S HHH nesouhlasím tehdy, když říká, ře stát by imigraci měl tvrdě potírat, protože i v čistě tržním svobodném prostředí by byla minimální (protože vlastníci by si přísně vybírali, jak "kvalitní" lidi k sobě poustí).
Možná má pravdu, že by lidi silně diskriminovali, koho na své pozemky pustit (těžko říct), ale nemyslím si, že by stát toto neměl simulovat (protože jednak neví co a jednak se mu to stejně nepovede), měl by snížit svůj vliv (zrušit ony minimální mzdy, sociální dávky a jiné regulace, které z každé imigrace udělají tu špatnou).
Problém je, že stát to nikdy neudělá! Naopak ty imigrany zneužije ke strašení obyvatelstva, růstu regulací a přerozdělování, obecně k utahování šroubů. Imigranty donutí žít v ghettech (nedobrovolně financovaných domorodci) a všechny důsledky (kriminalita, terorismus) opět zneužije proti obyvatelstvu, k omezení svobod, posílení represivních orgánů, atd...
Libertarián zkrátka opět musí tvrdohlavě trvat primárně na omezení (ideálně zrušení) státu a do té doby odmítat se bavit o imigraci, protože to v podstatě nejde. Bohužel současná forma imigrace zvyšuje počet lidí na státu závislých a tak i díky ní je ta debata o roli státu obtížnější.
Prosím autora o sdělení zda stojí i nadále za názory uvedenými v článku po zkušenostech s migrační vlnou do Evropy v posledních 2 letech (islámský terorismus, vytváření muslimských ghet, většina migrantů na sociálních dávkách apod.). Děkuji.
Nahlásit
-
0
+
aha|30. 7. 2015 15:31
Samozrejme, že migranti neberu v EU prácu. Lebo pracovať ani nechcu (nevedia, resp. nemôžu pre socialistické obmedzenia ako min.mzda a pod.). Imigranti konzumujú dávky a to je hlavný problém, že danový poplatník skape ked to bude musieť živiť, spolu s dalšími dávkarmi už etablovanými. Žiadne kultúrne či neviem aké pseudoproblémy nevymýšlajte. Sociálne dávky a nevymožiteľnost práva (poriadku a pravidiel) sú hlavný problém v socialistickej EU
Nahlásit
-
0
+
dan|15. 5. 2015 21:00
Ten článek je blábol plný lží, nemá ani smysl s tím nějak polemizovat. Předpokládám, že to snad ani autor nemyslel vážně.
Nahlásit
-
0
+
Jirka|11. 5. 2015 11:01
Zkuste si přečíst moc zajímavý článek pana Kohouta v Lidových novinách 9. 5. 2015. Nesouhlasím s vámi prakticky od začátku do konce. Argumenty je zbytečné sem psát, všechny napsal p. Kohout ve zmiňovaném článku.
Nahlásit
-
0
+
Vojta|6. 5. 2015 19:15| reakce na Svatopluk - 3. 5. 2015 11:37
xXx|5. 5. 2015 22:42| reakce na Martin Brezina - 3. 5. 2015 05:41
Ale ne. Pasivní rezistence bují, daně "optimalizuje", kdo může. Důkaz: přes růst HDP výběr erárního výpalného klesá. Lidem již pomalu dochází, že daně nefinancují péči o postižené a pořádek v ulicích, ale Blanky, Pandury, OpenCardy, pohodlný život parazitů, lákání kulturně odlišných imigrantů, velkého bratra, atd... Stát dávno vyhlásil válku živnostníkům, podnikatelům a produktivním gážistům a ti se pomalu začínají probírat a oplácet mu to. Ten vývoj je pomalý a postupný, ale když si člověk vybaví situaci před 15ti lety, tak stát tehdy za "svůj" považovalo daleko větší procento lidí a daleko menší procento, než dnes, ho považovalo za parazita a nepřítele. Z roku na rok to tak markantní samozřejmě není, ale v delší perspektivě je ten vývoj markantní. Zanedlouho bude za "svůj" ten stát opravdu považovat jen ten, kdo z něj tyje - byrokrati, politici, dávkaři, dotačníci. A produktivní menšina jej bude stále více vytěsňovat a sabotovat - až do bodu zlomu, který přijde nejpozději v momentě neodvratného státního bankrotu, ale doufejme že dříve a hlavně že budou již vybudovány a v povědomí rozšířeny nezávislé alternativy (počínaje bitcoinem a konče sousedskými hlídkami).
