Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Promoční projev, na jaký váš děkan nemá odvahu

Michal Kašpárek | 20. 7. 2012 | Celkem 18 komentářů v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

Gabriel Pleska | 20. 7. 2012 08:58

Poznámka editora: prověřoval jsem to a taky jsem takovou školu nenašel. Dospěl jsem ale k názoru, že děkan schválně mluví o nikdy neexistující instituci, aby případně neurazil nějaké koželuhy v publiku. Ti si možná svého vzdělání považují...

+5
+
-

Všech 18 komentářů v diskuzi.

Bronislav Krahulec | 29. 10. 2013 16:55

Možná na tom nejsme úplně špatně, viz: http://www.newyorker.com/online/blogs/johncassidy/2013/10/measuring-americas-decline-in-three-charts.html
Což neznamená, že autor nemá pravdu. Jen jsou na tom někde při pohledu na celou populaci zřejmě ještě hůř.

Nahlásit

+1
+
-

Mario Vápeník | 1. 8. 2012 23:13

Hezké. První polovina skvělá. Ve druhé už bych polemizoval. Například to, že absolvent nedostane hodně peněz je tam v seznamu těch všech hrůz. Ale já si myslím, že je správné, že absolvent dostane málo peněz. Člověk má napřed prokázat svou užitečnost (a v kontextu pejorativní užitečnosti výše to asi zní směšně) a až pak dostat víc peněz. To si myslím, že je fundamentálně správné. Naopak za fundamentálně nesprávné považuju, že mladí bez zkušeností chtějí vysoké nástupní platy. Se vší úctou - mají malé zkušenosti. A to myslím poctivé řemeslné zkušenosti.

Nahlásit

0
+
-

Ota Nik | 30. 7. 2012 04:23

Moc dobrý. Díky
http://www.presseurop. eu/cs/content/article/2296411- tato-ekonomika-neni-pro-mlade

Nahlásit

0
+
-

Petr Popelka | 24. 7. 2012 17:33

Pan "děkan" udeřil hřebík na hlavičku...a udivuje mne jen to,kolik potrefených hus se ozvalo. Vysokoškoláci právě z těch škol, o kterých je článek bych řekl. Pokud jim nedošlo,že blog má ironický podtón,pak Pán Bůh s námi. S podobnými vysokoškoláky se občas setkávám. Umí prezentovat,používat obraty vypadající vědecky( mě se líbí třeba tento: " v současném prudce turbulentním prostředí....blablabla&qu ot;)a celkově jsou mimo mísu. Porovnání s jejich předchůdci o cca o 15 let staršími je nemožné. Profesní slepota, život v umělé bublině pseudointelektuálního prostředí (viz poznámka o vojně ) a přesvědčení o vlastní neomylnosti. Odhadem 1/3 dnešních VŠ by před 15-20 lety nedostudovala a to myslím,že jim příliš fandím - omluva studentům "těžkých " vysokých škol jako medicína,matfyz,všechny VŠ technického zaměření,práva...prostě těm,co zvládli matematiku 1 a 2, statistiku, pružnost a pevnost, biologii a chemii... Vás jsem nemyslel -Ale myslím, že to Vy víte....

Nahlásit

+2
+
-

Tom Majda | 22. 7. 2012 23:46

Naše univerzita nabízí i další luxus jménem podnikatelský inkubátor, kde si mohou absolventi vyzkoušet své znalosti v podnikatelském prostředí.
Absolvent si z univerzitního vzdělání může odnést nejen výše jmenované výhody. Podmínkou je, že musí také něco vložit, ať už své nadání, píli, nadšení. Toto nenaučí žádná univerzita, ale život sám.
A povinnost pracovat byla zrušena, stejně tak, jako povinně odejít do důchodu v přesně daný okamžik na začátku minulé dekády. Váš komentář mi celý připadá jako z té doby. "Všechno bylo špatně, nic není dobře". Zkuste se podívat k nám na sever, možná budete překvapen, jak to může fungovat. :)

Nahlásit

0
+
-

Tom Majda | 22. 7. 2012 23:36

Svým konkurentům ze severu jsme ukázali své pěsti a přitáhli opravdu velkou rybu jménem Tieto, čtvrtá, osmá, nebo desátá nejlepší firma v oboru, kdo by ty žebříčky porád sledoval. Dokonce si tady postavila "Tieto-Towers&q uot;,i když by podle Vaší logiky, že firmy zajímá nejdříve cena pracovníků stačili maringotky, které se můžou aktuálně přizpůsobovat minimální mzdě.
"Západní konkurenti" jsou zvláštní pojem, ale FEI občas škádlí ty východní (z Japonska, Jižní Koreji) a nabízí tam své doktorandy a magistry, kteří se tam kupodivu uchytí.
"Západní konkurent" z Yale univerzity měl vidění, že jsou v Íráku zbraně hromadného ničení, a tak se domluvil s dalším "západním konkurentem" z Hardwardu, že přihrají ropná pole pod svá křídla. Toto jste měl namysli, že chybí těm hloupým českým absolventům? Schopnost prosazovat se i humanitárním bombardováním?

Nahlásit

0
+
-

Tom Majda | 22. 7. 2012 23:10

U nás na severu

U nás na severu, rozumějte v Ostravě jsou univerzity lepší. Dobře nebudu zevšeobecňovat, jak se to snaží hloupý "pan děkan", ale VŠB-TU Ostrava jen roste.
Vzdělání tady považujeme za hodnotu, a proto nevzdělancům říkáme motivačně "Cype!!!". Profesoři u nás taky učí jen zřídka kdy, ale z jiného důvodu. Dělají to, co profesor má dělat, tedy vědu. Proto jejich věhlas překračuje vykolíkované uzemí "cypa děkana". Občas si zajedou přednášet do Stanfordu, občas do Edinbourghu. Takže u nás (Katedra aplikované matematiky) učí ti, kdo učit umí. Že nemá více písmenek ve titulech před a za jménem se neřeši. Učit, předávat zkušenosti a motivovat umí. Úplným luxusem jsou pak konzultační hodiny, při kterých může student získat více než jen zelené políčko v informačním systému.
Utrácí se za nové budovy, protože nový studenti tak nějak zaberou více místa. Opravují se staré budovy, protože náklady na teplo v panelákových cednících jsou opravdu velké. Zázrakem tak tyto peníze, které by jinak šli na technické náklady mohou jít na pomůcky, lepší vybavení učeben, atd. (Pane děkane, je to sčítání a odčítání desetinných čísel, možná jej pochopíte :-) Časem určitě.)

Nahlásit

+1
+
-

Jiří Honzírek | 22. 7. 2012 08:15

"Mimořádně znepokojivý je úpadek školství. To se reformuje, co jsem živ. Ještě než jsem šel do školky, proběhla vlna komunistických reforem, která k nepoznání změnila prvorepublikový školský systém. Potom se až do roku 1989 periodicky prováděly reformy, ve kterých se zaváděla tu devítiletá, tu osmiletá základní škola, tu tříletá, tu čtyřletá ''střední všeobecně vzdělávací škola'', měnily se tituly absolventů vysokých škol, žáčci se učili množiny, studenti chodili na "výrobní praxi" atd.
Po roce 1989 reformy, ba ''transformace'' pokračovaly ještě vyšším tempem; mocným impulsem k tomu byla ''boloňská výzva'', která si za cíl stanovila, aby většina obyvatelstva měla vysokoškolské vzdělání. Ruku v ruce s tím šla teze, že ''vzdělání je zboží'' a že žádoucím produktem vzdělávacího systému je patřičným titulem vybavený člověk, který co chvíli bude pracovat v jiném oboru, takže nějaké příliš specializované vzdělávání je vlastně na škodu.
...
U zkoušek si nelze nevšimnout, že v posledních letech výrazně přibylo studentů, u kterých je s podivem, že vůbec odmaturovali."
Prof.RNDr. Václav Hořejší, CSc. Molekulární imunolog a publicista, ředitel Ústavu molekulární genetiky AV ČR v Praze; přednáší na Přirodovědecké fakultě UK.

Nahlásit

+1
+
-

Jiří Kratochvíl | 20. 7. 2012 15:06

Ještě bych tam přidal narážku na školskou byrokracii - doktorand, co si může na konci roku nakoupit 5 000 propisek nebo MP3 přehrávač (maskovaný jako flashdisk), ale nemůže si koupit židli, protože ta se nedá do grantu zahrnout :-)

Zdraví doktorand :-)

Nahlásit

0
+
-

Pavel Verner | 20. 7. 2012 11:59

Děkuji Lence Beránkové a Daliboru Peškovi za krásnou ukázku výsledků našeho školství. PROČ by s tím "někdo" měl něco dělat? Proč zrovna "pan děkan" a ne Lenka Beránková nebo Dalibor Pešek?

Místo toho se tito dva soustředí na hnidopišství, jímž se snaží shodit text, který jim je nepříjemný. Ano, jistě, ta pravda o našem školství zmizí, pokud by si Michal Kašpárek ověřil, že žádná taková škola v Lanškrouně není (souhlasím s editorem, že to byl záměr). Hurá, Dalibor Pešek našel chybu! To určitě znamená, že ten text psal nějaký loser, takže to tak všechno určitě není, protože když je "chyba" v tomto, je určitě špatně celý text.

Stejně tak platí, že pan děkan může s danou situací udělat asi tak moc, jako Lenka Beránková. Oba dva mají (předpokládám) volební právo. Oba dva si mohou stěžovat svému poslanci a senátorovi; oba dva můžou poslat své děti studovat do zahraničí. Oba dva mohou rovněž posoudit, zda by se jejich děti neměly lépe, pokud by se nesnažily získat diplom za každou cenu, a místo toho se třeba věnovaly tomu, co je baví, nebo na co mají vlohy - a začaly s tím podnikat nebo se tím živit. Pokud by začaly v 18-19 po maturitě, měly by pět let zkušeností náskok a ten "papír", pokud by ho skutečně potřebovaly, by si mohly udělat kdykoli. Ale to už odbočuji. Děkan, resp. rektor, dělá vždy to, co mu přinese největší zisk pro jeho školu. Záleží vždy na tom, co po systému chceme a jak si ho nastavíme. Pokud si zvolíme ty, kteří ten systém akorát "vohnou", pak si můžeme stěžovat pouze sami na sebe. Demokracie už je taková.

Nahlásit

0
+
-

Tomáš Soukup | 21. 7. 2012 13:33 | reakce na Pavel Verner - 20. 7. 2012 11:59

Dobry postreh Pavle. Dobry clanek Michale. Diky.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Petr Malý | 20. 7. 2012 18:00 | reakce na Pavel Verner - 20. 7. 2012 11:59

Inu, když někoho zezadu kopají, znamená to, že je napřed:-)

Již Voskovec s Werichem věděli, když čelili cenzuře, že cílem takového cenzora je vyškrtat si svoje červené pero. Teprve, když papír svítí červeně, mají pocit, že odvedli dobrou práci a pořádně to "proklestili&qu ot;.Proto V+W úmyslně přidávali cenzorům do textu zjevné špeky, o kterých věděli, že se jich chytí, aby jim unikly ty skutečné satirické šlehy. Ty potom v textu skutečně zůstaly. (PS: možná to byl Werich s Horníčkem, hnidopich může oslavit nalezení chyby, ale na obecnosti sdělení se nic nemění).

Tož asi tak.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jan Daniel | 20. 7. 2012 13:20 | reakce na Pavel Verner - 20. 7. 2012 11:59

Na druhou stranu, zmínění hnidopiši se mohou upíchnout alespoň v politice. Tam se s podobným způsobem argumentace uplatní.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Jiří Košárek | 20. 7. 2012 11:43

Zde je maturitní řeč, která jde ještě více do hloubky problémů tradičního školství: http://www.svobodauceni.cz/wp/zde-stojim/

Nahlásit

0
+
-

Ferdinand Mácha | 20. 7. 2012 13:10 | reakce na Jiří Košárek - 20. 7. 2012 11:43

Pink Floydi už před časem problematiku nakousli:
http://www.pink-f loyd-lyrics.com/html/another-b rick-2-wall.html

Nikdonepokračoval v proměně vzdělávacího systému, a tak po dlouhé době máme další prohlédnutí a další poznání... Třeba nezapadnetak jako předchozí.

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

0
+
-

Lenka Beránková | 20. 7. 2012 11:23

Jo, to se pak děkan vytáhnul s takovým projevem. Místo aby dělal něco, čím by situaci alespoň trochu zlepšil...

Nahlásit

0
+
-

Dalibor Pešek | 20. 7. 2012 08:33

Jen bych upřesnil, že v Lanškrouně nikdy žádná koželužská škola nebyla. Ta byla nejblíž v Hradci Králové (zbudovaná podle projektu Josefa Gočára), což je 86 km daleko. Pan profesor si mohl s promočním projevem dát o malinko víc práce, takto sám podrývá jeho věrohodnost.

Nahlásit

0
+
-

Gabriel Pleska | 20. 7. 2012 08:58 | reakce na Dalibor Pešek - 20. 7. 2012 08:33

Poznámka editora: prověřoval jsem to a taky jsem takovou školu nenašel. Dospěl jsem ale k názoru, že děkan schválně mluví o nikdy neexistující instituci, aby případně neurazil nějaké koželuhy v publiku. Ti si možná svého vzdělání považují...

Nahlásit | Zobrazit komentovanou zprávu

+5
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK