Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Slušné děti se drží stranou

17. 1. 2014
 24 540
3 komentáře

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Škola není úpravna lidských zdrojů...
Ou, tomu ani sám nevěříte. Už to, že osvícená Marie Terezie zavedla školství, aby zlepšila gramotnost dělostřelců a docílila přesné střelby. Každé školství je poplatné režimu a že nám vládnou šílenci není žádná novina. V současné době buďme vděčni za to, že se nepálí knihy a kdo se chce vzdělat, tak to zvládne i bez učitele, který umí maximálně poradit, kde je knihovna. "o to více mám v úctě mizivé procento učitelů, kteří umí dítěti něco přinést a ano neni potřeba, aby to bylo vždy to co uplatním." Nic víc od národa, kde se systematicky likviduje inteligence o roku 1621 nemůžete snad ani chtít, aby mělo kvalitní školství.

Nahlásit

-
0
+

Naše školství je v krizi a paradoxně to nikomu nevadí. Zda by tomu pomohlo sedm Coveyho návyků, to nevím. Je to asi stejné, jako náš (Evropský) socialismus vylepšovat dalšími regulacemi a dotacemi. Nejlepší by bylo tak na 10 let naše školství zcela zrušit a děti poslat do zahraničí. Učitele ovšem také.

Pamatuji si, pár let po převratu, na delegaci našich vyučujících v USA v Reseburgu. Účastnili se výuky na základní i na střední škole. Údiv nad demokracií a skepsi zároveň vyjádřil trefně jeden z nich:

"Tady bych neučil ani hodinu. Vždyť ty děti vůbec neposlouchají, do všeho mluví a jak se pak mají něco naučit. Myslím si, že naše školství je o mnoho kroků napřed.....nakonec politoval tamní vyučující."

Když byla pak beseda s některými učiteli, tak naši nechápali, že se jim přesto výuka líbí, že je sice náročná, neboť musí být vždy o pár kroků napřed před těmi, které učí, ale to že je v pořádku. Tady by měl Komenský radost, neboť to byla škola hrou s otevřenou diskuzí.
Chápu, že ten systém je léty propracovaný a musí na to být připraveni jak ti, co učí i ti, co se učí.

Kupodivu se tady toho, za těch 23 let mnoho nezměnilo. Sice sem tam se objeví nějaký náznak moderního systému výuky, ale nikoliv ve velkém, ale jen nějaký pokusný experiment.

Zvláštní jsou názory některých vyučujících ze zahraničí, kterým se náš systém, paradoxně, líbí. Je méně náročný, tudíž je nenutí se neustále doučovat a zdokonalovat. Pro vyučující je to dobré (klid na práci :) ), ale jaký je výsledek, to jde jaksi mimo. Možná by nebylo od věci, kdyby kompetentní politici zašli na úřady práce a zajímali se, proč je tam evidováno tolik mladých středoškoláků a dokonce i vysokoškoláků. Dalším paradoxem je i to, že většina z těch mladých nezaměstnaných umí světové jazyky a přesto nepracují. Jak je to možné, když v EU je přes 2 miliony volných pracovních míst?

Nahlásit

-
0
+

"Vysoké školy by nakonec zaplavili nezdravě sebevědomí studenti, kteří by na výzvu Nějaké dotazy…? nevychovaně reagovali otázkami."

Takhle: ne, že byste s tím nedostatkem zdravé asertivity neměl velký kus pravdy. Ale věřte, že většina normálních učitelů by nějaké, třebas i naivní, dotazy studentů uvítala. A s tím nedostatkem asertivity souvisí ta smutná realita, že se většinou neozve nikdo. Anebo jen takový ten klasický sociopat (o kterém se zmiňujete na konci), který sice nemá moc co říci k věci, ale zato se rád ozve ke všemu, aby si potvrdil, že existuje.

Nahlásit

-
0
+