Podobné tendenční články jsou důvodem proč jsem přestal Finmag číst. Nelze srovnávat uprchlíky co se valí do Evropy přes Středozemní moře např s Vietnamci. Většina imigrantů jsou bohužel muslimové a představují pro nás značné bezpečnostní riziko.
Nahlásit
-
0
+
Michal Broz|5. 5. 2015 03:30| reakce na Vojtěch Drápal - 2. 5. 2015 21:27
jo jo, to uz hlasil nejaky islamista v Norsku, ze jestli maj Norove s muslimama problem muzou se klidne odstehovat...
Kdyz se ti vykalim kazdy den pred dvere, tak je to jen a jen tvuj problem, proze se muzes odstehovat kdyz se ti to nelibi... Vazne?
Tak si to (autore článku) vem do svého baráku, třeba do postele. Já to v Česku nechci, nechci to ani potkávat, natož pak živit.
Nahlásit
-
0
+
Pavel|3. 5. 2015 17:35| reakce na Tomáš Macháček - 30. 4. 2015 22:51
vůbec nereagujete na pointu onoho komentáře: SAE dává šanci chudým si vydělat, současně je silou nutí respektovat pravidla nastavená občany (ok, tam spíše vládci).
Zaveďme totéž v EU a klidně můžeme pustit na pracovní trh miliony afričanů. Jen jak nenajdou uplatnění nebo jen křivě pohlédnou na nezaturbovaného evropana, pojedou zpět. Nedočka-li bychom se situace, kdy za naše daně živená socka má tu drzost žalovat školu za to, že po ní chtěla se integrovat.
Propagandistický blábol, který ani okrajově nezohledňuje již viditelnou realitu: gheta ve Francii, tyranizování evropanů, růst kriminality...
Srovnává nesrovnatelné, do USA proudili imigranti ze zemí kulturně podobných. Ano, u nás Ukrajinci také nedělají systémové problémy a když, je to chyba nastavení daňového systému. Ale to je etnikum nepříliš vzdálené tomu našemu, na rozdíl od afričanů s muslimskou vírou.
Nahlásit
-
0
+
Michal Weinfurtner|3. 5. 2015 14:06| reakce na Martin Brezina - 3. 5. 2015 07:34
Studniční žábě o moři, letnímu vánku o bouři a polovzdělanci o tom co nikdy ve škole neslyšel, nevypravuj.
Michal Weinfurtner|3. 5. 2015 13:59| reakce na Martin Brezina - 3. 5. 2015 05:41
A kde pane Březino píšu, že neusiluji o změnu? Nebo jste si promítl do mé osoby svoje vlastní postoje a jednání?
Kritika současného stavu je jedna z věcí, pomocí níž právě o změnu usiluji. A že jsem nedosáhl zatím žádných viditelných výsledků, tak soudíte že o změnu neusiluji? Taková úvaha je nehodná myslícího tvora.
Zatím jsou mé názory v menšině. To ovšem nedokazuje ani chybnost mých názorů, ani to že neusiluji o jejich šíření a o změnu systému.
To že se posmíváte slabším z pozice příslušníka momentálně silnější skupiny vynechám, je to typická vlastnost lidí podporujících současný silný stát.
Josef Fraj|3. 5. 2015 13:51| reakce na Vojtěch Drápal - 2. 5. 2015 21:27
Tomuto já říkám teorie "dědičného hříchu". Je to naprosto mylný předpoklad, že svým narozením jsem převzal nějaké závazky. Nepřevzal! Odpovědnost za své činy jsem převzal tím, že jsem odmítl systém, ve kterém jedni hlasují o tom, o kolik oloupí druhé. Prakticky to dávám najevo tím, že nechodím k volbám v rámci tohoto systému. Nemohu přece protestovat proti skupině lupičů a zároveň se stát jejím členem, jak tady navrhuje například p. Suchý. A radu "když se ti to nelíbí, tak táhni" považují za bezradnost mluvčího, kterému došly argumenty. Mám stejné práva žít zde, jako ostatní, kteří se tu narodili. Nevýplývá z toho ale žádná moje povinnost něco nedobrovolně platit druhým.
Moc hezkynapsaný článek. Jen aby výsledek imigrace nebyl stejný jako pro indiány v době kolonizace.
Nahlásit
-
0
+
Svatopluk|3. 5. 2015 11:37
Dobrý den.Po přečtení Výše uvedeného článku mě napadá jen jedno,když se chce tak se na všem najde něco pozitivního.Autor píše tak jak se po něm z Bruselu chce.Myslím že většina Evropanů včetně nás má dost svých problémů.Nemělo by se zapomínat že svět je rozdělený podle náboženství,morálních hodnot,životního stylu a ta multi kulturní společnost moc nefunguje.Nepokoje ve Francii,Americe i v naší zemi (ciánský problém - pokud se o něm něco řekne veřejně je hned rasismus) jsou toho důkazem .Protože o čem lidé neví to neřeší.Přistěhovalci z Afriky se vydali za lepším životem ale neuznávají náš žebříček hodnot,oni se nepodvolí,přivezou si svou kulturu a zvyky, většina nebude pracovat,budou využívat socialní vymoženosti a vlastně si jen posílíme armádu nepřizpůsobivých.Pomáhejme ale netahejme si přistěhovalce do země,musí si řešit své problémy ve své zemi jen tak se ochráníme.
Nahlásit
-
0
+
člověk|3. 5. 2015 11:28
Pravdoláskaři nepřestanou, dokud Evropa nebude jedno velké gheto.
Nahlásit
-
0
+
Martin Risik|3. 5. 2015 10:44| reakce na Vojtěch Drápal - 2. 5. 2015 21:27
No, podsuvate tu nepravdive konstrukcie.
Ako moze niekto prebrat ciastocnu zodpovednost za ciny zastupcov, ktorych si nezvolil?
A to pravo vybrat si volenych zastupcov, to skor vyzera ako povinnost vybrat si medzi lupicmi.
Ale ano, mozte to nazvat vzletnymi frazami typu "volit si svoju reprezentaciu", "pravo vybrat si volenych zastupcov", atd. Znie to urcite lepsie, ako napr. "hlasovat o tom, kto ma bude dalsie 4 roky okradat, a o kolko." Taky slogan by si politici do volebnych programov nedali, aj ked je to v podstate pravda.
Autor opomíjí některé zkutečnosti. Ta největší, je že obyvatelé v EU prostě imigranty, zejména ty z Afriky nechtějí a nemají je rádi. Z osobní zkušenosti vím , že zejména Italové jich mají plné zuby. Ale je to taková ta mlčící většina, takže zatím se nějak výrazně neprojevuje, ale svým chováním k zmíněné skupině jí to dává ,,sežrat". Oni jsou vděční že tu jsou a většinou se asi neprojevují nepřátelsky, ale už jejich druhá generace která žádnou vděčnost nepociťuje, zato prožívá do určité míry pocit odcizení od společnosti je problém. Je to ,,naše" vina? A k té ekonomické rovině problému.. Určité množství imigrantů je nepochybně přínosem jak ekonomickým, tak kulturním. Můj osobní názor je, že tento množství už je vyčerpáno.. Nebo si autor váženě myslí, že EU dokáže vstřebat a zaměstnat v současné době statisíce ale do blízké budoucnosti bez přehánění miliony Afričanů kteří žijí v neuvěřitelné bídě v Africe a čekají na příležitost jak se dostat do Evropy??
Nahlásit
-
0
+
Martin Brezina|3. 5. 2015 07:34| reakce na František Marek - 3. 5. 2015 06:47
Stav mi nevyhovuje zcela, ale lepší cestu neznám, takže jsem nepochybně spoluzodpovědný. Já ze sebe fňukající chudinku, za nic nezodpovědnou a nevinnou, nedělám, na rozdíl od jiných.
František Marek|3. 5. 2015 06:47| reakce na Martin Brezina - 3. 5. 2015 05:41
Pane Březino a Vy sám znáte cestu, jak, jako jednotlivec, byste mohl změny dosáhnout a nebo Vám tento stav také vyhovuje a jste tedy za něj také spoluzodpovědný?
