Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Zpátky na stromy! Nebo aspoň do chaloupek

Michal Kašpárek | 14. 4. 2015 | Celkem 50 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Milan | 30. 5. 2015 01:11

No me prijde, ze se v tom hleda vic, nez tam je. Je to proste klasicky generacni stret - stari napominaji mladochy a mladosi jsou dotceni, ze je nekdo poucuje, kdyz oni se citej pany sveta co uz vsechno vi. Stari chtej svuj "klid" a "zabehly koleje", zatimco mladi si to svoje teprve hledaji, ale uz ted vedi, ze je potreba vsechno od zakladu zmenit. A TO JE PORAD DOKOLA. Generaci, co generaci. Ja jsem to X. Nam stari vytykali ze hrajem hry, jsme lini... proste to stejny. Jim zase rikali, ze sedej furt u gramofonu nebo magnetaku, poslochaj bigbit a maj douhy vlasy, a nechce se jim makat a jen se poflakujou... A pritom oni, my i vy, kdyz nam bylo 20, jsme myseli ze pohnem svetem. Vsechno novy bylo super a starymu jsme se smali. I oni. A ted se tomu smejet i vy. Tak to proste je a dalsi generace se zase vysmeje vam. Teste se :)

+1
+
-

Všech 50 komentářů v diskuzi.

Jitka Machová | 30. 5. 2015 15:20

Že by okurková sezona? Vážně už nejde psát o ničem jiném, než kritizovat kritiky? To, že je mládež zpovykaná/nezodpovědná/revoluč ní/debilníse ví už po tisíciletí... zřejmě to souvisí se zkušenostvmi typu (kdybych ve tvém věku věděl, co vím teď, zachoval bych se určitě jinak a kde bych dneska byl, a ty vole, to děláš stejně blbě jako já tenkrát, i když do tebe cpu od mala horem dolem, jak to dělat správně...), závistí typu (je mladej, celej život má před sebou, já ten svůj podělal...) nebo prostě jen touhou kvákat a kvokat.
Společnost se nudí, společnost degeneruje, společnost tloustne a společnost se stává zcela tupou... Může mi jí být líto, může mě to pohoršovat, ale dokud si to "ta společnost" neosahá vlastníma rukama, můžu hořekovat až do aleluja a bude to stejně k prdu.
Myslím, že všichni zmiňovaní - Máslová, Cajthamlová i Čermák mají vlastně pravdu, a většina lidí ví, že mají pravdu, možná si ji nepřipouštějí, nebo věří, že jich se to netýká - týkat nebude... občas se pak diví... a občas si pak v rámci "zachování si tváře" hrají na hrdiny (miluju být single, chci budovat kariéru, děti mě nezajímají, miluju svá kila navíc), nebo naopak začnou druhé zesměšňovat... Je zajímavé, že spokojení lidé nespojují svou spokojenost s pracovním postavením, dokonalou postavou, ale většinou se spokojenou rodinou...

Nahlásit

0
+
-

Milan | 30. 5. 2015 01:11

No me prijde, ze se v tom hleda vic, nez tam je. Je to proste klasicky generacni stret - stari napominaji mladochy a mladosi jsou dotceni, ze je nekdo poucuje, kdyz oni se citej pany sveta co uz vsechno vi. Stari chtej svuj "klid" a "zabehly koleje", zatimco mladi si to svoje teprve hledaji, ale uz ted vedi, ze je potreba vsechno od zakladu zmenit. A TO JE PORAD DOKOLA. Generaci, co generaci. Ja jsem to X. Nam stari vytykali ze hrajem hry, jsme lini... proste to stejny. Jim zase rikali, ze sedej furt u gramofonu nebo magnetaku, poslochaj bigbit a maj douhy vlasy, a nechce se jim makat a jen se poflakujou... A pritom oni, my i vy, kdyz nam bylo 20, jsme myseli ze pohnem svetem. Vsechno novy bylo super a starymu jsme se smali. I oni. A ted se tomu smejet i vy. Tak to proste je a dalsi generace se zase vysmeje vam. Teste se :)

Nahlásit

+1
+
-

tlampač univerzál | 21. 4. 2015 11:53

Velmi dobře napsáno, Vás vůbec rád čítám pane Kašpárku, jako antihejt je to mistrné.

Podle mého názoru jsou pro člověka dobré obě strategie, jak ta liberální - svobodomyslná, tak ta autoritativní - "mantinelová".
Dnešní komfort máme právě díky kombinaci obojího plus heslo Buď připraven (to nám řeší ty nehody, neštěstí, pohromy, války atp.).
Jen díky entuziasmu vycházejícímu z neomezené mysli tvůrců letěl Kašpar do Prahy, Kolben potkal Daňka, vznikly fabriky a systém Baťovy, jen díky témuž jezdily motorky ČZ a Jawa, Havel postavil Lucernu, jen proto pan Wichterle sešrouboval dohromady Merkur a vyrobil šošůvku, a to prosím často "rakouskému útlaku" navzdory.
Ale protože se v dotyčných nacházel i smysl pro pořádek, kázeň a její poslušnost, právě ty mantinely autority a řádu, proto se jim to povedlo.
Také nebyly pro naše předky hlavním smyslem žití a konání konzumerismem poprasené hodnoty, hodnoty prostě byly hodnoty, nebyly relativní.

Česko vždy mělo a do budoucna i má vynikající potenciál, první prezident této země jej popsal takto: Nebát se a nekrást...

Nahlásit

0
+
-

Hamral | 18. 4. 2015 17:23

Text by byl funkční v případě, že by ona fatální fertilita nebyla známa i statisticky. Jenže Kašpárek si klidně lajsne bagatelizaci porodnosti, protože se fixuje na striktně aktuální rozměr. Druhová četnost je výhled a předcházení kulturním konfliktům, které destabilizují prostředí, takže chceme-li oslavovat ony faktické, leč krátkozraké momenty současné existenční svobody, nesmíme si připouštět perspektivu. Pak se nám takový článek píše velmi snadno a můžeme umravnit všechny. Takže nikoli zlehčení mateřství u současných atomizovaných sobců společnosti, ale udržitelnost právě té společnosti bez ohledu jak ty děti přicházejí. Kašpárek podává současný stav jako samonosný a že bychom si ho měli vážit. To mu nikdo neupírá, ale tenhle mravokárný prst zas z jeho strany dokonale ignoruje prognózu vývoje státního kolektivu. Právě ta říká, že růst počtu starých versus snižující se stav mladých je dlouhodobě neudržitelný. A má za následek ztrátu hodnot, které dnes a pro dnes Kašpárek tak dramaticky obdivuje.

Nahlásit

0
+
-

Máslová | 16. 4. 2015 23:07

Nikdy jsem si ani na chvíli nepomyslela, že by dříve bylo lépe a dnes je špatně....ale když myslíte - vezmu si to k srdci. Asi je to přirozená součást stárnutí. Můj otec na mládí nevzpomíná jako na lepší dobu, protože byla 50.léta, ale vzpomíná na dědečka, který říkával že nejlíp se žilo za c.k.mocnářství a s příchodem Masaryka a tou pozemkovou reformou to šlo všechno do pr... Já si o době svého mládí taky nemyslím nic dobrého, byl komunismus, ale určité výhody to mělo - ve výběru partnerů byly ženy svobodnější, nemusely do kritérií zahrnovat socioekonomické a seberealizační faktory - nikdo nic neměl a nebyla ani naděje, že něco mít bude. Stačilo, že se ženě muž jednoduše líbil, třeba že se hezky smál. Toto se zkomplikovalo a vede to k reprodukční prokrastinaci se všemi důsledky. Každá generace je vystavená jiným rizikům. Ta další na tom bude zase jinak. Generace lidí narozených v osmdesátých letech si dost vážím, protože dorostli do společnosti, kde "byly karty rozdaný" a jejich start do produktivního věku nebyl vůbec snadný.

Nahlásit

+1
+
-

Zuzana | 17. 4. 2015 19:39 | reakce na Máslová - 16. 4. 2015 23:07

Když jsem se s manželem seznámila, rozhodně mi bylo jedno, jestli něco má nebo ne. Usmíval se na mě a naznačoval, že se mám taky usmát... a přitom to bylo před čtrnácti lety, takže ne za komunismu. Na druhou stranu - nevěřím, že za komunismu nikdo neměl naději, že bude něco mít - co všichni ti, co si s radostí koupili auto nebo postavili chatu? Nemyslím, že jich bylo zrovna málo... A upřímně řečeno vůbec nerozumím tomu, že lidé narození v osmdesátých letech (což jsem i já) měli karty rozdané... Jak jste na tohle přišla? Já jsem si všechno musela vybojovat a o všechno se zasloužit, nic rozdaného jsme neměli. Naopak si myslím, že to je typické pro mladší generace - o věci se musíme zasloužit, pokud něco chceme, včetně třeba práce, která za komunismu prostě byla... I když často ne ta, kterou člověk opravdu chtěl. Jediné, s čím souhlasím, je dlouhá délka studia - pro ženy, které chtějí relativně včas založit rodinu, je to věc volby. Když jsem chtěla studovat psychologii, věděla jsem, že to znamená studovat do 26, pak tři roky praxe a pak teprve člověk může rozjet vlastní praxi. Dnes jsem ráda, že jsem dělala jiný obor a mohla tak mít děti podstatně dříve (nebo je nemusela mít za studia).

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Daniel | 16. 4. 2015 11:31

Na generaci Y jsem si již dříve všiml, že každý člověk s odlišným názorem je pro ně „hejtr“ .
Na obou stranách je možno najít pádné argumenty, ale za klíčové považuji následující: Mě je vcelku srdečně jedno, jestli otylý chlapec žije ve 30 u maminky, nebo jestli se stárnoucí dáma ve 37 letech na cestě mezi kanclem a squashovým kurtem rozpomene mít dítě. Je to jejich věc. Ovšem pouze do té doby, dokud nezačnou parazitovat na daňových poplatnících. Dokud nechtějí, aby jim jejich životní styl dotoval někdo cizí, ať si dělají, co chtějí.
Současný stav, který má být vrcholem pokroku a evoluce, je z hlediska dějin lidstva jen nepatrná epizodka. Dnešní sociálně-ekonomický systém není dlouhodobě ekonomicky udržitelný a až se zhroutí státní sociální služby, ona si to příroda přebere. Kdo nemá děti a nenasušil si dost peněz, bude v důchodu vybírat popelnice. Kdo se nenaučil nic užitečného (vystudoval FSV), a/nebo není schopen fyzické práce, bude se muset také nějak protlouci. Tradiční rodina přežije, protože je nejefektivnější, ostatní kravinky půjdou do háje.

Nahlásit

0
+
-

generačník XY | 16. 4. 2015 12:05 | reakce na Jan Daniel - 16. 4. 2015 11:31

Asi soulas, ale pakliže předpokládáte, že "dnešní sociálně-ekonomický systém není dlouhodobě udržitelný", suště raděj zlato, stříbro, trvanlivé potraviny a jiné pro takový případ výhodně obchodovatelné komodity místo papírků, které nazýváme penězi.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Lukáš | 15. 4. 2015 13:30

:-) Hezký, díky.

"Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele."
Sókratés (469 – 399 př.n.l.)

Nahlásit

0
+
-

Zuzana | 17. 4. 2015 19:42 | reakce na Lukáš - 15. 4. 2015 13:30

Přesně na tento citát jsem si vzpomněla, když jsem článek četla, jen jsem ho nevěděla zpaměti :-D

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

František Marek | 16. 4. 2015 06:21 | reakce na Lukáš - 15. 4. 2015 13:30

Jedna z nejčastějších lží začíná slovy: "Tohle za našich mladých let nebylo ......"

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Dáša | 15. 4. 2015 10:51

Něco na tom rozhodně je, po "starých časech" vzdychá odjakživa, stejně jako je každá nová generace "ta zkažená", tj. jsou to lacině získané body. Zároveň si ale myslím, že ačkoliv se zdaleka nedá souhlasit se vším, co (nebo jakým způsobem) Máslová, Cajthamlová apod. hlásají, v některých případech mají pravdu a pojmenovávají reálné problémy. (Např. k tomu "nehýbání se mladých" jsem zrovna minulý týden jsem narazila na tento článek: http://brno.idnes.cz/projekt-lokomoce-z-brna-chce-rozhybat-deti-fjz-/brno-zpravy.aspx?c=A150223_2141866_brno-zpravy_daj, více přímo na stránkách lokomoce.cz).

Nahlásit

0
+
-

Karolína | 15. 4. 2015 10:05

Zvedat varovně prst je myslím vpořádku, někdo se díky tomu dá na sport, někdo přejde na nehormonálni antikoncepci, někdo v práci zvolní tempo a jiný zas přidá.

Zvedat zaťatou pěst by bylo horší.

Nahlásit

0
+
-

generačník XY | 14. 4. 2015 18:48

Možná je to mimo jiné otázka životní strategie. Věřím-li skutečně ve "věčný pokrok", nemusí mne zdvižený prst starší generace nijak znepokojovat a pujdu si za svým snem. Pokud si však připustím možnost civilizačního regresu - dejme tomu třeba ve formě zmíněné války -, tak je dobré podívat se v přeneseném i doslovném smyslu do zrcadla a položit si otázku, jak bych asi obstál, kolik těch zim bych tak vydržel. V každém případě je každého volbou, jakou strategii zvolí i pro méně vyhrocené případy. Vybere-li si blbě, neměl by později brečet a žebrat o něčí soucit, že?

Nahlásit

0
+
-

Marcela | 14. 4. 2015 14:07

Díky moc za tento článek. Blábolení ezo-fašistky Máslové mě opravdu zvedá ze židle. Její doporučení na omezení vzdělávání žen a obnovení prodeje žen do rodin ženicha rodiči není ani z 19.století, to je prostě starověk. Máslová je nebezpečná fanatička.

Nahlásit

0
+
-

Jan Capouch | 14. 4. 2015 21:21 | reakce na Marcela - 14. 4. 2015 14:07

Tak se naštvěte a třeba pukněte.
Máslová neblábolí ze své zlé vůle, ale holt ve své praxi viděla spoustu hluboce nešťastných žen a jednoduše se zamýšlí na tím PROČ. Odvážila se zpochybnit nesvatou trojici peníze-sex-úspěch, sama jediná proti všem těm Cosmopolitanům, a je jen dobře, že někdo tohle paradigma narušil. Nikdy nikde nenapsala, že mají ženy zůstat nevzdělané a závislé na mužích, jen oprávněně připomíná, že vše má svou cenu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Eva Procházková | 14. 4. 2015 22:27 | reakce na Jan Capouch - 14. 4. 2015 21:21

Ale dokud zůstávala v mantinelech své profese a upozorňovala na problematiku hromadně předepisované horm. antikoncepce, tak její šturm podle mě měl smysl. Jakmile přešla do ložnic svých bližních, tak přestřelila.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Eva Procházková | 14. 4. 2015 22:15 | reakce na Jan Capouch - 14. 4. 2015 21:21

S Máslovou mám problém, že je to majitelka prosperující kliniky specializující se na "psychosomatiku neplodnosti", které jednou za čas udělá v médiích PR (letos v lednu během 2 týdnů rozhovor v lidovkách, na aktualne.cz a Pravém domácím časopisu) - postraší neplodností žen, chabou maskulturou mužů a má na čas vystaráno. Její teze jsou pro mě ze stejného ranku, jako strašení Hnízdila (lidi nežijí autenticky), Cílka (dojde ropa, voda a vlastně všechno je špatně) a Maxe Kašparů (rozpadá se rodina a nerozumíme si).
Záleží, co chcete vidět - vy vidíte hluboce nešťastné ženy, ty Cosmopolitany a sex a nevím co. Já vidím úspěšnou podnikatelku, která soudí jinakost. A do vzdělání se trefuje, mrkněte na její přednášky na TEdu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 14. 4. 2015 22:46 | reakce na Eva Procházková - 14. 4. 2015 22:15

Klinika psychosomatiky neplodnosti neprosperuje jen tak náhodou. Moderní medicína dokáže diagnostikovat a léčit řadu chorob a díky Bohu za to, ale s něčím si taky neví rady. To jsou ty Hnízdilovy bolesti hlavy, zad a břicha, kde je vše včetně MRI negativní a pacient stejně trpí. Totéž jsou "zdravé" neplodné ženy.
Máslová není hlupák ani fanatik. Jen upozorňuje na to, že feminismus sice osvobodil ženu od útlaku kuchyně a ložnice, ale zároveň ji uvedl do otroctví továrny a kanceláře. Že osvobození žen znamená též osvobození mužů od zodpovědnosti. Každé zpochybnění mainstreamu je dobré.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Vojtěch Drápal | 15. 4. 2015 22:46 | reakce na Jan Capouch - 14. 4. 2015 22:46

No když zmiňujete feminismus tak Betty Friedmanová, jedna z čelních představitelek feministického hnutí v druhé polovině 50. let docela trefně poznamenala, že ženy v boji za rovnoprávnost dobyly mužské pozice a samy se staly tím, co na mužích nesnášely. Takže dalším cílem feminismu by měl být návrat k ženství.
Btw. Richard Rohr říká to samé o mužích.
Ženy a muži nejsou stejní a nemohou mít v životě identické role. To ale pochopitelně neznamená, že by neměly mít stejná práva či že by s nimi mělo být zacházeno rozdílně!

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Eva Procházková | 15. 4. 2015 10:55 | reakce na Jan Capouch - 14. 4. 2015 22:46

Máslová není hlupák, spíš komentuje věci, které patří drbnám na dědině - kdo s kým kdy, co na to říkají rodiče, jestli má nápadník dobrou fyzičku, jestli slečna moc nesedí u PC, proč se sousedovic holka ještě nevdala, proč si Jeník nechce vzít Mařenku.

Toto jsou přece osobní věci každého soudruha. A Máslová neupozorňuje a nezpochybňuje mainstream (neplodnost není norma), ona soudí a hodnotí, co je dobré a co je špatné dle jejích měřítek. Např. komentovat "mužnost" premiérů Vám přijde normální? Ona má ráda vysoké, svalnaté, s hlubokým hlasem, ok. Mně to přijde fajn na debatu 20letých holek do hospody, ale nechápu, proč to brát vážně v novinách od 50leté ženy. To jsou prostě její preference, stejně jako představy o tom, kdy rodit, kdy se vzít, jak moc se pohybovat, kolik času trávit u komplu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 15. 4. 2015 11:16 | reakce na Eva Procházková - 15. 4. 2015 10:55

Neplodnost není mainstream? Jakou že to máme porodnost? Jaké procento žen nechce děti, nebo jen jedno? Kolik jich bere antikoncepci desítky let?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Eva Procházková | 15. 4. 2015 11:32 | reakce na Jan Capouch - 15. 4. 2015 11:16

Ano, neplodnost není mainstream, nezaměňujte fyziologickou neplodnost s dobrovolnou bezdětností. Ta vám asi leží na srdci. Jaké procento žen nechce děti, má jen jedno a kolik žen bere antikoncepci, do toho vám naštěstí v našich končinách nic není.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 15. 4. 2015 11:42 | reakce na Eva Procházková - 15. 4. 2015 11:32

Neplodnost nebo bezdětnost, výsledek je stejný.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Kohout | 15. 4. 2015 14:33 | reakce na Jan Capouch - 15. 4. 2015 11:42

Cílená bezdětnost a neplodnost jsou sakra rozdíl - zkuste některým nedobrovolně bezdětným říst, že je to jedno.
@ Honza

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Capouch | 15. 4. 2015 15:44 | reakce na Jan Kohout - 15. 4. 2015 14:33

Stejný je demografický výsledek - bezdětný pár. Psychologicky to je pro dotyčného samozřejmě zásadní rozdíl.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Miroslav | 14. 4. 2015 13:29

Kdyby si přečetli (hodnotitelé mladších generací) apokryf O úpadku doby (snado lze dohledat na netu) od Karla Čapka, myslím, že by je to mudrování přešlo. Je to pořád stejné už od pračlověka Janečka.

Nahlásit

0
+
-

Beáta Holá | 14. 4. 2015 13:06

Michale, díky za článek. Líbí se mi, jak a jaké mediální příklady jste vedle sebe položil. Dodávám, že všechny ty vyhrocené a zároveň si protiřečící články nepovažuju za nesmyslné. Vnímám je jako zrcadlo. Buď mě na nich něco píchne do slabin a řeknu si "sakra, moje téma" nebo se vůči nim vymezím, protože mi prostě neladí s hodnotami. Často se u nich vytočím, často nadchnu, ve finále to sešrotuju, proberu u několika kafí a sedne si to. To, nad čím dlouhodobě přemýšlím je, jak to udělat, aby ti, kdo s chutí sdílí hejt na jednu nebo druhou stranu, měli chuť prozkoumávat a sešrotovávat názory strany druhé. Pak by ta vyhrocená hejtařská protiřečení zas tak moc nevadila.

Nahlásit

0
+
-

Radek | 14. 4. 2015 12:41

Je pravda, ze jeden pracovni den roku 1897 v Dolnim Bolikove na pile nebo na poli by ty "premyslive starosty" dostal natrvalo na rehabilitace. Na druhou stranu toto tema neni statika visutych konstrukci, tady nepomuze to, ze autorovi "jde premyslet" a tedy tim padem muze "vyCermanovat ty stredostavovske pozery", autor dost zaplace, az uvidi za 30 let svoje idoly "prokousane zivotem", alespon ja ty rocniky 1971, co presne vedely, jak v roce 1993 s karieriou vidim, v poctu dostatecnem docela jasne. Tak alespon ze reditelovaly 6 let realitce a maji dodelanou tu specialni pedagogiku, jinak by snad ani na tom stavebnim odboru na MU ve Vyskove pracovat nemohly.

Nahlásit

0
+
-

tlampač univerzál | 21. 4. 2015 12:07 | reakce na Radek - 14. 4. 2015 12:41

Parafráze: "Všecko je marnost nad marnost", Bible, kniha Kazatel.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

andulka | 14. 4. 2015 12:25

jasně, na to, že mládež je zkažená a "není, jak bývalo", se našly povzdechy psaný hieroglyfama na papyrech. na druhou stranu...hrozně mě fascinuje, jak se u člověka zapomíná na biologii - takhle nějak vypadáme posledních 100 000 let, což je evolučně dost čerstvý, a celou tu dobu bylo pro ženu ideálně plodný období do 20 let. za poslední dvě generace se to v průměru o 10 let posunulo - já tomu teda tolik nerozumim, ale skoro bych řekla, že evoluce holt tak rychlá není. a bohužel znám dost lidí, kteří ještě po 30 nevědí, co by vlastně v životě chtěli dělat a s kým by chtěli být, abych si řekla, že ti tři jen tak stařecky remcají.
jo a vzdělání je podle mě vážně zbytečně dlouhý. když generaci mých rodičů na většinu profesí stačila maturita, nevim proč je dneska potřeba minimálně bakalář, nemluvě o tom, že dnešní bakaláři kolikrát neumí prakticky ani to, co dřív maturanti.

Nahlásit

0
+
-

-tsd- | 14. 4. 2015 12:10

„Kvóty podle pohlaví jsou pitomost.“ = mužský šovinismus
„Vysedáváním u počítače mládež ztrácí fyzickou zdatnost.“ = autoritativní konzervatismus

Pranýřovat názory jednotlivců (navíc vytržené z kontextu) ve jménu svobody jednotlivce?
Není to tak trochu ona vysmívaná politická korektnost, akorát na druhou stranu?
O čem se vlastně v liberální demokracii smí mluvit a psát?
A před čím to vlastně Kašpárek varovně zdvihá prst?

Nahlásit

0
+
-

felix | 14. 4. 2015 13:48 | reakce na -tsd- - 14. 4. 2015 12:10

Můžete psát a mluvit o čem chcete. Vždyť to právě děláte. Pokud to napíšete veřejně, možná se najde někdo, kdo bude s Vašimi názory polemizovat. To je ta liberální demokracie.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

-tsd- | 21. 4. 2015 13:07 | reakce na felix - 14. 4. 2015 13:48

Cílem polemiky je vyvrátit názor protivníka, prostředkem polemiky jsou především argumenty. ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Polemika ) Kašpárek se nesnaží vyvrátit názor že "kdyby přišla válka, zlenivělí mladí by pravděpodobně dělali chyby a nepřežili“, leč kritizuje autorku za jeho vyslovení - v podstatě říká, že ona (dietoložka) se o to nemá co starat. To není polemika a už vůbec nepoužívá racionální argumenty. To je prostě hejt, v pravdě hejt na hejty. Poměrně laciné.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Aleš Müller | 14. 4. 2015 11:40

Kouzelné je, že pravdu mají obě strany. Autor správně poukazuje na stařecké bručení, které je tu od Platóna - mladí jsou budižkničemu. Ale pravdu mají i citovaní tři. Proč by se někdo snažil být štíhlý, jíst vyváženou stranu, trochu sportovat, dbát na fyzickou kulturu, když zaprvé již těžce fyzicky nepracujeme a za druhé, jakékoliv choroby platí někdo jiný? Proč se nepřejídat, když léčbu cukrovky neplatíte, proč se pohybovat, když operaci srdce zaplatí někdo jiný a politici líčí třicetikorunový či devadesáti korunový poplatek jako sociální katastrofu. Proč by ženy měly rodit děti, když to není ekonomicky výhodné? Přijdete o kus kariéry, trh vás bude vytlačovat na kraj (protože když mátě děti, musíte být doma včas a nemůžete hákovat přesčasy do noci) a až budete potřebovat, aby Vás děti živily, tak zjistíte, že polovinu toho co vydělají, jim sebere stát a na vlastní rodinu, od dětí pro prarodiče jim toho moc nezbude. A proč by měli haranti letět do práce a dělat kariéru, když všude na pozicích sedí vrstevníci Miloše Čermáka či jen o málo starší či mladší a dokud nevypadnou do důchodu, tak nikoho moc kariéra nečeká. Po r. 1989 došlo k mohutnému manažerskému přelomu, význačná místa obsadili mladí lidé a tak nedochází ke kontinuálnímu odchodu a uvolňování pozic.
Autor má pravdu - nebručte. Ale i citovaní tři mají pravdu, ale musí onu pravdu doříci - předáváme svět mladým pěkně posr**ý a tak na něj mlaďoši adekvátně reagují.

Nahlásit

0
+
-

Martin Brezina | 14. 4. 2015 14:31 | reakce na Aleš Müller - 14. 4. 2015 11:40

"...jakékoliv choroby platí někdo jiný?"
Vy jste asi nikdy nebyl nemocný, že tak podivně plácáte. Myslím, že každé těžší onemocnění je pro naprostou většinu lidí tak nepříjemná záležitost, že si to potěšení nechají ujít, ať to platí nebo ne. Když se v minulosti lidé museli hýbat, tak podle vás nemoci srdce neexistovaly? Kde jste na takové hlouposti přišel? Ideologické školení podobného druhu by už mohlo přestat. Lidé žijí podstatně déle, než v minulosti, to je fakt, na rozdíl od vašich výkladů. A je tomu tak nejen díky lepšímu zdravotnictví, ale taky díky hygieně a životnímu stylu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

petrj | 14. 4. 2015 09:36

by mě zajímalo jestli Michal četl - Myth of rational voter (Bryan Caplan)
myslím, že by se mu líbil

Nahlásit

0
+
-

Gabriel Pleska | 15. 4. 2015 11:53 | reakce na petrj - 14. 4. 2015 09:36

Díky za tip, předali jsme.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

michal | 14. 4. 2015 08:53

Kdo je šťastný bez dětí, tak toho upřímně lituji.

Nahlásit

0
+
-

Aleš | 14. 4. 2015 16:07 | reakce na michal - 14. 4. 2015 08:53

Zajímavé. Takhle obvykle litujete každého, kdo dokáže přes nějaký hendikep být šťastný? Třeba člověka bez nohy?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

marcela | 14. 4. 2015 14:10 | reakce na michal - 14. 4. 2015 08:53

tak to se můžeme litovat navzájem :-) to bude tak krásně laskavé a lidské, prostě takové teplé, upřímné :-))))

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Robert Antonio | 14. 4. 2015 11:21 | reakce na michal - 14. 4. 2015 08:53

Proč litujete šťastného člověka? To je už na světě tak málo nešťastných lidí?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Richard Fuld | 14. 4. 2015 16:49 | reakce na Robert Antonio - 14. 4. 2015 11:21

Neposkytnout dalším lidem možnost žít svůj život prostřednictvím zplození vlastních potomků je projevem vrcholu sobectví, nikoliv štěstí. Víte Vy vůbec, kolik lidí se díky takovému sobeckému uvažovaní vůbec nenarodí? Nikdy neprožijí svůj život, jako je to umožněno Vám. Nikdy nedostanou ani šanci. Vy jste jeden z mnoha, komu se to poštěstilo, že jste se dostal na tento svět, na rozdíl od obrovského množství nenarozených lidí, kteří nikdy nespatří tento svět. :-)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Aleš | 14. 4. 2015 18:07 | reakce na Richard Fuld - 14. 4. 2015 16:49

Tak snad většina bezdětných lidí jsou bezdětní nikoliv dobrovolně - neplodní, homosexuálové. A to ještě když už by homosexuál chtěl umožnit dítěti dar života (protože biologicky neplodný není), třeba prostřednictvím náhradní matky, tak se na něj společnost oboří, že je to proti přírodě a dítě není plyšák. Takže si to rozmyslí, zůstane bezdětný, dokonce si najde jiný smysl života a je šťastný a tentokrát pro změnu ho zase někdo lituje, jak si může dovolit být šťastný bez dětí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Pozner | 14. 4. 2015 08:49

Všimněte si, jak ve fotogalerii snaživě fotí Cajthamlovou, aby "nebylo" vidět jak, ehm, není štíhlá :-)
A taky ty mladý maj novoslova vytržený ze svýho původního významu. Třeba "hejt", což je označení pro jakýkoli názor s kterým nesouhlasí.
K délce vzdělávání. Je si autor jist, že musel studovat bakaláře, aby vykonával tak náročnou a kvalifikovanou práci jakou je psaní článků na net?

Nahlásit

0
+
-

milan | 30. 5. 2015 00:57 | reakce na Jan Pozner - 14. 4. 2015 08:49

Kdo rika, ze dietolog musi byt hubeny? Kosmeticka hezka? Kritik umeni dobry malir?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

14. 4. 2015 08:11

K zamyšlení.

Nahlásit

0
+
-

Jana | 14. 4. 2015 08:07

K zamyšlení...

Nahlásit

0
+
-

Kateřina | 14. 4. 2015 07:27

Souhlasím.

Nahlásit

0
+
-

Lucie | 14. 4. 2015 05:01

krásně řečeno :-)

Nahlásit

0
+
-