Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Diskuze k článku: Sedm důvodů, proč je „Jugoška“ deset let před námi

Michal Kašpárek | 21. 9. 2012 | Celkem 2 komentáře v diskuzi

Vložit komentář

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

Tomáš Fiala | 21. 9. 2012 14:28

Souhlas. Ale až na tu hromadnou dopravu. Mě je totiž šuma fuk, jak hospodaří ten který ekonomický subjekt. To je jeho věc. Mě by se daleko víc líbilo, kdybych si mohl vybrat dopravu úplně stejně, jako si můžu vybrat auto nebo víno. Je třeba odstranit veškeré dotace do "veřejné" dopravy a nechat ji provozovat toho, kdo to umí. A pokud ho podpořit, tak tím, že mu nenapaříme nějaké "spravedlivé&qu ot;odvody státu. Pak mohou po městech a mezi městy kmitat luxusní i lidové velkokapacitní autobusy, mikrobusy nebo MPVéčka, velké vlaky, lokálky, klidně něco na způsob osobních "drezín". A to všechno podle potřeb zákazníků, stavu jejich peněženky apod. Zákazník sám nejlíp ví, jak často, odkud kam a za kolik potřebuje jezdit. A podnikatel si nejlépe spočítá, pro jaké potřeby zákazníků je ten který způsob přepravy nejvýhodnější a co za dopravní prostředek je na to nejvhodnější. V mnohých i velkých městech vedle sebe existují různé druhy přeprav - soukromé i státní. Ty které jsou "odkázány" na tržby, fungují ke spokojenosti zákazníků. Ty které dostávají dotácie vetšinou jezdí zcela mimo potřeby lidí.
Zkuste si u nás koupit starší mikrobus pro 8-10 lidí a točit se v okresním městě mezi třeba sídlištěm a hlavním městským náměstím a vybírat za to jízdné 15 ká. I kdybyste měl platit za používání dopravní cesty, nemůže to být ztrátový podnik. Do týdne se zcela přirozeně "vyvrbí" systém zastávek na zcela přirozených místech (ostatně ani nemusíte jezdit po zahlcených hlavních ulicích, soubežně většinou vedou prázdné = rychlejší), ale do týdne jste zároveň ve vyšetřovací vazbě. Problém není v ne/dostatečné podpoře "veřejné" dopravy. Problém je v nemožnosti soukromé dopravy.

-1
+
-

Celkem 2 komentáře v diskuzi.

Arsen Lazarevič | 23. 9. 2012 20:42

Zdravím. Děkuji za článek, dovolím si však mít k němu několik připomínek
1. Ač sám jsem Srb, nepoznal jsem v článku, že autor uvadí Republiku Srbskou, myslel jsem, že zajel do Srbska. Doporučoval bych úplně vypustit tohle administrativní dělení, je to pro čtenáře zbytečná komplikace. To by nacionalista mohl poukazovat ještě na to, že část území je také spravovaná Chorvaty. Je to prostě zbytečnost, stačí uvádět, že navštívil Bosnu :)
2. Já například byl v Sarajevu s úrovní pohostinství v restauracích spokojen, v Záhřebu nebo Bělehradu však nikoliv. Dělat závěry podle návštěvy několika podniků "oni jsou za námi" bych se skutečně neodvážil.
3. To samé s wifinou. V Praze lze také najít spoustu míst s wifinou. Předpokládám, že autor navštívil místa, která jsou v Sarajevu místními čevapy proslulá, tedy úroveň služeb je zde vyšší. Wifina jinak žádným standardem, podobně jako v Praze není.
4. Městská hromadná doprava zas tak hrozná v Sarajevu není, když se nad tím zamyslíme. Sarajevo sice má zastaralý vozový park tramvají (některé tramvaje jsou tady jen v muzeích) je to však velice architektonicky dobře vyřešené město, kde vede jen jedna linka tramvaje a intervaly jsou zde cca 2-4 minuty. Lidé se ze koncentrovaných sídlišť dostanou do centra za 15 minut.Bělehrad oproti tomu je typické velkoměsto a hromadná doprava zde moc dobře nefunguje. Záhřeb je na tom lépe, ale metro by se taky šiklo :)

Nahlásit

0
+
-

Tomáš Fiala | 21. 9. 2012 14:28

Souhlas. Ale až na tu hromadnou dopravu. Mě je totiž šuma fuk, jak hospodaří ten který ekonomický subjekt. To je jeho věc. Mě by se daleko víc líbilo, kdybych si mohl vybrat dopravu úplně stejně, jako si můžu vybrat auto nebo víno. Je třeba odstranit veškeré dotace do "veřejné" dopravy a nechat ji provozovat toho, kdo to umí. A pokud ho podpořit, tak tím, že mu nenapaříme nějaké "spravedlivé&qu ot;odvody státu. Pak mohou po městech a mezi městy kmitat luxusní i lidové velkokapacitní autobusy, mikrobusy nebo MPVéčka, velké vlaky, lokálky, klidně něco na způsob osobních "drezín". A to všechno podle potřeb zákazníků, stavu jejich peněženky apod. Zákazník sám nejlíp ví, jak často, odkud kam a za kolik potřebuje jezdit. A podnikatel si nejlépe spočítá, pro jaké potřeby zákazníků je ten který způsob přepravy nejvýhodnější a co za dopravní prostředek je na to nejvhodnější. V mnohých i velkých městech vedle sebe existují různé druhy přeprav - soukromé i státní. Ty které jsou "odkázány" na tržby, fungují ke spokojenosti zákazníků. Ty které dostávají dotácie vetšinou jezdí zcela mimo potřeby lidí.
Zkuste si u nás koupit starší mikrobus pro 8-10 lidí a točit se v okresním městě mezi třeba sídlištěm a hlavním městským náměstím a vybírat za to jízdné 15 ká. I kdybyste měl platit za používání dopravní cesty, nemůže to být ztrátový podnik. Do týdne se zcela přirozeně "vyvrbí" systém zastávek na zcela přirozených místech (ostatně ani nemusíte jezdit po zahlcených hlavních ulicích, soubežně většinou vedou prázdné = rychlejší), ale do týdne jste zároveň ve vyšetřovací vazbě. Problém není v ne/dostatečné podpoře "veřejné" dopravy. Problém je v nemožnosti soukromé dopravy.

Nahlásit

-1
+
-

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.

OK