Martin Brezina|3. 5. 2015 05:41| reakce na Michal Weinfurtner - 2. 5. 2015 21:41
Ale, ale. Nikdo vám nebrání usilovat o změnu státní praxe, se kterou nesouhlasíte. Na jedné straně skuhráte, že vás stát násilím okrádá, na druhé straně jediné, co proti tomu děláte, je pindání na internetové diskuzi. Z toho je zřejmé, že sám své rétorice nevěříte. Takže, o té spoluvině - je-li na čem být spoluvinen - není sporu.
Michal Weinfurtner|2. 5. 2015 21:47| reakce na Vojtěch Drápal - 2. 5. 2015 21:27
1) bohužel dnes nelze na světě najít zemi kde stát neloupí.
2) já jsem se tu narodil, proč mám odcházet jenom proto, že se nechci nechat okrádat?
3) Ano, mohu volit své zástupce a volím je. Ti moji zástupci tlumočí můj nesouhlas s tím co dělá vláda. Ale bohužel já i moji zástupci jsme příliš slabí, abychom stav věci změnili. Proti násilí většiny se nedokážeme ubránit. Ale to z nás nedělá zloděje.
Podle vaší logiky jsou všichni občané, včetně disidentů a vězněných či popravených odpůrců komunistického režimu vlastně komunisty a zodpovědní za všechna komunistická zvěrstva. Chápete tu chybo v logice?
Ja to jako byste obviňoval z holokaustu vězně koncentračních táborů. Stejně nesmyslná je Vaše argumentace.
Diskuze: Uprchlická sezóna
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
Jan Altman|30. 4. 2015 10:40
Diskuze
Jiří Novotný|29. 8. 2017 12:09
Nahlásit
aha|30. 7. 2015 15:31
Nahlásit
dan|15. 5. 2015 21:00
Nahlásit
Jirka|11. 5. 2015 11:01
Nahlásit
Vojta|6. 5. 2015 19:15| reakce na Svatopluk - 3. 5. 2015 11:37
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|6. 5. 2015 18:51| reakce na Skala - 5. 5. 2015 20:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|6. 5. 2015 18:49| reakce na Marek Ondrášek - 5. 5. 2015 20:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
xXx|5. 5. 2015 22:42| reakce na Martin Brezina - 3. 5. 2015 05:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
.|5. 5. 2015 22:33| reakce na Jiří Suchý - 1. 5. 2015 15:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Skala|5. 5. 2015 20:46
Nahlásit
Marek Ondrášek|5. 5. 2015 20:42| reakce na Franta - 4. 5. 2015 22:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Marek Ondrášek|5. 5. 2015 20:40
Nahlásit
Michal Broz|5. 5. 2015 03:30| reakce na Vojtěch Drápal - 2. 5. 2015 21:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Franta|4. 5. 2015 22:34
Nahlásit
Franta|3. 5. 2015 21:56
Nahlásit
Pavel|3. 5. 2015 17:35| reakce na Tomáš Macháček - 30. 4. 2015 22:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel|3. 5. 2015 17:31| reakce na Petr Just - 3. 5. 2015 12:19
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel|3. 5. 2015 17:30
Nahlásit
Michal Weinfurtner|3. 5. 2015 14:06| reakce na Martin Brezina - 3. 5. 2015 07:34
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Weinfurtner|3. 5. 2015 13:59| reakce na Martin Brezina - 3. 5. 2015 05:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|3. 5. 2015 13:51| reakce na Vojtěch Drápal - 2. 5. 2015 21:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Just|3. 5. 2015 12:19
Nahlásit
Svatopluk|3. 5. 2015 11:37
Nahlásit
člověk|3. 5. 2015 11:28
Nahlásit
Martin Risik|3. 5. 2015 10:44| reakce na Vojtěch Drápal - 2. 5. 2015 21:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Milan Vilím|3. 5. 2015 09:21
Nahlásit
Martin Brezina|3. 5. 2015 07:34| reakce na František Marek - 3. 5. 2015 06:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Marek|3. 5. 2015 06:47| reakce na Martin Brezina - 3. 5. 2015 05:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|3. 5. 2015 05:41| reakce na Michal Weinfurtner - 2. 5. 2015 21:41
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Michal Weinfurtner|2. 5. 2015 21:47| reakce na Vojtěch Drápal - 2. 5. 2015 21:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu