Dobrý den, za 14 dní jedeme s manželem do Vysokých Tater, on starobní důchodce 63 let, já invalidní důchodkyně 60 let. Jaké dokumenty si máme vzít sebou, abychom mohli jezdit zdarma ? Vztahuje se tahle výhoda i na mě jako na invalidní důchodkyni? Děkuji.
Nahlásit
-
48
+
Diskuze
franta osvč|23. 11. 2015 12:37
to známe čr ale obráceně LOUPEŽ tu trvá 26 let v kuse , milion podnikatelských zlodějů OSVČ v čr prakticky nemusí platit daně , nakupují sí auta bez dph, do paušálů utopí potraviny, benzín, lístky z hospody, neplatí prakticky daně z příjmu 26 let falšují účetnictví, a tohle parazitování jim platí ostatní občané , důchodci, studenti, chudí, v dalších vyšších daních, podnikatelští zloději došli tak daleko ,že neplatí sociální a ani zdravotní pojištění ani za sebe ....to znamená ,že na důchody a zdravotnictví jim musí doplácet zaměstnanci, důchodci, nezaměstnaní ve svých mnohem vyšších daních .............................. ......................OSVČna dani z příjmu odvádějí zhruba 30% toho, co zaplatí zaměstnanci. Odvod na zdravotní pojištění osob samostatně výdělečně činných (OSVČ) byl o 41 % nižší než částka, kterou poslal zaměstnanec a jeho zaměstnavatel. U sociálního pojištění je to pak 50% méně. http://www.denik.cz/ekonomika/analyza-zivnostnici-odvadi-mene-nez-zamestnanci-maji-ale-vetsi-riziko-20150529.html to znamená obrovské výpadky důchodového fondu ,zdravotního pojištění a daní
Nahlásit
-
0
+
Josef|14. 11. 2015 11:17
Jel jsem ze Slovenska vlakem.Přípoje na minutu přesně.Dojel jsem do Mostu u Jablunkova,kde jsem přestupoval osobní vlak,který přijel o 20 minut opožděn,takže přípoj dle pokladní pase.Ve vlaku jsem se dozvěděl,že přípoj na F-M počká.Takže znovu dokoupení jízdenky dražší o 13 Kč.Tak fungují placené ČD.
Nahlásit
-
0
+
vevo|4. 8. 2015 14:23
Dobrý den, za 14 dní jedeme s manželem do Vysokých Tater, on starobní důchodce 63 let, já invalidní důchodkyně 60 let. Jaké dokumenty si máme vzít sebou, abychom mohli jezdit zdarma ? Vztahuje se tahle výhoda i na mě jako na invalidní důchodkyni? Děkuji.
Nahlásit
-
48
+
Jiří Suchý|21. 11. 2014 17:49| reakce na Robert Antonio - 21. 11. 2014 11:40
Díky za objasnění, článek to nijak nevysvětloval. Stále si ale myslím, že ze všech těch nesmyslných státních výdajů, patří tento mezi ty "nejnevinnější". Proto moc nechápu, proč se okolo toho dělá takový povyk.Pokud to tedy není útok na Fica, podobně jako u nás na Zemana. Je smutné, že po tolika letech totality, je opět v mediích slyšet jenom jedna strana.
Robert Antonio|21. 11. 2014 11:40| reakce na Jiří Suchý - 20. 11. 2014 18:21
Jízdné zdarma se vztahuje pouze na vlaky objednané Ministerstvem dopravy, nikoliv na komerční vlaky. Proto stát bude platit ušlé tržby Regiojetu pouze na lince Bratislava–Komárno. Na ostatních spojích (Praha–Košice, Bratislava–Košice), nedostane Regiojet ani korunu, zatímco souběžné rychlíky ZSSK ano. ZSSK sice také vypravuje komerční IC Blava–Košice, ale těch je jen pár, hlavní přepravní výkony stále mají dotované rychlíky.
"Na rozdíl od Česka nevznikla na slovenských tratích domácí konkurence, část trhu si ale chtějí urvat firmy české – průkopníkem byl Jančurův RegioJet na trati z Bratislavy do Komárna, nedávno začal jezdit také na trase Praha – Poprad – Košice. Po téže trati jezdí také Leo Expres a České dráhy s pendolinem."
Takže tam jakási konkurence je.
"Do konkurenčního boje, který mohl podobně jako v Česku aspoň na hlavních tazích zlepšit kulturu cestování, ovšem „hodil vidle“ slovenský premiér Robert Fico a jednobarevná vláda jeho Smeru projektem „cestování zdarma“. Ten umožní používat vlaky bez koupě jízdenky téměř polovině slovenských občanů."
Asi budou jezdit zdarma jen se Slovenskou dráhou, to jsou asi ty vidle.
"Vlaky zdarma přijdou slovenský stát ročně na minimálně 13 milionů eur, tedy přes 350 milionů českých korun. Erár totiž bude ušlé tržby dopravcům – včetně třeba RegioJetu – doplácet. V celkové podpoře slovenského státu železniční dopravě, která má příští rok dosáhnout 218 milionů eur."
A tak ne, tak kam ty vidle zapíchnul?
Souhlasím, že by si každý měl platit sám za sebe. Na druhou stranu, když můžou Slaváci např. zachraňovat Evropu Eurovalem a Palatům to nevadí, proč jim tak hrozně vadí těch 13 mil. eur, které ušetří důchodci a studenti? Nebo bankéři za sebe platit nemusí? Ti důchodci alespoň ty ušetřené peníze utratí za zboží a služby na Slovensku.
Nahlásit
-
0
+
Josef Fraj|20. 11. 2014 12:36| reakce na Martin Brezina - 20. 11. 2014 08:59
Nerad vedu debatu o debatě, proto bude toto můj posledni příspěvek v tomto vlákně. Nejsem žádný příznivec pana Palaty, ale myslím si, že hlavním účelem vašeho příspěvku byla vaše potřeba uplivnout si na pana Palatu, kterého nemáte rád. Špatně zamaskovaná mimochodem. Když je článek o vlacích, tak nedává smysl vyčítat mu, že není o školství. To jsem ale původně komentovat nechtěl. Vyjádřil jsem se k vašemu postoji k tzv. veřejným službám a to i v kontextu vašeho etatistického a socialistického světonázoru, který dlouhodobě prezentujete na tomto foru i když nebyl v tomto konkrétním příspěvku explicitně vyjádřen.
Martin Brezina|20. 11. 2014 08:59| reakce na Josef Fraj - 20. 11. 2014 08:23
A nechcete si můj příspěvek přečíst? Řekl bych, že jste ho vůbec nepochopil.
Píšu, že Palatův text by dával smysl, pokud by nesouhlasil s existencí všech veřejných služeb, jako vy. Protože u téměř všech to je tak, že jedni platí a druzí používají.
Jenže tahle nekonzistentnost vlastního názoru Palatovi zcela uniká. On potřebuje zkritizovat Fica, kterého spolu se svými přáteli nemají rádi.
Josef Fraj|20. 11. 2014 08:23| reakce na Martin Brezina - 20. 11. 2014 07:15
Zřejmě máte problém se zásadou, že každý by si měl platit služby, které používá. Ta vaše "veřejná služba" znamená pouze to, že někoho jiného násilím přinutíte, aby tu službu platil za vás. V normálním jazyce se tomu říká loupež.
"Polovička Slováků jezdí zdarma. Ta druhá to platí."
Ano, argument, že určité veřejné služby v danou chvíli využívají jedni a platí druzí, by se dal použít i na školství, zdravotnictví nebo sociální systém. Ale vlastně téměř na jakoukoliv veřejnou službu.
Myslel jste to, pane Palato, tak, že by veřejné služby vůbec neměly být? Stejně, jako ono hrazení vlakového jízdného na Slovensku? Pokud to vidíte takhle zásadově, tak ok. Pokud jste si ovšem jen potřeboval uplivnout na Fica, tak to je od vás dost nedomyšlený text.
Diskuze: Slovenské dráhy: Polovička Slováků jezdí zdarma. Ta druhá to platí
Přihlášení do diskuze
Nejoblíbenější příspěvek
vevo|4. 8. 2015 14:23
Diskuze
franta osvč|23. 11. 2015 12:37
Nahlásit
Josef|14. 11. 2015 11:17
Nahlásit
vevo|4. 8. 2015 14:23
Nahlásit
Jiří Suchý|21. 11. 2014 17:49| reakce na Robert Antonio - 21. 11. 2014 11:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Robert Antonio|21. 11. 2014 11:40| reakce na Jiří Suchý - 20. 11. 2014 18:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jiří Suchý|20. 11. 2014 18:21
Nahlásit
Josef Fraj|20. 11. 2014 12:36| reakce na Martin Brezina - 20. 11. 2014 08:59
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|20. 11. 2014 08:59| reakce na Josef Fraj - 20. 11. 2014 08:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Josef Fraj|20. 11. 2014 08:23| reakce na Martin Brezina - 20. 11. 2014 07:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Martin Brezina|20. 11. 2014 07:15
Nahlásit