Oči expertů, až na pana Fejtka, mají patrně nějakou vadu....
V tomto byznysu jsou zastoupeny tři strany. Jedna (klienti), která vše platí a vůbec tomu nerozumí a pak další dvě (finanční instituce a poradci), kteří se o peníze klientů dělí.
V této anketě se, bohužel, řeší pouze druhé dvě strany. Tedy jak vyřešit provize, aby to bylo ještě výhodné a aby ani jedna strana neprodělala. A co na to klient?
Klient nechť hlavně dobře a včas platí a pak drží hubu. Oni už si ty jeho peníze nějak rozdělí. Zda vše najednou, nebo po částech, je irelevantní.
Když se budou provize vyplácet postupně (průběžné), tak co se změní? Produkt? Nikoliv. Pouze to, že poradce bude nucen (možná i rád), jednou za rok kontaktovat klienta, zeptat se ho, co zdraví a jak dupou králíci a tím si zabezpečit další část provize. Stejný princip, jako u majetkových pojištění. Maximálně ti zdatnější se vnutí ke klientům, zda by se nedalo něco změnit na jejich finančním plánu (lidově řečeno, zda by tam nebyla ještě nějaká vata na další pojistku). Ale produkt, jako takový, bude neměnný. Tedy převážně, vzhledem k vysoké nákladovosti, špatný.
Diskuze: Očima expertů: Jsou postupně vyplácené provize budoucnost finančního poradenství?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
František Marek|20. 12. 2013 08:01
Nahlásit