem. Případné setrvání v eurozóně za daných podmínek "věřitelů" by měl Tsipras spojit se svou rezignací.

Setrvání v EU a NATO znamená pro Řecko být otrokem udržovaným při životě jen proto, aby mohlo být následnými "reformami" vyrabováno a ždímáno a udržováno v chudobě po další desetiletí. Odchod Řecka z EU a následná snaha o přežití mimo současný evropský trh by byl sice velmi riskantním a bolestivým krokem, který by ale nakonec mohl vést k lepší situaci, než být v područí psychopatických vládců EU a nadnárodních institucí, které v podstatě vlastní banksteři.

A možná, že by se tentokrát už psychopati zalekli následků svého postupu, které by se mohly objevit po odchodu Řecka z EU a NATO a ty svoje absurdní vyděračské požadavky by stáhli. V této hře platí, že drsné psychopaty z Trojky lze přivést "k rozumu" jen ještě drsnějším postupem, než kterého jsou oni sami schopni. Odchodem Řecka z EU a NATO bychom se také dočkali předobrazu konečné fáze evropské civilizace.

Nahlásit

0
+
-

Robert Antonio | 14. 7. 2015 15:36 | reakce na Richard Fuld - 14. 7. 2015 13:17

Citace - Richard Fuld / 14.07.2015 13:17

Odchodem Řecka z EU a NATO bychom se také dočkali předobrazu konečné fáze evropské civilizace.

Povězte mi, jak konkrétně skončí evropská civilizace kvůli odchodu nějaké balkánské zemičky z EU? (o vystoupení Řecka z NATO kromě vás nikdo neuvažuje)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 7. 2015 08:25 | reakce na Robert Antonio - 14. 7. 2015 15:36

Vy jste natvrdlý? Nikde nepíši, že zlikvidováno bude pouze Řecko. Ten likvidační mechanismus bude hladce použitelný v podstatě na jakoukoli nadprůměrně zadluženou zemi.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

KM | 14. 7. 2015 17:26 | reakce na Robert Antonio - 14. 7. 2015 15:36

Vystoupení Řecka z NATO byl jeden z volebních bodů SYRIZY. Upřímně doufám že to udělají. Myslím že pokud "řecké" ostrovy budou pod správou Turecka tak to tam pro turisty bude ještě lepší :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 14. 7. 2015 16:30 | reakce na Robert Antonio - 14. 7. 2015 15:36

Mám dojem, že odchodem Řecka by akorát zkolabovalo několik politických jedinců. Například Schultz, Juncker, Holland...A mezi jinými i pan Fuld. Ale jinak by se nedělo vůbec nic. Snad jen to, že by se Evropa mohla nadechnout a začít se konečně ubírat směrem konkurenceschopnost proti zbytku světa.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 7. 2015 08:28 | reakce na Michal Mrozek - 14. 7. 2015 16:30

Slovo předobraz znemená zobrazení toho co bude následovat v dalších zemích. Takže je zbytečné mluvit o tom co způsobí likvidace pouhého Řecka.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 15. 7. 2015 10:01 | reakce na Richard Fuld - 15. 7. 2015 08:28

Vyšim vizím, obrazům, předobrazům ani zaobrazům skutečně nerozumím. Je to pro mne sci-fi. Vlastně asi jenom to fi.

Ať už to ale myslíte jakkoliv, pokud dojde k tomu, že od EURA se postupně distancují ostatní země nynější EU, bude to znamenat velký pokrok co se týče hospodaření. To je totiž od zavedení systému dotací a jednotné měny EUR v naprostém rozkladu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 7. 2015 10:38 | reakce na Michal Mrozek - 15. 7. 2015 10:01

Vůbec nemyslím rozpad eurozóny. Mám na mysli vydírání a likvidaci dalších zadlužených států na způsob, jakým bude zlikvidováno Řecko. Paradoxně rozpad eurozóny může ty státy zachránit, neboť získají zpět autonomní centrální banky a nebudou podléhat kašparům z ECB.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 15. 7. 2015 12:26 | reakce na Richard Fuld - 15. 7. 2015 10:38

To "vydírání a likvidace" je jednoduše domáhání se smluvních práv. Pokud se uzavře smlouva, pak je zcela normální, že strany se k něčemu zavazují. Věřitelé se zavázali za daných podmínek poskytnout cash. Své povinnosti poskytnout cash dostáli. Ten, kdo nesplnil svou povinnost ze smlouvy, byli Řekové.

