tu hypotézu o masovém odkládání nákupů kvůli deflaci v řádu desetin procenta považuju za jednu z nejbizarnějších věcí, jaké jsem poslední dobou slyšel. dá se nějak vystopovat, odkud se vzala?
Nahlásit
-
0
+
Jan Altman|23. 1. 2015 23:11| reakce na Jan Krejčí - 21. 1. 2015 23:09
Jan Altman|21. 1. 2015 15:49| reakce na Pavel L - 20. 1. 2015 18:04
Jistěže nepotřebujeme, ale on potřebuje nás. Stejně tak totiž nepotřebujeme někoho, kdo nám nařídí se poutat v autě či kdo nám nakáže tankovat řepku. Opět on jen potřebuje nás a naše peníze.
Jan Altman|20. 1. 2015 23:17| reakce na Stanislav Brabec - 20. 1. 2015 20:27
Souhlasím, že to tak JE. Ale nesouhlasím, že to tak být MUSÍ, nebo dokonce že to je DOBŘE.
Je to ospravedlňování jednoho zločinu státu (exponenciální tisk papírků zákonem nám vnucených jako "peníze") jiným zločinem (lehkovážné až zločinné plýtvání a zadlužování - a rozkrádání).
Je to podobné, jako když se nám dnes snaží omezit svobody kvůli boji proti islámskému terorismu ti samí politici, kteří sem ty teroristy nalákali na sociální dívky a multikulti pozitivní diskriminaci placenou z peněz, které nám ukradli. Opět ospravedlňují jeden svůj zločin (omezení našich svobod) svým předešlým zločinem (naše okradení a nalákání nekompatibilních kultur na tyto peníze do našeho sousedství).
Stanislav Brabec|20. 1. 2015 20:27| reakce na Jan Altman - 19. 1. 2015 09:26
Zastáncem toho sice nejsem, ale měnová zásoba se za současné trvale deficitní politiky opravdu musí jen zvyšovat, a to navíc stále rychlejším tempem.
Kdyby nerostla, stávající státní dluh by byl pro stát těžkým břemenem.
A kdyby nerostlo tempo jejího růstu, lidé by si vytvořili inflační očekávání, a upravili by své chování. Stávající dluh by se sice inflací umenšoval, jenže požadované úroky za nový dluh by již v sobě zahrnovaly inflační očekávání. Každý další deficitní rok by zvyšoval dluhové břemeno.
Inflace měnové zásoby tedy musí být vždy vyšší, než lidé očekávají.
Řečeno slovy matematiky, objem měnové zásoby musí růst hyperexponenciálně.
Hyperexponenciální křivky mají jednu nepříjemnou vlastnost: Zpočátku rostou příjemně pomalu, ale později rostou pekelně rychle.
Opravdu potřebujeme někoho, kdo si sám o sobě stanoví, že nám každý rok ukradne minimálně 2% kupní síly? Původně na Novém Zélandě to bylo strop inflace a ne cíl!
Nahlásit
-
0
+
Jan Koss|20. 1. 2015 01:04
R Smetka spřádá nějakou Konspirační teorii o plánování ČNB zavést inflaci 2% již o roku 2013. Podle Eurostat úřadu inflace v ČSR byla v roce 2012 3.5%, v roce 2013 1.4%, v roce 2014 0.4% a nejpozdější inflace údajně 0.1%. Jak vidět tomu plánu se nějak nedaří. Některé státy v E28 jako Bulharsko, Řecko, Kypr mají deflaci a nikdo nepoukazuje na jejich zářivý úspěch ekonomiky. Komparativní statistiky průměru inflace za rok 2014 v EU28 je 0.6% a US 1.62% a cena Eura šla z 1.36 do 1.16 US dolarů. V roce 2009 v US byla deflace 0.34% - čas finanční krize a ekonomické stagnace. Statistika mluví jen za sebe. Poslední dobou nějak neslyšíme od ekonomických teoretiků hodně hlasů o tzv. Měnových válkách. M Singer z ČNB si asi zpívá že udělal peníze pro ČNB když prodával koruny a šéf Švýcarské centrální banky asi také zpívá ale na jinou notu když prodával CHF aby mohl koupit zlato za dolary v případě pozlacení Franků na „tvrdou valutu“, těsně před zvýhodnění CHF oproti USD. Mějte hezký den!
Nahlásit
-
0
+
Jan Altman|19. 1. 2015 19:15| reakce na Josef Fraj - 19. 1. 2015 17:07
A nákup toxických dluhopisů principiálně zkrachovalých států demokratického socialismu za ně...
Jan Altman|19. 1. 2015 09:26| reakce na Dalibor Pešek - 19. 1. 2015 06:57
A není ta špatná "deflace" jen dezinflací? Pokud pomocí QE či úvěrového multiplikátoru (a nízkých úroků, nízkých povinných rezerv, ...) nafouknu během pár let širší peněžní zásobu na dvojnásobek a ona mi pak při krizi (viz ABCT) klesne zpět o 10%, tak je to deflace či dezinflace? Je to "dobré", nebo "špatné"? A nebylo horší (ba dokonce trestuhodnější - doslova) to předchozí nafukování? A není pak i to "splasknutí" jen logickým a nutným v podstatě ozdravným krokem?
Nebo jste zastáncem toho, že měnová zásoba se musí jen zvyšovat a to ještě stále rychlejším tempem?
Chtělo by se říct, že centrální banky jsou v zajetí dávno vyvrácených ekonomických bludů. Ale podle mne je nepravděpodobné, že by tolik vzdělaných lidí po celém světě propadlo stejnému omylu. Stejně tak si ale nemyslím, že jde o řízené spiknutí (zde narážím na místní sérii článků o konspiračních teoriích). V mnoha případech něco navenek vypadá jako spiknutí, ale jde pouze o společný zájem. Určité skupiny lidí se nemusejí domlouvat, aby jednali ve shodě, stačí společný zájem.
A centrální bankéři intuitivně hájí zájem svého zřizovatele, podporovatele a chlebodárce - státu. Státu, který je stále zadluženější, největšího dlužníka všech dob. A pro něj ne vysoká inflace vysvobozením. Šancí rozpustit své dluhy, nechat je zaplatit na úkor svědomitých a zodpovědných lidí vytvářejících si úspory a rezervy. Nic jiného bych za tím nehledal. K tomu se hodí i pomoc druhého výtvoru státu: Statistického úřadu. Jeho úkolem je naopak oficiálně vykazovat inflaci nižší, než reálně je. Politikům pak roste HDP, není potřeba tolik valorizovat, naopak je nutné bojovat se strašákem deflace.
Mimochodem, to odepisované zlato, které se prý již rok potácí u dna, stálo před rokem skoro o 7000Kč za unci méně, zlaťák byl za 25kKč a nyní je za 32. A to se opravdu v podstatě jen plácá u dna.
A ještě zde zopakuji již mnohokrát řečené: nemá cenu se rozčilovat nad tím, že centrální banky uplatňují své (monopolistické a centrálně plánovačské) pravomoci. Buď kritizujme, že je vůbec mají (a usilujme o jejich zrušení), nebo mlčme a nedivme se, že dělají, co mají v popisu práce a co po nich zřizovatel požaduje.
Nahlásit
-
0
+
Petr Novák|19. 1. 2015 08:55
Máte pravdu. Tvrdit, že lidé budou odkádat spotřebu, pokud se sníží ceny, to už chce pořádnou dávku fantazie nebo koksu.
Nahlásit
-
0
+
Dalibor Pešek|19. 1. 2015 06:57
Článek nerozlišuje mezi dobrou a špatnou deflací, tak jak to rozlišují centrální bankéři. Stává se tak poněkud zavádějícím, protože jako příklad deflace uvádí právě tu "dobrou" (růst produktivity práce), která centrálním bankéřům nevadí a na kterou tedy nereagují - v dnešní době je to např. i pokles cen ropy.
Diskuze: Sundejte tu korunu! Máme, co centrální bankéři chtěli
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Jan Mucha|30. 1. 2015 12:23
Nahlásit
Jan Altman|23. 1. 2015 23:11| reakce na Jan Krejčí - 21. 1. 2015 23:09
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Krejčí|21. 1. 2015 23:09| reakce na Jan Altman - 20. 1. 2015 23:17
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|21. 1. 2015 15:49| reakce na Pavel L - 20. 1. 2015 18:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|20. 1. 2015 23:17| reakce na Stanislav Brabec - 20. 1. 2015 20:27
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Stanislav Brabec|20. 1. 2015 20:27| reakce na Jan Altman - 19. 1. 2015 09:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Pavel L|20. 1. 2015 18:04
Nahlásit
Jan Koss|20. 1. 2015 01:04
Nahlásit
Jan Altman|19. 1. 2015 19:15| reakce na Josef Fraj - 19. 1. 2015 17:07
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|19. 1. 2015 17:07
Nahlásit
Dalibor Pešek|19. 1. 2015 11:28| reakce na Jan Altman - 19. 1. 2015 09:26
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|19. 1. 2015 09:26| reakce na Dalibor Pešek - 19. 1. 2015 06:57
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Altman|19. 1. 2015 09:21
Nahlásit
Petr Novák|19. 1. 2015 08:55
Nahlásit
Dalibor Pešek|19. 1. 2015 06:57
Nahlásit