Partner webuRoger logo
Předplatit časopis Finmag

Diskuze: Dálnice bychom si měli platit „městskou známkou“, ne tou dálniční

10. 2. 2012
4 komentáře

Přihlášení do diskuze

Diskuze

Můj komentář se vztahoval k předchozímu článku o fiskální unii, omlouvám se.

Nahlásit|Zobrazit komentovanou zprávu

-
0
+

Jsem stále víc přesvědčen, že současná situace v EU, ale i USA, vyhovuje mocenským elitám, které jí už dlouhá léta plánovitě, systematicky a sofistikovaně dláždí cestu. Svoboda je poznaná nutnost. Ekonomická nutnost nás vede k neustálému odevzdávání dalších a dalších dílů svobody, autonomie, odpovědnosti. Vzdáváme se, a teď myslím demokratickou většinu, vlastně rádi. Protože za to dostáváme cukrátko v podobě sociálního státu, v němž se o nás postarají ti druzí (hodný stát, hodný Brusel). Možná, že postupně dospějeme zase až do stádia Brežněvovského socialismus, kdy bude mít většina chuť to změnit. Nebude pozdě?

Nahlásit

-
0
+

K bodu číslo 4: taky mi přijde zoufalé, když už zvolili míto přes brány a ne přes GPS, že zůstávají tak nevyužité. Vždyť kolik práce by dalo kontrolovat rychlost projížděných vozidel? Nebo kontrolovat SPZ proti databázi ukradených vozidel?

Ale takových věcí je víc. Proč se třeba nedá platit bankovním převodem kupón za hromadnou dopravu? Ostatně nikdy jsem nepochopil, proč to není prostá plastiková kartička s fotkou a čarovým/QR kódem pro přístup do databáze. Seznam platných kódů (nepřetržitě na dálku aktualizovaný) by pak měli revizoři. Jednoduchou úvahou dostaneme, kolik by se ušetřilo (výrobní náklady na plast. kartičku max 10Kč oproti současným 1000Kč, přístroj pro revizory by mohl být obyčejný mobil s příslušným softwarem za max 15000Kč).

Nahlásit

-
0
+

Bod číslo tři je něco o čem sním už několik let! Zvlášť v oblasti Brno-Vídeň-Bratislava by to bylo velmi vhodné. Přesně taková forma integrace má smysl. Pravda, nebylo by to výhodné pro Ruzyni - najednou by Schwechat a nízkonakladovky v Bratislavě byli zase o něco blíž...
BTW. Lidi z Brna jezdí do Vídně nejen do Albertiny a na nákupy, ale dokonce proto aby si zajezdili na "inlajnech" ;- to je zase dobrá pecka pro radnici v Brně a její cyklo/brusle stezku, která vede přes silnice bez přechodů :)

Bod 5 taky supr.

Jednička OK, ale jen pokud budou ve městech parkovací domy (protože ty chybí a takto by to byl další krok k vylidnění center měst ve prospěch nakupních center mimo).

Dvojka to zesložiťuje a u čtverky je problém, že se oprávnění používatdálnici nedá zkonrolovat "za jízdy", takže by to znamenalo více nezaplacených jízd na dálníci a také více zastavení řidičů ze strany policie.

Takže za mě - děkuju za článek (zejména bod číslo 3) a celkově podporuji 2,5/5 vašich nárhu :)

Nahlásit

-
0
+