Slovními machinacemi se snažíte obrátit to naopak a vinu hodit na věřitele. Je to ale zřejmě nesmyslné. Pokud Řekové věděli, že nebudou schopni splácet, neměli takovou smlouvu podepisovat a neměli nic slibovat. Pokud věřitelé šli do rizika a poskytli cash, přestože bylo velmi pravděpodobné, že to zpět nedostanou, pak šli do rizika a nevyplatilo se jim to. A dnes je nejpravděpodobnější scénář, kdy věřitelé nejspíš ostrouhají, zpět dostanou jen část svých investic. Možná se jim to podaří zaonačit tak, aby platil zbytek EU - velmi pravděpodobně. Jak konkrétně se to dořeší, to je otevřená věc.

Rád bych, aby tuhle ztrátu kompenzovali všichni politici, co neumí počítat a postavit sliby do reálného ekonomického rámce, jak svého času povídal pan Sobotka. Jinými slovy, aby se konečně naučili politici počítat. A to se nenaučí jinak, než když si začnou hospodařit na svém vlastním písečku. Proto v tomhle s Vámi mimořádně souhlasím, když vidíte záchranu v rozpadu eurozony.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 7. 2015 12:37 | reakce na Michal Mrozek - 15. 7. 2015 12:26

"Pokud Řekové věděli, že nebudou schopni splácet, neměli takovou smlouvu podepisovat a neměli nic slibovat." Vy jste legrační. Řecká vláda neměla na výběr. Museli podepsat cokoliv, co "věřitelé" předložili. Vydírání a likvidace Řecka začalo už při "vyjednávání" spíše však diktátu podmínek, za nichž Trojka poskytne Řecku peníze na záchranu německých a francouzských bank. Podmínky byly ale namířeny proti Řecku. Takže souběžně došlo k zachránění bank (které byly zachráněny a bezpodmínečně) a likvidaci Řecka. To, že to podepsali je stejné, jako vyčítat někomu s pistolí u hlavy, že něco dobrovolně podepsal. Ztratil jste veškerou soudnost. Obávám se že úmyslně.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

ks | 15. 7. 2015 13:30 | reakce na Richard Fuld - 15. 7. 2015 12:37

Řecká vláda nemusela nic podepisovat a mohla defaultnout. To je stejně validní možnost, jako přistoupit na podmínky věřitelů.

Navíc, to, že se Řekové dostali do situace, kdy mají na výběr mezi protektorátem a ekonomickou katastrofou je jenom a jenom jejich chyba. Jistě, Euro a euronadšení z přijetí kolébky demokracie rozhodně nepomohlo, ale na tom, kdo nese odpovědnost (řecký volič) to nic nemění.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 15. 7. 2015 12:40 | reakce na Richard Fuld - 15. 7. 2015 12:37

Legrační jste Vy. Tím bylo myšleno: nezadlužovat se, pokud vím, že nemám na splacení. Likvidace Řecka začala dědkem Papandreem.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Tom JJ | 14. 7. 2015 11:30

Spominam si na socialisticke: porucime vetru, desti. Grecko je exceletny priklad stretu ideologie s realitou. Bohuzial myslienky nemaju kaloricku hodnotu.

Nahlásit

0
+
-

Richard Fuld | 14. 7. 2015 13:21 | reakce na Tom JJ - 14. 7. 2015 11:30

Poroučení větru, dešti spíše připomíná snaha o zavádění "reforem".

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 15. 7. 2015 00:12 | reakce na Richard Fuld - 14. 7. 2015 13:21

To ano. Řekové budou všechno sabotovat. Měli by padnout tvrdě na hubu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 7. 2015 08:30 | reakce na Jan Capouch - 15. 7. 2015 00:12

Jasně že budou sabotovat ty vehikly bamksterů na vysávání obyvatelstva. Byli by blbí kdyby to nesabotovali.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 15. 7. 2015 08:45 | reakce na Richard Fuld - 15. 7. 2015 08:30

Paradoxně zrovna vůči vysávání obyvatel daněmi uprostřed těžké krize nikdo moc neprotestoval.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 7. 2015 10:40 | reakce na Jan Capouch - 15. 7. 2015 08:45

Ano navyšování daní je jedním z kanálů, protože část těch daní bude putovat k "věřitelům". To, že neprotestovali proti navyšování daní, je dojem, který ve vás vyvolala média, viďte?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 15. 7. 2015 12:20 | reakce na Richard Fuld - 15. 7. 2015 10:40

A ono opravdu protestovali proti zvyšování daní? Ostatní reformy v zásadě dávají smysl.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 15. 7. 2015 12:38 | reakce na Jan Capouch - 15. 7. 2015 12:20

Né. Určitě freneticky tleskali zvyšování DPH. Zvyšování DPH byla také jedna z podmínek "věřitelů" odmítnutých v referendu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 15. 7. 2015 12:46 | reakce na Richard Fuld - 15. 7. 2015 12:38

Nikde jsem si nevšimnul, že by někdo z významných řeckých politiků vystoupil s tím, že vyhází úředníky, učitele, sníží důchody, ale nepřipustí dušení produktivní části společnosti. Že by vůbec některý z řeckých politiků navrhoval, jak by se řecké hospodářství mohlo stát produktivnějším.

Zvyšování daní a prodej státního majetku uprostřed krize je buď hloupost, nebo zlý úmysl.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 18. 7. 2015 10:27 | reakce na Jan Capouch - 15. 7. 2015 12:46

No to jste si všimnout nemohl, protože zbídačením části společnosti převedením úředníku do stavu nezaměstnaných vytvoříte vždy pouze další nezaměstnané i v produkční sféře, která nebude mít pro koho produkovat.

Nicméně musím samozřejmě souhlasit s tím, že zvyšování daní a prodej státního majetku uprostřed krize je buď hloupost, nebo zlý úmysl.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 18. 7. 2015 12:40 | reakce na Richard Fuld - 18. 7. 2015 10:27

Úředníci nemusí ve stavu nezaměstnanosti zůstat věčně. Vesměs jsou to mladí, zdraví lidé a v produkční sféře budou užitečnější.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 18. 7. 2015 15:01 | reakce na Jan Capouch - 18. 7. 2015 12:40

No to byste asi musel založit nějaké státní produkční podniky, protože ty soukromé budou pociťovat právě úbytek kupní síly způsobený propuštěním úředníků. Pochybuji, že byste našel uvědomělé podnikatele, kteří by zaměstnali ony úředníky, aby ostatním podnikatelům, neklesala kupní síla jejich zákazníků (dřívějších úředníků).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Daniel | 14. 7. 2015 09:40

Ten graf kurzu drachmy vysvětluje velmi mnoho.
"Kdyby Řekové nefalšovali účetní údaje, nekvalifikovali se pro euro a zůstali u drachmy, jejich měna by na euro nabírala obdobnou ztrátu, protože země v unijní konkurenci pořád propadá."
Jenže tahle neuskutečněná devalvace v řecké ekonomice stále existuje a kumuluje se. Jednou se bude muset naplno projevit, aby se obnovila rovnováha. To, že tiskárna cenin natiskne na papír jiný obrázek, nezmění reálnou ekonomiku.
Naordinované zvýšení daní povede jen k další kontrakci ekonomiky a tím zhoršení problému zadluženosti.
Snaha eurokolchozníků porazit ekonomické zákony je další mutací konceptu "poručíme větru dešti".
Tsipras od pondělka nedisponuje vládní většinou. Jaký bude osud této dohody po předčasných volbách v Řecku je nepředvídatelné.

Nahlásit

0
+
-

Jan Altman | 14. 7. 2015 09:09

EU se rozhodla zachránit řeckou ekonomiku pomocí zvýšení daní a vyřešit problém nadměrného zadlužení Řecka zvýšením dluhu o dalších 82mld EUR.
A teď kde sedí více bláznů - v Aténách, nebo v Bruselu?

Reálně to jen znamená oddálení problému za cenu jeho zvětšení. Ale politici neřeší, co bude zítra, žijí dneškem.

Nahlásit

0
+
-

Jan Koss | 18. 7. 2015 00:19 | reakce na Jan Altman - 14. 7. 2015 09:09

To je právě to. Jenom několik poznámek. Dluh Řecka přes noc poskočil z 82 na 89mld EUR a stoupající, které Řekové budou potřebovat v brzké době na rozjetí ekonomiky. 50Mld fond, bud v Řecku nebo v Lucemburku budou zpravovat Řekové pod dozorem EU. Řecko bylo pod EU dozorem několik měsíců i let a situace se tam nezměnila. Daně se zvýšily, ale ne tak drasticky a otázka zůstává jestli se budou vybírat jako doposud. V Bruselu se znovu jen ukázalo kdo řídí EU. Není to 28 členských státu EU, ani Merkelová, ale pánové z „Club Med“ v čele s Francií a bankéři. V každém případě blahopřání k 54 Merkelové narozeninám. Na zdraví! Evropa je zachráněna a Altmanovy plány na orgie v Řecku se nějak zhatily.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 14. 7. 2015 13:18 | reakce na Jan Altman - 14. 7. 2015 09:09

Tak to je jasné. Ti největší magoři sedí v Trojce.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Koss | 15. 7. 2015 20:23 | reakce na Richard Fuld - 14. 7. 2015 13:18

No jo, ale záleží jestli Trojka ještě dnes existuje, nebo je to jen Dvojka. MMF si přeje aby všichni ostatní dali peníze Řecku a Řecko platilo do MM Fondu 1,6bn€ dluh, který je už několik dnů přes čas. Podle poslední informace Fondu se situace kolem Řecka nějak nelíbí a asi by si přáli odtáhnout někde jinde.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 18. 7. 2015 10:29 | reakce na Jan Koss - 15. 7. 2015 20:23

MMF zřejmě pochopilo nesmyslnost svého dosavadního postoje. Ostatním natvrdlým to bude ještě nějaký ten rok trvat.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

KM | 15. 7. 2015 22:43 | reakce na Jan Koss - 15. 7. 2015 20:23

Ja si myslím že MMF poněkud křivdíte. Máte pravdu ze se to spíše smrsklo na dvojku ale on MMF podle svých pravidel nesmí půjčit peníze zemi která mu nevrátila splátku. Takže teď už může pouze radit, ale peníze poslat nemůže...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Josef Fraj | 14. 7. 2015 10:31 | reakce na Jan Altman - 14. 7. 2015 09:09

Hlavní cíl dohody, aby nikdo neztratil tvář, byl splněn. Tedy kromě naivního hlupáka Tsiprase. Merklová musela vybalancovat naštvané Němce doma, naštvané Finy, Pobaltí a Slováky a na druhé straně Francii připravenou vždy pomoci komunistům. Těch 82 mld předpokládám půjde na splácení starých dluhů, takže to může proběhnout jako účetní operace. Nechat další peníze Řekům na prožrání si asi už nikdo nedovolí.

Jestli někdo čeká, že Řekové budou něco z té dohody plnit, to si netroufám odhadovat. Myslím, že o to ani nejde. Podle mne se nic nezmění, dokud bude u moci garnitura, co prosadila Euro. Teprve až ti odejdou, tak si někdo troufne říct, že euro byl do začátku hloupý nápad a začne se něco smysluplně řešit.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

K IV | 14. 7. 2015 09:27 | reakce na Jan Altman - 14. 7. 2015 09:09

Míra bláznovství je stejná, více bláznů je v Bruselu :-).
Zakopaného psa vidím v tom, že poloha Řecka je natolik významná, že ji budeme držet (spolu s USA) ať to stojí cokoliv. Deep Impact!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Kanioková J. | 15. 7. 2015 13:02 | reakce na K IV - 14. 7. 2015 09:27

Přesně... NATO to nedovolí ..
US zvýšení tlaku: osud Angely Merkelové visí na Řecku - http://jdem.cz/bsgd56
Euro bylo vždy odsouzeno a bylo nám to řečeno před 40 léty - http://jdem.cz/bshuu2
z r. 2010 - Současné Řecko - http://dolezite.sk/old/Soucasne_Recko__106.html

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 14. 7. 2015 13:24 | reakce na K IV - 14. 7. 2015 09:27

Přesně tak a na toto by také měl Tsipras vsadit. Nechápu na co stále čeká. Nicméně jsem přesvědčen, že je to jen otázka času. Tsipras musí hrát vabank, jinak to Řecko prosere na celé čáře.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

jt | 18. 7. 2015 22:58 | reakce na Richard Fuld - 14. 7. 2015 13:24

Řecko to posralo už dávno. Není ve sra.kách nyní jen proto, že si musí půjčovat a nemá jak to splatit. Je to proto, že si půjčovalo , když nemuselo. A nemohla za to tehdy trojka, banksteři a nikdo jiný. Můžou za to řecké vlády v minulosti a jejich voliči, kterým to vyhovovalo.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 19. 7. 2015 11:00 | reakce na jt - 18. 7. 2015 22:58

Nesmysly. Obdobně jako Řecko postupovala drtivá většina vyspělých států a banksteři přivedli na porážku jen Řecko. Zatím.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

jt | 19. 7. 2015 15:00 | reakce na Richard Fuld - 19. 7. 2015 11:00

Další klišé: politika úsporných opatření selhala. Krugman, Stiglitz a další levicoví ekonomové při každé příležitosti hlasitě křičí, že úspory vedly ke krizi. Ale jaká je skutečnost řeckých úspor? Stát i po škrtech stále vydává na sociální účely více než Finsko, Kanada, Norsko nebo Austrálie. Celkem je to 24 procent HDP po započtení transferů a daňových efektů. Lví podíl řeckých veřejných výdajů připadá na penze. U nás v Česku máme pocit, že náš penzijní systém je nebezpečně drahý s náklady kolem 10 procent HDP, přičemž starobní penze představují 8 procent HDP. Řecko ovšem utrácí téměř 18 procent HDP, z čehož více než 14 procent připadá na starobní penze, zbytek jsou vdovské a invalidní důchody. To jsou zdaleka nejvyšší penzijní náklady v Evropě. Kdyby Řecko omezilo své penze na českou úroveň, má rozpočtový přebytek a může poučovat Němce, jak se má hospodařit. Kuriózní je, že v roce 1990 Řekům připadaly penzijní výdaje ve výši 15 procent HDP příliš vysoké a začali uvažovat o reformě. Nikdy ji ovšem neprovedli. Výdaje postupně šplhaly a šplhaly – až náhle přišla světová finanční krize, která ukázala, že Řecko je předlužené. Řecko je tedy v první řadě ukázkou krachu nereformovaného penzijního systému. Vše ostatní je druhotné
Zdroj: Pavel Kohout Partners Financial Services

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 19. 7. 2015 20:15 | reakce na jt - 19. 7. 2015 15:00

To si děláte legraci? 27% nezaměstnanost, pokles ekonomiky o 25% nárůst poměru státního dluhu k HDP na 180%, to je podle Vás nějaké klišé? Ztratil jste smysl pro vnímání reality? Řecko vydává na veřejné výdaje 24% HDP, které kleslo v posledních letech o 25%! Kolik je průměr zemí eurozóny? Copak jsou údajně vysoké nominální důchody (které fungují i na místo mnoha sociálních dávek, které v Řecku zase nejsou zavedeny s tím, že ten vysoký důchod bere jen cca 50% lidí v důchodovém věku) důvodem k brutální likvidaci ekonomiky, na níž závisí životy 11-ti milionů lidí. Vaše arogance ční až do nebe. Proberte se člověče! Ani nevím jestli Vás mám takto oslovovat!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

jt | 20. 7. 2015 17:40 | reakce na Richard Fuld - 19. 7. 2015 20:15

Měl byste se probrat vy. Nejsem ekonom, vše co je napsáno je přesná a neupravovaná kopie části článku a autor je uveden dole. Takže brečíte na špatném hrobě.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Michal Mrozek | 14. 7. 2015 07:49

EU tahá na laně Řecko z bryndy a nikomu z politiků snad ani nevadí, že sami stojíme na kraji propasti a každým metrem co Řecko potáhneme, posouváme se blíž k té bezedné díře. Nakonec tam spadne EU celá a kdopak ji z toho bude tahat?

Dokud nebude Řecko samostatné včetně samostatné měny, nevěřím, že se naučí hospodařit. Nevěřím, že je to naučí EU, která sama nemá auditorem schválené hospodářské výsledky a neopustila trend zadlužování.

Tsiprasovi vůbec nezávidím. Příliš velké sousto vzal, teď aby si obstaral dobrou ochranku. Po krku mu půjde polovina Řeků.

Nahlásit

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK