Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Kovaná ekonomie a Bridget Jonesová: Jak se vydělává na nesplněných předsevzetích

Lukáš Kovanda | 9. 9. 2014 | Celkem 13 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Všech 13 komentářů v diskuzi.

František Cecvárek | 9. 9. 2014 11:21

Chodím už asi 15 let do různých fitness a znám z nich velkou spoustu lidí, takže mohu k tématu něco říct. Nesouhlasím s autorem, který zde píše o věcech, kterým příliš nerozumí a zpravidla je v tom fitku také jednou za rok. Jako správný intelektuální pop-ekonom místo vytrvání v cvičení raději sednul k PC a vytvořil si příběh o Bridget Jonesové (rozuměj o autorovi samém). Je mi líto, jestli si autor koupil roční permanentku a zjistil, že mu cvičení nic neříká :) Z mé zkušenosti mohu říct, že jsem se nesetkal s bláznem, který si koupí roční vstup a nechodí. Zpravidla jdou lidé po pár vstupech nejdříve do měsíčních, či desetivstupových variantách. Často již u měsíčních zjistí, že to není ono a nedochodí, nicméně si nekupují posléze další jen proto, aby si něco dokázali. Možná je to v centru New Yorku jinak a lidé si koupí roční, tak jak to zjistila ta americká studie, ale v Čechách to rozhodně tak není a autor by to zjistil, kdyby jen nepovídal a šel cvičit :)

Nahlásit

0
+
-

Tomas Hruby | 10. 9. 2014 10:44 | reakce na František Cecvárek - 9. 9. 2014 11:21

Máte pravdu v tom, že v Čechách je tento jev skutečně téměř s jistotou méně výrazný, máme tak nějak více v povaze postupovat ve stylu "když to mám za paušál, tak to prostě musím využít". Nicméně méně výrazný ještě neznamená neexistující, mohl bych dát pěkných pár příkladů, kdy to na někoho z mých známých perfektně sedělo (článek navíc dává fitka jako příklad, týká se to daleko více oborů).
A trochu jedovatě bych dodal, že v počítání skutečných přínosů nemáme lidem v USA co vyčítat. Když jsem si kupoval slevovou kartu na střelnici a zcela automaticky nejprve počítal, po kolika návštěvách mi začne opravdu spořit, tak mi tento výpočet přišel jako samozřejmý. Pak jsem ale v náhodné debatě s jinými návštěvníky zjistil, že jsem jeden z mála, kdo to opravdu předem počítali...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

František Cecvárek | 10. 9. 2014 13:18 | reakce na Tomas Hruby - 10. 9. 2014 10:44

Autor podle mě míchá víc témat dohromady, v tom je hlavní problém. Existují oblasti, kde si "smetánka", či lidé, kteří si na ni hrají kupjí věci, aby se identifikovali s danou skupinou. Ostatně na tom jsou z velké části postaveny značky - př. Passat by mi báječně posloužil, ale chci Mercedes, abych ukázal, že jsem něco víc. Takový pocit exkluzivity lze vnímat jako jistý druh přidané hodnoty výrobku, za který jsme si ochotni připlatit.
Ale zobecňovat toto i na fitka a veřejné maratony je dost fantazírování. Kdo by si dal dvacet km, jen proto aby se ukázal? To je větší pravděpodobnost, že zahanben nedoběhne. Půjde do toho jen ten, kdo už se běháním zabýval. Stejně tak, kdo si koupí roční permici jen proto, aby ji mohl v hospodě vytáhnout na stůl? To nikoho přeci nezajímá, jestli má členství do fitka. Autor pokračuje ve fantazírování, o tom, jak takoví lidé kupují nejlepší vybavení a tak. I sváteční fitkaři chodí oblečeni úplně normálně, dnes koupit trenky a tričko není terno, na kterém by se dalo nějak machrovat na facebooku, hlavně aby to svět viděl, jak píše Kovanda. Že se po vánočním přejídání zaplní fitka, je každoroční sezónní jev, kdy si ti lidé většinou koupí měsíční permici, kterou sotva vychodí a další už nekupují. Ve fitku se spíše trápí a rozhodně se tam s převislými břichy příliš nepromenádují před zrcadlem :) Po měsíci se raději smíří s nějakými kily navíc a ušetřené peníze za služby fitness dál utrácí za Mekáč.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 9. 9. 2014 11:34 | reakce na František Cecvárek - 9. 9. 2014 11:21

To dá rozum, že se z fitek znáte s těmi, co tam chodí, a ne s těmi, co tam nechodí. A Bridget Jonesovou si autor nevymyslel :)

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

František Cecvárek | 9. 9. 2014 11:55 | reakce na Gabriel Pleska - 9. 9. 2014 11:34

Když říkám velkou spoustu lidí, tak tím myslím i personál a sám jsem dokonce ve fitku při VŠ pracoval. To, co píše autor jsem prostě na těch stovkách registrovaných zákaznících nepozoroval. Prostě nelze od stolu vymýšlet teorie, je dobré to nejdříve poznat :) Asi máte problém s kognitivní funkcí, když nerozlišujete tvrzení příběh o Bridget ve fitku a existenci Bridget samotné. Pokud rozlišujete, jde o vaši behaviorální dysfunkci :) Máte něco k tématu?

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 9. 9. 2014 13:05 | reakce na František Cecvárek - 9. 9. 2014 11:55

Vidím, že máte nabito solí a štětinama. Ok, budu se radši bavit s lidmi, kteří o to stojí. Mějte se.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

František Cecvárek | 9. 9. 2014 14:59 | reakce na Gabriel Pleska - 9. 9. 2014 13:05

Jsem otevřený diskusi, jestli vy také, tak zkuste příště reagovat na něčí komentář méně sarkasticky, totéž pak i já na vás. Máte tam pouze dvě věty a obě byly jedovaté :) Mějte se.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Mucha | 9. 9. 2014 10:46

no, já nevím... obvykle chodím běhat do lesa, kde (v ideálním případě) vůbec nikoho nepotkám. pokud nestíhám a musím vzít zavděk městským parkem, připadám si jako exot :D

Nahlásit

0
+
-

Michal Weinfurtner | 9. 9. 2014 10:15

Jenom malou poznámku k tomu bussines modelu fitcenter - ty stojí na mnohem silnějších základech - touha po štíhlém těle je jen jedním z pilířů. Dalším je fyziologie a cvičební programy. většina cvičebních programů je sestavena tak, že nevedou ke zhubnutí ale k posílení hladu a chuti na rychlé doplnění energie.
Cvičení jako je aerobik ve všech podobách, zoomba, spinning a další moderní způsoby fitness vedou k rychlé spotřebě zásobního cukru, což vyvolá náhlý pocit hladu zejména právě po cukru, protože mozek se bez něho zkrátka neobejde. To převede cvičence neomylně do blízkého občerstvení, kde cvičenci doplní energii a s ní i nějaký ten zásobní tuk. A hned je důvod, přijít i příště.

Mají to velmi dobře promyšlené.

Nahlásit

0
+
-

Petr Novák | 9. 9. 2014 09:22

Zajímavý článek, akorát by mě zajímalo, kolik maratonů autor běžel. Pokud žádný, tak by si to měl vyzkoušet, aby zjistil, že běžet maraton (běžet i 10km) je dost velká cena zato být vidět. Tam už jde o endorfíny. Ti viditelní běžci i v krásném jarním počasí zalezou do fitka a tam si na běžícím pásu "odmakají" těch pár kilokalorií.

Nahlásit

0
+
-

Gabriel Pleska | 9. 9. 2014 10:42 | reakce na Petr Novák - 9. 9. 2014 09:22

Něco jo: http://www.behej.com/bezecke-tabulky/zavodnici/1896-kovanda-lukas

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Novák | 9. 9. 2014 15:05 | reakce na Gabriel Pleska - 9. 9. 2014 10:42

Díky za info. V tom případě by mě zajímalo, zda běhá opravdu pro radost, nebo jen chce být viděn.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Gabriel Pleska | 9. 9. 2014 15:12 | reakce na Petr Novák - 9. 9. 2014 15:05

Nejsem páně Kovandovým mluvčím, ale shodou okolností jsem se na to při editování článku (vcelku pochopitelně ptal). Dává přednost lesu.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK