Přemysl Marek|29. 8. 2012 18:44| reakce na Ferdinand Mácha - 27. 8. 2012 13:05
Zdravím Ferdinande,
je dobré vědět, že jste stále ve střehu :).
Proč myslíte, že je správně? V tom nesouhlasím. Zásadní rozpor vidím v exekutivní části moci. Prezident je v rámci rozsahu svých pravomocí spíše symbol, marketingová figura, pouze v některých okamžicích s reálnou výkonnou mocí. V ideálním případě morální a hodnotový ukazatel. V případě, že jej zvolí občané, může v určitém okamžiku nastat poměrně zásadní konflikt mezi parlamentem a prezidentem, který se bude cítit zavázán svým voličům a svůj mandát a pravomoci preferovat příliš agresivním způsobem. Fakt je, že se teoreticky nemůže vzdálit mimo svoje pole působnosti. Ale co v případě, že to udělá (s pevnou půdou pod nohama, díky voličům). Nemluvě o náchylnosti české populace k populismu. Představa, že bude na hradě sedět např. Karel Gott je neuvěřitelná...
Ferdinand Mácha|27. 8. 2012 13:03| reakce na Eleonora Nová - 26. 8. 2012 23:03
Pan Dlouhý pouze přeskočil mediální hrátky a platí přímo a veřejně. Ostatní známí kandidáti si kupují novináře, kteří lidem předhazují myšlenkové útržky a střípky, které můžou skládat, jak se to zrovna hodí. Pan Dlouhý šetří.
Někdo si koupí své hlasy,bude prezidentem,dosadí si své lidi do nové vlády.Ta nová vláda bude dělat třeba ještě horší reformy než současná. A pak se bude z některých úst ozývat zase věta ,,co jste si zvolili,to máte,ovčani,,. A já zase budu řvát,že tuhle svoloč jsem nechtěla a nevolila.... NECHCI,aby si někdo kupoval své hlasy,je to amorální a vedoucí jen k dalšímu rozpadu společnosti
Nahlásit
-
0
+
Přemysl Marek|26. 8. 2012 08:47
Přitažené a přehnané. Přijde mi to, jako by autor vstal ráno levou nohou, narazil na informaci o odměně brigádníka v kampani Vladimíra Dlouhého a frustraci z neoblíbeného kandidáta si vybil rychlým blogem. Hodilo by se pár souvislostí. Nerozumím tomu, jaká je možná alternativa k této aktivitě. Vladimír Dlouhý si přece nekupuje hlasy kandidátů, pouze platí své brigádníky a to férově za odvedený výkon. To, že to v některých případech může vést ke koupení několika podpisů, je možné a dokonce pravděpodobné. Ale, že by to byl jeho cílový záměr nebo to apriori vztahovat na všech 50 tis. podpisů, to je přehnané. Krom toho si myslím, že se v ČR najde pro jeho podporu více než 50 tis. hlasů. Je to pouze nástroj, kterým se dostane do reálné kampaně. Kde si těžko koupí nějaké hlasy. V prvé řadě je ale v našem politickém systém přímá volba špatně. Nazvěte ten článek příště výstižněji - Vladimír Dlouhý pro mě není kandidát na hrad, a všichni budou vědět, že jde o Váš názor na kandidáta. Podle Vašeho popisu to totiž vypadá skoro jako nelegální aktivita a hodně to připomíná informace na novinkách.
Nahlásit
-
0
+
Lubor M|25. 8. 2012 12:57
Nesouhlasím, článek je tendenční. Pan Dlouhý platí sběrače hlasů, nekupuje si ty kteří mu hlas dávají. Jiný férový způsob jak získat potřebné množství hlasů bez podpory aparátu nějaké strany mě nenapadá.
Nahlásit
-
0
+
Zdeněk Milota|24. 8. 2012 23:07
Komunisté by si mněli uvědomit že nemohou být půl života rudý a druhou půli modří. Myslim že chtějí k moci. ZM.
Nahlásit
-
0
+
Adam Čabla|24. 8. 2012 20:00| reakce na Martin Vlnas - 24. 8. 2012 17:21
To nevim, ale az to zjistim, tak to samozrejme napisu ;-) A ted vazneji - psal jsem o "kupovani novinaru" a ne o "placeni". Strategii jak se dostat k novinari a pres nej do novin je spousta, ciste uplaceni je jen jednou z nich. Jestli se nepletu, velice dobre clanky o propojeni novinariny s politikou vysly prave zde na Finmagu. Kdo koho plati vam nereknu, to bych musel soustavne sledovat denni tisk a to po me vazne nechtejte, zdravi mam jen jedno;-) Ale velice dobre tuto hru zvladaji napr. Schwarzenberg, Fisher nebo Dlouhy. Na tomto clanku me prave mrzi to, ze pan Kasparek v zaplave spravedliveho hnevu zapomnel na perspektivu. Koupit si50 000 hlasu je prkotina.
S něčím souhlasím, ale na rozdíl od článku o energetických štítcích http://www.finmag.cz/cs/finmag/penize/chceme-usporne-budovy-at-to-stoji-co-to-stoji jde od autora o zajímavý článek.
Nahlásit
-
0
+
Martin Vlnas|24. 8. 2012 17:21| reakce na Adam Čabla - 24. 8. 2012 08:31
Adame, kdybyste věděl, kolik nám za tohle zaplatil Fisher :). Ba ne, vážně, kdo si podle Vás platí koho?
PS: prikladam cenik pro obdobi me presidentske funkce:
Vetovani zakona: 5% z ceny dila. Medialni podpora hlavy statu:10% podil na zisku plus placene obedy.
Nahlásit
-
0
+
Tomas K|24. 8. 2012 11:37
Dobry den, dnes jsem byl osloven peknou mladou slecnou pro podpis dalsiho kandidata Johna Fishera, vas clanek by se mel proto poupravit na "kandidatem na presidenta za mega" .Takto hanite jen jednoho a ctenar nevijestli opravnene a nezaujate.Spis je smutne ze nam to vubec ale vubec nevadi a dava tusit jak volba dopadne.z louze primo pod okap.Sotva otrem z boty hovinko od sabaky hned slapnem do dalsiho.pry to prinasi stesti,no nevim...
Na druhou stranu vidim sklenici z poloviny plnou a jsem rad ze na hlavu statu muze kandidovat kdejaky clovek u ktereho si okoli rekne:to je ten koho tam chcem,slozimeme se mu na mega a muze to zkusit i tady Franta.zacinam setrit a az budu mit vek,tez tuto investici zkusim,nevite jake je tam rocni zhodnoceni? + zajimava dividenda do konce zivota tusim.
Jenže stejné "Děkuji, nechci" si myslím i o všech ostatních kandidátech a na volebním lístku mi tak bude chybětdlé mého zcela legitimní volba: "Nechci žádného. Ani živit, ani poslouchat." Kdo se tak bojí "hlasu lidu", že jí tam nechce dát? Bojí se, že by ji pak lidé požadovali i u voleb do Senátu, atd...
Nahlásit
-
0
+
Adam Čabla|24. 8. 2012 08:31
Me teda prijde daleko horsi, jak si temer vsichni kandidati kupuji novinare.Ale ti nejsou vetsinou tak uprimni, aby se k tomu priznali.
Diskuze: iPad vítězí? Dlouhý nechápe, že Hrad není Goldman Sachs
Přihlášení do diskuze
Diskuze
Pavel Kusý|8. 11. 2012 16:24| reakce na Přemysl Marek - 29. 8. 2012 18:44
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Přemysl Marek|29. 8. 2012 18:44| reakce na Ferdinand Mácha - 27. 8. 2012 13:05
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ferdinand Mácha|27. 8. 2012 13:05| reakce na Přemysl Marek - 26. 8. 2012 08:47
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ferdinand Mácha|27. 8. 2012 13:03| reakce na Eleonora Nová - 26. 8. 2012 23:03
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Ferdinand Mácha|27. 8. 2012 12:58| reakce na Jan Altman - 24. 8. 2012 10:51
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Eleonora Nová|26. 8. 2012 23:03
Nahlásit
Přemysl Marek|26. 8. 2012 08:47
Nahlásit
Lubor M|25. 8. 2012 12:57
Nahlásit
Zdeněk Milota|24. 8. 2012 23:07
Nahlásit
Adam Čabla|24. 8. 2012 20:00| reakce na Martin Vlnas - 24. 8. 2012 17:21
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
tomáš j. kouba|24. 8. 2012 17:31
Nahlásit
Martin Vlnas|24. 8. 2012 17:21| reakce na Adam Čabla - 24. 8. 2012 08:31
Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávuSkrýt komentovanou zprávu
Tomas K|24. 8. 2012 12:02
Nahlásit
Tomas K|24. 8. 2012 11:37
Nahlásit
Jan Altman|24. 8. 2012 10:51
Nahlásit
Adam Čabla|24. 8. 2012 08:31
Nahlásit