František Marek|22. 11. 2013 14:29| reakce na Tom Novak - 22. 11. 2013 14:04
Byl to jen nástřel.
Ve variantě 2 by dotyční platili jednotné pojistné, bez vlivu na to, zda jsou podnikatelé, zaměstnanci, či osoby bez zdanitelných příjmů. A pak by, v době odchodu do důchodu pobírali opět všichni jednotnou penzi. Například v dnešní hodnotě pojistné 1.800 Kč/ měs a penze 4.000 Kč.
Ve variantě 3 by bylo pojistné dle výše výdělku a penze dle výše příjmů, jako doposud.
Byla by to svobodná volba a jistě by to vyžadovalo rovněž konkurenční prostředí, jak jsem psal výše. Možná by bylo možné umožnit kdykoliv přechod od od variant 2 a 3 k variantě 1. Myslím si, že by se časem (během jedné, či dvou generací) vyřešila penzijní reforma sama, neboť by většina volila variantu 1.
Tom Novak|22. 11. 2013 14:05| reakce na Jan Altman - 22. 11. 2013 10:11
To je skutečné jádro problému. Souhlas. Realita a zkušenosti bohužel ukazují, že Většina obyvatel se stále řadí právě k té skupině „Ovcí a nevolníků, kteří jsou rádi i za milostivě povolené pauzy na trochu zábavy“. Ať už záměrně, neúmyslně a nebo z důvodu rezignace na současný systém. Těžko lze potom doufat ve změnu a hledat alespoň částečně uspokojivé řešení..
Tohle je stále dokola. Když je sezóna okurek, tak sem někdo vpálí hrušky a jablka. Diskuze o tom je hodna štamgatů pajzlu 4 cenové skupiny.
Každý, průměrně inteligentní, člověk přece ví, že podnikatel a zaměstnanec jsou dvě, naprosto odlišné, kategorie, jejich jediným společným znakem jsou zákony o dani z příjmů, sociálním a zdravotním pojištění. A to ještě s rozličnými paragrafy. Vše ostatní je diametrálně odlišné.
Proto se vždy ptám, jaký je za tím schovaný záměr a kdo má důvod se tímto zabývat. U odborářů je to jasné, na svobodné podnikatele nemají žádnou páku a také od nich nemají žádné desátky. U socialistických politických "inženýrů" je to také pochopitelné. Když se dva perou, mají klid a čas na drancování státní kasy a sem tam splnění nějakého nesmyslného slibu, který stejně vždy zaplatí ti, kteří je, s nadšením, zvolili. U novinářů a neznalých analytiků je to sice zarážející, ale v našich podmínkách opět pochopitelné. Když něco řekne nějaký politik, tak nad tím většinou nepřemýšlí, pouze to jen dál papouškují. Když už jsem u těch novinářů, sociologů, politologů a občasných analytiků, tak bych si dovolil jim dát domácí úkol. Najděte nějakou vyspělou zem/ekonomiku, kde se neustále řeší tento problém - podnikatel vrz. zaměstnanec. Děkuji.
Navazuji na to, co zde píše pan Altman. Jediným řešením je svoboda v právu a rozhodování. Tudíž i v tomto případě by nebyl problém, aby si zaměstnanec platil sám sociální a zdravotní pojištění a to, co nyní platí za ně zaměstnavatel, by byla součást daně z příjmů. Stejně to nemá podobný charakter. Proč si tohle mohou platit sami v jiných zemích a u nás to nejde? To samé s dobrovolným nemocenským pojištění. Jenže to by zde musela být skutečná konkurence zdravotních pojišťoven. A to samé v případě sociálního/důchodového pojištění. Například tak, že by se každý, kdo dovrší věk dospělosti, nebo nastoupí do prvního zaměstnání, či začne podnikat, musel zvolit, jedno pro vždy, jednu z těchto variant:
1) Nebudu v budoucnu požadovat od státu žádný důchod, ani jiné, podobné, sociální dávky, ale také nebudu platit žádné sociální/důchodové pojištění.
2) Souhlasím s tím, že budu stále platit jednotnou sazbu (pro všechny zúčastněné stejnou) na sociální/důchodové pojištění a za to, v určitou dobu, budu dostávat jednotnou penzi. Ta se bude odvíjet od výše důchodového účtu a počtu odběratelů.
3) Současný stav. Opět s tím, že výše důchodu by se každoročně upravovala tak, že by se opět zavedl společný důchodový účet a rozdělovalo by se vždy jen to, co se vybralo.
Přechod mezi variantami by nebyl možný.
Tím by se de facto vyřešila penzijní reforma bez nějaké zbytečné povinné krmě finančním žralokům a nesmyslným slibům socialistických rádoby odborníků.
Jinak vše již bylo diskutováno u pana Kašpárka u tohoto článku: http://finmag.penize.cz/penize/268171-ani-paraziti-ani-sul-zeme-at-zivnostnici-plati-podobne-jako-zamestnanci
Nahlásit
-
0
+
Jan Altman|22. 11. 2013 10:11
Opět diskuse, kterou je třeba z principu kompletně odmítnout.
Nemá cenu diskutovat o optimální velikosti potravních přídělů v koncentráku. Pouze zrušení koncentráku je téma hodné diskuse svobodných jedinců, původní námět nechme k debatování ovcím a nevolníkům během milostivě povolené pauzy mezi robotou.
Tématem by tedy mělo být, jak zařídit, aby zdravotní a sociální pojištění bylo opravdu pojištěním a ne jen lživě pojmenovanou krádeží. Pro to by muselo splňovat základní atributy pojištění: 1) Dobrovolnost 2) "Spravedlivá pojistka" zholedňující míru rizika a předpokládanou výši plnění 3) Smluvní svoboda 4) Volná konkurence pojišťoven a palet jejich pojistných programů
Teprve až potom můžeme mudrovat nad tím, jaká je míra rizika (např. ztráty zaměstnání) u jednotlivých skupin pojišťenců.
Diskuze: Očima expertů: Zvýšit živnostníkům zdravotní a sociální pojištění?
Přihlášení do diskuze
Diskuze
František Marek|22. 11. 2013 14:29| reakce na Tom Novak - 22. 11. 2013 14:04
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tom Novak|22. 11. 2013 14:05| reakce na Jan Altman - 22. 11. 2013 10:11
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tom Novak|22. 11. 2013 14:04| reakce na František Marek - 22. 11. 2013 11:23
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
František Marek|22. 11. 2013 11:23
Nahlásit
Jan Altman|22. 11. 2013 10:11
Nahlásit