No ano, souhlasím, že ODS by si zasloužila druhou šanci. Byla postavena na dobrých a poctivých základech. Že stáhla k sobě různé "šíbry" je vcelku přirozené, tak by jí nějaká očista v opozici rozhodně neuškodila. Horší je její ideové vyprázdnění, které se projevovalo třeba právě tím, že voliče později místo aby získávala pro pravicové principy spíše strašila levicovou hrozbou. Nesouhlasím ale s některými dílčími argumenty. ODS má se deklaruje jako strana konzervativní. Nevyčítal bych jí, že vcelku rozumně udržovala rozumný a vyvážený postoj v otázce sudetských Němců (připuštění určitého bezpráví avšak vnímání problematiky v historickém kontextu) v době, kdy za pochvalu v zahraničním tisku nebo nějaký metál se poslušně až mechanicky otáčely dějiny podle představ nových spojenců. Taktéž nesouhlasím,že bych se měl stydět nebo dokonce obávat považovat homosexualitu za něco ne zcela přirozeného a normálního (nemyslím nějaké odsuzování nebo dehonestování ale propagaci jako běžného životního stylu, který je pomalu škoda nevyzkoušet). No a taky se mi nelíbí laciné invektivy vůči dvěma největším žijícím osobnostem české politiky (osobně se mi Zemanovy názory a jeho styl sice také nelíbí, ale to nic nemění na skutečnosti, že jeho a Klausův rozměr přesahuje zbytek politické scény). Ale s podstatou článku vlastně souhlasím.
Nahlásit
-
-1
+
Diskuze
František Marek|2. 9. 2013 15:27
Kéž byste měl pravdu ....
Obávám se, že opět zvítězí pohodlnost a nezájem chatařů a chalupářů, sliby slibovačů pečených holubů, strašení před modrým (rudým, hnědým, zeleným ....) nebezpečím a naivita těch, kteří stále věří profláknutým matadorům, že tentokráte již určitě splní, co slibují a že tentokráte již krást, podvádět a tunelovat skutečně nebudou ......
Stále se máme moc dobře na to,a by šlo do tuhého.
Nahlásit
-
0
+
Jiří Kratochvíl|1. 9. 2013 20:59| reakce na Adam Čabla - 31. 8. 2013 20:35
Já si naopak myslím, že "lekce Zeman" zajistí mnohem zodpovědnější přístup voličů...
Adam Čabla|31. 8. 2013 20:35| reakce na Jan Krejčí - 30. 8. 2013 08:16
Ačkoliv Zemana rad nemam, prijde mi nechutne spojovat slovo nadej s jeho zdravotnim stavem. Ostatne prezidentske volby ukazaly, ze na hrade tezko bude sedet nekdo rozumny.
Jan Krejčí|31. 8. 2013 13:15| reakce na Gabriel Pleska - 30. 8. 2013 18:58
Tipuju, že Michal počítal, že Zeman má už něco odkrouceno (odřáděno) a skutečně chtěl napsat 4. Bohužel dnes je obrovský rozdíl, jestli 4 nebo 4.5, protože to znamená, že bude volit premiéra i po dalších řádných parlamentních volbách.
Gabriel Pleska|30. 8. 2013 18:58| reakce na Jan Krejčí - 30. 8. 2013 14:50
houbeles, prostě máme v redakci ten nedobrý zvyk všecko po svých autorech číst a v rámci možností vychytat všecky drobné nedostatky, které jejich unaveným očím utečou. v tomhle případě to nevyšlo.
..."Ke všemu máš pořádný otcovský komplex: táta na tebe sice už dávno kašle a tahá se po Praze s Bobošíkovou, ale ty se pořád ponižuješ veřejným vyznáváním lásky"...Bavím se :-).
Kontroverzní Miroslav Macek kdysi prohlásil: Politické straně nic neprospěje více, než když pár let stráví v opozici.
Nahlásit
-
0
+
Martin Busidea|30. 8. 2013 11:12
No ano, souhlasím, že ODS by si zasloužila druhou šanci. Byla postavena na dobrých a poctivých základech. Že stáhla k sobě různé "šíbry" je vcelku přirozené, tak by jí nějaká očista v opozici rozhodně neuškodila. Horší je její ideové vyprázdnění, které se projevovalo třeba právě tím, že voliče později místo aby získávala pro pravicové principy spíše strašila levicovou hrozbou. Nesouhlasím ale s některými dílčími argumenty. ODS má se deklaruje jako strana konzervativní. Nevyčítal bych jí, že vcelku rozumně udržovala rozumný a vyvážený postoj v otázce sudetských Němců (připuštění určitého bezpráví avšak vnímání problematiky v historickém kontextu) v době, kdy za pochvalu v zahraničním tisku nebo nějaký metál se poslušně až mechanicky otáčely dějiny podle představ nových spojenců. Taktéž nesouhlasím,že bych se měl stydět nebo dokonce obávat považovat homosexualitu za něco ne zcela přirozeného a normálního (nemyslím nějaké odsuzování nebo dehonestování ale propagaci jako běžného životního stylu, který je pomalu škoda nevyzkoušet). No a taky se mi nelíbí laciné invektivy vůči dvěma největším žijícím osobnostem české politiky (osobně se mi Zemanovy názory a jeho styl sice také nelíbí, ale to nic nemění na skutečnosti, že jeho a Klausův rozměr přesahuje zbytek politické scény). Ale s podstatou článku vlastně souhlasím.
Nahlásit
-
-1
+
Gabriel Pleska|30. 8. 2013 10:40| reakce na Aleš Müller - 30. 8. 2013 08:46
Díky, těch pět let mi uteklo. Tak teď ještě aby rychle utekla.
"Zvažte, zda nedat ODS šanci k obnově." - Já jim tu šanci rád dám a aby se na tu obnovu mohli řádně soustředit, tak je nebudu volit. Čím horší volební výsledek, tím větší šance na hlubokou sebereflexi.
Nahlásit
-
0
+
Aleš Müller|30. 8. 2013 08:46
Jen maličkost - délka období prezidenta je pět let. To však tak plodnému autorovi jak je Michal Kašpárek promineme. Osobně ji však naprosto lhostejné, zda se ODS opět vzchopí nebo ne. Jou hříchy, zda které se ukládá doživotní pokání.
Nahlásit
-
0
+
Jan Krejčí|30. 8. 2013 08:16
Celkově palec nahoru, jen nevím, čím ODS už od půlky devadesátých let podporuje sudetofobii a souboj s občanskou společností o kultivovanější část voličstva mi přijde samozřejmý, zejména pokud přihlédneme k diskurzu občanské společnosti, který je u nás nastavil už rok 1968. A ještě jedna poznámka - naděje umírá poslední, takže ani Eman nemá ty 4 roky jisté. Zejména když nám v poslední době udělaly tolik radosti jeho lékařské zprávy.
Diskuze: Kéž by z ODS po šíbrech odešla i strašidla
Přihlášení do diskuze
Nejméně oblíbený příspěvek
Martin Busidea|30. 8. 2013 11:12
Diskuze
František Marek|2. 9. 2013 15:27
Nahlásit
Jiří Kratochvíl|1. 9. 2013 20:59| reakce na Adam Čabla - 31. 8. 2013 20:35
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Adam Čabla|31. 8. 2013 20:35| reakce na Jan Krejčí - 30. 8. 2013 08:16
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|31. 8. 2013 16:12| reakce na Jan Krejčí - 31. 8. 2013 13:15
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Krejčí|31. 8. 2013 13:15| reakce na Gabriel Pleska - 30. 8. 2013 18:58
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Gabriel Pleska|30. 8. 2013 18:58| reakce na Jan Krejčí - 30. 8. 2013 14:50
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jan Krejčí|30. 8. 2013 14:50| reakce na Gabriel Pleska - 30. 8. 2013 10:40
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Jiří Novotný|30. 8. 2013 12:20
Nahlásit
Martin Busidea|30. 8. 2013 11:12
Nahlásit
Gabriel Pleska|30. 8. 2013 10:40| reakce na Aleš Müller - 30. 8. 2013 08:46
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Petr Síla|30. 8. 2013 10:36
Nahlásit
Aleš Müller|30. 8. 2013 08:46
Nahlásit
Jan Krejčí|30. 8. 2013 08:16
Nahlásit